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VirtuaVerse – 完全なチュートリアルと実績ガイド

VirtuaVerse の完全ガイド + 100% 達成ガイド。

一般情報

こんにちは。VirtuaVerse の完全な 100% アチーブメント ガイドへようこそ。私自身のプレイスルーで見つけたすべてをカバーしようとします.

VirtuaVerse はポイント &クリック アドベンチャー ゲームであり、多くの従来のポイント &クリック アドベンチャー ゲームと同様に、私が「ボトルネック」と呼んでいるものを非常に起こしやすいです。プレーヤーの進歩を妨げている 1 つの特定の要素。このゲームには多くのボトルネックがあり、最も問題と思われるすべてのポイントを強調しようとします。

実績については、ゲームのストーリーをたどるだけで、利用可能な 33 の実績のうち 30 を取得できるため、途中で取得したすべての実績を記録することはできません。 「秘密の」実績には、「カルマ ブースト」、「ハードウェア エンジニア」、「詐欺!」の 3 つがあります。ガイドでそれらを入手する方法を必ず説明します。

ガイド全体で、「Talk with」を使用します。私がそれを使うとき、それはあなたがその人と利用可能なすべての会話オプションについて話す必要があることを意味します.

アパート

ゲームは、アパートにいる主人公 (ネイサン) から始まります。

このパートでのあなたの目標は、アパートから脱出することです。

  • ベッドの横にあるホバーボードを手に取ります。
  • (シンクの横にある) ヌードルを手に取ります。これは無関係ではないかもしれませんが、とにかくやってください。
  • (麺類の隣にある)薬を受け取ります。
  • ストレンジ ギズモと話し、すべてのオプションを調べて、身の回りの世界について少し学びましょう。
  • エレベーターに乗る
  • 鏡を見てください (口紅のメッセージを読んでください)。
  • コイン リターン (アーケード キャビネットの左下) を開いてコインを取り出します。
  • 右側にあるドライバーを手に取ってください。
  • 右側のスクリュードライバーの下にあるウルトラ グローブ オブ パワーを手に取ります。
  • ウルトラ グローブ オブ パワーの横にあるハードウェアを持ち上げてみると、ジャンパーが床に落ちます。手に取ってください。
  • ほうきを手に取ります。
  • コイン リターナー (右側のアーケード キャビネットの下) のドライバーを使用して、PlaySafe カードを取得します。
  • エレベーターを降りて、左のバルコニーへ。
  • キーパッドを使ってみてください (うまくいきません)。
  • ジェイのポスター (ベッドの上の左側のポスター) のほうきを使って、コードを調べてください。
  • ベッドのボタンを使って引き出しを開けます。引き出しのドライバーを使用して所定の位置に固定します。
  • 引き出しにあるジャケットからクレジット カードを取り出します。
  • スクリュードライバーを取り戻してください。
  • 左のバルコニーに行き、キーパッドをもう一度操作します。今回は、あなたを倒すはずです。
  • ずっと右に行き、自転車に触れます。ピル ストリートに移動します。

ピル ストリート

ピル ストリートでやるべきことがいくつかありますが、一般的に言えば、私たちの目標は AVR ヘッドセットを修理することです。

  • ピル ストリートに到着したら、右に進み、商人と話してください。
  • 右に進み、密輸業者と話してください。
  • 端末 (マーチャントの左側) を操作し、クレジット カードを使用してお金を引き出してみてください。マシンが動作しないことに注意してください。
  • ターミナルを出て、Backstreet に行きます (さらに奥の通りです)。
  • 用心棒と話す。彼はあなたを入れません.
  • 用心棒が立っている通りの向かいにある住所標識に注意してください。
  • 大通りに戻り、再びターミナルを使用してください。
  • [フード] をクリックして、好きなピザを自宅の住所に注文します (私の親友はソリッド サラミを選んだので、それで行くことができます)。クレジット カードで支払います。
  • 家に帰って左に行き、ピザを取りに行き、再び自転車に乗り、ピル ストリートに戻ります。
  • 端末をもう一度使用して、食べ物をクリックし、もう一度ピザを注文します。今度はチェスナット ストリート 1 (用心棒が立っている住所) に向かいます。
  • Backstreet に戻り、ミニカットシーンを見てから、ショップに入ります。バウンサーを解雇します。
  • 店主に話しかけて、AVR ヘッドセットを修理するにはバッテリーと新しいレンズが必要であることを確認してください。
  • まだ店内にある「New New」と書かれた棚で、古い携帯電話、ホログラフィック像、スクリュードライバー キットの 3 つを手に取ってください。
  • 左側のターミナルを使用して、クレジット カードでお金を引き出します (私の知る限り、引き出す金額は関係ありません)。
  • 店を出てメイン ストリートに戻り、今度は路地に向かいます (メイン ストリートの右折で、裏通りほど奥にはありません)。
  • レストランに入り、そこにいる 3 人全員と話します (中には気持ち悪い人もいます)。
  • レストランを出て、路地裏に向かいます。
  • 「カルマ ブースト」の実績を得るために、先ほどアパートから拾ったピザをベガーに渡してください。
  • 乞食と話す
  • 私たちが到着したとき、彼が眼鏡を捨てたことに注目してください。必要なので、ごみ箱から出してみてください。ベガーが許可しません。
  • 右側にある消火器を手に取ります (これはおそらく役に立たないかもしれませんが、とにかくやってください)。
  • 路地を通って大通りに戻り、密輸業者と話します。カートリッジを購入するよう彼に依頼してください。
  • 密輸業者に薬を使ってヘヴンリー カートリッジを手に入れよう。
  • 路地裏に戻り、ベガーにヘヴンリー カートリッジを使用します。残念ながら、彼はそれが好きではありません。彼ともう一度話し、メイン ストリートに戻ります。
  • 密輸業者ともう一度話し、より強力なカートリッジを求めてから、アクティベーターについて商人と話してください。
  • 密輸業者ともう一度話して、そのことを知らせてください。
  • マーチャントがコンピュータを使い続けていることに注目してください。これは、彼が出会い系サイトを使用しているためです (結婚しているにもかかわらず)。これを有利に利用します。
  • その前に、自動販売機 (路地と裏通りの間) に行き、私たちが持っているコインの一部を使用して (アイコンは紙幣とコインの両方になります。それを使用できます)、スパイシー ジュース。
  • ターミナルを使用して、[デート] をクリックします。 PlaySafe カードを使用してアクセスしてください。
  • 下にスクロールして、Sam という男性 (36 歳) を見つけます (下の左から 2 番目)。こちらはマーチャントです。
  • 彼とチャットし、画面の右下にある [印刷] をクリックします (これは一部の人によるとバグがあるかもしれませんが、私は問題ありませんでした)。
  • 右に行き、商人ともう一度話してください。彼はあなたにアクティベーターを与えます。
  • 右に行き、密輸業者と話してください。彼は 4GB ドープ カートリッジをくれます。
  • 路地に戻ります。ベガーと話しますが、彼は新しいカートリッジを試そうとしません。そのため、彼の気をそらし、彼に気づかれずに新しいカートリッジをそこに置く方法が必要です。
  • 路地に戻り、レストランに入ります。
  • ここでの目標は、トラブルを引き起こすことです。右側の無口な男が青い皿だけを手に取っていることに注目してください。また、彼は以前、辛い食べ物が嫌いだと言っていたことに注意してください。
  • 骨太な男の隣のスツールに座ります。
  • 青いお皿が届くまで待って (マキのお皿になります)、その上にあるスパイシーなジュースを使って和えます。

