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Blood of Steel – 初心者のための戦略ガイド

初心者向け戦略ガイド

はじめに

ストラテジスト ガイドへようこそ。これは、Blood of Steel の基本情報と高度な情報をまとめたものです。ゲームをプレイすることに興味がある場合、またはゲームを始めたばかりの場合は、このガイドの内容が最初の数時間で役に立ちます。含まれる重要な情報には、サーバーの選択、UI の詳細、スターター ヒーロー、最初のマッチ、ヒーローの戦闘が含まれます。

サーバーの選択

ゲームをインストールして起動すると、サーバー選択メニューの最初の画面が表示されます。これは、開始時に行う必要がある最も重要な決定です。すべての進行状況はサーバーごとに保存されます。つまり、たとえばアジア サーバーでの進行状況は、北米サーバーでの進行状況とは別のものになります。

ping は近接システムに大きく影響するため、対応する ping が最適なサーバーを選択することをお勧めします。ユニット コマンドは非常に反応が良いため、部隊を指揮する際には Ping はそれほど重要ではありません。

これらのカテゴリのいずれにも特に属さない国 (オーストラリアなど) に居住している場合、最善の策は、母国語のプレイヤーのコレクションが最大になるサーバーを選択するか、最適な ping を送信することです。取得することができます。オーストラリアのプレイヤーの場合、これは NA サーバー (言語用) またはアジア サーバー (ping 用) のいずれかになります。オーストラリアのプレイヤーとして、私はアジアのサーバーでプレイすることにしました。

サーバーを選択したら、[ログイン] をクリックしてゲームに進みます。このメニューはゲームを開始するたびに表示されるため、選択したサーバーが気に入らない場合は、早い段階で別のサーバーを選択することをお勧めします.

UI の詳細:試合中

初めてログインすると、自動チュートリアルが表示されます。翻訳がしっかりしていて、基本的なコントロールの優れた紹介を提供するので、試してみることをお勧めします。ここで学べるほとんどすべてのことは、あなたが知る必要があることをカバーしています。 UI 要素についてもチュートリアルで説明されていますが、このセクションではより幅広い説明を行います。

試合を開始すると、最初に紹介される画面は、戦闘前の配置/ヒーローの選択です。ランクマッチでは、この画面にはヒーロー禁止オプションも含まれますが、これについては別のガイドで詳しく説明します.

<オール>
  • これは味方リストです。これは、味方が選択したヒーロー、そのランク、クラス、および配置するために選択した位置を示します (6 に対応)。
  • これらは試合の詳細です。マップ名 (この場合は Xiliang) や試合のサイズ (1v1) などの基本情報が含まれます。
  • これは準備ボタンです。現時点では、選択をロックして、開始する準備ができていることをチームの他のメンバーに示す以外には何もしません。試合を開始するために [準備] をクリックする必要はありません。 30 秒が経過すると、自動的に開始されます (カウンターは [準備] ボタンの下に表示されます)。
  • マップ上のこれらのアイコンは目標です。それらをキャプチャするには、約 10 秒間円の中に立つ必要があります。通常の対戦では、勝つためにこれらの目標を確保する必要はありません。敵のヒーローをすべて倒すと、自動的に勝利します。
  • これはヒーロー リストです。ロックを解除したすべてのヒーローがここに表示されます。選択するには、アイコンをクリックするだけです。ヒーロー リストの上部では、カテゴリ (歩兵、射手、騎兵の間) で並べ替えることができ、ヒーローはレベル順に表示されます。
  • これは配備ゾーンです。ひし形のボックスをクリックすると、スポーンする場所が設定されます。味方がボックスを選択した場合、自分で選択することはできません。大きなマップでは、特にアーチャー クラスの場合は、チーム メンバーの近くにいることをお勧めします。
  • これはチャットボックスです。これには、システム メッセージと、チーム メンバー間の通信が含まれます。執筆時点では、敵チームと話すオプションはありません。チャットボックスの左下隅にはミュート オプションがあり、ボイス チャットを無効または有効にすることができます。
  • 消耗品/防具セクションです。対応するアイコンをクリックして、アーマー タイプと消耗品タイプを選択できます。初心者にとって、これらはそれほど重要ではありません。
  • 全員がヒーローを選択すると、ロード画面に移動します。チームが選んだヒーローの概要に加えて、敵が誰であるかも表示されます。

