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モンスター ハンター 4 ソードマスター武器ガイド

モンスター ハンター 4 アルティメットでの武器の選択は文字通りあなた次第です。 .ここでは、ソードマスターに該当する近距離武器を分類します クラス。各武器の必殺技を挙げましたが、武器を使いこなすには練習が重要です。 Guildmarm の 1 つ星クエストを通じて、いつでも武器の訓練を開始できることを忘れないでください。 .最後に、進行に合わせて新しい武器をアップグレードして購入してください。

大剣

非常に重く強力な大剣は、経験豊富なモンスター ハンター向けです。ブレードでブロックすることはできますが、これは鋭さを犠牲にすることに注意してください.正確な攻撃を当てるには練習が必要であり、戦闘中のハンターの動きは非常に遅いです。さまざまな攻撃を組み合わせて、重要で致命的なコンボを実現してください。チャージド スラッシュは、最大 3 レベルのダメージをチャージできます。3 番目が最も強力です。警告:ブレードを過充電すると、その効果が打ち消されます。要するに、利用可能な最も強力で最も強力な武器の 1 つです。

  • X – オーバーヘッド スラッシュ
  • A – ワイド スラッシュ
  • X + A – ライジング スラッシュ
  • R – ブロック
  • X (長押し) – チャージ スラッシュ

ロングソード

グレートソードより少し速いが、威力は劣る。とはいえ、ロングソードには、敵を攻撃しながらエネルギーをチャージし、スピリットブレードを構築して追加のダメージを与えることができる独自の能力があります.これらの武器でブロックすることはできませんが、フェード スラッシュを使用すると攻撃を回避できます。連続攻撃で気力ゲージを溜め、ゲージが満タンになると気刃を発動させて必殺技や速攻攻撃を繰り出そう。通常攻撃から精霊の刃に頻繁に切り替えると、気力ゲージをアクティブに保つのに役立ちます。ロング ソードをアップグレードすると、より多くのレベルのエネルギーをスピリット ゲージでチャージできます。シリーズを初めてプレイする方に最適です。

  • X – ステップスラッシュ
  • A – スラスト
  • X + A – フェード スラッシュ
  • R – スピリットブレード

剣と盾

剣と盾のクラスは最も弱い武器の 1 つですが、素早い動きと防御のために設計されています。盾で防御するのはもちろん、武器を構えた状態でアイテムを使用することもできます。ハンターの機動性は重い武器を保持するよりもはるかに速く、ターゲットに追加のヒットを記録できます。サークルパッドとコンボ(フォワードスラッシュを実行した後にXをタップ)を使用してから、武器の最も強力な攻撃であるチャージスラッシュをフォローアップします.全体として、最強の武器ではありませんが、おそらく最も安全な武器の 1 つです。

  • X – 基本攻撃
  • A – 特殊攻撃
  • X + A – スラッシュ
  • A + 下 (コンボ中) – チャージ スラッシュ
  • R – ブロック
  • R + Y – アイテムを使用
  • A + サークル パッド – シールド アタック

デュアルブレード

ツイン ブレードは、ハンターが手に入れることができる最速の武器です。残念ながら、ブレードの威力は弱く、ソードとシールドの強さに比較的近い.デーモンモードはこれを補います。この状態では攻撃力が上がりますが、スタミナを消費しますので、この武器を使用する際は食料やエナジードリンクを持参するとよいでしょう。デーモンモードでデーモンゲージがいっぱいになると、ハンターが驚異的なスピードブーストを受けるアークデーモンモードがトリガーされます。マイナス面としては、これらのブレードの切れ味は非常に壊れやすいため、特にデーモンモードでは頻繁に修理する必要があります.

  • X – 基本攻撃
  • A – ラウンドスラッシュなど
  • R – 悪魔モード
  • X + A – ブレード ダンス (デーモン モード)

ハンマー

グレートソードと同様に、ハンマーは強力な武器であり、驚くほどの攻撃範囲を備えています。それは 3 つのレベルの充電攻撃に依存しており、3 番目の攻撃が最も困難です。充電するとスタミナが消耗しますが、その過程で操作する能力はまだあります。ハンマーのもう 1 つのユニークな能力は、ターゲットの頭にダメージを与えたときにモンスターを気絶させることです。欠点として、これらの武器ではブロックできないため、戦闘中に頻繁に回避する必要があります。攻撃速度が遅いため、攻撃を実行した後、ハンターは無防備になります。

  • X – グラウンドスマッシュ
  • A – サイドスマッシュ
  • R (ホールド) – チャージ
  • R (リリース) – チャージ攻撃

Hunting Horn

The Hunting Horn is perhaps the most unique weapon of them all. On one hand, it acts as a musical instrument, where you can perform musical notes by swinging the weapon that buffs your Hunter and allies’ stats temporarily, such as raising your defense. Try combining all three attacks noted below, then use the Perform ability to generate the effect; effects vary with each weapon. Orchestrating an Encore after performing notes will give your bonuses an extra kick.