  • ショートカット シーンを見て、路地裏に戻ります。
  • カートリッジに 4GB ドープ カートリッジを使用します (ベガーの右側に積み上げられています)。
  • もう一度彼と話せば、彼は新しいカートリッジを気に入るはずです。
  • ゴミ箱を開くと、使い捨て AVR ゴーグルが手に入ります。
  • 大通りに戻り、自転車を使ってアパートに戻ります。
  • エレベーターで 2 階に上がります。
  • ホバーボードのドライバー キットを使ってバッテリーを入手してください。
  • 使い捨て AVE ゴーグルのドライバー キットを使用して、レンズを AVR メガネに取り付けます。
  • AVR メガネのバッテリーを使用すれば、メガネが動作するようになります!
  • エレベーターを降りてカットシーンを見て、あなたがさらに別の人をめちゃくちゃにしたことを確認してください。
  • 自転車を使ってスラムに行く

スラム

スラムでの私たちの目標は、街の地下グループがジェイに何が起こったのかについて何かを教えてくれるかどうかを調べることです.

AVR ヘッドセットのオン/オフを切り替える方法に注目してください。ゲーム全体で少し使用します。

  • スラムに到着したら、スクワットに行きます。
  • みんなと話してください。作家は人間の言葉であなたと話すことはないので、あなたは彼らと話す方法を見つける必要があります.つまり、私たちの目標は Blade タトゥーと Blade バッジを取得することです。タトゥーを入れている男とタトゥーイストがいます。刺青師と話すとき、特定の刺青について尋ねる必要はありません。他のすべてのオプションについて彼と話し合うだけです。
  • ワイヤーを見てください (タトゥー マシンの左側の地面にあります)。
  • タッチスクリーン (タトゥー マシンの一部) に触れて、いじってみてください。タトゥーイストはあなたに絵を変えさせません。
  • スラム街に出て、AVR ヘッドセットの電源を切ってください。
  • そこの壁に QR コードがあることに注目してください。古い携帯電話を少数 (4 ~ 5 つ) で使用しますが、最も重要なのは、The Blade の QR コードと Onslaught の QR コードで使用することです。

  • AVR ヘッドセットを起動し、電気ボックス (スクワットのドアの左側にあります) をクリックします。ロックされています。
  • Electric Box を Squat の内部に接続しているワイヤーを見てください。
  • Electric Box をもう一度クリックします。今度は開きます。
  • これからタッチスクリーンが必要になるので、今は箱から出して自転車に行き、ピル ストリートに戻ってください。
  • ピル ストリートで、バックストリートにある電子機器を手に入れた店に行き、店主と話してタッチスクリーンを手に入れましょう。スラムに戻る
  • 実績を重視する場合は、ここでゲームを保存してください (念のため)。
  • 電気ボックスを使う
  • タッチスクリーン マウントでタッチスクリーンを使用します。
  • ケーブルを順番にセットする必要があります。正しい順序は (上から順に)、黒、黄、白、赤です。

