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World of Horror – バックグラウンド実行のヒント

[Ill Fated] ランのクリアに問題がありますか?比較的簡単な解決策があります。

バックグラウンド実行をクリアする方法

前提条件

  • モリコをプレイ可能なキャラクターとしてアンロックしている必要があります。
  • 「都市の歴史」のカスタマイズ オプションをアンロックしている必要があります。
  • 「モニュメント」の場所を利用できる必要があります。
  • 利用可能な「違法な巣穴」の場所が必要です。
  • 「追加弾薬」アイテムのロックを解除する必要があります。

ランニングの開始

さて、上記のすべての条件を満たしていれば、これは比較的簡単なはずです。 WoH は RNG を多用したゲームなので、すべてのスキル チェックが自動的に失敗するランをプレイしていると、当然のことながら… 状況は難しくなります。

しかし、あなたがしなければならないのは、運が決してあなたの味方ではないという考えを回避することです. [Ill Fated] バックストーリーを打ち負かすには、戦闘能力、回復アイテム (スキルチェックの失敗を軽減するため)、および一般的に優れたリソース管理に頼る必要があります。

わかりました、実際のガイド時間:

まず最初に、プレイアブル キャラクターとしてモリコを選びたいと思います。モリコはショットガンと 2 発の砲弾で開始し、実行の開始時に最強の戦闘能力を彼女に与えます。また、ランをプレイする古い神についても検討する必要があります。これは一種の個人的な好みですが、個人的には ATH-YOLAZSTH を使用することをお勧めします。ATH-YOLAZSTH の唯一の欠点は、呪文を使用すると Doom が増加することです。森子の能力なら、魔法に頼ることはほとんどない。また、このランは必ずキャラクター/ジェネリック パーク カードのみでプレイしてください。その理由はすぐにわかります。

実行が実際に開始されると、無料のレベルアップと追加の EXP から始まることに気付くでしょう。すぐにレベルアップし、戦闘に適用される特典を選択します。モリコは、「弾薬庫」と「器用なハンドリング」という 2 つの非常に強力な特典を獲得します。 Ammo Stash は、各ミステリーの後に 1 ~ 2 発の弾丸を与えます (最大の利益が得られるので、実行の開始時にそれを使用する理由です)。Deft Handling は、銃器によるすべての近接攻撃を 20% 高速化します。これは、弾薬を使用せずに 1 ターンで倒せる可能性が高いため、HP が 12 ~ 18 の範囲の弱い敵の弾薬を節約するのに適しています。 RNG が悪く、最初にこれらの特典がどちらも表示されない場合は、取得するまで特典を再ロールします (4% の DOOM ペナルティ)。 RNG が非常に悪く、いずれかの特典が表示される前に 20% の Doom になった場合は、最初からやり直してください。

最後に、微調整が必​​要になるため、「City History」を編集します。ハードウェア ストアを削除し、代わりに Illegal Den と Monument の場所を 2 つの Seaside の場所にすることをお勧めします。これらは両方とも、この実行に不可欠です。さらに、Dog Shop (RIP goodest boy) を取り除き、自動販売機に置き換えます。理由は単純で、ミステリーの合間に町のイベントとして犬屋が消える可能性があるため、アイテムを奪うための重要な手段を持ちたくないからです。それとは別に、ドッグ ショップを訪れると 4% の運命がかかり、自動販売機を訪れるとわずか 1% の運命がかかります。この実行では、ドッグ ショップは必要ありません。

準備が整ったら、アパートに向かい、ランニングの準備をしましょう。

お金が最優先

Cultist (ノーマル) 難易度でプレイすると、すべてのキャラクターは 4 つの資金から始まります。アパートに入ったら、自分の部屋 (ここで着替えることができます) に行き、鏡の左側の上の棚にある小さなメールボックスのようなものをクリックします。その中に1つの余分な資金があり、これが役立ちます。実際、あなたにとって資金は最優先事項です。

お風呂に入って、余分な 5 EXP のためにぬるま湯を選んでから、特定の場所に縛られないミステリーを開始します (つまり、ダウンタウン、学校、など)

ミステリーを開始したら、すぐに警察署に向かい、残りのボーナス EXP をすべて資金に変換します。私のプレイスルーでは、133 EXPから始めたので、追加で2つの資金を得ることができました.駅を出たら、違法デンに向かいます。うそつきにならないように言っておきますが、森子として行ったすべての実行で、最初の訪問で違法なデンに余分な弾薬がありました。したがって、このキャラクターを選択すると、少なくとも最初の訪問ではロックインされたアイテムになると思います.そうでない場合は、追加の弾薬がストックされるまで(あなたの裁量で)再ロールします。ここまでで、資金は 7 つあるはずなので、追加の弾薬を購入できるはずです。残りの資金で、自動販売機にアクセスして追加の物資を入手してください。今のところ、ソーダ缶かボトル入りの水しか買えないかもしれませんが、どちらも STA/REA 回復率はフラットで、マイナス面はありません。より強力なものが必要な場合は、病院の薬局に行って、実験薬、裁縫キットなどを入手できます。裁縫キットは、失敗するため、この実行ではカリスマが無意味であるためだけに良い選択です。関係なく、それに関連するスキルチェック。これにより、欠点は問題になりません。

