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ドラゴンボール ファイターズ ティア リスト

ドラゴンボール ファイターズがついに登場し、人々はクラフトの理論を作り始め、チームにどのキャラクターを入れたいかを決定し始めています.このすべての中で、人々はまだドラゴンボール ファイターズ ティア リストがあるかどうか尋ねてきました.簡単な答えは、ティア リストは誰でも作成できるということですが、ゲームがより高いレベルでプレイされるにつれて、ティア リストは常に変化します。ただし、非常に多くの人がキャラクター同士のランク付けに興味を持っているため、仮の、確実に変更される、最終的なものではない、ドラゴンボール ファイターズ ティア リストとして検討できる簡単な概要を提供します。

これを不変の事実として絶対に受け止めてはならないことに注意することが非常に重要です。トーナメントでこのゲームをプレイする人が増え、プレイのレベルが上がるにつれて、このティア リストは変化し始めています。さらに、適切なドラゴンボール ファイターズ ティア リストを作成するには時間がかかります。来年の今頃は、さまざまなキャラクターの新しい情報と戦略が発見されるにつれて、Tier リストが調整されているのをまだ目にするかもしれません。ただし、新しいものが発見されたり、DLC キャラクターが登場したり、キャラクターが入れ替わったりするたびに、このティア リストを継続的に更新できるように最善を尽くします。

ドラゴンボール ファイターズ ティア リスト

  • 最終更新:Base Vegeta および Base Goku DLC リリース週

当面の間、次のティア リストは、各キャラクターの基本的な能力にほぼ完全に基づいており、いくつかのトーナメントの結果と特定のキャラクターの新しい発見に基づいています。どちらかといえば、これはゲームがリリースされてからしばらく経ってから実際にどのように変化するかを確認するためのものであり、ロスター全体で実際に実験を行うことができます.今のところ、これは何よりも楽しみのためですが、競争の激しいコミュニティがゲームをプレイし、キャラクターがより設定された位置に落ち始めるにつれて、層リストを更新する予定です.

注:ティア リストの各セクションは、文字の強さ順ではなく、アルファベット順です。同じ層のすべてのキャラクターはほぼ等しいと考えてください。

S ティア

  • バーダック
  • ベースベジータ
  • セル
  • ゴテンクス
  • 魔人ブウ

Aティア

  • ゴクウブラック
  • ティエン
  • ベジータ
  • ヤムチャ
  • ザマス

Bティア

  • 大人の悟飯
  • Android 16
  • Android 18
  • 人造人間21号
  • ベース悟空
  • ブロリー
  • フリーザ
  • ぎにゅ
  • 悟空
  • ヒット
  • ナッパ
  • ピッコロ
  • SSB悟空
  • トランクス
  • ベジット

C ティア

  • ビールス
  • クリリン
  • 魔人ブウ
  • SSBベジータ
  • 十代の悟飯

Tier リストの説明 (4 月更新)

キャラクターのティア配置の説明に入る前に、ティア リストは新しい戦略が見つかると変更され、通常は最高レベルのプレイでのみ適用されることに注意してください。 2 人のカジュアルなプレイヤーまたは平均以上のプレイヤーが戦っている場合、プレイヤーのスキルはどちらが勝つかに大きな影響を与えます。キャラクターがどれだけ優れているかが要因になる可能性がありますが、戦いで誰が勝つかを決定するのはそれだけではありません.また、ゲームで最高のキャラクターとゲームで最悪のキャラクターの間に大きなギャップはありません.新しい戦略が発見され、階層リストが変更されるたびに、このセクションを更新します。

S ティア

大人の悟飯 – 悟飯がリリースパワーを使用すると、彼は新しい攻撃を獲得し、パワーとスピードが増加します.リリース パワーがレベル 7 に到達すると、通常のコンボ フローを逆にして、ヘビーからミディアム、ライトへと変化する能力を備えた、基本的にゲーム内で最高のキャラクターになります。これにより、防御が非常に困難な非常識な圧力ストリングが彼に与えられます。レベル 7 のリリース パワーがなくても、彼はオーバーヘッド/ロー ミックスアップのフォールが速く、立っている弱攻撃は低く、しゃがみ中のミディアムには欺瞞的な範囲があります。多くの人にとって、大人の悟飯はゲームで最高のキャラクターです.私たちにとって、彼は少なくとも一流です。

