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ペルソナ 5 ロイヤル:シャドー士道を倒す方法

ペルソナ 5 ロイヤルを何十時間もプレイしました そしてついに、ジョーカーの人生を根こそぎにした男、志度正義と戦う時が来ました。志度正義は、あなたが東京に引っ越して以来、泥棒に迫ってきた万能の悪者です。あなたは彼のクルーズ客船をゆっくりと通り抜け、人間とネズミの両方のように操縦し、大きな対決の準備が整いました.

しかし、士道のボス戦がタフであることは驚くべきことではありません . このスライムボールを倒すための最善の方法を提供するために、知っておく必要があることは何でもお手伝いします。

チームの準備

間違いなく、この戦いであなたに提供できる最大のヒントは次のとおりです。物理攻撃を撃退できるジョーカーのペルソナを 1 つか 2 つ持ってきてください。 戦いの関連セクションで「理由」について詳しく説明しますが、これについては信頼してください.当然のことながら、Shido は元のゲームの最後のボスであったため、非常に困難です。


そのペルソナを装備せずに 少なくとも抵抗する ジョーカーの物理ダメージ (反発または吸収しない場合) あなたはおそらくこの戦いで非常に悪い時間を過ごすことになるでしょう.


さらに、エレメンタル攻撃に関しては、Shido はあらゆる種類のエレメンタル攻撃を投げつける準備を整えています。 彼の最終形態はかなり広がっており、特にパーティー メンバーとターンごとに複数の攻撃を実行できるという事実を回避するのは難しい場合があります。

士道には苦手な要素がありません 、つまり、ここで重要なのはパンチ力であり、親和性ではありません.ペルソナが反発してドレインできるものは何でも追加ボーナスですが、主な目標は士道にジョーカーの弱点を悪用させないことです。

ただし、このように能力に幅があるため、特定のパーティ構成を推奨することは困難です。 これは、士道があなたが連れてくることができるすべての人を絶対に攻撃する動きを持っているためです。ただし、ヒーラーを持つことは、この戦いのゲームチェンジャーであることは確かです。 あなたは する ここでダメージを受けるので注意してください。

当然のことながら、この物語の性質と士道について知っていることを考えると、ある時点でジョーカーだけを使って彼と戦う必要があります。 もちろん、パーティーには気を配りますが、ジョーカーを健康に保ち、十分な SP を維持することが勝利への切符です。

いつものように、HP/SP 回復のアイテムと呪文を用意してお越しください。 あなたは間違いなくそれらのかなりの数を使用するでしょう. 士道のボス戦には 5 つのステージがあります 通り抜けるために、到着したら、腰を下ろしてナメクジの準備をしてください。

追加の役立つ準備

いつものように、戦いのためにジョーカーをスタックする以外に、戦いの前に確保できる大きな助けを証明できるいくつかのオッズとエンドがあります.

  • スキル カードを使用するか、アイテムを準備して、次の状態異常を解除します:
    • 怒り
    • やけど
    • 凍結
    • ショック
    • めまい
    • 恐怖
  • タケミの診療所にアクセスして、治癒、状態異常の治療、復活のアイテムを入手してください。
  • 東郷ひふみ(スター)の親友ランクを上げます 次の役立つ能力:
    • ランク 1:ジョーカーが自分のターンに戦闘中にパーティ メンバーを切り替えることができるようになります。
    • ランク 3:ジョーカーが敵をダウンさせた場合、パーティー メンバーが攻撃をフォローアップするチャンス。
    • ランク 10:パーティー メンバーは、自分の番で別のパーティー メンバーに切り替えることができます。
  • 佐倉双葉(隠者)の腹心ランクを上げる 次の役立つ能力:
    • ランク 1:パーティーを回復するか、-Kaja ムーブをキャストして支援するチャンス。
    • ランク 6:パーティー メンバーの SP を回復するチャンス。
    • ランク 9 で:2 人以上のメンバーがノックアウトされると、パーティを変更するチャンス。
    • ランク 10:パーティー メンバーを致命的な攻撃から救うチャンス。