    <オール>
  • これは、あなたとあなたのチームが選んだヒーロー、プロフィール写真、読み込み率のリストです。ヒーローのポートレートは、選択したスキンによって変わります。
  • これは敵のプレイヤーのリストです。彼らが選択したヒーローを見ることはできませんが、読み込み率とプロフィール写真を見ることができます。
  • 全員がロードを終えると、試合が始まります。カメラがヒーローにズームインし、移動してコマンドを実行できるようになります。

    コマンドバーです。基本的な移動コマンドに加えて、このバーには生存しているユニットの数、ユニットの個々のヘルス値 (白いバー)、弾薬容量 (白い円) が表示されます。

    • F1 =フォロー。これにより、あなたの部隊はあなたについてきます。
    • F2 =移動。照準を合わせている場所に UI ディスプレイが表示されます。左クリックすると、ユニットがその位置に移動して保持するように命令されます。
    • F3 =攻撃。前の命令と同様ですが、ユニットがフォーメーションを放棄し、最も近い敵を攻撃し、退却する場合は追跡します。
    • F4 =後退。あなたのユニットを強制的に戦闘から離脱させ、あなたについてきます。 F1 と F4 の間でスパムを行うことをお勧めします。F4 は常に直接あなたを追うとは限らず、代わりにゆっくりと後退するからです。 F1 を押すと、これが無効になります。

    <オール>
  • これは目標バーです。ゲームモードに応じて、目標、各チームのスコア、試合終了までの時間が表示されます。キング オブ ザ ヒルの試合では、代わりにパーセンテージ バーになります。 100% に達したチームが自動的に勝利します。目的が何であれ、通常の (レギオン ウォー) マッチでは、すべての敵ヒーローを倒せば勝利となります。
  • これはミニマップです。方眼状に配置されており、味方のピンがここに表示されます。また、味方のヒーロー/ユニットがどこにいるかも表示され、発見された場合は敵のヒーロー/ユニットも表示されます。
  • これはあなたの体力 (白) とスタミナ (黄色) のバーです。ダメージを受けると、ヘルスバーが下がります。完全に空になると、DBNO (Down But Not Out) 状態になります。この状態では、敵のヒーローはあなたを処刑して完全に殺すか、自己蘇生/味方のヒーローに蘇生させることができます. 2回ダウンした後はDBNO状態にはならず、即座に死ぬことに注意してください.スタミナは、回避 (WASD キーをダブルタップして対応する方向に回避する) や激しい攻撃 (マウスの中ボタン) など、ヒーローが行う特別な動きを指示します。
  • これは能力バーです。ヒーロー固有の能力は、対応するキーを押すことでキャストできます。これらには、一時的な能力、切り替え可能な能力、フォーメーションが含まれる場合があります。この場合、Caesar には左から右に 3 つの能力があります。Shields Up、Throw Javelins、Form Testudo です。さらに、すべてのヒーローは包帯を持っており、二次装備に応じて、ハンマー (シールドの耐久性の修復に使用) や干し草 (マウントの回復に使用) を持っている場合があります。シールドの耐久性は、武器選択 (キーバインド 1/2) の左側にあるオレンジ色のシールド アイコンです。乗り物に乗っている場合、その体力は自分の体力バーの下に表示されます。
  • 基本的なゲームのヒントです。これらは基本的なキーバインドを示しており、オプションで無効にすることができます。
  • これらすべてに加えて、キーボードの Left Control を押したままにすると、マウスのロックが解除され、さらにいくつかの UI 要素が表示されます。

    <オール>
  • これが Ping システムです。コントロールを保持すると、ミニマップの左側にあるリストからオプションの 1 つを選択できます。マップ上のポイントをクリックすると、チャット内の基本的なメッセージ、ミニマップ上のベル音、アイコンの点滅とともに、ping がチームにブロードキャストされます。
  • これはクイック メッセージ システムです。コントロールを保持してオプションの 1 つをクリックすると、チャットボックスにメッセージがブロードキャストされます。入力する時間がない場合に便利です。
  • Ping システムとクイック メッセージ システムは、他のゲームとは異なり、チームメイトのゲーム言語に自動的に翻訳されないことに注意してください。あなたには逆のことが当てはまります。誰かが北京語で ping やクイックチャットを行っても、自動的に英語に翻訳されることはありません。
  • コントロールを押し続けると下部のバーが表示され、キーバインドを忘れた場合に備えて基本的なキーバインドが表示されます。
  • UI の詳細:不一致

