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心臓麻痺 – 役立つヒントとコツ

カーダクリスムのご案内です。大したことではありません。プレイ中に学んだいくつかの便利なトリックです。

全体的なヒントとコツ

全体的なゲームプレイの説明

大きな問題がなければ、すべての破片を見つけるのに 15 ~ 20 時間かかります。それだけではありません。4 番目のシャードを取得したら、さらに先に進んで自分自身に決闘を挑むことができますが、これはエキスパート レベルの課題であり、死の領域に関するヒントは提供しません。

このゲームには 5 つの異なる Tier があります。各ティアは新しいクリーチャーを紹介します。数だけではなく、多くのクリーチャーが登場します。次のティアの最初のマップでボスと戦った後、新しいクリーチャーと6回戦うことができ、以前のティアの1つでもありません。さらに、いつでも好きなときにボスに挑戦できますが、各ティアで 60 トークンを集めると、ティア ボスと戦うことを思い出させてくれます。

トークンは、各戦闘でクリーチャーを召喚したり呪文を使用したりするために使用されます。ほとんどの戦闘は 2 ~ 3 ターン続くため、ほとんどの場合最初の動きが決定的であるため、各戦闘の開始時にトークンを多く持っている方が単純に優れています。また、召喚できるクリーチャーの数を決定するオーブもあります。クリーチャーのレベルが高いほど (1-3)、召喚時に使用するオーブが多くなります (1-3)。今のところティア1とティア2でオーブ8個、ティア3でオーブ9個、ティア4でオーブ10個。 オーブ10個でレベル3で3体、レベル1で1体召喚できるほどの数ではないが、ある時点で、ゲームをより簡単にするアーティファクトを取得できます (これについては後で説明します)。

トークンに関しては、私はボスと戦いました:92 個のトークンで飢饉、152 個のトークンでペスティレンス、216 個のトークンで戦争、272 個のトークンでインフェルノ。各ボスのトークンのデフォルト量だと思います (戦争の場合は 212 でした、私のせいです)。

出口ドアを開く赤い鍵を見つけた後、すべてのダンジョン/マップを完了することができます。すべての対戦相手を倒すと、ボスが入り口に出現し、出るまで追いかけてくるか、戦う必要があります。戦闘中に死亡した場合、獲得したカードは「墓地」で待機します。つまり、次の/繰り返されるダンジョンでは賞金が 2 倍になります。

各層には、この多次元バーにいくつかの機能とアクティビティがあります。最初の層では、ゴブリン トレーダー (2 対 1 のランダムな取引)、宿屋の主人 (アーティファクトを見つけることに関するミッション)、およびチェスト (ジャスト チェスト) です。 2 番目の層には、Normal Trader (50、75、または 100 コインの 3 つの異なるカード オファー) と Monster Hunter (カードの sth を殺す) があります。ダンジョンを完了する限り、これらのアクティビティはすべて繰り返し可能です。ティア 3 には、モンスター ハンター ギルドがあります。これは、1 つの伝説的なアーティファクト (火のクリーチャーを召喚するたびにランダムなフレームバーストを無料で召喚するロッド) に対して 1 つのハード ミッションを提供します。 Tier 4 には Archeologist があります。伝説のアーティファクト (最初の火のクリーチャーが死亡した後に Flame Wraith を召喚するローブ) のもう 1 つの長いミッションです。

Death と戦うには、60 個のキーを集める必要があります。これはかなりの労力であり、Death は以前のボスよりもはるかに困難です。 Tier 5 についてはこれ以上説明しません。

ヒントとコツ

私が提供できるヒントは本当にたくさんありますが、このゲームではあらゆることを巧妙に行う方法があるので、私のお気に入りをいくつか書きます。

1. このゲームで最高のクリーチャーは 1 つだけです。対象を4回連続で麻痺させることができるウェブウィーバーです。自信がない、または戦略家でない場合は、このクリーチャーを探して、できるだけ早く入手してください (ティア 1 で入手可能)。すべてのボス戦の難易度が半分になります。

2. ハイモア ダンジョンをクリアし、カードを獲得します。 Tier 2 でこの特別なマップにアクセスできます。次の 6 番目のマップごとに利用できます (明らかにキーを見つけた後)。これは特別なクリーチャーがいる特別なマップで、そのほとんどは非常に便利で、最初は倒すのが非常に困難です。各ハイモア ダンジョンから約 10 枚のカードを取得できます (最後の敵で死亡した場合、2 回目の試行でダンジョンを完了すると、最初の試行で獲得したカードを取り戻すことができます)。最初のいくつかの Highmore ダンジョンでは、できるだけ多くのカードを集めるのが賢明です。特に、司令官、将軍、亡命者 – 敵チーム全体の死亡時にライフを奪うか、またはスーパー アーマーのカード。

There’re many opponents in Highmore, which will hurt your creatures dying (steal life, paralyze) so its important to plan your fight and sequence of killing opponents. I can recommend an artifact – purple Armor which takes 2 hp from enemies after your creature dies, you can leave your opponents with 2-8 hp and just do group kamikaze.

3. Goblin Trader, Random Traveler Trader. Mechanic of these Traders is simple. They want one/two random cards from your inventory and in exchange they’ll give you one/one out of two card. So they choose randomly from 94 cards, which is 14 in your deck and 80 in your inventory. obviously you can discard your cards for some coins, for which you can buy cards from third type of Trader, But! Imagine you prepare your perfect deck for every dungeon using your chest and you have empty inventory. If you’ll gather 80 weak, unneeded cards in your inventory, you’ll have great chance of getting better cards for almost free from 2 described merchants. Your chances are (80/94)*(80/94) in perfect scenario, which gives sth around 70%?

4. Armored opponents. There’re three tricks for those guys. First is stealing health, which is why I had Om-nom even at the beginning of Tier 5 in my deck (takes 3 health from every armored on first attack and has avoid). Second is corruption – each next attack on corrupted enemy takes one more hp (helpful in one boss fight). Third is Burn – through damage, which evades any status changes and abilities (in Tier 3 or 4 there’s a few good creatures, probably Tier 4).

5. Beat every opponent you can, clear every map – it’s important. If you don’t want to meet boss to early, find exit and leave opponent near exit as your last one. Fleeing from battle is free at the beginning of normal fights.

6. Important artifacts. I don’t remember most artifacts names, so I’ll describe them – some are simply game-changers.

  • Purple armor – it takes 2 hp from enemies for each death of your creatures, useful almost everytime.
  • Gray shoulder guards – regenerate 2 hp to your warrior type creatures at the end of every turn. You can have army of indestructable Exiles this way.
  • Night cape – Game-changer at night.
  • Legendary fire duo – after you complete one time missions for Tier 3 &4, you’ll have powerful assets for fire deck.
  • Gray boots – creatures cost one Orb less. Most useful artifact.
  • Wooden rod for Tier 4 – it gives all your creatures +4/+4, no comment.

7. Don’t level up Highmore creatures too early, for example 2 Commanders are much better than one General. Enemies will almost always attack your armored creature, it’s good to have one in the ring. Look at your enemies before you choose to fight, you can flee for free and some enemies require special artifacts or creatures.