  • 最初の試行でこれに成功すると、「ハードウェア エンジニア」の実績を獲得できます!
  • 動作したら、[図面の変更] をクリックします。図面をオンスロートの QR コードに変更してください。
  • カットシーンを見て、あなたが犯した別の男を目撃してください。
  • 自転車を使って、ピル ストリートに戻りましょう。
  • デッド プロスペクトを使ってブレードのバッジを手に入れましょう。
  • スラムに戻り、エレクトリック ボックスを使用します。 QR コードを The Badge のものに戻します (これが必要かどうかはわかりませんが、とにかく実行してください)。
  • この時点で、ランダムに人が通りを歩いていることに気付いたに違いありません。以前に 3 ~ 4 グループの QR コードを操作したことがある場合は、通りを歩いているシーンのように見える女の子の 1 人とそれらのグループについてチャットできるはずです (下の写真)。彼女が現れるまで数分待たなければならない場合があります。それらのグループで起こるランダムな出来事について、彼女から学びましょう。

  • スクワットに戻る
  • タトゥーイストと話し、ブレード タトゥーを手に入れましょう。
  • スクワットから出て、自転車に乗り、ピル ストリートに戻ります。
  • メイン ストリートで、ストレージ エントランス (男が撃たれたばかりのドア) を操作し、バッジとタトゥーを見せてください。
  • その男と話せば、ペン、溶剤、防液保護スプレー、AVR 描画ツールなどの装備を手に入れることができます。
  • ここを出て自転車に乗り、スラムに戻りましょう。スクワットに入る
  • すべてのオプションについて、ライターの女の子と話してください。さまざまなグループに関するすべての情報があれば、最終的にその男 (ペグレッグ ライター) があなたと普通に話し始めるでしょう。
  • 彼らはあなたがジェイと友達であるという証明を必要とするので、ペグレッグド ライターに PlaySafe カードを見せてください。
  • カットシーンを見ると、クラブに駆けつけます。スクワットをやめます。
  • 大音量でラジオを聴いている人 (Boatman) の元に行きましょう。彼と話してみてください。しかし、彼はあなたの言うことを聞きません。
  • 左にある木造の小屋に行き、窓のシャッターを開けます。この小屋が不安定に見えるという主人公のメモに注目してください。
  • 木製の小屋にある溶剤を使って燃やしてください。
  • 右に行き、船頭と話してください。彼を助けてください。
  • もう一度話しかけると、クラブのある島に連れて行ってくれます。

クラブ

クラブでの私たちの目標は、ジェイを見つけることです。

  • 右に行き、キャンプファイヤーの隣に座っている子供たちと話してください。彼らは奇妙です。チャットが終わったら、そのまま続けてください。
  • キューバス クラブに入会する
  • Elegant Clubber や、部屋にいる他の全員と話しましょう。
  • バーに行きます (左から 2 番目の入り口)。
  • とりあえずバーテンダー以外の全員と話してから、トイレ (ドローン レーサーが立っている場所の隣のドア) に行きます。
  • 部屋の左側にあるエイリアン クイーンのポスターを見てください。
  • 小便器を使用します (おそらく役に立たないかもしれませんが、とにかく使用してください)。
  • 左側のコンドーム ディスペンサーでコインの山を使用します。 「Scammed!」を取得する必要があります。達成!
  • 酒場に戻り、廊下へ。
  • メイン ホールに行き、ショートカット シーンを見てください。その後すぐに警備員と話しますので、すべてのオプションについて彼と話してください.彼はあなたを入れません.
  • この部屋にいる全員と話しましょう (BDSM カップルと奇妙なガイ トリオ)。
  • 暗室に行きます (暗室の入り口は部屋の左側にあります)。
  • 右側の緑色のドア (暗室 III ドア) を使用します。楽しい時間があります。パンティーを手に入れてください。左に行って暗室を出てください。
  • 回廊を左に進みます。
  • エレガントなクラバーともう一度話してください。助けが必要だと彼に伝えてください。暗号通貨で支払い、アクセス カードを取得する必要があります。
  • バーに戻る
  • ロボット バーテンダーと話す
  • 彼のためにすべての飲み物を買う
  • 女の子にブラッド マリオを使用します (これはおそらく役に立たないかもしれませんが、とにかく実行してください)。
  • ドローン レーサーの他のすべての飲み物を使用して、ドローン レーサーを酔わせます。このように、彼は私たちに彼のドローンを使わせてくれます!さらに、暗号ウォレットを提供してくれます。
  • ロボット バーテンダーのところに戻って、フローズン マルガリータをもう 1 つ購入してください。
  • バーを出て、ずっと左に行き、クラブを出て、ボーンファイヤーの隣の子供たちのところに戻ります。
  • レースをすると、ドローンが遅すぎることがわかります。
  • アップグレードする必要があるので、ドローンのジャンパーを使用して、ジャンパーを次のように設定します。

適切な構成を見つける方法がわからない場合は、ピル ストリートでヘッドセットを手伝ってくれたマーチャントから、最速の構成が記載されたマニュアルを入手できます。ただし、そこに戻る必要はありません。