    メイン メニューの UI は複雑であるため、ここでは詳しく説明しません。必要に応じて、今後このカテゴリに追加しますが、基本は次のとおりです。

    <オール>
  • これはゲームモード選択メニューです。対戦プレイ (ランク外のリージョン ウォー、ヒーロー アリーナ、テリトリー ウォー、アーケード/カスタム ゲーム、トレーニング、対 AI リージョン ウォー) 包囲戦、ランク (ランクのリージョン ウォーとランク ヒーロー アリーナ)、およびキャンペーン (キャンペーン カテゴリには別のゲームモードが含まれる) が含まれます。 )。さらに、このメニューには、ヒーロー ギャラリー (すべてのヒーローとヒーローに関するシステムのリスト) ソーシャル (ギルド、ウォーバンド、メンター) と、プロフィールやゲーム オプションなどの基本的なものもあります。 Versus Play は、他のカテゴリがレベル制限の背後にロックされるため、スターターにとってこれらの中で最も重要になります。
  • 左上のバーはすべてのアイテム取得システムに関連しています。左から順に、ボーナス (プロモーション コードの入力に使用)、バトル パス (プレイした試合の報酬システム)、クエスト (さまざまな成果を達成するための報酬システム)、マーケット (プレイヤー間でのスキンや特別なアイテムの取引に使用)、インベントリが含まれます。 (ヒーローを除く、所有しているすべてのもののコレクション) とストア (ゲーム内通貨で新しいものを購入するために使用されます)。
  • 右上のバーには、通貨額、スクワッド ステータス、さまざまなプロモーションへのクイック リンク、名前とレベル、そして最後にプロフィール写真が表示されます。緑色のアイコンは、レア スキンからの XP ボーナスなど、ゲーム内のさまざまな効果によって適用されるボーナスです。マウスをそれらの上に置くと、詳細情報が表示されます。
  • これはリーダーボードです。それは一目瞭然です。上部の金色の矢印をクリックすると、グローバル リーダーボードとフレンド リーダーボードを切り替えることができます。サーバー時間などのサーバー情報もリーダーボードの下に表示されます。これは、対応するタイムゾーンにいない場合にイベントの時間を計算するのに役立ちます。
  • これはグローバル チャットです。システム メッセージと他のプレイヤーからのメッセージがここに表示されます。
  • このガイドでは、Versus Play をクリックしたと仮定します。

    This will take you to the gamemode selection screen. When you’re starting out, most of these will be locked; Legion War, which is the most basic gamemode, will be unlocked for everyone.

    <オール>
  • Here, you’re able to change what size of game you’d like to play, as well as the ruleset. 7v7 is the most common gamemode out of the three listed, although you may tick as many or as few as you’d like if you want to spend less time looking for a match. When you start out, only 7v7 will be unlocked.
  • This is the Hero Information Panel. This includes all the information you’ll need to know about the hero, including abilities, stats, units, unit stats, passive effects, skins, backstories, level progress, and so on. Putting your mouse over any of the information displayed here will give you even more information on it, including effects and more in-depth stat values.
  • This lets you select a hero to view their information. Having one selected will also automatically set them as your active hero when you start a match; you can always change this during the hero selection phase.
  • When you’re ready to go, just hit Play and matchmaking will begin. In Asia, most matches take around 1-2 minutes to start.

    Starter Heroes

    Thus far, you’ve seen a lot of imagery of Caesar, one of the game’s beginning heroes. I’ll be showcasing some of his abilities and strategies, along with the Archer hero Xiao Qiao and the Cavalry hero Deng Ai.

    Caesar

    Caesar is a tank hero focused around absorbing attacks and dishing out punishment against weakened foes. He and his unit accomplish this with very high armour stats, as well as extremely efficient Roman shields, which are most effectively used in their Testudo formation.

