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Friendsim 2 – 公式戦略ガイド

これは、開発者によって書かれたゲームの公式ガイドです。必ずネタバレがあります!

戦略ガイド

ゲームについて

Friendsim 2 は、Studio June Games によって開発および公開されたエピソード ビジュアル ノベルです。その第 1 巻は 2022 年 4 月 13 日に発行され、14 巻すべてがリリースされるまで約 1 か月に 1 回更新されます。

Friendsim 2 は主にビジュアル ノベルであり、完全に有声の会話 (ただし、ナレーションは無声) を備えた小説の長さのスクリプトが特徴です。核となるゲームプレイは、Hiveswap フランチャイズのさまざまなキャラクターとやり取りし、さまざまな時点でストーリーを分岐させる決定を下すことを中心としています。

このゲームには、各ボリュームに 2 つの主要なエンディング (「救い」と「革命」と呼ばれる) があり、これらは後続のボリュームに続き、ストーリーの将来のイベントに影響を与えます。

また、後の巻で引き継がれ、参照される可能性のある多数の小さな決定もあります。プレイヤーの保存には、保存時からの永続的なゲームの状態が保存されます。これには、以前の選択も含まれます。これにより、プレイヤーは複数の保存を維持して、さまざまなアクションがゲームの結果にどのように影響するかを確認できます。また、以前に完了したボリュームの最初からゲームを再開して、別の方法でストーリーを分岐させることもできます。

コア ビジュアル ノベル ゲームプレイに加えて、Friendsim 2 には、さまざまなボリュームのさまざまなゲームプレイ タイプがあります。これらには、逆転裁判スタイルの調査と裁判シーケンスが含まれます。これに加えて、さまざまなクイックタイム イベントやミニゲームがゲーム全体に表示されます。

あらすじ

Hiveswap:Friendsim のイベントから 4 年半 (2 回のスイープ、6 つの近地点) を設定し、Pesterquest の終わりに最初のガーディアンの力を受け取り、ロックされたタイムラインを作成した後、MSPAR でストーリーが再開します。 Friendsim で作った友達を Alternia から取り戻すことを望んでいる MSPAR は、新しく見つけた力を使って Alternia にテレポートし、全員を迎えに行って地球に連れ戻すことにしました。

物事が計画通りに進まない.

操作とゲームプレイ

ゲームプレイは、主にビジュアル ノベルで構成され、さまざまな分岐の選択肢があります。これらの選択のいくつかは、将来のボリュームに広範囲に及ぶ影響を与えるため、慎重に選択を検討してください。ゲームを保存すると、選択、ルートの完了、およびその他の変数に関するすべてのデータが保存されます。これにより、さまざまな分岐の選択肢に対応するさまざまな保存ファイルを維持できます。

ゲームが標準的なビジュアル ノベルのゲームプレイから逸脱する場合があります。このような場合、プレイヤーを助けるために簡単な説明が提供されます。

Friendsim 2 は、主にマウス入力をサポートするように設計されています。

通常、対話はマウスの左ボタンで処理されます。画面の下部には、ゲーム メニューへのアクセスを制御する一連のボタンがあります。 MSPAR の palmhusk (電話) にアクセスできる場合は、下部のメニューから電話アイコンをクリックしてデバイスにアクセスすることもできます。

各ルートのエンディングは、MSPAR が旧友を説得してオルタニアを離れ、彼らと一緒に地球に戻るように説得しようとするもの (「救い」)、または MSPAR が帝国の抑圧的なシステムに反撃するのを支援するために働いていること (「革命」) にほぼ対応しています。 .これらはどちらも「悪い」結末ではなく、前進する別の道です。どちらの道が状況により適していると感じるかは、プレーヤー次第です。

さまざまなゲーム オーバー状態を取得することもできます。これにより、短いシーケンスが発生し、チェックポイントからリプレイする機会が得られます。プレーヤーが失敗して再試行できる回数に制限はありません。ゲームがメイン メニューに戻ることはありません。