  • Bonefire の子供たちともう一度話してみると、ドローンが過熱していることがわかります。
  • インベントリ内のレーシング ドローンをもう一度クリックし、今度はクーラント (ドローンのハードウェアの右上にある円形に見えるコンポーネント) のフローズン マルガリータを使用します。
  • また子供たちと競争して、今度は子供たちを打ち負かしてください。彼らはあなたの暗号通貨ウォレットに多額のお金を追加します.
  • 右に進み、キューバス クラブに戻ります。
  • エレガント クラバーでクリプトウォレット フル マネーを使用する。 AAA パスを取得します。
  • この部屋の左側のドアの左側にあるスキャナーで AAA パスを使用してください (コントロール センター、AVR メガネを着用している場合はスタッフ専用と表示されています)。
  • 3D プリントされた椅子を見て、オタクと話してください。彼はエイリアン、特に以前にトイレで見た紫色の女王に対して大きなフェチを持っていることを学びましょう.トリビアの質問には好きなように答えてください。重要ではありません。
  • 部屋を出て、メインホールに行きます。
  • 暗室に入る
  • 暗室をずっと右に進み、タッチスクリーンを使ってください。タッチスクリーンを緑色のエイリアンのモデルに設定します。緑のドア (暗室 III ドア) をもう一度クリックして、楽しい時間を過ごしてください。
  • メインホールに戻ります。
  • BDSM カップルともう一度話し、緑色のエイリアン クリーチャーとの楽しい時間を話してください。それらのマシンの設計図を販売している人物がいるとのことなので、彼に連絡する必要があります。
  • 廊下に戻り、バーに入ります。トイレに行きます。部屋の左上にある電話番号を見てください。
  • 古い携帯電話を使用します (右クリックではなく左クリック)。設計図を入手できます。
  • トイレを出て、メイン ホールに戻り、暗室に戻ります。
  • タッチスクリーンを使用して、左下の [アップロード] をクリックします。携帯電話を使って、エイリアン クイーンの設計図をアップロードしてください。
  • タッチスクリーンをエイリアン クイーンに設定し、緑色のドア (暗室 III ドア) をクリックして、彼女と一緒に楽しい時間を過ごしましょう。
  • 回廊に戻り、コントロール センターに戻ります。
  • もう一度オタクに話しかけて、暗室の新しいエントリについて話してください。
  • 彼が去ったら、グレートコンソールを使って、さらに多くの人々の生活を台無しにしてください。
  • 短いカットシーンの後、右に回廊に行き、メインホールに右に行きます。 Hacker Room に到達するまで右に進みます。カットシーンを見る

ブレード本部

これはゲーム内で最も短いセグメントです。ここでの私たちの目標は、ジェイに何が起こっているのか、そしてここからどのように進むべきかを突き止めることです.

  • すべてのことについて全員 (ジェイ、ラミレス、および 2 人のギャング メンバー) と話すことから始めます。フロッピー ディスクを入手できます。
  • Lorraine 500 を使用します (部屋の中央にあるキーボードです)。モニターが必要です。
  • ロレーヌ 500 の右側にあるはしごを持ち上げてください。
  • クローゼットのはしごを使う
  • クローゼットの上にあるモニターを手に取ってください。
  • Lorraine 500 でモニターを使用します。ケーブルはまだ必要です。
  • 左に行き、ボックスを使用してください。
  • ケーブルを少しごちゃ混ぜにして、ランダムなケーブルをクリックします (ごちゃごちゃしたケーブルだけでなく、ケーブルを拾うようにしてください)。最初にうまくいかない場合は、うまくいくまでスクランブルを続けてください。これには少し時間がかかるかもしれませんが、最終的には適切なものが見つかります。
  • Lorraine 500 でモニター ケーブルを使用します。
  • ロレーヌ 500 を使用してください。
  • フロッピー ディスク ドライブ (モニターの右側) のフロッピー ディスクを使用します。
  • カットシーンを見る
  • もう一度みんなと話してください。クローゼットの鍵を手に入れましょう。
  • クローゼットでクローゼットの鍵を使用します。クローゼットを開けてください。
  • ダイヤルアップ モードを手に取ります (クローゼットの上から 2 階にあります)。
  • Lorraine 500 でダイヤルアップ モードを使用する
  • ロレーヌ 500 を使用してください。
  • カットシーンを見て、もう一度みんなと話してください。左に進み、Blade HQ を出てください。
  • バスに向かう途中で、オンライン サービス ブローカーと話してください。
  • バスに着いたら、バンド メンバー全員と話します (ベーシスト、ギタリスト、ドラマーの 3 人です)。
  • 移動するバスの右側をクリックしてください。
  • ここには、サトナジョスカルとヌワカの 2 つの目的地があります。ヌワカ(右側の目的地)から出発します。

ぬわか

ここでの目標は、サイファー マスターを見つけてソース コードについて話すことです。

  • 右から始めます。町に行く
  • プリーチャーと話す。会話がリセットされると、彼と 2 回話す必要がある場合があります。すべてについて彼と話してください。
  • 彼が立っている場所の右側にあるインターネット ポイントに移動します。
  • ネットランナーと話し、カーテンを使ってみてください。
  • 左側のプリンターを見てください。
  • Toy Machine でコインの山を使用してから、Toy Machine を使用してください。
  • 銛を落とすので、拾ってください。
  • 右に行き、カーテンを使ってください。
  • コンピューターを使用しますが、更新中です。
  • 右に行き、システム管理者と話してください。彼女とすべてについて話してください。 VHS を入手し、プリンター用に紙を印刷する必要があります (彼女と話す前にプリンターを見た場合)。
  • 左に行き、プリンター用紙を受け取ります (プリンターの上にあります)。
  • 町に戻る
  • ガレージに行き、ショートカットシーンを見てください。メカニックとすべてについて話し、彼の名刺を手に入れましょう..今はこの部屋を出てください.
  • 右に行き、ウッド アーティストと話します。 Talk with her about everything.
  • Use the Panties on the Fuel Pump (it’s to the left of the Wood Artist). Go right, and talk with the Audiophile Villager. Talk with her about everything (this one might be useless).
  • Talk with the kid that is building the machine.
  • Go all the way to the left towards the Bus, and turn right to the Jungle. Keep going right until you reach an area to the right of the waterfall.
  • Use the Marsh to get a Rusty Saw.
  • Use the Valve, to find out that the fuel tank is out of gas.
  • Go into the Hut.
  • Use the VHS on the VCR. Watch the movie (this is probably useless, but do it anyway).
  • Leave the room and go outside, then go left towards the Waterfall again, then left to the Jungle again.
  • Use the Rusty Saw on the Branch. This is somewhat of a pixel hunt, so refer to the picture below for the exact location of the Branch.