    Testudo is an incredibly powerful formation useful in almost every situation; while most effective at near-entirely negating the damage output of enemy archers, it can also be used to give your unit extra protection while in a melee, extending your survivability but lessening your damage output.

    Shields Up is the middle ground between full melee effectiveness and damage negation, and is useful when you’re being bombarded by enemy archers during a melee engagement or need to maintain a loose formation during a siege.

    Throw Javelins is a powerful yet limited ranged attack. When activated, every individual member of your unit will throw up to 2 Javelins, dealing around 50-100 damage on a hit. They will not be able to throw more Javelins until the ability recharges. Activating the ability also reloads your own Javelin count. Throw Javelins is most effective against infantry units that do not have shields, allowing you to soften them up before engaging in melee; it’s also useful when closing in on archers or mowing down fleeing hostiles, although the inherent inaccuracy of the throwing weapon may not yield fruit at longer ranges.

    It’s important to note that Caesar’s strong point is not his mobility. With no movement-related abilities, he’s easily one of the slowest Heroes in the game; good early-game positioning is vital for success. Always make sure to watch the map, and use the ~ tilde key to keep an eye on your flanks.

    Xiao Qiao

    Xiao Qiao is a mobile Archer hero that excels when positioned well, able to deal significant amounts of damage from a distance. Possessing a low armour value and health pool, Xiao Qiao’s survivability is entirely dependent on the player’s skill, particularly map knowledge.

    Volley Fire is a universal archer ability that forces the unit to fire in sync with the hero. This has numerous benefits; it allows you to hold fire, make your unit fire at distances well above the normal, deal massive amounts of damage to singular targets and promote synergy with other abilities.

    Fire Arrows is a damage-over-time/debuff ability that’s applied whenever an arrow hits the enemy. This is a very powerful ability due to it being able to spread; even a single arrow will be able to cause a significant amount of damage. The effect lasts 18 seconds (the damage-over-time effect lasts 9 seconds) and consecutive hits refresh the duration. The debuff can still be inflicted even if the arrow hits a shield as of writing this guide.

    Cavalry is Xiao Qiao’s nemesis; her mobility can allow her to escape from confrontations with infantry, but horses are significantly faster. Remaining close to your team is a necessity no matter which archer hero you’re playing, as running off alone will get you picked off quickly.

    Deng Ai

    When you first start the game, you will not have any cavalry heroes; however, Deng Ai is easily the most affordable and versatile of the bunch. Costing a little under 10K silver (Pocket change when you’re starting off), he’s an excellent introduction to the intimacies of cavalry, giving you a taste of mounted archery, infantry harassment and archer annihilation.

    Sprint increases the movement speed of Deng Ai and his horsemen for 45 seconds, with a cooldown of 90 seconds. Activating it makes Deng Ai one of the fastest heroes in the game, able to chase down other cavalry and easily run down archers. On the inverse, it also allows you to disengage from combat quickly with fewer losses, should you get caught by an opponent stronger than yourself. It’s important to not become reliant on Sprint, too; there’s a 45-second period where the ability isn’t activated, and this will allow other cavalry and spearmen to potentially catch up with you.

    Diamond Formation increases the melee strength of your unit but decreases the charge bonus. When engaging in extended fights, Diamond Formation can be a turning point to ensure a victory; however, it lessens the impact of charging through formations, especially archers. There’s no cooldown for this ability, so it’s up to the player to know when to toggle it and when not to.

    Fire-At-Will will make your cavalry fire at opponents with their bows. This is off by default, so make sure to enable it when you plan to attack enemies from range. You will not be able to compete with dedicated horse archers when you’re using this ability, so make sure to use your strong point – melee, in this case – to eliminate them.

    Unlike dedicated melee/lancer cavalry, Deng Ai does not have the survivability to deal with heavy infantry in an extended fight. Spears are your nemesis; every spear unit possesses the Scare Horse trait, which stops your horse right in its tracks, usually resulting in death. Cavalry is complex and describing its intricacies is well beyond the scope of this guide; It’s important to stay on your toes, but with the right know-how you’ll be able to rule the battlefield.