アンドロイド 16 – 人造人間 16 号は少し遅いかもしれませんが、アーマー、防御不能なコマンド グラブ、ライト オートコンボに組み込まれた防御不能な投擲を備えています。彼は優れたコンボ フィニッシャーでもあり、画面のほぼどこからでも対戦相手をつかみ、地面に叩きつけて簡単にフォローアップ ダメージを与えることができます。彼はナッパ(鎧を持つ他のキャラクター)よりも強力なコンボ能力を持っていますが、彼をバックアップするサイバメンがありません.人造人間 16 号は、ゲーム内で最も射程の長い通常攻撃をいくつか行うことでサイバメンの不足を補い、画面の大部分に対する権限を彼に与えます。これを 5H のアーマーと組み合わせると、Android 16 へのアプローチが非常に難しくなります。彼にまともなアシストを数回与えると、彼はほとんど止められなくなります.

セル – パーフェクト セルは間違いなくあらゆる点で完璧であり、それはドラゴンボール ファイターズにも当てはまります。彼はあなたがキャラクターに望むすべてを持っています。彼の法線はゲームで最高のものであり、場合によっては連鎖する代わりにリンクすることさえできます.彼は、メーターまたは適切なアシストがある場合にコンボを開始できるフルスクリーン コマンド グラブを持っています。クロスアップが必要な場合や、すぐにコーナーから抜け出す能力が必要な場合に備えて、彼はテレポート攻撃さえ持っています.セルがわずかに欠けている唯一の場所はスーパー ムーブの汎用性ですが、それだけでは彼を S 層から降ろすには十分ではありません。

ゴクウブラック – 悟空ブラックは、ドラゴンボール ファイターズに登場するキャラクターに求められるものをほぼすべて備えています。彼のインスタント トランスミッションは、混乱と攻撃的なプレッシャーに対するクロスアップを彼に与えます。彼にはさまざまなスーパー ムーブがあり、1 人で大量のダメージを与えることができます。 ) 適切なバニッシュとアシストの使用でコンボを開始でき、彼の猛神キックは壁が跳ねるダイブキックです.このキャラクターは確かにあまり欠けていません。

魔人ブウ – 優れた魔人ブウは、他のほとんどのキャラクターよりもリーチが長く、大きなダメージを与え、コンボの延長が優れており、間違いなく最も厄介なキャラクターです.彼は非常に攻撃的なプレッシャーを持ち、法線を確認しやすいため、アシストを必要とせずにほとんどの敵を倒すことができます.彼に良いアシストを与えると、タイミングの良いそらしとすべてをブロックする能力がない限り、彼と戦うのは非常に困難になります.

ティエン – バレーボール フィストの取り違えは、特にミディアム バージョンのアーマーを考慮すると、対処が難しい場合があります。彼はまた、非常に優れたオーバーヘッド/低混乱のゲームを持っており、テレキネシスのおかげで、ほぼフルスクリーンから罰することができます.ティエンはまた非常に速く、弱攻撃のスピード (そしておそらく優先度) のおかげで、スクランブルの状況で対戦相手を打ち負かすことができます.大きなダメージを与えるには、自身の体力を犠牲にする必要がありますが、Tien をアンカーとして使用すると、レベル 3 のスーパーにタグ付けして、チームがキャラクターを始末するのに役立ちます。

Aティア

アンドロイド 18 – 18 はクローズド ベータ ビルドから少し弱体化されましたが、それでも非常に優れたキャラクターです。彼女のバリアだけでも、対戦相手の攻撃をすぐにシャットダウンし、アシストまたはスタンドアロンの能力としてかなりのメーターを構築できます。人造人間 17 号を呼び出して助けを求めると、ブロック ストリングが長くなり、対戦相手に深刻なプレッシャーをかけることができます。また、彼女はメーターを使用せずにドラゴン ラッシュにコンボすることができます。彼女のクローズド ベータ フォームは簡単にトップ ティアでしたが、彼女のコマンド グラブと他のいくつかの弱体化は、彼女を A ティアに落とすのに十分でした.