  • Use the Branch with the Wet Panties.
  • Go right to the Waterfall.
  • Use the Torch on the Flame.
  • Go left, and use the Torch on the Wasp Nest.
  • Go up the road, and look at the Fruit to the left, at the Monument to the right and at the city in the distance.
  • Go right and leave this place, and go left and all the way back to the Bus. Enter the Tour Bus (don’t travel), and look at the Comics that the drummer is reading, all the way to the left. Note the comics number (Issue 2107).
  • Go to the right, and use the TV. Ask to watch an episode of Laserman 3000V, and make sure you’re watching episode 2107.
  • Go right, and pick up the Happy Food. You should get a Laserman 3000V figurine.
  • Go left, and talk with the drummer. Show him the figurine, and then spoil him the end of the comic.
  • Leave the bus, and go right to Town.
  • Talk with the kid and show him the figurine, but he doesn’t want it – we need to find a cooler figurine with a shield and a different color. Our goal here is to turn our lame figurine into a cool one for the kid.
  • Go back to the bus, and use the Bathroom Door. The singer is there having a bad time.
  • Pick up the Guitar Cable to the right of the Bathroom Door.
  • Go left, and pick up the Comic. This should give you an idea of what the shield looks like, as well as the figurine’s color.
  • Go right, and travel back to the Blade HQ.
  • Make sure you have your AVR headset off, and look at the Online Services Broker’s Jacket (make sure you’re pointing at the jacket and not at him).
  • Talk with him about everything, and show him the mechanic’s Business Card.
  • Watch the short cutscene, and go back to the Bus, and back to Nukawa, and back to Town.
  • Go to the Garage.
  • Use the Keybox (to the left of the room), and pick up the Office Key. Use the Door to close it, and then use the Key to lock the mechanic inside.
  • Use the Directional Switch to ruin yet another person’s day.
  • In this room, pick up 3 things:the Pincers (on the white board at the back), the Fuel Tank (on the right – red with a skull drawing), and the Paint Bucket (at the far-left side of the room).
  • Use the Pincers on the Leash (to the left of the dog) when he’s stretching it, letting him loose, which will chase the person who is using the Internet Point away.
  • Leave this room, and talk with the Wood Artist.
  • Go left into the Internet Point.
  • Talk with the Sys Admin again.
  • Use the Computer, which is now free to use, and sign up to the church’s AVR. Go to the right, and talk with the Sys Admin yet again.
  • Leave the Internet Point, go right and talk with the Wood Artist again.
  • Use the Fuel Tank with the Fuel Pump.
  • Go left out of town, and back to the jungle and to the Waterfall.
  • Once you reach the Waterfall, use the Paint Bucket on the Waterfall Pond, and then use the Laserman 3000V figurine on the Paint Bucket.
  • Go to the zone to the right, and use the Fuel Tank on the Mega Boiler. Use the Valve.
  • Pick up the Electronic Component (to the left of the Hut’s entrance).
  • Look at the floating book, it has some ASCII writings, which translates to that you need to put some sort of sacrifice on the altar.
  • Use the Holographic Statue on the Skull Table, and ring the bell to the right.
  • Talk with the deity that showed up, and she will tell you that you need a special fruit to talk with the Cypher Master.
  • Leave the Hut, and go back to the Bus, all the way back to the Blade HQ. Speak with Jay, and she will give you a Man-In-The-Middle Kit, and a Remote Control. Exit the Blade HQ, and go back to town.
  • In town, go right and place the Man-In-The-Middle Kit on the Plant (it is to the right of the Wood Artist, under the mask).
  • Use the Remote Control in your inventory and watch the short cutscene.
  • Talk with the Wood Artist, and use the Laserman 3000V Shield on the Black Laserman 3000V figurine.
  • Talk with the kid, and he will leave and let you use the Kannon machine.
  • Use the Kannon machine, and the fruit will drop right next to you.
  • Pick the Fruit up.
  • Leave the Town, and go back to the Hut in the jungle, past the Waterfall.
  • Enter the Hut.
  • Ring the bell, and this time the deity will let you see the Cypher Master.
  • Talk with him about everything.
  • Leave the place, and go back to the Bus. Travel to Jakharrak (top right of the map).

Jakharrak

Our goal here is to find the video game box, that has the source code.