士道の五つの姿について

この戦いでは多くのことが待ち受けているため、怪盗団はかつてないほど激しく戦わなければなりません 彼らの勝利を確実にするために。準備に役立つように、Shido との戦いの 5 つのフェーズすべての親和性、弱点、ムーブ セットを以下に示します。

フェーズ 1:ビースト オブ ヒューマン サクリファイス

このフェーズでは、士道は物理攻撃と銃攻撃を撃退できます。 それ以外は普通に彼に当たる .これらは、彼があなたを攻撃する可能性のある攻撃です:

攻撃 効果
デカジャ すべての敵の -kaja バフをすべてキャンセルします。
デクンダ 味方全員の -nda デバフをすべてキャンセルする。
テトラブレイク すべての敵のすべての物理シールドを解除します。
タルカジャ 3 ターンの間、味方 1 人の攻撃力を増加させる。
マスクンダ 3 ターンの間、すべての敵の敏捷性を低下させます。
マカラカーン 味方 1 人にシールドを立てて、1 回の魔法攻撃 (オールマイティを除く) を撃退します。
賃金戦争 中確率ですべての敵に怒りを与える
獣王の怒り 敵全体に物理大ダメージ
破壊の腕 1ターン突撃後、敵全体に万能の大ダメージを与え、低確率で激怒させる。

フェーズ 2:人間の犠牲の翼

このフェーズでは、士道は物理攻撃、銃撃、および万能攻撃以外のすべてに対して強力です。 それ以外はすべて効果が低くなります。これは、彼があなたのチームを攻撃しようとする動きです:

攻撃 効果
アギダイン 敵 1 体に火属性の大ダメージを与え、低確率で火傷を負わせる。
ブフダイン 敵1体に氷属性の大ダメージを与え、低確率で凍結させる。
ジオダイン 敵1体に電気で大ダメージを与え、低確率でショックを与える
ガルダイン 敵1体に風属性の大ダメージ
サイオダイン 敵1体にサイオ大ダメージ
フレイダイン 敵1体に核による大ダメージ
コウガオン 敵1体にブレス特大ダメージ
エイガオン 敵1体に呪いの大ダメージ
ロイヤルウィングビーム 敵全体に万能の大ダメージを与え、低確率でめまいを与える

フェーズ 3:人間の生贄の墓

このフェイズでは、士道は銃撃に強い。 それ以外は普通に打てます。このフェーズでは、彼が使用できる動きは少なくなりますが、彼が使用できるものは依然として致命的です:

攻撃 効果
キャノンファイア 敵1体に万能の大ダメージ
不浄な収束 ピラミッドブラストの2ターンチャージアップ。
ピラミッドブラスト Unholy Convergence による 2 ターンのチャージの後、すべての敵に全能の超大ダメージを与える。

フェーズ 4:サマエル

このフェーズでは、士道には相性も弱点もありません。 すべてが彼を普通に襲う これらは、彼があなたに使用する攻撃です:

攻撃 効果
デカジャ すべての敵の -kaja バフをすべてキャンセルします。
ヒートライザー 味方1人の攻撃力、防御力、敏捷性を3ターンの間上昇させる。
イービルタッチ 高確率で敵1体に恐怖を与える
デスバウンド 敵全体に物理中ダメージを1回か2回与える
暴君の拳 敵1体に物理大ダメージ、中確率で恐怖を与える
暴君の粛清 敵1体に物理大ダメージ、高確率で即死(ジョーカーには使用されません)

フェーズ 5:真のサマエル

この段階でも、士道にはまだ弱点や相性がありません。 そして、あなたが彼を殴ったものはすべて、彼に通常のダメージを与えます しかし、彼が持っているのは 20 種類の異なる攻撃 です あなたの道を投げる:

攻撃 効果
デカジャ すべての敵の -kaja バフをすべてキャンセルします。
ヒートライザー 味方1人の攻撃力、防御力、敏捷性を3ターンの間上昇させる。
衰弱 3 ターンの間、敵 1 体の攻撃力、防御力、敏捷性を低下させる。
口臭 敵1体に状態異常を与える確率が上がる
チャージ 次の物理攻撃または銃撃は、通常の 2.5 倍の威力のヒットを使用しました。
暴君のまぶしさ ユーザーに 3 つの連続した中断のないアクションを許可します。
デスバウンド 敵全体に物理中ダメージを1回か2回与える
暴君の拳 敵1体に物理大ダメージ、中確率で恐怖を与える
暴君の粛清 敵1体に物理大ダメージ、高確率で即死(ジョーカーには使用されません)
マラギダイン 敵全体に火属性の大ダメージを与え、低確率で火傷を負わせる。
インフェルノ 敵1体に火属性の大ダメージを与え、低確率で火傷させる。
マブフダイン 敵全体に氷属性の大ダメージを与え、低確率で凍結させる。
ダイヤモンドダスト 敵1体に氷属性の大ダメージを与え、低確率で凍結させる。
マジオダイン 敵全体に電気で大ダメージを与え、低確率でショックを与える
サンダー・レイン 敵1体に電気で大ダメージを与え、低確率でショックを与える
マガルダイン 敵全体に風属性の大ダメージ
パンタ レイ 敵1体に風属性の大ダメージ
マシオダイン Heavy psio damage to all foes.
Mafreidyne Heavy nuclear damage to all foes.
Makougaon Heavy bless damage to all foes.
Tyrant's Judgement Heavy bless damage to all foes.
Maeigaon Heavy curse damage to all foes.
Tyrant's Wave 敵全体に万能の大ダメージ
Megidolaon すべての敵に強力な大ダメージ

Phase One:The Beast Of Human Sacrifice

One of the most important things to remember in the first few phases of the fight is that your enemy here is Shido, not the people he’s abused to get to where he is. As such, it’s in your best interest not to attack the vessel Shido is riding at any point.

Shido has a fun trick during these stages of trying to inflict rage on your party so they auto-attack, most likely hitting the vessel, and injuring themselves. If anyone has been inflicted with rage, try to heal them as soon as possible to prevent them from moving without your guidance.

During this phase, Shido moves twice per turn. This usually plays out as him doing damage to your team on the first move and then following it up with a debuff for them after. Negating debuffs should be a priority, as these can stack and truly cripple your team’s ability to hit Shido back.


With him so prone to debuffing your team, do your best to buff the team before this if you can. Not only will you hit harder, but his debuffs will be less effective.


His two primary damage-dealing attacks focus on physical, so this is a good time to let Joker use his Personas that can’t be hurt by these moves. The more immunities Joker’s Personas have, the better.

Keeping buffs and debuffs in mind, the first stage is relatively straightforward enough – deal more damage than you take and knock him down.

Phase Two:The Wings Of Human Sacrifice

Once you’ve done enough damage to Shido, he attempts to alleviate the pressure you’re putting on, and his beast gains wings. We’re not entirely sure how this means he gets to attack three times per turn, but something about it does, so tread very carefully.

This phase has several powerful moves, but at least for your sake, it attacks your team in a pattern. It prioritizes the strength of its elemental attacks to exploit weaknesses.

Its priorities always flow in order across the affinities chart:it uses fire magic first, then ice, electric, wind, psio, nuclear, bless, and curse. Finally, it will use its Royal Wing Blast to deal physical damage before jumping back to the start of this pattern.

Keeping this pattern in mind, instruct specific party members to block when the attack they’re weak to is on the docket for Shido. He won’t deviate from the pattern, but he is quite good at exploiting party weaknesses. If you have Yusuke in your fight for his killer ice skills, for example, have him block during the first turn, as fire magic will be the first up from Shido, and the attack will likely be targeted at him.

This stage is definitely tough, but a careful combination of guarding at the right time and focusing on physical, gun, or almighty damage will see you through.

Phase Three:The Tomb Of Human Sacrifice

Thankfully enough, Shido can only attack once per turn during this stage, but the big move his odd pyramid of human torsos has, Pyramid Blast, is an absolute monster if it hits you.

To begin the fight, however, it starts off using its lesser-damage move, Cannon Fire. Don’t get us wrong – dealing severe almighty damage to whoever it hits will definitely hurt them, but at least it’s a single-target move. That combined with Shido only moving once should give you some nice opportunities to both heal yourself and inflict damage on him.