アンドロイド 21 – 人造人間 21 号が適切な攻撃を適切な順序で吸収したとき、彼女は間違いなくゲームで最高のキャラクターです。問題は、コマンドグラブやその他の非常に強力な盗まれた能力を取得するために必要なキャラクターがいないチームと戦っている可能性があることです.正しいチームと戦っている場合でも、Android 21 をフルパワーにするには、コマンド グラブを 2 ~ 4 回当てる必要があります。つまり、対戦相手を複数回開き、コマンド グラブを着地させる必要があります。これは、特にアシストなしで地上の QCF+S グラブにコンボできないため、思ったほど簡単ではありません。それでも、21 のリーチとその他の能力により、彼女は A 層に真っ向から置かれます。

フリーザ – ドラゴンボール Z の元の大きな悪者であるフリーザは、FighterZ の勢力です。彼はゲームで最高の発射体攻撃、短距離テレポート、まともなアシスト、そしてゲームで数少ないインストールスーパーの1つであるゴールデンフリーザを持っています.彼はまた、優れたノーマル (少し遅いですが) を持っており、ゴールデン フリーザとスパーキング ブラストを組み合わせると、ほとんど止められなくなります。ゴールデン フリーザの追加された能力に加えて、スパーキング ブラストから得られるブーストにより、フリーザは非常に優れたものになりますが、一流のキャラクターのように止められない性質を持っているわけではありません。

ギニュー – 紙の上では、ギニューは一人の軍隊です.実際には、彼はプレッシャーゲームを本当に維持するために良いアシストを必要としますが、彼が動き出すと、彼を止めるのは非常に困難です.残念なことに、彼は、せいぜい他のほとんどのキャラクターと同等で、最悪の場合でも劣る見返りを得るために多くの仕事をしています。ギニュー特戦隊を追跡し、敵を追い詰めることができれば、絶え間ないプレッシャーで非常に悪い日を与えることができます.ギニューに欠けているのは、汎用性と全体的なダメージです。 He needs assists to properly setup the Ginyu Force, but even with good assists he only has one super move that’s useable in any given situation and it inflicts less damage than most other level one super moves (unless he charges it for more damage and more meter). His level three Body Swap can come in handy if you’re down, but it’s very situational, essentially limiting Ginyu to a single super move most of the match and a hail mary comeback mechanic that can be difficult to setup in competitive play. He is arguably the best corner pressure character in the game, but you have to get the opponent there first.

Goku – As the main protagonist in all of Dragon Ball, Goku is a very solid A-tier in FighterZ. His Dragon Flash Fist is a safe overhead that can lead to a guaranteed super if it hits. This gives him very good pressure at close range, and the EX version is deceptive thanks to the teleport right before it. Couple this with very good damage and a wide variety of super moves and Goku is a solid A-tier character.

ゴテンクス – The fusion between Goten and Trunks is on the cusp of being an S-tier. He’s one of the more execution-heavy characters in the game, but with his ability to cancel the Vengeful Shout, plus the amazing Galactic Donut assist, Gotenks can be a pain for any opponent. Add in his unique ability to cancel his special moves into one another and there’s very little that holds Gotenks back aside from his short arms. He can apply significant amounts of offensive pressure in the right hands.

Hit – The resident assassin is a difficult character to deal with. He relies almost entirely on cross-ups and converting off of stray hits, but he can punish from nearly full screen and has a counter that can lead to a full combo with an assist or a Vanish. He’s a little slower than some characters, especially when pressured at close range, and if you miss a counter you could be eating a big punishment. On paper, Hit is top tier, but in practice, he feels right at home as an A-tier character.

Majin Buu – Majin Buu has some interesting tools at his disposal, but when compared to Kid Buu he is severely lacking. He excels at set play, placing opponents in a vortex that resets with his Potbelly Attack and can cause an opponent to guess until their death. If you have meter, two reps of his vortex is enough to finish off a character. His one other advantage is that he can attack from a distance fairly well. He’s not quite what you would consider a zoning character, but he takes full control of the mid-range and doesn’t have to put himself in as much direct danger as Kid Buu. He also has a standing overhead, which can be used to open up opponents.

ベジータ – While Vegeta is a solid character, he doesn’t have nearly as many tools as a vast majority of the cast. You can pull off some cross-up shenanigans with his Super Dash Kick and an assist call, but this isn’t as good as the SSB Blue Vegeta version of the attack. His crowning achievement is having what many consider to be the best assist in the game, but compared to characters such as Kid Buu, who have a very strong assist and far more tools at their disposal, Vegeta doesn’t have a lot going for him. What brings him up to A-tier is a combination of his great assist, Super Dash Kick pressure and punishment versatility (the EX version is insanely fast and leads into a combo), and the fact that he’s one of the few characters in the game with an invincible reversal DP (Crusher Knee Kick) to help escape pressure and lead into a combo if you have meter for a Vanish.