  • Start by going inside the bus, and pick up the Ducttape (it’s on the shelf to the left of the guitarist).
  • Go out, and go right.
  • Go to the Hut (closest location to the Bus).
  • Go into the Hut itself, and talk with the Android.
  • Go back to the Hut, and pick up the Electric Component.
  • Go out again.
  • Pick up another Electric Component to the right, next to a broken monitor.
  • Use the Bone to the right, but it won’t move.
  • Go back to the Map, and go to the Crashed Plane (directly down from the hut).
  • Talk to Solitary Traveler. He’s missing an eye.
  • Go right, and note that the plane is unstable.
  • Use the Car, and note how you can’t move it.
  • Leave this area, and go to the Lighthouse (to the right of the Crashed Plane).
  • Go Upstairs.
  • Try going Upstairs once more at this floor, but it’s blocked.
  • Look at the Cleaing Robot (the little bug that’s hanging out outside).
  • In your inventory, use the Cable with the Harpoon, to create a Bat-Harpoon.
  • Use the Bat-Harpoon on the Cleaning Robot. This will take you to the 3rd floor of the Lighthouse.
  • Open the CAbinet at the left side of the floor, and pick up the Pills (they’re a bit difficult to see). Pick up the Wood Pole as well.
  • Interact with the Barricade, but you can’t do anything to it.
  • Use the Rusty Saw on the Barricade, and go upstairs.
  • Go to the left, use and look at the antenna.
  • Use this as a reference to make a similar antenna out of the components that you have (simply interact two components in your inventory with one another).
  • Go all the way down, and pick up the Damaged Robot to the left (the Cleaning Robot we used earlier).
  • Go back to the Map.
  • Go to Sphynx-Bot (directly above the Lighthouse).
  • Try going towards it, it will shoot a laser at you. Talk with the Sphynx, and this area.
  • Go to the Hardware Graveyard (at the top of the map).
  • Go right, and talk with the Android that is tied to a pole.
  • Keep going up, and pick up a shovel.
  • Interact with the Electronic Component, but a robot will snatch it from you.
  • Go left back to the map.
  • Go back to the Hut.
  • Use the Shovel on the Bone to the right.
  • Pick up the Skeleton.
  • He will drop a Scanner, so pick that up.
  • Look at Skull (to the left of the Skeleton). You will notice its right eye is glowing. Use the shovel on the Skull to break it and retrieve an AVR Chip.
  • Go back to the Map, then to the Tour Bus, and back all the way to the Blade HQ.
  • Talk with Jay.
  • Go to the left of the base, and use the computer. Listen to all the sound files to find out what happened to the Archaeologist.
  • Leave the base, and go back to the Bus. Travel back to Jakharrak.
  • Go right to the map, and go to the Hut.
  • Use the Antenna Pole (it is under the Antenna) on right side of the hut. Use it a couple of times until the main character notes that he hears some noise.
  • Go inside the Hut, and look at the monitor.
  • Leave the Hut, and go back to the map.
  • Go to the bus, and enter the bus itself.
  • Use the Bathroom Door, and give the pills to the singer.
  • Pick up the Mirror.
  • Go to the map, and go to the Sphynx-Bot.
  • Place the Mirror on the Laser Hole that’s on the ground.
  • Look at the Fallen Head (formerly the Sphynx) and pick up the Eye of the Sphynx.
  • Go to the Crashed Plane.
  • Give the Eye of the Sphynx to the Solitary Traveler. He will enter the Car.
  • Use the Car, to push it towards the airplane.
  • Use the Radar.
  • Use the Antenna on Plane Roof.
  • Leave this area, and go back to the map.
  • Go to Hardware Graveyard.
  • Use the Cleaning Robot on the Mole Hole.
  • Use the Ultra Glove of Power on the Cleaning Robot.
  • Use the Cleaning Robot on the Mole Hole again.
  • Control the mole and take it all the way to the right, then all the way back to the left to leave. It’s wet there, so it can’t pick up the antenna.
  • Use the Liquid Proof Protector Spray on the Cleaning Robot.
  • Use the Cleaning Robot on the Mole Hole yet again.
  • Pick up the Electronic Component, and use it with the other Electronic Component you have to make another Antenna.
  • Use the Radar, make sure it’s bleeping, then talk with the tied up robot again. Ask him to hold it for you, but he can’t since he has no arms.
  • Use the Wood Pole on the Antenna.
  • Use the Ducttape on the Wood Pole + Antenna.
  • Go left and go back to the Map.
  • Go to the Hut.
  • Use the Screwdriver Kit on the Android to get an Android Arm.
  • Go back to the Hardware Graveyard.
  • Use the Arm on the Android, and then the Ducttape + Wood Pole + Antenna to hold. Talk with him too.
  • Leave this area and go back to the map.
  • Go to the Hut.
  • Enter the Hut, and look at the monitor on the left. It will pinpoint the location of the source code!
  • Go back to the map, and go to the location of the source code (left of the Crashed Plane).
  • Pick up the Game Box.
  • Leave this area, go back to the map, back to the Tour Bus, and all the way back to the Blade HQ.
  • Talk with everyone.
  • Leave the Blade HQ, go back to the bus, and travel to Satnajoskull.

Satnajoskull

Our goal in here is to find the Technomancers. This is a very short segment with only two puzzles.

