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Supremacy 1914 ビギナーズ ガイド:世界を征服するためのヒント、コツ、戦略

前線へようこそ、将軍! Supremacy 1914 の熱狂的な戦場に参加してくださったことを嬉しく思います .

Supremacy 1914 は最近 iOS および Android プラットフォームに道を譲りましたが、このゲームは数年前からオンラインでプレイできます。 Supremacy 1914 は、2009 年にドイツのスタジオ Bytro Labs によって最初にリリースされました。実際、ゲームの公式ウェブサイトからもプレイできます。

そのプレイヤーの多くは、数多くの戦いを経験したベテランです。それは、ゲームが新しいプレーヤーにとって完全にアクセスできないと言っているわけではありません.彼らとあなたのために、詳細な Supremacy 1914 初心者向けガイド を用意しました。 世界征服の騒乱の中で、できるだけ早く自分の足場を見つけるのを助けるために。

指揮と征服

Supremacy 1914 では、ユニットを最大限に活用するには、各ユニットをしっかりと把握する必要があります。

ユニット統計

世界の舞台で自分の地位を確保したい場合は、ユニットを訓練し、戦争機械を構築し続ける必要があります.ただし、ユニットを訓練する前に、ユニットのステータスを確認する必要があります。

ユニットのステータスはアイコンに表示されます。ハートの付いた盾は健康状態を表しています 、稲妻はその攻撃を表します 、空白の盾はその防御を表しています .これらの統計の下には、さまざまなタイプのユニットに対するユニットの強さがあります。この例では、戦車は陸上ユニットと建物の両方に対して完全な 4/4 になっています。ただし、その強さは航空ユニットに対して 0.4/0.4 に減少します。

これらの統計は単純ですが、ユニットがいる地形によって変化することに注意することが重要です。 .

上記の例では、タンクは陸上でフルパワーになっています。しかし、その体力は哀れな1に落ち、乗船中の強さは10%に減少します!

遠隔ユニット

一部のユニットは、報復を恐れずに敵を攻撃できる遠距離攻撃を持っています。これらのユニットは白い円で示されます 彼らのアイコンで。これらのユニットをタップして、その行動を変更できます。デフォルトでは、あなたからのさらなる入力なしで、範囲内の敵ユニットに発砲します。他の行動には、すべてを無視すること、または中立ユニットにも発砲するポリシーを最初に撃ち、後で質問することが含まれます.

ユニット スタック

ユニットは単独では動作しません。軍に参加する各ユニットは、独自の攻撃、防御、および健康を追加して、 スタック を作成します。 ユニットの。これにより、近接戦闘でユニットのスタックを使用することがはるかに効果的になります.同時に、スタックを分割することもできます 複数の軍隊を展開する。

サイズ係数

「デススタックを 1 つだけ作成して、すべてを一掃してみませんか?」と尋ねる人がいるかもしれません。 Supremacy 1914 の サイズ ファクター メカニックは、さまざまなゲームプレイ スタイルを奨励しながら、これを防ぎます。

通常、ユニットをスタックに追加すると、そのスタックはそのユニットの統計の 100% を受け取ります。ただし、ユニット タイプを 1 つ追加するほど、追加されたユニットごとのステータス ボーナスは低くなります。 これはサイズ係数として知られており、効果的な軍隊を構築するための鍵は、軍隊を編成するときにサイズ係数を考慮することです。ユニットには、異なるサイズ ファクター ペナルティがあります。

  • 砲兵、レールガン、戦艦、潜水艦、気球、戦闘機、軽巡洋艦、爆撃機のユニット効率は 50 ユニットまで 100% です。その時点で、そのタイプの他のユニットからのボーナスはありません。
  • 歩兵の効率は 5 ユニットから 30%、15 ユニットから 10% で、40 ユニットを超えるとボーナスはありません。
  • 戦車の効率は 5 ユニットから 60%、10 ユニットから 30% で、25 ユニットを超えるとボーナスはありません。
  • 重戦車の効率は 5 ユニットから 50%、10 ユニットから 20% で、25 ユニットを超えるとボーナスはありません。
  • 装甲車の効率は 6 ユニットから 60%、15 ユニットから 20%、25 ユニットから 10% で、40 を超えるとボーナスはありません。
  • 騎兵の効率は 6 ユニットから 60%、15 ユニットから 20%、25 ユニットから 10% で、40 を超えるボーナスはありません。