ヤムチャ – The Wolf Fang Fist alone is enough to put Yamcha in A-tier. Almost every option is safe, it can launch if he has meter, easy to hit confirm and decent damage. Unfortunately, that’s really all Yamcha has going for him. His dive kick can be used to apply pressure, but it can only be canceled into special moves or super moves, slightly limiting its pressure. Overall Yamcha is very solid, but not quite the best in the game.

B-Tier

Beerus – The God of Destruction can be extremely tricky, especially in the corner. He has high damage output and can use his Multi-Cataclysmic Orbs special move after a hard knockdown in the corner for some fiercesome setups. While his crouching medium has extremely good range, many of his other normals do not, and without a hard knockdown or assist, it can be difficult to get his orbs out safely. Once his orbs are out, if he so much as blocks an attack, they disappear, not to mention an opponent can also Super Dash through them. He’s very good in the right hands, but definitely has some limitations holding him back from being top tier.

クリリン – Senzu beans and cross-up shenanigans with his After Image aren’t enough to put Krillin above some of the monster abilities of the higher tier characters. It also doesn’t help that Krillin’s short limbs can make it more difficult to play footsies and control the neutral game. With an assist or two you can apply heavy corner pressure, but it’s not enough to place Krillin above B-tier. He’s had some standout moments in tournaments, but there are just too many other characters with a better toolkit.

Nappa – The biggest thing Nappa has going for him is his armor attacks. With proper timing you can shut down someone’s offense with Nappa. You can also get extended combos with the Saibamen in the corner. Unfortunately, the Saibamen aren’t as effective as some of the other tools that higher tier characters have available to them. At this point Nappa feels a bit like a poor man’s Ginyu with armor, but less tools to work with overall.

Piccolo – Piccolo is all about cross-up mix-ups, but skilled players can block these on reaction. He does have command grab options which help to balance him out into a pretty solid character. Unfortunately, he is very meter hungry. To get good damage you’ll usually need to spend at least two bars, if not more (unless you’re in the corner). If you pair Piccolo with a good battery he can be decent, but meter management holds him back a bit.

SSB Goku – While SSB Goku loses the Dragon Flash Fist overhead that SSJ Goku has, he almost makes up for it with his new abilities. First off, his Light auto combo has a built in overhead/low mix-up. While it’s just an auto combo, and skilled players can still block the moderately slow overhead on reaction, you can stop it after the low attack (second hit) and just go for a crouching Medium mix-up instead. He also has Instant Transmission to teleport in front of or behind an opponent for a cross-up, and the EX version of the Divine Void Strike can get him out of the corner. Add in a command grab SSB Goku is a solid character, but falls off a bit at higher levels of play.

Trunks – The son of Vegeta has near full screen overhead attacks that can be difficult to react to when mixed with his other aerial techniques. He can also put up great damage numbers, has a solid assist and good pressure in the corner and mid-screen. His aerial combo ability is a little limited and he has difficulty opening up good defensive players, which is why he’s sitting squarely in the B-tier.

C-Tier

SSBベジータ – The SSB version of Vegeta is a decent character, but doesn’t have many tools to abuse, just like SSJ Vegeta. The SSB version seems to have even fewer useful tools compared to his blonde-haired counterpart. He can cross-up easier with the Super Dash Kick, but his command grab can be ducked and is generally restricted to combo use, plus he doesn’t have an aerial level one super move, and his assist isn’t as useful compared to SSJ Vegeta. The extra damage he can get off of Final Flash and with some of his meter-hungry combo extensions isn’t enough to make up for his other shortcomings. Some may argue SSB Vegeta should be higher on the tier list, but remove his Super Dash Kick and he’s left with very little to actually work with. The Super Dash Kick alone is not enough to place him higher on the tier list.

Teen Gohan – One of Teen Gohan’s main attributes is the fact that he can output a good amount of damage. However, beyond that fact, he doesn’t have much else going for him. There aren’t any “bad” characters in the game, but Teen Gohan simply doesn’t have as many tools as most of the other characters.

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