  • Upon arriving at Satnajoskull, go right. Make sure you’re AVR glasses are on.
  • You’ll see a ghost who will you give weird riddles. You are going to need the ASCII table in order to solve these riddles (if you don’t have it at this point, refer to the Nuwaka chapter of this guide).
  • He is going to ask you a few riddles which are basically just simple math (only additions and subtractions). Try to translate the riddles to numbers, and then use the ASCII table to find the right symbols.
  • For example, for the following riddle:“One Knight bows low in the presence of the king. He claims that three lands rightly belong to him. The king feeling merciful on this day does say:I’ll grant your wish, but not today”.
  • In math terms:1 Knight, 3 Lands. 1+3 =4. So the answer is the ASCII symbol corresponding the number 4.
  • Another example:“One Buccaneer challenges his rivals. He fights Eleven of them with his bare fists. Six guards arrive and start to shoot their rifles. They catch just three of them as the rest of them flee”.
  • In math terms:1 Buccaneer, 11 of them, 6 guards, then 3 run away (so it’s minus 3). Which means:
  • 11+6+1-3=15. So the answer is the ASCII symbol corresponding the number 15.
  • In case you are struggling with a puzzle that starts with “Mostly there’s men”, the answer is 32.
  • One puzzle apparently has to do with Ursa Major. This puzzle alludes to star constellation. The answer to this one is 7.
  • Upon completing this trial, keep going right into the cave.
  • Keep going right, until you reach a room with a keyboard. Interact with the Keyboard.
  • The answer to this puzzle is found in the video we watched earlier in the Blade HQ (the one on the floppy disk). You need to look at the weird visuals and find the symbols that are hidden within it. If you want to rewatch it, watch the video of the Blade HQ section of this guide.

The correct sequence is:

  • After the door opens, go right, and talk with the Technomancers.
  • Leave the area, go left all the way back to the Bus, and back to the Blade HQ.
  • Talk with Jay and Ramirez, and watch the cutscene.

The Sea and the Underwater Missile Base

Our goal here is to find the secret missile base, and get the missiles ready to launch.

  • Start by talking with Captain Vildenburg. No need to tell him to set sail yet.
  • Go to Below Deck by clicking on the red ladder.
  • Pick up all the books (4 in total), the Bottle, the Fisherman Jacket and the Fishing Cord. You can also look at the marks on the wall. When you leave this room, your inventory should have 8 items:floppy disk, a bottle, a knife, fishing cord, and 4 books.
  • Leave the deck and talk with the captain, and set sail.
  • Our first stop will be the underwater missile base, which is always located at the bottom left part of the map. On the map it looks like this:

  • Upon arriving there, use the submarine, and dive all the way down to the Underwater Missile Base.
  • After entering it, go right to the Aquarium. You’ll see a huge octopus on through the window that is going to cause us some trouble.
  • Keep going right, and you’ll reach a kitchen.
  • Use the Fridge to open it, and take out the pot.
  • Pick up the towel (to the right of the fridge).
  • Go to the room to the right.
  • You’ll need two shrimp cans here. One on the floor (just click on any open shrimp can that’s sitting on the floor), and one is on the table (the leftmost shrimp can on the table, this one is unopened).
  • Use the Missile Command Center in the middle of the room. You’ll need the floppy disk to use it, so use the Floppy Disk in your inventory with the Disk Drive (it’s to the right of the chair, next to the table).
  • Use the Missile Command Center again, but the octopus friend we saw earlier is blocking it.
  • Go left all the way to the Submarine, and up all the way to the ship.
  • Talk to Captain Vildenburg again, and tell him that an octopus is blocking the way. He will tell you that you need to create a bait. Refer to the book that we have about fish (The Great Fishing Compendium) to know what we’re going to need:Crab, Shrimp and Fish.
  • Talk with Captain Vildenburg again, and we’re setting sail towards a location on the map that has small dots (you might have to travel around map of the sea a bit to find it – its location is randomized). This is what it looks like:

  • Upon arriving there, interact with the fishing net. Pick up the fish, and interact with the fish. You’ll get a Fish and Fish with Eggs.
  • Use the Knife on the Fish with Eggs, and use the Eggs on the Bottle.
  • Talk with Captain Vildenburg again, and set sail again. This time, we’re going to go to a location on the map that is to the top-right of the underwater missile base. On the map, it looks like this:

  • Go left on the ship to the submarine, and open the cargo bay. Use the Bottle with Eggs on the Cargo Bay.
  • Enter the Submarine, and start diving down.
  • Keep going down, until you see a crab to the left. Try to catch him, but he’ll run away. Simply interact with the rock above him, and then catch the crab while he’s eating the eggs.
  • Keep going down until you reach the body of a whale. Pick up a Lead Wire and a Hook, then go all the way back up to the ship.
  • Take out all the items that are in the Cargo Bay.
  • Use the Fishing Cord on the Hook, and Jay will say that she doesn’t know how to tie a knot.
  • Talk with Captain Vildenburg, who will show you how to tie a knot.
  • Use the Fishing Cord on the Hook again, and it will tie it.
  • Talk with Captain Vildenburg to set sail again, and go to the Underwater Missile Base.
  • Get on the submarine, and dive all the way to the base again. Go to the kitchen room we visited earlier.
  • Use the Pot on the Stove.
  • Use the Stove to start up the flame.
  • Use the Lead Wire on the Pot.
  • Use the Towel on the Pot to pick it up.
  • Use the Empty Shrimp Cream Can on the Pot to get a Can of Molten Lead.
  • Use the Hook with Cord on the Can of Molten Lead to get a Hook with Cord and Plumb.
  • Use the Hook with Cord and Plumb on both the Crab, the Fish and the unopened Shrimp Cream Can, to get a very special bait for the Octopus.
  • Go to the left all the way back to the room where the Submarine was.
  • Open the Cargo Bay, and put the bait in it.
  • Go on the submarine, and interact with the octopus. Watch the Cutscene.
  • Go all the way right to the Missile Control Center room (the room with all the cans), and use the Missile Command Center.
  • Go left to the Aquarium (the room where we first saw the Octopus) and use the Control Station.
  • Watch the Cutscene.

