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お姉チャンバラ Origin コンバット ガイド:最高のビキニ ゾンビ スレイヤーになる方法

D3 パブリッシャーは、Tamsoft の最初の 2 つのお姉チャンバラ ゲームのリメイクで、グラインドハウスにインスパイアされたルーツに戻り、お姉チャンバラ オリジンと呼ばれる 1 つのリリースにパッケージ化します。 「一体どうしてこれがシリーズ化されたのか」という最も奇妙な例の 1 つであるお姉チャンバラは、「シンプルなシリーズ」としてリリースされました。お姉チャンバラのローカライズ版は今代で2作目。これは非常に低予算の PlayStation 2 ゲームのリメイクですが、ここでの精神はシンプル シリーズのコンセプトと同じです。最初はほんの少しで、できる限りのことをしてください。

お姉チャンバラは、キャラクターのアクションという形でこの哲学に適合し、デビル メイ クライのような過激な暴力と印象的なコンボを取り入れています。もちろん、ここにはいくつかのユニークで率直にクールなひねりがあり、派手でくだらない、バーゲンビンのB映画の暴走に直接貢献しているようです.グラインドハウス風のセックスと暴力に興味がある、または少なくとも許容できる場合は、ここで発見するニュアンスがたくさんあります.そこで、それについて少しお話しして、私の言いたいことをすべてお見せしたいと思います!

お姉チャンバラオリジン コンバットガイド

多くのボール トゥ ザ ウォール キャラクター アクション ゲームと同様に、お姉チャンバラ Origin は独自のルール セットでプレイします。ここでのポイントの一部は、同様のタイトルの場合と同様に、それらのルールが何であるかを理解し、限界を超えてナックルを粉砕する方法を見つけることです.それを念頭に置いて、私はこの記事を核となる概念のリストに分解しました。すでにばかばかしいコンボ ストリングを最大限に活用したい場合は、心に留めておくべきことです。

リロード中

剣のゲームでリロードはどのように行われますか?さて、シリーズの最初から立ち往生しているギミックは、まあ、スプラッターに焦点を当てています.グラインドハウス スタイルのシネマとスプラッター パンクは、日本のカルト メディアで大きな断面を持っています。ミートボール マシンや東京ゴアポリスのようなものを見たことがあるなら、同じページにいるでしょう。主人公のアヤ (およびその後の登場人物) は、アンデッドを骨抜きにするときに血まみれになります。

ダメージを与えると、左側の UI の小さなメーターに Aya の剣が赤く染まるのが表示されます。それは彼女の剣が血と内臓にまみれ、その過程で切れ味を失っていることだ。必要な場所に戻るには、「リロード」して刃から血を落とし、速度とダメージを元に戻す必要があります。もちろん、これは遅いアニメーションであり、脆弱なままです.ただし、コンボ中に行うと、アクションをほとんど中断しないクイック リロードが得られます。

そこの問題は、アヤが少し後ろに飛び出し、単一の敵に集中している場合、範囲外になることです.幸いなことに、そのコンボ数を増やす機会は非常に多く、その後すぐにロールをかわすと、コンボと勢いを維持できます.コンボ中のほぼいつでもクイックリロードでコンボを中断でき、基本的な攻撃をキャンセルすることもできます.それは非常に用途が広く、心配する別のボタンですが、剣を赤字のままにしたくない.

クールに

お姉チャンバラはそれが何であるかを正確に知っており、戦闘でうまくやって「クール」ボーナスを与えることほど良い兆候はありません.パラッパ・ザ・ラッパーみたいだけどジョー・​​チンがトラヴィス・タッチダウンに殺された場合。攻撃からジャンプ、コンボのフィニッシュまで、何をしてもクールな評価を得ます。攻撃を繰り出した直後にタイミングよく行動すると、クールコンビネーションモードに突入。これには、攻撃、ジャンプ、回避が含まれます。正しく行うと、キャラクターの周りに余分な光が見え始めるので、わかります.これにより、ダメージとスピードが増加し、可能なコンボ ストリング (追加のボタンを押す) が追加されます!

受け流しと予測

タイミングはハイスコアを獲得するためだけのものではありません。それは生き残るためでもあります。 There’s no blocking in OneeChanbara Origin, only dodging and parrying. Dodging is almost a better tool for mobility than defense, but parrying is crucial. A successful parry causes a little AoE explosion that also does a ton of stun damage. Getting those brief periods of stun is easily the best way to get damage in on bosses effectively, so getting used to those cruelly tiny parry windows is key. Learning to parry well can shave minutes off of boss encounters.

A “Predict” is what happens if you dodge an attack with perfect timing. You’ll know you got it when the action briefly goes slow-mo and your character gets fancier with their footwork. Getting a Predict is less mandatory, but they do give you massive boosts to your Xtasy meter, which gives you a special combo finisher when it’s full..

Practice and Check in With the Command List

It seems like OneeChanbara Origin momentarily forgot it was a third-person action game, and slipped a little fighting game energy into the mix. Everything I wrote above only goes so far at first, because the game is also governed by a leveling system. Every level you’ll get some skill points to feed into your stats (attack/HP/defense), but more importantly your movelist will continuously expand.

You may notice it organically at the beginning, when your basic combo strings suddenly get longer. But as you level up more nuance will pour into your toolbox, and the game doesn’t really draw attention to it. But not only can you check your command list from the pause menu, you can also see the unlock requirements for stuff you don’t have yet. You’ll get a ton of extra additions to your “Main Combo,” but you’ll also get totally new variations and even inputs as you go. But it’s tough to test things out in the middle of everything.

Back to that fighting game reference, OneeChanbara Origin gives you a way to test out what you’re capable of. Practice mode really is straight-up fighting game-style. You can set several parameters when you start, including enemy types, numbers, and even behavior. You can set them to be invulnerable or not, and set your Xtasy meter as well.

A final tip:Aya’s “Main Combo” is simply a giant string of pressing the Square button. Most of your other moves use the Main Combo as a springboard, but there’s one thing to keep in mind. As the Main Combo grows, you don’t need to press it every time before you can do something else. In the command list, anything that branches from Main Combo means you can use it at any time during that string. You can even just press Square once or twice, and still have access to the full move list.

As you can see, there’s a surprising level of nuance to the combat in OneeChanbara Origin. It may seem like something slapped together to wring easy money from the Otaku Gamer crowd, and considering Tamsoft is also the house of Senran Kagura I don’t blame you. But after spending some time with OneeChanbara Origin and really diving into its systems, there’s a lot of game here under the corny cheesecake presentation. And if you were already a fan or interested in this game without looking to justify it, hopefully this guide helps you chase even higher score.

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