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モンスター ハンター:ワールド – エクストリーム ベヒーモス ガイド

エオルゼアからの来訪者(エクストリーム)の案内人。基本的には極限ベヒーモスのガイドです。

その他の MHW ガイド:

  • 実績とトロフィー
  • すべてのキャンプの場所
  • オトモのガジェットの全ロケーション
  • 古龍の調査
  • キリン (エルダー ドラゴン) の場所
  • 邪悪な布の入手方法 (死の悪臭の防具セット)
  • アーマー スキル (ガイド)。
  • ボウガイド

クイック ノート

Iceborne がコンソール版 (PC 版は来年;-;) で登場することは知っていますが、それでもなお、このクエストの難しさゆえに、まだこのクエストを完了していない人がいます.

このガイドでは、主にエクストリーム ベヒーモス (Extremoth) が通過するフェーズに焦点を当てています。ビルドとスキルに関しては、インターネット上にたくさんあると思います。 (真剣に、検索してみてください。それほど難しいことではありません)。

最後に、私がこのガイドを作っているのは、エクストレモスとの「複数の経験」に基づいていることを言いたいと思います。完全な値と情報はありません。ガイドを提示する方法は人それぞれなので、私はこの方法で行いました.

新しい変更と仕組み

通常のベヒーモスとは異なり、強化されたベヒーモス(エクストレモス)と戦うことになります。これは、彼を永遠にフラッシュできないことを意味します。これにより、点滅制限が2回に制限され、その後、彼はそれに抵抗します.これは、緊急時のみフラッシュを保存することを意味します!

すべてのエリアに黄道流星が出現するようになりました (特定の条件を満たさない限り、エリア 3 を除く)。

はい、彼には新しい動きがあり、1つだけです。この新しい動きは、エリア 3 以降でのみ発生します。この新しい動きは、Extremoth が拳で地面を殴り、次に地面を叩きつけたりつぶしたりします。また、出血栄養を与えるので、生き残った場合は幸運を祈ります.

これを最初に明確にします。パンチで打たれることは、スラム/スカッシュよりもはるかに優れています.パンチが当たると、ほとんどダメージを与えて押しのけます。もちろん、大きなダメージを受けるだけなので、はるかに優れています。ただし、スラム/スカッシュはただ怖いだけでなく、より多くのダメージを受けるだけでなく、気絶することもあります.それがパンチとスラム/スカッシュの違いです。類似点として、ヘルスブーストレベル 3 でもワンヒット KO (OH-KO) の可能性があります。

新しいメカニズム

メテオは攻撃を受けると防御ダウンデバフを持っています。そして、今ではすべてのエリアで 3 回撃墜されます (覚えている限り、エリア 3 を除いて、多くても 1 回だけです)。

Charybdis のキャスト速度が大幅に向上しました。

現在、DPS チェック フェーズがあり、エリア 3 で発生します。詳細はすべてそのセクションに記載されています。

チーム要件

注:

すべてのプレーヤーが自分が何をしているのか、または自分の役割が何であるかを知っている場合、チームの要件は本当に必要ありません。これは、多くの人が使用している単なるメタです。これは通常のベヒーモスも同様です。

要件:

これは通常のベヒーモスと同じです。しかし、チームが何をしているのかわからない場合、Extremoth は必須です。

2 DPS、1 タンク、1 ヒーラーが必要です。 4 つすべてが重要です。狩りにおいて、取るに足らない人は誰もいません。 (あなたがコーナー ヒーラーでない限り、真面目ですが…エリア 3 でこれを行うと、ゲームにコストがかかる可能性があります。)

通常のベヒモスでは、通常の 4 DPS を実行するだけで、4 つすべてが本当に優れている場合でもゲームに勝つことができます *Ahem* ロングソード メイン *Ahem*。これはExtremothにも当てはまります。つまり、実際には機能しますが、少し苦労します.

バフとダメージ

バフとダメージ:

DPS の役割としても知られるこのセクションでは、推奨されるバフの種類と DPS の役割について説明します。

バフ:

これで信頼できる武器が手に入りました。スキルだけでなく、ダメージを改善するために他に何ができますか?