The Spacestation

Our goal here is to shut the spacestations server from within and put an end to the VirtuaVerse plan once and for all.

  • Start by going left, talk with the Ticket Lady.
  • Go right and use the Gates. Watch the cutscene.
  • Go left and enter the Museum (the room to the far left).
  • Take all the hardware components on the window to the left (although the only one you need is the Ancient GPU, but take all of them anyway).
  • Go all the way right, and look at the picture of the astronaut with a red suit. His name is on the suit, but you can’t tell what it is.
  • Open your inventory and use the Radio to start the DDoS attack.
  • Watch some cutscenes, and get out of the museum and into the room that’s to the right of the museum to watch some more cutscenes.
  • Leave that room, open the emergency box that’s to the right of the museum, and pick up the Axe.
  • Go into the Museum.
  • Use the Axe on the Space Suit to pick it up.
  • Use the Axe on the yellow-ish window that has different components, and pick up a Handle.
  • Go left and out of the Museum, then go back to the room that’s to the right of it (the one with the sliding door).
  • Use the Knobs and watch the short cutscene.
  • There are three access points to the space station. We’re going to start with the one that is in the middle but on the bottom of the station (that’s the only one that is open).
  • Use the Floating Robot to the right, and talk with it.
  • Go right to the next room.
  • Talk with the Robot again.
  • Try going right, but there will be an invisible obstacle. Use your Radio to contact Jay and Ramirez.
  • Use the AVR Drawing Tool to erase the layer of fake reality on the right side of the room to see the heart.
  • Use the Radio again and tell Jay and Ramirez about the Heart.
  • Use the AVR Drawing Tool on the left side of the room, and use the Handleon the Locker.
  • Pick up the Soldering Helping Hand.
  • Go up, and then go up again until you reach a room with a chair.
  • Use the AVR Drawing Tool to on the chair, then sit on it.
  • Leave this room by going down, and make your way all the way until you get out of the spacestation.
  • Go to the tourists space station, then go to the Museum.
  • Keep going right in the Museum, and use the Soldiering Helping Hand on the picture of the Astronaut in a Red Suit to get his name.
  • Go back all the way to the room with the chair/throne that we were in earlier.
  • On the right of the control panel that opened up, change ‘Lab’ to Open’.
  • Keep going down all the way then left, until you reach outer space again, then enter the spacestation entrance that is to the left.
  • Go right all the way and talk with the flying robot (Zaymon) again.
  • We have two missions here:to load a syringe with the energizing liquid, and to get rid of the chip that we installed earlier in our brain. We’ll start with getting rid of the chip.
  • Use the AVR Drawing Tool on the right side of the room (where Zaymon is), and open the drawers (you can only open the top and bottom drawers). Pick up a Syringe and some Liquid from those drawers.
  • Erase the left side of the room (under the white board), and pick up a vial of Anesthetic.
  • Go right, and use the Anesthetic on the Medicine Slot that is next to the large tube-looking machine.
  • Use the Tube Door, and your chip will be removed.
  • Go left all the way to the Greenhouse.
  • In here, pick up three things:Mushrooms (on the right side of the room), a Red Plant (in the middle of the room), and a Space Fruit (this one is a pixel hunt – the Space Fruit is in the mouth of the carnivorous plant). To pick up the Space Fruit, use the pincers, and make sure you interact with the fruit and not with the plant.
  • Go right all the way back to the room with Zaymon.
  • Use the Liquid on the Liquid Mixer.
  • Use the Mushroom, Red Plant and Space Fruit on the Liquid Mixer.
  • Use the Syringe on the Liquid Mixer.
  • Go left to outer space, all the way to the room where the heart was.
  • Use the Drug Syringe on Heart.
  • Go down to the room that opened up.
  • Look at the Motherboard.
  • Use the Ancient GPU on the Motherboard.
  • Go up all the way to the room where the chair/throne was.
  • On the left side of the control panel, click on H307 to make sure the system works through the Secondary GPU.
  • Leave the control panel, and was the cutscene.
  • Go to the server room (it’s the last entrance to the spacestation that we didn’t use yet, that just opened up).
  • Use the Radio.
  • Use the Big Red Button.
  • Watch the cutscene.
  • Go to the right.

おめでとう! You finished VirtuaVerse!

Achievements

In case you are in this guide simply for the details about the achievements, note that by simply following the story you will get 29 out of the 33 available achievements.

The other 4 secret achievements can be found in parts 2, 3 and 4. All of them are marked in bold in the guide, so refer to that if you’re struggling to get them.

The achievement in part 2 (Pill Street) is called Karma Boost, and it’s achieved by giving a pizza pie to the Beggar.

The achievement in part 3 (The Slums) is called Hardware Engineer, and it’s achieved by managing to connect the cables to the touchscreen in the Electric Box next to the Squat on your first try.

The 2 achievements in part 4 (The Club) are called “Weird Fantasies” and “Scammed!”. “Weird Fantasies” is achieved by using the Darkroom with the viking-looking man. “Scammed!” is used by using your coins on the condom machine that is located in the Toilet.