このチャートから、開始時の歩兵を 4 人または 5 人のパーティーに分割する方が効果的であることがわかります。ゲームの開始時に 10 のスタックにいることによるブーストはあまり得られないからです。

ビルド、ビルド、ビルド

Supremacy 1914 では、支配する各プロヴィンスに複数の建物を建設できます。これらの建物は、新しいユニットのロックを解除することから、地域の防御を強化することまで、さまざまな目的を果たします。これらの建物のそれぞれが何をし、どこに配置するかを知ることは、戦争を促進するための十分に油を注がれた産業を構築するための鍵です.

首都

首都 あなたの権力の座を表します。プロヴィンスが首都に近いほど、受動的な士気の生成が速くなります。士気回復の増加が必要な場合は、首都を別の州に移動できますが、これには 12 時間かかることに注意してください。

リクルーティング オフィス

採用オフィス 州が数時間ごとに歩兵を自動的に生産できるようにする支援施設です。このようにして、世界地図上を動き回るために少なくともいくつかのピースを常に持つことができます。

募集オフィスは無料のユニットを提供するため、所有するすべての州に募集オフィスを建設することが不可欠です .また、州の士気にも注意を払う必要があります。士気が高いほど、募集はうまくいきます。

兵舎

兵舎 一度に訓練する歩兵の数を増やすことで、歩兵の訓練をさらに強化します。また、騎兵のロックを解除します 手動トレーニング用のユニット。

ワークショップ

ワークショップ 技術ビルとして機能します。それ自体では何もしませんが、より上位のユニットにアクセスしたい場合は、州のワークショップをアップグレードする必要があります.

要塞

要塞 は、州の守備隊が戦闘で受けるダメージの量を大幅に減少させる強力な防御施設です。レベル 1 では、要塞はなんと 67% のダメージ軽減を提供します!しかし、それだけではありません。要塞は、配置された地域の士気の発展も増加させます。これにより、要塞は、領地を前進させ、遠隔地の基地を確立するための非常に重要な建物になります.

工場

工場 軍事的、経済的目的の両方に不可欠な建物です。軍事面では、砲兵などのより強力なユニットのロックを解除します 、戦車 、および重戦車 .経済面では、工場は地域の収入を最大工場レベルで最大 33% 増加させます。

工場はまた、士気の発達を高め、ユニットの生産速度を高めます!生産拠点であろうと資源農場であろうと、中核となる州では、できるだけ早く工場を稼働させる必要があります。

強力な海軍を構築したいすべての国にとってなくてはならないものです。港はプレイヤーが軍艦を建造できるようにするだけでなく、港のある州は乗船速度にボーナスを与えます 、無防備な隣人に水陸両用の攻撃を仕掛けることができます。港は士気の向上にも小さなボーナスを与えますが、それは二次的なものです.

鉄道

鉄道 5日目に利用可能になります。 現在の世界での日付を確認するには、画面の右上を見てください .この施設は地上部隊の動きを大幅に加速し、最大 150% のボーナスを与えます!

鉄道はまた、士気の発達をわずかに増加させます。電車は時間通りに走っていると思います。鉄道は レールガン の展開も可能にします 単位。その名前とは裏腹に、これは磁気砲ではなく、鉄道貨車に搭載された大砲です。

飛行場

飛行場 は 10 日目に利用可能になります。地域に受動的なボーナスを与えることはありませんが (士気の向上さえもありません)、地上ユニットに対して非常に効果的な強力な航空ユニットを訓練することができます。 参考までに、重戦車は航空ユニットに対して最も効果的なカウンターですが、航空ユニットに対しては 60% のダメージしか与えません!

強力な経済を確立する

戦争の時でさえ、お金は流れなければなりません。部下に食料を供給し、機械を維持し、技術者、建築家、将軍に報酬を支払う必要があります。

パッシブ地域収入

各地域は、穀物や魚から鋼鉄や石油に至るまで、時間をかけて資源を生成します。 Depending on what kinds of units you’ll be focusing on, as well as your overall strategy, it’s in your best interest to take and seize provinces that produce the resource you need.