通常、バフはヒーラーによって付与されます。それはいつものことです:デモンドラッグ/メガ デモンドラッグ、デモン パウダー、マイト シード。

これらは攻撃バフです。つまり、これらを持つことで、ダメージがもう少し倍増します。たとえば、これら 3 つのバフを組み合わせたロングソード ヘルム ブレイカーのダメージは、通常の 70+/80+ ダメージよりもヒットごとに 100+ になります。 (構築されたタロトソード「火」に基づくロングソードセットの例)

なぜマイトピルはほとんど使われないのでしょうか?乗数について以下を見てください。その理由がわかります。

これらは乗数です:

  • メガ デモンドラッグ:+4% (攻撃力 7) 死ぬまで続く
  • デモンドラグ:+3% (攻撃力 5) 死ぬまで続く
  • デーモン パウダー:+6% (攻撃力 10) 持続時間:3 分 (180 秒)
  • マイト シード:+6% (攻撃力 10) 持続時間:3 分 (180 秒)
  • マイト ピル:+13% (攻撃力 25) 持続時間:20 秒

ダメージ:

バフについて話しました。今度はダメージに移りましょう。簡単そうで難しい。もちろん、ポジショニングは最も重要です。それはあなたの安全と損害を決定します。ダメージを与えるには、弱点を攻撃します。それは前足と頭です(敵意を得たい場合)。安全性については、DPS を貪欲にするだけでなく、健康とモンスターの動きにも注意してください。さもないと、罰せられます。

賢くプレイし、オープニングまで危険な動きをしないでください。

敵意とタンキング

敵意とタンキング:

通常のベヒモスとの戦いで、あなたのほとんどはすでに敵意を見たり経験したりしているはずです.

敵意を得る:

今回、Extremoth の敵意を得ることは、Charybdis と Meteor 攻撃のスパムのおかげで、チームに大きな利益をもたらします。このため、その地域が別のクシャルの巣になるのを防ぐために、エクストレモスが彼/彼女をターゲットにするために、この役割を果たさなければなりません.敵対心を得るのが早ければ早いほど、これはエリア 2 で特にうまく機能します。

Enmity を獲得するもう 1 つの方法は、Behemoth から落とされるドラゴン ポッドです。それを装備してモンスターに5発撃つと、モンスターはすぐにあなたに向かってきます.ただし、彗星の召喚や咆哮などの攻撃が連続している場合は、その後に発生します。他の誰かがあなたの代わりにそれを獲得する可能性もあります。そのため、ポッドを撃っているときに誰も頭を攻撃したり、他の誰かがあなたと同じことをしていないことを確認してください.

攻撃を食い止める:

敵意を獲得したので、素晴らしいです!ブロックして生き残る時間。ほとんどの場合、タンカーはそのように考えています。敵意が止まるまでブロックして繰り返す。そのように考えるのは間違っていません。

ただし、彼の愚かなブルドーザー アタック (チャージ アタック) のおかげでチームがここを移動するのを防ぐために、エリアの隅 (チャリバイのいない場所) に移動してください!

そうすることで、戦車としての生存が危険にさらされますが(サンダーとメテオのスパム攻撃で)、チームメイトにモンスターに対処するためのより効率的な方法を提供します.自分の選択したスタイルでタンクの役割を果たします。この方法に従う必要はありません。

重要:シールドがあっても、これまでの経験から、HBG シールドはピン攻撃をブロックできないようです。ドラゴンポッドですぐに敵対心を得るか、頭を撃つことをお勧めします.

もう1つは、タンクであっても、新しいパンチとスラム/スカッシュ攻撃は、あなたの健康を大幅に破壊します.そのため、エリア 3 とエリア 4 の間、周囲がクリアで良好であることを確認する準備をしてください。以前に私の友人に起こったことがありますが、彼はおそらくトラウマを抱えています 笑。

タンキングプロセス中:

ヒーラー集まれ!これは、戦車があなたに依存する部分です。タンクは通常、HBG、ランス、またはガンランス (?) を使用するため、ブロックすることで死亡を防ぎ、受けるダメージはスタミナと健康にも依存します。これが彼らの弱点の出番です。ダメージを軽減している間、彼らはシールドを下げて回復することさえできません。したがって、ゆっくりと殴り殺されます。

ヒーリング、サポート、アイテム

ヒーリング、サポート、アイテム:

ヒーラー。誰もが好きだけど誰もやりたくない役。ヒーラーとして与えるアイテムとバフについて説明します。

回復:

スキルMAXまでの広範囲スキルとスピード喰いはもちろん。通常の武器は狩猟笛または剣と盾です。どの武器を使用するかは、あなたの選択次第です。癒しのために…

コーナーヒールしないでください!まだ経験したことはありませんが、Extremoth ハントで経験することの苦痛をすでに感じています。あなたのタンクが真剣に♥♥♥になっていない限り、絶対にコーナーヒールをしないでください。実際、ヒーラーであろうとなかろうと、ハントの誰もがダメージを与えてモンスターを殺すことになっています。 1 人の力が欠けていると、狩りが長引き、クエストに失敗する可能性があります。

いつ治る?ダメージを与えながらも戦場を見守ってください。そうでない場合は、チームメイトの健康状態を確認してください。彼らがOH-KO攻撃を受けていない場合、それがあなたの仕事の出番です。何としても彼らを癒してください.健康なハンターは健康的なダメージを与えます (最高のパフォーマンスと最大の力笑)。

サポート:

チームを癒すだけで、技術的にチームをサポートしています。では…癒す以外に何をサポートできるのでしょうか?ダメージ?バフ?このサポートの役割は通常、ベヒーモスが通常のチャリブディスをキャストしているときにフラッシュすることを意味します。したがって、Extremoth に関して言えば、回復とダメージ以外にサポートする唯一の方法は、実際には狩猟笛のバフです (そうです、コーナー ホーニングについても考えないでください)。

アイテム:

狩りの時の持ち物は?答えはいつものように明白です。攻撃バフ アイテムと回復アイテム (マックス ポーション、メガ ポーション、ポーション、アステラ ジャーキー、ダッシュ ジュース、およびそれらのクラフト材料)

アイテムに関しては基本的にこれだけです。 You can choose what to bring as well as a healer, just remember that your items are papers going into the shredder when playing this role so prepare to lose a lot of your materials.

What about defense buff items?もちろん。 More safety but more items consumed as well. (To be fair the damage from the Extremoth is already total balls. Other than negating the defense down from the meteor attack with Armorskin, there isn’t a need for the powder and seed already.)

TL;DR Ver For Roles

You probably came here to learn about the roles of hunters and phases the Extremoth will go through, not dumb detailed crap. Understandable, here is a short version.

DPS: Do damage as much as possible. (Damage buff yourself if you wish to.)

Tank: Gain Enmity and take in damage. Some shields like HBG will not block the pin attack (I don’t know about the others like Lance.)

Healer: Provide buffs, supports and most importantly, heals. (No need to worry about defense buffs, just have enough healing and offense buffing items.)

Everyone: Try not to die and play safe while doing your job (Skills and brains or I just don’t know what to write here).

Area 1 / Phase 1

Area 1 / Phase 1:

  • The Extremoth has a total health of 51200 HP (51.2K.)
  • Number Of Comets:2
  • Ecliptic Meteor:1

The first phase is the same as normal Behemoth. But do not enter alone if you wish to play safe. Wait for all your teammates to be ready then enter the crystal area. Don’t bother equipping flash yet, using the 2 flashes is just a waste and it’s really worthless for the sake of Charybdis spams.

First, have someone attack the Extremoth. Next thing he will do is dropping a comet. This is important, the person being target by the comet can decide the placement of it. Let it drop on a place and try not to let it break.

Next, just gain the enmity of the Extremoth. Anyone can gain it but best leave it for the tank if you’re still not used to the attacks of the monster. Once the enmity has been gained, do damage and try not to position yourself in front of the tanker.

Try to slice of the tail at this area so the spin attack will have a shorter range.

After doing enough damage, he will drop a second comet. Afterwards, feel free to drop the boulders any time as they each do 2590 damage (and wake up being two times of that) and with enough damage this will trigger the Ecliptic Meteor.

FYI:You are free to drop the boulders any time you want, by following the above is just to help obtain additional damage for Area 2 so the fight can be shortened by a bit.

Area 2 / Phase 2

Area 2 / Phase 2

  • After Area 1 / Phase 1, Extremoth should have a rough estimation of 39K – 35K HP left.
  • Number Of Comets:1 or 2 (RNG)
  • Ecliptic Meteor:1

After the first phase, here comes the second phase or the magic spamming phase. This phase will first have us moving out of the crystal area and better pray that he doesn’t cast Charybdis but other attacks first as sometimes some players will accidentally lead the tornado to the entrance…

Next up is where enmity is most important now. If not, have fun fighting a muscular Kushala Daora.

Now there are no boulders so the only thing to do now is to do your usual damaging, tanking and healing. Keep this up and a comet will be summoned.

Very important:Chances of a second comet is really just RNG. So far I have fought the Extremoth a lot and I rarely see 2 comets being dropped. So whatever you do, keep that comet safe!

This phase might be harder as it would depend highly on the team’s damage. Thus, the longer the fight, the dangerous it gets. It applies to the 4th Area as well but not as bad as that.

Exceed the threshold once again and there comes the Ecliptic meteor.

Area 3 / Phase 3

DPS Check Area / Phase

Let the games begin!

Remaining health of the Extremoth should be around 28K – 25K HP.

Number Of Comets:0

Condition met.

Ecliptic Meteor:0

Failure to meet condition.

Ecliptic Meteor:Infinite (Will cast again after 30 seconds until the conditions are met).

All is going well so far… No faints, weapons sharpened, time is still good, Extremoth health is half… Here comes the real deal. Area 3 known as the DPS check area.

Extremoth will also start using the new move in this area. Goes the same for the pin down attack.

Conditions:

You are to deal as many damage as possible within 5 minutes. This is to prevent Area 4 / Phase 4 from being a long and hard fight than what it is already.

How much damage to do? Depends on your Area 2 damage just now. Assuming the rough estimation of 28K HP, your team has a lot to do.