実績

アチーブメントは、各ボリュームの 2 つの主要な分岐パスごとに 1 つのアチーブメントで構成されます。これに加えて、いくつかのボリュームには、さまざまな基準によってロックを解除する秘密の 3 番目の実績があります。

プロローグ – 時間の流れ

このボリュームは、Pesterquest の数年後に始まり、MSPAR が彼らの人生の歩みを反映しています。彼らは、最初の Friendsim から Alternia に戻ってきた旧友について疑問に思い始めます。彼らは、彼らと直接話し始める未知の実体によって中断されます.最終的に、MSPAR は、オルタナに戻って友達を見つけることができるという結論に達しました。新しいファースト ガーディアンの力を使って、彼らは古いタイムラインに足を踏み入れ、友達を取り戻し、ロックされたタイムラインで地球に戻ります。

MSPAR が元のタイムラインに戻るとすぐに、彼らは何かがおかしいことに気付きます。登場人物は、しばらく離れていたかのように彼らに話しかけ、混乱、傷つき、怒りの組み合わせで反応します。彼らの友人も、非常に異なる場所にいるように見えるため、MSPAR は一見ランダムにテレポートします。最後に、MSPAR は Outglut の近くに戻って通りをさまよい、放棄された巣箱を見て、何が起こったのか疑問に思います。長い袋小路の終わりに、彼らは古い墜落した船を見つけました。

MSPAR は、オルタナがここ数年で変化したことを認識してパニックに陥り始めると、どこか馴染みのある何かが手を差し伸べているように感じます。突然、彼らはフェルト邸にテレポートし、ドク・スクラッチと対峙する。 Scratch は、MSPAR を目にすることに不満はありませんが、MSPAR はそこに属していないと説明しています。彼はMSPARに状況を説明することを提案し、その時点で彼らは家に帰るか(バッドエンド)、彼の言っていることを無視するかを選択できます.その後、彼らは救済または革命 (「全員を救う」または「男に固執する」) を選択することができます。これは、巻の終わりと将来の巻に影響を与えます。

突然の出来事の変化とタイムラインへの潜在的な影響に激怒したスクラッチは、MSPAR の頭を Juju Breaker Crowbar で叩き、即座に殺します。しかし、MSPAR は、「宇宙のシルフ」としてのみ知られている謎の存在と話していることに気づきます。シルフは、MSPARの前には長い道のりがあると説明し、スクラッチ攻撃の直前に彼らを送り返し、彼を避けて逃げようとする. MSPARがスクラッチと戦うと、クローバーが足を切り取り、力が弱まり始めます。最後のエネルギーで、MSPAR はその力を使って最後のテレポートを行います。

  • 救い: タゴラのいる事務所にMSPARが現れ、事情を説明し始める。
  • 革命: MSPAR が Tyzias の部屋に現れ、何が起こっているのかを説明するために素早く移動します。

プロローグ – ガイド

このボリュームは、エンディングの分岐選択を除いて、ほとんど直線的です。最初の決定で「戻れない」を選択すると、追加のダイアログが表示され、もう一度選択するよう求められます。同じものを選択すると、会話が少し長くなり、ゲームがシャットダウンします。

MSPAR が Scratch の邸宅に登場すると、Scratch を聞いて追加の会話や作家の他の作品への言及を聞くことができます。この時点で戻ることを選択すると、悪いエンディング カードが表示され、やり直す機会が与えられます。

Scratch は Juju ブレーカーで MSPAR を攻撃し、彼らは白い虚空で目を覚まし、評議会の最初のメンバーである、ゲームのディレクターを代表する宇宙のシルフと話します。プレイヤーがゲームオーバーになった場合、将来の任意の時点で、プレイヤーは再び評議会に話しかけます。評議会はアドバイスを提供し、MSPAR を返して再試行します。

MSPAR が最初の Council シーケンスから返された場合、Scratch によって再び殺されるのを避けるために、クイックタイム イベントを渡す必要があります。 QTE シーケンスを通過すると、残りのルートは完全に直線になります。

実績

  • 「時々…」: Choose the Salvation path in the Prologue.
  • “…and sometimes…”: Choose the Revolution path in the Prologue.
  • “Divergent Timeline”: Awarded for choosing the option to reset the game’s persistent data in the options menu. The least disruptive way to get this is to choose the option as soon as the game is installed.