Each province produces two kinds of resources. To get a better view of what resources a province produces, you can tap it and check the bottom info panel.

You can augment this resource production by building a factory. Further upgrading your factory will increase the bonus it gives to a region’s income. A railway will also give a sizeable boost to resource generation, and increases move speed too!

Morale

Morale is an important factor that determines the loyalty and productivity of your provinces. The higher a region’s morale, the more productive it becomes and the less likely it is to revolt. When a region revolts, your units can be damaged or even killed, and your rule may be overthrown!

Morale is recalculated when the in-game day changes, and is based on several factors.

You gain morale by having a province close to the capital, having certain buildings, having nearby territories with good morale, or just buying it with Goldmarks. Conversely, having enemy armies near or in the territory, being at war with multiple countries, having a deficit of resources an enemy spy performing sabotage, or having enemy territories near a province negatively affect its morale.

Upkeep Versus Income

Don’t be an idiot like me and just spam units and buildings off the bat. I quickly ended up with an inability to build or train anything else because I ran out of grain .

To get a detailed view of your resource flow, tap the resource icons near the top of your screen. This will show you your stores, your production rates, and your hourly and daily consumption. Your resource icons in the world map will also show a red downwards arrow if you’re experiencing greater upkeep than income.

One way to save resources is to disable buildings that aren’t relevant to you in the current game state. To do this, tap the province, tap the building, then hit the pause button. This way, you can skirt having to pay upkeep costs for that building.

Low Resource Penalties

Not only does having a deficit of resources limit what you can build and train, but it also has a direct hit on your armies.

  • A deficit of fish causes morale to drop steeply.
  • A deficit of grain causes a morale drop and also disables barracks.
  • Deficits of lumber and iron ore cause morale to drop.
  • A deficit of coal lowers morale and disables your railways.
  • A deficit of gas lowers morale.
  • A deficit of oil not only lowers morale, but also decreases movement speed and lowers combat strength.

The Market Economy

You can put resources up for sale in the market , accessible through the lower part of the screen. You’ll be able to see the current resources for sale on the top, and can sell your own stores at the bottom. To switch resources, just tap on the icons on the upper part of the screen. Remember that you can’t trade with nations you’re at war with or have an embargo on!

Earning Goldmarks

Goldmarks are an all-important premium currency that’s used for a lot of things. A hefty wallet of Goldmarks lets you rush unit and building production, which is vital for quick, powerful plays.

You can get Goldmarks from completing quests, but the most consistent way to earn them is by watching ads . You can watch multiple ads a day to get a total of 1500 Goldmarks, but this involves sitting through roughly 10 minutes of ads.

Note that you have to watch ads twice – first to gain the Goldmarks, then another time to redeem them. As annoying as that is, ads are the only reliable, renewable source of Goldmarks other than shelling out actual cash.

Gather Intelligence

Supremacy 1914 isn’t restricted to just beating the snot out of each other with armies. There’s a whole other game waiting to be played on the world stage, and gathering intelligence is vital to making the most out of any situation.

The Newspapers

Newspapers provide vital information on happenings around you – such as who’s building what, the diplomatic state of other countries, and so much more. At the same time, this can be used against you as your rivals can see what you’re up to.

It’s up to you whether you want to play mind games by building a lot of buildings to confuse your enemies, or whether to preserve your resources and just go straight to working on your grand strategy.

Front Reports

Since it takes a very long time to get anything done, such as moving troops or building structures, you can also enable push notifications in the front reports メニュー。 This way, you’ll at least be forewarned of stuff that’s happening within the game world even when you’re away from the game.

Espionage

What war game would be complete about espionage?

If you find yourself at an impasse when fighting an enemy, you can resort to using spies to gather information and sabotage your enemy by pulling strings from the shadows.

To access the espionage tab, tap more on the lower right of the screen, then espionage. Before you can start your subterfuge, you’ll first need to hire spies for 20,000 money each, and an ongoing daily salary. Once hired, simply tap a province you’d like to send a spy to, then tap the espionage icon to the lower left.

Spies can be assigned to 4 activities.

  • Counter Espionage protects provinces from spies (yes, including your own provinces) and will attempt to root out enemy espionage attempts.
  • Intelligence gather information about diplomatic and economical activities.
  • Economic Sabotage hits resource production and morale.
  • Military Sabotage hits military plans and infrastructure.