    Your First Match

    Nervous about your first game, worried you’ll let the team down? Don’t fret! Unranked Legion War is very casual, and the chances of you winning – Or at least, doing quite a bit of damage to the enemy team – is quite high. For your first match, I’d suggest picking Caesar as he’s the least punishing and you’ll already be familiar with him after the tutorial, but if you want to jump right into the fire you’re welcome to pick any of the other options you’re given.

    The beginning

    Once the match has begun and you’re controlling your hero, your first objective should be getting your bearings. Check the map to see where your teammates are; archers are identified with a bow icon, and cavalry has a horse icon, while infantry has a shield icon. As infantry, try and stick close to archers and deal with enemy infantry; archers should focus on dealing with enemy infantry, whilst cavalry should try to protect the flanks and harass the enemy’s archers. More advanced infantry and archer players will try and navigate to positions where they can attack the enemy’s sides or rear – Attacking enemies in either direction will allow your units to deal a lot more damage.

    The midgame

    By now, the armies would have fought for a bit; this is usually the point where objectives become more important, as the losing side will attempt to consolidate their forces and stick together to hold key points of the map. Hopefully by now you haven’t died; stick with your teammates and attempt to surround any hostiles trying to run. Use your superior numbers to deal with smaller targets efficiently and reduce your losses.

    The endgame

    Either everyone will have suffered severe causalities, or one side will have a lot more men than the other. Focus on dealing with enemy heroes and/or securing the points to ensure a clean victory. If the enemy team’s focusing on you, don’t be afraid to run so you can regroup with your own team. One hero can make all the difference.

    Once the match has come to a close, you’ll be presented with the statistics screen. Once you’re done lamenting over your untimely demise/stroking your own ego over how good you are, press escape to return to the matchmaking screen.

    If you lost the fight, don’t worry. There will be plenty more matches in the future for you to excel in. Stick to it, find heroes you enjoy the playstyle of, and team up with friends, and you’ll be Emperor in no time.

    Hero Combat

    Hero Combat refers to the melee system. If you’ve ever played Mount and Blade, you’ll find it very similar in functionality. Like Mount and Blade, the combat is also heavily based on your ping; you’ll find it playable at values under 80, but anything above that, and you’ll start seeing significant delays. For this reason, I can’t give you an incredibly in-depth guide on the many ins and outs of the system, but I can give you basic pointers that’ll allow you to succeed early on.

    Blocking

    Knowing how to block is one of the most important skills when you’re just starting out. You move your mouse in the direction you want to block and hold RMB. Sounds easy, right?違う。 The most difficult part of this is actually knowing which way your opponent’s attacking; you have a split-second window to block in the corresponding direction of the attack. Too early, and they might feint, attacking from a different direction; too late, and they’ll land a hit. There’s four directions of attack, however not every weapon uses all four weapons. Most swords make use of all four directions, whereas spears can only attack downwards. Knowing the directions that the enemy’s weapon can attack will help with predicting patterns, resulting in more successful blocks. Shields will allow you to block any attack regardless of the direction; however, they have limited durability. Shields can be repaired with a hammer (usually 8 on your keyboard), but should the shield fully break, you won’t be able to repair it. Don’t want your shield to break? Simply press X to put it on your back.

    攻撃中

    Executed in a similar way to blocking, except you press LMB instead. This will perform a light attack, which is the most basic form of hitting your enemy. There’s a lot of complex mechanics at play here, such as momentum (faster speeds =more damage) hitboxes (hitting the head =more damage) and random critical hits. This applies to both you and all your units, with the only differences being health values and damage values. You can press MMB (scrollwheel) to perform a heavy attack; most heroes have ‘combo’ attacks, which allows them to combine LMB/MMB attacks to deal more complex manoeuvres and attain certain effects. Pressing E will perform a ‘nudge attack’ this will break the opponent’s block, giving you a brief period to hit them. Pressing F will perform a kick; this is similar to the nudge attack, except it lowers the defence value of the opponent for several seconds, allowing you to deal more damage with each hit. Missing a nudge attack will leave you less open and vulnerable than a kick will.

    Overall, you’ll become a lot more familiar with the melee system the longer you play. Focus on learning how to block effectively, and you’ll become one of the better hero-centric players out there.