The Hunting Horn has a decent range when used as a weapon, though it’s not as strong as the Hammer or Great Sword. On the flip side, performing notes has a tendency to draw monsters, which can both be good and bad depending on whether you’re after a specific creature. Additionally, make sure to play some tunes from the distance, as enemies can assault you while performing.

  • X – Attack (Note 1)
  • A – Attack (Note 2)
  • X + A – Attack (Note 3)
  • R – Perform/Encore

Lance

A defensive and counter weapon, the Lance is a difficult one to master. Your best offensive tactics can be performed while blocking. The Dash Attack acts as a multiple-hitting combo, though it drains your stamina. The Counter-thrust does exactly that – you can block an enemy strike and then follow up with a counter attack if timed properly. While equipped with the Lance, your Hunter moves slow, but back or side-stepping is the key to controlling your character. If you’re looking for a bit more powerful weapon than the Sword and Shield while maintaining defense, this is a good selection.

  • X – Mid Thrust
  • A – High Thrust
  • R – Block
  • B – Backstep
  • Left or Right + B – Sidestep
  • X + A – Sweep
  • R (Hold) + A – Counter-thrust
  • R (Hold) + X + A – Dash Attack
  • R (Hold) + Up + X – Block-advance

Gunlance

The Gunlance acts much like the Lance weapon, equipping your character with a shield for respectable defense. The difference is the Gunlance itself, built as a firing weapon. The idea here is to approach your target head-on, guarding yourself with your shield and then following up by launching shells at your enemy. The Burst Fire unleashes all of your bullets and combines them into one shot, so remember to reload when distributing this attack. Wyvern’s Fire is a charged beam that can inflict serious hurt to your enemy, but be aware it temporarily overheats your weapon after its use.

Similar to the Lance, using your shield drains your stamina, as does your side or back-stepping maneuvers. Your Hunter moves slowly with this weapon, so sheathing your firearm is a habit you need to get used to when in need to reload.

  • X + X + X – Thrust/Overhead Smash
  • A – Fire Shell
  • R – Block
  • B – Backstep
  • B + A – Reload after Backstep
  • R (Hold) + A – Reload
  • X + X + X + A – Burst Fire
  • R (Hold) + X + A – Wyvern’s Fire

Switch Axe

Another unique weapon that can morph between an axe and sword, the Switch Axe has the benefits of two distinctive blades that work hand-to-hand. The axe is the superior weapon for its strength and range, but its main purpose is to build the switch gauge. As you fill the switch gauge using the axe, try transitioning to the sword and perform the Element Discharge. The sword basically absorbs the energy gained from the axe that allows you to you unleash the effect into a devastating blast attack, and you can follow up with an additional blast (tap X) after using the Element Discharge. The effect and weapon types vary with each use. Bottom-line, a good contender if you don’t mind switching weapons often.

  • X – Overhead Slash
  • A – Side Slash
  • R – Swap Weapons
  • X + A (Sword Mode) – Element Discharge

Charge Blade

This is the second morph-changing weapon that allows you swap between a sword and shield, or an axe. The sword and shield consumes energy as you inflict damage, which can then be deployed with the axe as you switch. This works technically the same as the Switch Axe, with a slightly different catch. As you consume energy using the sword and shield (hinted by the sword glowing), you can either use that energy by switching to the axe immediately, or store it in a phial for later use. Be cautious, though – consuming too much energy through the sword blunts its effect.

Performing multiple Element Discharges (tap A) with an energy-charged axe allows you to execute a more buffed-up strike. This drains the phials and energy each time, but it’s well worth the risk. As usual, the shield will drain your stamina when blocking, so rely on the axe when charged for most damage. Good selection for power-hungry fighters with patience.

  • X – Normal Attack
  • A – Special Attack/Element Discharge
  • R – Block
  • R + X – Switch to Axe/Sword
  • R + A –Store Phials

Insect Glaive

The Insect Glaive is fairly new to the series, consisting of an insect partner known as the Kinsect. The Glaive is your offensive weapon, but you can also use it to send your Kinsect to gather monsters’ body parts (mark them with R) that buff your characters with various abilities. Parts from monsters vary in color:green for health, white for speed boosts, red for offense buffs and orange for defense bonuses, and can be mixed and matched for various results. Note that these bonuses are only temporarily.

The other best feature of the Insect Glaive is its Vaulting ability. This allows your Hunter to jump from anywhere, making it a breeze to execute mid-air attacks, and may give you an easier opportunity to mount monsters without searching for higher ground.

  • X – Basic Attack
  • A – Strong/Advancing Attack
  • R – Mark Monster
  • R + X – Deploy Kinsect
  • R + A – Return Kinsect
  • R + B – Vaulting

Expect new Monster Hunter 4 strategies soon.