After you’ve knocked down enough of its HP, Shido gets pissed and begins charging for its massive attack. The good news here is that Pyramid Blast takes two turns to charge up. A good method for this stage of the fight is to have your team do as much damage as possible during the first turn in the hope of taking out the cannon to prevent the attack.

However, if you’re not able to destroy it, have everyone guard on the second turn, as Shido’s third move deals colossal almighty damage and will likely still hurt even with your guard up.

Repeat this process until the Thieves manage to destroy the Tomb, forcing Shido to fight you himself.

Phase Four:Samael

After a chat wherein Shido finally recognizes where he remembers Joker from, Shido strips down to his oddly-beefy fourth form. Because of course, that’s how he sees himself, right?

This is where you want to make sure you equip Joker with a Persona that doesn’t take physical damage, as, outside its buffing and debuffing moves, physical is the only type of attack that this form can use.

Now that Shido remembers you, though, he’s coming for you specifically, so keeping Joker healthy is critical here.

In addition to trying his best to hurt you, a man like Shido succeeds through inflicting fear, so he will definitely be trying to do so. When a party member is afflicted with fear, they have a high chance of ignoring your commands. In addition to not listening to you, they may freeze in place when attacked, and might not evade attacks.

Shido is persuasive, sure, but keep your party unafraid and in tip-top shape. When his HP drops below the halfway point during this phase is when he begins using Deathbound, which deals only medium damage, but it hits everyone one or two times, giving Shido a big, muscular leg up here.

But just when you think you have Shido on the ropes, he bursts from his restraints and shows you his true, most powerful form.

Phase Five:True Samael

This is undeniably the most frustrating stage of the fight, and it’s for all the marbles, no less. In this stage, Shido has 24 unique attacks he’s able to use, some single-target and some multi-target, covering all affinities. Truly, nobody is safe with this guy.

It’s cool to know he’s this afraid of you, but it’s also rather tough to deal with. Be sure to keep healing and buffing your team to stand up against the heavy variants of the elemental magic attacks. Shido is good at exploiting weaknesses, so be on top of your healing during this last stage and throw as much damage his way as you can.

Depending on what part of the fight you’re in, Shido can use between one and three moves per turn. Thankfully, he’s got a default attack order no matter what his HP is.

  • From 100-75 percent health, he uses the ma-dyne spells. As before, he keeps them in order of the affinities chart, so they hit in the order of fire, ice, wind, electric, psio, nuclear, bless, curse. After he’s cycled through them all, he returns to fire again.
  • From 75-25 percent health, he attacks in this order:Charge and Heat Riser, then Tyrant’s Purge, and Tyrant’s Cleanse. After these one-two punches, he wastes a turn before starting the cycle again.

Final Stand:Joker Versus Shido

Once you get him down to 25 percent health, though, is when the real fun starts:Shido isolates Joker from the Phantom Thieves and makes him fight True Samael alone, with a brand-new move order, no less.

This is why we advised you to stack Joker with Personas without weaknesses, as there’s nobody to help him out in this last stage of the fight. It comes down to just you and Shido, so give Joker the best chance to hold his own.

While we can’t make Shido keep your friends in the fight, we can tell you in what order he’ll be attacking Joker. Thankfully for you, it remains the same, so find where he is in the cycle (he starts with one of four elemental attacks ) and follow the chain of attacks from there.

In order from wherever in the sequence he jumps in, True Samael will attack Joker with the following progression:

  • Thunder Reign
  • Tyrant’s Cleanse
  • Panta Rhei
  • Heat Riser
  • Inferno
  • Tyrant’s Cleanse
  • Diamond Dust
  • Heat Riser

You can see him focusing on buffing himself and debuffing you if he gets you on the ground at any point, so to avoid this, don’t let Joker fight with a Persona weak to these moves. As we’ve mentioned, his stat buffs and debuffs to you are no joke, so don’t let them happen if you have Personas that can prevent weakness exploits.

Eventually, though, with enough persistence, Shido goes down after a while. Kick back and enjoy what’s to come - your journey through the Metaverse, though it seems like it’s drawing to a close, is only just getting started.

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