プロのゲーム攻略サイト

www.zgtz168.com

My Train Arrives – How to Get A Tough Day III アチーブメント (タイムライン ウォークスルー)

「厳しい一日 III」の実績「サバイバル モードで 3 番目の都市で少なくとも 24 分間持ちこたえる」のタイムライン。

厳しい一日 III 達成ガイド

はじめに

時間はこれらとは異なると予想してください。

局所的に異なる順序で物事を行い、最後に同じ結果を得る可能性は十分にあります。

タイムライン

0:01

示されているように線路を建設し、ルートを作成します — すべての駅が乗客と貨物のそれぞれの単一のループに収まる最小の長さ.

  • 外部の旅客ルートの余地を残しておきますが、まだ建設しないでください。そうすれば、より多くの列車のためにお金を稼ぐことができます。
  • デュアルループ システムを構築しないでください。各ループの列車は、他のループの都市へのピックアップと輸送のために、交差する都市でいくつかの都市に相当する乗客を降ろさなければなりません。 100 人乗りのパイルアップが始まるまで 5 分もかかりません。 101+ で 20 秒で負け
  • 旅客列車はより早くお金を稼ぐので、旅客列車を優先してください。貨物列車を追加することでより多くの利益が得られるほど乗客レベルが十分に低い (=旅客列車が十分に空いている) ときに、貨物列車を建設します。

0:01

4 つの旅客列車を購入します。すべて $8000 のスピード 27 プル 850 (またはスピード 25 プル 950) 機関車 1 台と、22000 ドルのスピード 25 重量 200 の客車 2 台です。ルートに沿って均等に配置してください。

2:16

$13800近くまで高速で実行し、その後低速に戻します。最初の貨物列車を 1 台の車で購入して配置します。電車が満員になるまで、お金が入ってきたら車を追加して、もう一度繰り返します。

  • 貨物列車は、12,500 ドルのスピード 25 プル 1200 機関車を使用し、利用可能な最大の貨車を使用する必要があります。最初の数回の後、私は通常、列車全体を一度に購入するのに十分なお金を待ちます.
  • 新しい列車を開始するときは、列車の数が最も多い駅に配置するか、等間隔に配置します。できれば両方とも。
  • すべてのマップのすべての貨物駅で、3 種類の貨物がほぼ同量出現するようです。
  • 効率的な貨物列車により、未使用の牽引力がなくなります。
  • 速度 25 の貨車は均等に結合しません。私は速度 25 の貨物列車を 5 つのセットで構築することにより、これら 3 つの要素を管理しています*:#3:コンテナ貨車 6 台 [0 0 24]。 *お金があるので、少しずつ。

4:54

すべての旅客列車に 3 両目を追加します。

5:11

3 番目 (6C) と 4 番目の貨物を取得します。

6:45

5 番目の旅客列車を追加し、4 番目と最後の車両をすべて追加します。

7:40

「旅客輸送の収入 +10%」アップグレードの購入を開始します。

9:12

「機関車と貨車の定価販売」アップグレードを購入してください。

10:03

「高速 2 階建て機関車とワゴンのロック解除」のロック解除を購入します。

  • 「広々とした 2 階建ての機関車とワゴンのロックを解除」は購入しないでください。 150 人ではなく 200 人の乗客を運ぶことができますが、速度は 25 人しかないため、正味のスループットは低くなります (積み込みと積み降ろし後はそれほどではありませんが)。
  • 今、あなたは現在の旅客列車を 16,800 ドルで売り始め、より良いものに買い替えます。新しいエンジンは $12500 スピード 35 プル 1200 です。新しい車は、速度 35 重量 200 ドルで 3000 ドルです。総費用は 6 台の車で 30,500 ドルなので、差額は 13,700 ドルです。
  • 乗車人数が最も少ない古い旅客列車をクリックし、ポップアップのボタンをクリックして売却します。販売により、これらの乗客は出発駅に移動します。完全に新しい旅客列車を購入し、最適な場所に配置します。完了するまで繰り返します ($13700 を獲得したら)。
  • ここには 100 人以上の乗客がいる駅があるでしょう。タイマーのカウントダウンが逆になり、タイマーが消えます。

10:30

「貨物配送の収入 +10%」アップグレードを購入してください。

11:30

5 番目の貨物列車を入手してください。

12:30

「搭乗時間の-10%」アップグレードを購入してください。

13:44

Purchase the ‘Unlock big wagons’ trio.

14:21

Sell your freight trains for $18800, buy new ones for $22000 that use the same engines that are pulling your passengers and one each of the new big wagons.

14:35

Buy a 6th passenger and freight train.

15:05

Buy the ‘-10% of cargo loading time’ upgrades.

16:26

Buy a 7th passenger train.

16:42

Build and populate the outer passenger route (4 cities – it can’t reach the central station).

  • The outer passenger route is 1964 units long, versus 2484 for the inner, so it holds fewer trains.
  • You could build an outer freight route as well, but a) you don’t have anything to spend the faster money on and b) the current route can keep up. So long as you place enough freight trains:don’t worry — it’s the passengers that are going to kill you.

17:42

Keep adding trains as needed.

  • Leave enough room in the inner passenger route that waiting trains don’t back up all the way to the preceding station. You can’t afford to have blocked stations.
  • I ended up with 9 or 8 on the inside passenger routes and 7 or 6 on the outside (see results below). I had 14 freights — more than necessary, but less than there’s room for.

20:00

Brief timer pop-ups start to become routine.

24:45

Finish.

Results

Inner loop* outer loop* run length*(direction of rotation + passenger train count)

  • CW 8 CW 6 24:45
  • CW 9 CW 7 23:31
  • CW 8 CCW 6 23:54
  • CW 9 CCW 7 24:21

My guess is that the greater passenger count variation in counter-rotation is compensated for by the greater reliability from 1 more train, while the greater average travel distance in co-rotation is compensated for by the greater average speed from 1 less train.

I didn’t try running counterclockwise in the core loop, because I preferred the long stretch to be before the center station rather than after, just in case.

I didn’t try repeating runs to find what the time variation was like. Possibly all the listed variation is from randomness.