Volume 1 – Implication Theater

MSPA Reader once more finds themselves on a mysterious spaceship, talking to either Tyzias or Tagora (depending on the path chosen in the previous route). After a short conversation, Tyzias and Tagora meet in the hallway and tell MSPAR to give them some privacy to talk. Wandering the ship, MSPAR runs into Galekh and talks to him for a bit, learning that this is his ship and that he and Tagora are about to formalize their kismesitude in something akin to a wedding.

Wandering the ship some more, MSPAR sees an open airlock door and investigates, only to find a bloody body lying there in the middle of the floor. Panicking, MSPAR flees the scene, only to run into Tagora, who is down in the cargo bay for unknown reasons. Tyzias and Galekh show up shortly, and Tagora is accused of murder and locked in the ship’s office. MSPAR must interview the various witnesses, eventually learning that Tagora and Galekh had a fight over the terms of their kismesis agreement, and that Tagora was talking to Tyzias about nullfying the agreement during the time when the murder took place.

After a trial, Tagora is exornerated, but the suspicion then falls on Tyzias, who Galekh believes committed a murder and tried to frame Tagora for it. MSPAR once again investigates, interviewing the witnesses and investigating the crime scene. They learn that Tyzias didn’t have access to a shower to wash up, casting doubt on her ability to brutally murder someone and remain spotless. Another trial takes place where MSPAR has to convince Galekh that it’s impossible for Tyzias to be the murderer. During the course of this investigation, you learn that Tyzias has been in contact with the Alternian rebellion.

Galekh has no idea what happened and asks MSPAR to investigate and find out the truth. During the final investigation sequence, MSPAR learns that a number of coincidences aligned to accidentally kill the person in the airlock while leaving the impression that a murder took place. Careful examination of the crime scene reveals that a loose knife slashed the throat of the maintenance worker during an accidental airlock decompression, leaving a unique pattern of blood splatters behind. Armed with this evidence, MSPAR goes to inform Galekh – but on the way, they are stopped by Tagora and Tyzias, who both ask for MSPAR to support their respective permissions.

In the Salvation path, MSPAR must lie to Galekh and convince him that someone is targeting him in order to convince him to leave Alternia. In the Revolution path, MSPAR needs to convince Galekh that the death was an accident. Regardless of which path was taken, MSPAR meets up with Tyzias, Stelsa, and Tagora and prepares to fly to the teal flagship, the Iustitia.

Volume 1 – Guide

The beginning of this volume is linear and depends on the ending chosen in the prologue, which will determine whether you get to speak to Tyzias or Tagora. After talking to them, you’ll wander the ship until you stumble on a dead body in the airlock, prompting you to decide whether or not to investigate it.

Investigating the body will result in a game over screen and loop you back to the choice. Choosing not to investigate right away will proceed the route in a linear fashion until Tagora is accused of murder.

At this point, the gameplay resembles that of the Ace Attorney games for the duration of the route. You will be able to move between locations and talk to witnesses at will (although some options won’t open up right away). You can also use your cursor to investigate certain objects in the environment to discover evidence and uncover flavor text.

There are three trial sequences, and you can’t proceed to the actual trial until you’ve gathered sufficient evidence to prove your case.

Investigation 1

  • Talk to Tagora first (office)
  • Invesigate the computer in the office to get the VitalTrack evidence
  • Talk to Galekh (bridge), talk to Tyzias/Stelsa (observation)
  • Go to the master respiteblock and investigate until you find the kismesisitude contract
  • Talk to Galekh (bridge)
  • Talk to Tagora (office) and get the palmhusk – from this point on you will be able to review evidence from your palmhusk and check Chittr to see more about the plot and the world around you. Chittr will remain available throughout the game, although the evidence screen won’t be present in routes that don’t use this mechanic.
  • Talk to Galekh (bridge), begin the first trial