To meet the condition, you need to lower the Extremoth’s health to 16K HP or lower to make him leave to the next area.

Upon completion, the Extremoth will leave the area without casting Ecliptic Meteor; meaning you have passed the DPS check.

And upon failure…you’ll get this.

Area 4 / Final Phase

Area 4 / Final Phase

We’re in the endgame now…

  • Extremoth health:16K HP or lower.
  • Number Of Comets:2 or 3
  • Ecliptic Meteor:2 or 3

Alright this might be the longest section of all.

You have passed the DPS checkpoint. Good job, but don’t celebrate just yet. With the time you’re left with and the ultimate battle awaits you, this is where the tables might turn.

First of all, he might cast Charybdis. Hope you still have those 2 flashes on. Flash him to prevent it from blocking the narrow entrance if needed. If not, save the 2 flashes on emergencies. Emergencies meaning, when teammates are low but are in the effects of the Enmity or when the Extremoth is about to kill them when they are stun. Flash it and pray that he attacks the other direction.

In this part, you will be meeting 3 thresholds. He will summon a Comet and then Ecliptic Meteor after doing enough damage. Get pass the 3rd threshold and survive the Ecliptic Meteor, enjoy your Drachen layered armor. But be warned, the battle is going to be more intense. Best to end it quick in the safest way.

Oh right, he will use the new move more often now than Area 3.

The Threshold:

You are allowed to do as many damage as you want now. But if your damage is too much or too high that exceeds over the threshold, an Ecliptic Meteor will cast and no comets will be summoned. There’s really nothing I can say but to control your damage to be high but not massive, that goes especially on crowd-controlling (CC) him too many times.

However, a huge thing here. The reason why I said 2 or 3 Ecliptic Meteors as well as Comets is because of the damage the team is doing. Hence…

After the first Ecliptic Meteor. If you manage to do enough damage after he summoned a second Comet, you can actually kill the Extremoth afterwards if you can deal enough damage during that time. Or you can of course survive the attack with the jump emoticon.

Surviving The Ecliptic Meteor:

You get one Comet per threshold. Done. If that Comet breaks which is not suppose to, then there goes your chance to hide. Then there’s the jump emoticon.

Jump Emoticon:

You just couldn’t resist it can you? Well, not when you’re on the 3rd Ecliptic Meteor of course or when the Comets are all broken. Use this emote and time it right, a hint is where your character flinches a bit and then jump after that animation ended. Another being the timing of the rock dropping out from the hurricane. If you succeed it, you will land in front of the Behemoth (Extreme or not) dealing a few damage on the head and horns.

So…what does this have to do with the ‘You just couldn’t resist it can you?’ quote? …lol.

Misuse Of The Jump:

Expert jumper or not, no one will really care if this happens. You are free to jump anytime during the fight with the normal Behemoth, even when behind the Comets. Same goes for Extremoth in Area 1 and 2 especially 3 when you failed the DPS check. But in Area 4, if you’re already behind the Comets, DO NOT JUMP!.

Why is that so? Like I said, upon jumping and doing a successful one you land right in front of the Extremoth. But why only on the third threshold and not the first or second?

Third threshold means you’ve slayed the monster already so it’s safe. But the first and second is taking a gamble of your life for the rewarding feeling of successfully dodging the Ecliptic Meteor with the jump even when you are already safe behind that Comet.

The gamble of doing that is there is a chance he will do that new move after you’ve landed in front of him. Like I said before, even with health boost 3 that move has a potential to OH-KO you. Hence, by doing this where your team only has one last faint left, you cost the game when it could’ve been a successful run.

I personally have not experienced this but I have seen some people doing it and this happened to them. To be honest, it’s really sad, just don’t take unnecessary risks.

Summary…

All in all, Extremoth agree or not, it’s pretty much the hardest monster to fight in Monster Hunter World for now in my opinion. I second AT Nergigante for that since they’re just almost the same. *Nergigante is casting Ecliptic Meteor…*

Other than Extremoth making others angry, frustrated, tired and sick of it, it’s also a fun monster to hunt against when you’re up for real challenges.

There are ways to make yourself better for fighting against this monster and that is to just constantly practicing against the normal Behemoth. The difference is…wide. After experiencing Extremoth, normal Behemoth just doesn’t feel the same again really.

Other than that I wish all of you good luck on hunting Extremoth.

Iceborne Master Rank Gear?

Ok to be fair the Master Rank gear when Iceborne comes out will probably just destroy and eradicate all these guides since it’s probably going to be overpowered.

You will probably just see 4 DPS in master rank gear and weapons entering Extremoth quest and destroying him. I already expect something like that to happened, but just in case it doesn’t I guess there are these guides for us to still read.

Nerfs and buffs are about to happen as well so, more of the reason why these guides might be situational in future when fighting Extremoth.