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Zero Hour – 総合戦術ガイド

これは、最初から強力な足場を築くために助けを借りることができる初心者向けのガイドです。または、より多くの知識と、勝利の可能性を高めるさまざまな戦術が必要な人向けです。以下に、いくつかのカテゴリを示します。これらには、最も有益な選択肢、オプション、およびゼロアワーで優位に立つことができるその他の主題が含まれます。

初心者のための戦術ガイド

スポーン計画段階

ブラフォー

<オール>
  • これまでゲームで最も見過ごされてきた要素は、ラウンド自体の実行と同じくらい重要です。 Blufor の計画フェーズでは、仮想 3D マップを描画して特定のアプローチを計画し、仲間のチームメイトと計画を立てることができます。また、稲妻が描かれた青いアイコンはパワー ボックスを表し、両方のチームがオンまたはオフにできることにも言及する価値があります。
  • 利用可能な非常に重要な機能を描画することに加えて、そのメニューでスポーンを変更するオプションがあります。マップを移動すると、いくつかのエントリ ポイント (スポーン) を見つけることができます。それらには、円とそれに付随する短い説明があります。このサークルを選択すると、以前のスポーンの選択がそのサークルに変更されます。
  • 人質と爆弾のゲーム モードでは、どちらも目標の所在に関する情報を提供します。爆弾の場合、マップ上の特定の部屋に一定の振動があり、そこに爆弾があり、ラウンドの残りの間その場所にとどまることを示します。人質の場合、Opfor が人質を別の場所に移動することを決定した場合にのみ、人質の振動が表示されることがあります。そうしないと、盲目になります。
  • チャンス

    <オール>
  • 仮想マップの代わりに、あなたは即座にマップに配置され、敵を傷つけるためにドアにトラップを配置する、電源ボックスにある電源をオフにする、攻撃の前に所定の位置に着くなど、いくつかの準備をする時間があります。敵チームの違反
  • 人質を放置しないでください。そうしないと、人質が休憩を取り、自力で逃げようとします。彼が途中でやめた場合は、十分に近づいたら止めるように伝えることができます。
  • ブリーチング – Blufor

    ラペリングには長所と短所があります。

    長所

    • 窓を覗き込み、バルコニーに侵入し、情報 (敵の位置と人質/爆弾) を検索する能力

    短所

    • 懸垂下降は、敵があなたの位置を知ることを可能にし、敵が外側からあなたに隣接してあなたを撃つ可能性にあなたをさらすことで、明確な騒音を生み出します.

    On Foot Approach

    長所

    • The power box is more accessible on foot, allows for a more quiet breach, can access the staircase(s) gaining access to other floors without having to expose yourself while rappelling.

    短所

    • Leaves you vulnerable for CQB (close quarters combat) where the Blufor weapons are designed for more medium and far distances, with exception of the shotgun, the MAC-10s which the

    Opfor have are far more superior in close quarter situations where the short barrel and increase rate of fire is far lethal.

    Tactical Positioning

    <オール>
  • Choke points are the best way to provide control of a room, hallway, or stairs gaining the upper edge. For rooms, corners away from the main view of the door, an attached room such as a closet, or behind sturdy cover provide the very best choke points. Hallways, stick to the sides of the hallways where it’s easier to find cover or transition to a room for a quick escape. For Staircases, if you are above the enemy having a position to peak and remain relatively concealed is the best option, that way you can ambush an entry team as they transition. If you are below working your way up the staircase, there should be several key factors to have your gun pointed at. These include doors (especially those cracked where an enemy may be benefiting from peaking through the crack to fire at you), the above staircase where an enemy may be looking down to try to engage you, and any windows that may provide moments of exposure to the enemy. In these instances, working smoothly and slowly is far more beneficial than quickly climbing the steps.
  • Doorways are one of the worst places to be stuck at and with the game in its current state of having to crack it open first before you can open it leaves you vulnerable. Stay clear of the doorway to the best you can until you are ready to breach and clear the room.