Trial 1

  • In round 1, press Galekh on the first or second statement
  • Present the evidence of the kismesis contract on the first or second revised statement, then present Galekh’s own statement when he objects
  • In round 2, press Galekh on the first statement
  • When Galekh revises his statement, present either the VitalTrack timestamp OR the chatlog with Tyzias, then present the other of these two pieces of evidence when Galekh objects

Investigation 2

Note:This is the fastest way through the investigation, but you’ll miss a lot of optional dialogue – if you want to learn more about the plot, be sure to talk to Galekh (bridge) and Tagora (observation)

  • Talk to Tyzias (guest respiteblock)
  • Investigate everything in the guest respiteblock, finding the following:lack of a shower, Tyzias’ notes
  • Talk to Tyzias again (guest respiteblock) and confirm that she doesn’t have access to a shower
  • Talk to Stelsa (airlock)
  • Investigate the dead body and make a note of the large quantity of blood sprayed everywhere
  • Investigate the blood splatters in between the body and the wall
  • Talk to Tyzias (guest respiteblock) and mention that Stelsa is worried about her

Trial 2

Note:If you want the secret bad ending achievement, present Tyzias’ statement about the rebels at any point during this trial.

  • In round 1, press Galekh on the first or third statements
  • Present the evidence of Stelsa’s statement on the first or third revised statement
  • In round 2, press Stelsa on her statements until Galekh pulls her off the stand – do NOT present evidence since none of it will help
  • In round 3, press Galekh on his fourth statement
  • When he revises his statement, present the blood evidence (blood splatters/blood on the suit), or “no ablution block”
  • When Galekh objects, present the other piece of evidence (so if you presented the “no ablution block” present blood evidence or vice-versa)

Investigation 3

Note:If you want the secret bad ending achievement, present Tyzias’ statement mentioning the rebels at any point during this trial.

  • Go to the observation deck and listen to Tagora and Stelsa talk
  • Go to the airlock and talk to Tyzias
  • Investigate everything in the airlock, revealing the following evidence:bloody handprint, blood splatters, blood on the airlock, open toolbox
  • Go to the cargo bay and investigate the terminal and clipboard next to it, revealing:maintenance log, tool manifest
  • Go to the guest respiteblock and listen to Tyzias and Stelsa
  • Ask them if they have any idea what happened to get Stelsa’s statement
  • Go to the master respiteblock and check the desk, then the office and check the bookcase (one of these will randomly have the amended kismesis agreement)
  • Talk to Galekh (bridge) and ask for the access logs to the airlock, then ask why anyone would want him dead
  • Go to airlock and check the access log panel again to get the airlock error code report

Note:Before going to the last trial, you’ll get a chance to pick the salvation (lie and say there was a murder) or revolution (say there wasn’t a murder) path. This will determine which version of the final trial you have to complete.

Trial 3 (Salvation)

  • In round 1, press Galekh on the second statement
  • Present the open toolbox or the manifest – when Galekh objects, present the other of these two pieces of evidence
  • In round 2, press Tyzias on her second statement, then choose “The Empire”
  • When Tyzias revises her statement, present the amended kismesis agreement
  • When Galekh objects, present his own statement
  • In round 3, press Galekh on his third statement
  • On the revised statement, present the airlock access log
  • Present the airlock error code
  • Present the maintenance log

Trial 3 (Revolution)

  • In round 1, press Galekh on his second statement
  • Present Stelsa’s statement
  • In round 2, press Tyzias on her second statement, then choose “the blood”
  • Present the blood on the floor, then the blood on the airlock door
  • Present either the open toolbox/manifest (either one is considered evidence of the knife’s existence) or the airlock error log, then present the other piece of evidence of these two when Galekh objects
  • Present the bloody handprint
  • In round 3, press Galekh on his first statement
  • Present the amended Kismesis agreement

After the trial, the rest of the route will proceed in a linear path to the ending.

Achievements

  • “Selfish Bastard Man”: Choose the Salvation path in Volume 1.
  • “The Selfish Revolution”: Choose the Revolution path in Volume 1.
  • “Darkest Timeline”: During the second or third trial sequences, present a piece of evidence that implies that Tyzias has been in contact with the rebels.