Another thing to note is that at the Police Station, you can adjust the combat encounter rate by either requesting or complaining about the police patrols. I would recommend keeping the combat rate at the normal level, since lowering it means you’ll get less combat and more skillcheck/encounter events. Now, lowering the combat rate can work, but then you’re letting yourself be at the mercy of the game’s RNG. Not all encounters are skillchecks, some are flat benefits to you, and others are a matter of choosing the correct option for a benefit or to avoid a skillcheck altogether. Both of these are viable strategies, I just wouldn’t recommend altering the combat rate, considering combat is the only place you have actual control.

Last thing regarding funds, is that you should make every effort to make more funds whenever you can. Trading EXP occasionally, sharing EXP with Mr. 000 (if you encounter him), selling any items you get that you don’t intend to use (such as any weapon, yes even the Katana, you will not be swapping from the shotgun). Having funds is almost always gonna be more viable for this run than level ups, so I would just trade EXP as often as possible and buy more ammo/healing every chance I get.

General Tips for The Run

The previous two sections were focused around the two major things you can do to give yourself an edge. From there, it’s a matter of the game’s RNG, and how you react to your changing situation as well as manage your resources.

I’ll try to fit as many little tips and strategies as I can into this section, just all the stuff that doesn’t really fit into the other two, or is simply a bullet point that doesn’t fit into a larger strategy.

  • If you choose “Ammo Stash” at the beginning, don’t be shy about using your bullets. However, keep in mind that the first shot you fire will give you “Ringing Ears” as a debuff, making combat actions slower until the end of the current mystery. For this reason, it’s recommended that you try to use Melee attacks before firing your gun once. But once you have fired, then you should fire as many shots as you need per Mystery.
  • If you choose “Deft Handling” at the beginning, rely on Melee attacks as often as possible. Since ammo will be harder to come by without the “Ammo Stash” perk. Melee attacks will be faster, meaning you can dole out more of them per turn. With this Perk, you should save bullets for stronger enemies, in the 24-36 HP range.
  • If you get the Mystery Curious case of a contagious coma, I highly recommend doing the side quest for the Dust of Seeing, but NOT using it to face the boss. Instead, take the REA penalty and save the Dust for another mandatory battle. This can be especially useful if your run has you doing Mysteries with difficult bosses like the Mad Janitor or Aka Manto, since the Dust sets their power to 0 and makes your chance to hit much higher. (with high enough perception, you can have 100% or greater chance at landing a shot, without needing to prep or use an attack boost, allowing for multiple shots in one turn, possibly even a 1 turn kill).
  • The Monument is a vital component if you get bad RNG, or you visit shops/restock too frequently. As long as you enter the monument with STA, REA, or funds to spare, you can lower your Doom. However, if you enter the Monument and can’t afford the cost, and then leave, you’ll no longer have access to the Monument. So make sure you only enter when you can spare all three, as the cost for lowering Doom is random each time. Also, the more you use the Monument, the higher the costs will be upon each visit.
  • Run from Ghost enemies, unless your Doom is too high to risk the 5% penalty. The reason is simply because your powerful weapon grants you no advantage over Ghosts, and staying and fighting it will just cost you valuable STA/REA.
  • If you run into the 410 billion encounter, you should (as long as your REA isn’t too low) steal the officer’s gun. Doing this will give you a couple extra bullets (anywhere from 1 to 5, I believe) as well as the Police Revolver, which can be sold for a whopping 5 funds. Which can then be used for 3 more bullets.
  • Recruiting Allies at the Schoolyard isn’t recommended. The only benefit would be if you can get an ally who makes Pharmacy items cheaper, or who can increase your perception, as all other skills won’t give you any benefit due to auto-failing skillchecks. You can of course still use allies to distract enemies for an increased chance to hit, but I personally consider this a waste of time. EXP is much better used for getting funds so you can always have extra ammo.
  • Since you have the ability to lower your Doom if it’s getting too high, don’t be shy about resting at home if you’re unable to get healing items and your health is low.
  • If you decide to buy Wine at the Illegal Den for the +3 REA it gives you, remember that the empty bottle you end up with after use can be sold for 1 funds.