Each of these missions also has a money upkeep cost. The more spies you have at your disposal, the more you can do – if you can pay the price.

Field agents are an expensive but reliable way to gain intel on an opponent’s actions. Field agents can be sent on multiple missions with a 100% success rate, and they complete their missions instantly. However, field agents require Goldmarks to get anything done. More powerful and complex operations will require a larger sum of Goldmarks.

Use Diplomacy

Diplomacy is one of the greatest tools you can use, and skillful mind games, shady dealings, and united fronts are all part and parcel of Supremacy 1914’s warfare. It’s easy enough to go full unga bunga and keep attacking, but being able to rally a group of nations against a common foe is far more effective – not to mention your erstwhile allies will also be weakened. Just saying.

Setting Diplomatic States

You can always just toggle your diplomatic state with another nation by tapping on their flag. A quick way to do this is to tap on a unit or territory they own, then tap the country name or flag. This is a very impersonal mode of communication, but it occasionally suffice. You can toggle between several states, which I’ll list here.

  • War is as simple as it gets. You declare the targeted nation a formal enemy, and you’ll both be able to attack each other openly. You can also skirt this by just attacking someone out of the blue, but the newspapers will reflect this as a brazen and unprovoked attack. Armies will attack each other whenever they can (within range of each other).
  • Trade embargoes forbid nations from trading with you. They can’t buy your products on the market, nor can you buy theirs. During times of war, this state is changed to cease fire . In this state, units will fire on enemies invading their country’s provinces, but won’t otherwise engage.
  • Peace is the default state. Neither country will actively take a hostile or benevolent stance towards each other.
  • Right of way indicates that you are allowing the other state to move their military units through your lands, without fear of attack. Think of it as an open borders agreement.
  • Shared vision allows the other state to see your lands, as well as their own.

Note that the extreme sides of diplomatic states also trigger the level below them – war also starts a trade embargo, while shared vision also gives other countries right of way.

Form Coalitions and Alliances

Lone countries falter, but banded together, they are strong. Coalitions serve as a way to gather like-minded allies under a single banner. You’ll gain your own chat channel so that you can coordinate with your coalition members more easily. Take note that a coalition is not permanent – it only exists in that specific game.

Alliances , on the other hand, are more akin to the traditional guild. Alliances exist even outside the game, and serve as a way for players to communicate with each other, such as for setting up private inter-alliance fights or just messing around.

Technical Stuff

There’s a bunch of other stuff you can do with the game that didn’t fit into any other category, but I’ll list them here, anyway.

Join and Create New Games*

You don’t have to commit to a single game of Supremacy 1914. If you’re in the middle of a game, and decide that, for some reason, you’d like to juggle 2 or more games at once, just tap the globe icon on the upper right, then go to games . From here, you’ll be able to see a list of games and search for games via a filter.

The asterisk is there because sadly, you cannot create games using the mobile version of Supremacy 1914 . You can, however, use a browser to open the web version of Supremacy 1914 and create a game from there.

AI Players

As you may have surmised while playing the game (or by checking the available game list), not every country is actually run by a live human player . If you zoom out as far as you can go on your current game’s world map, you’ll notice icons of people – those indicate that that country and its provinces are being controlled by a human player.

Another way to check, although this isn’t a surefire method, is the player name. AI players normally have proper first names, last names, and titles.

AI players make decisions based on numerous factors, such as their neighbors, their current military power, and your reputation. Reputation is generally earned by playing peacefully or by declaring formal wars over surprise attacks. Your reputation score with an AI will influence whether it views you as a potential ally or a threat that needs to be eliminated as quickly as possible.

Practice Makes Perfect

Even with all this information before you, winning a game is still a monumental task that can be achieved not only through information, but through experience. With so many commanders vying for victory in games, you’re likely to be defeated many times. But remember that your failures teach you more than your successes, and with every game, you learn a little bit more.

That’s the end of our Supremacy 1914 beginner’s guide, and we hope you found something here to help you get your bearings in the midst of the chaotic gameplay. If you have any tips you’d like to share, or any suggestions for other new players, feel free to drop us a line in the comments!