プロのゲーム攻略サイト

www.zgtz168.com

The Temple of Elemental Evil – 始めるためのヒントとコツ

The Temple of Elemental Evil ゲームをプレイする前に、これらのシンプルで便利なヒントとコツをぜひ知っておいてください。何かヒントがありましたら、お気軽にお知らせください!

プレイする前に知っておくべきこと

  • a) 非常にバグが多いのでパッチを当てること、b) 公開されている中で最もタフな公開された D&D モジュールに基づいていること、ビデオ ゲームの方が簡単であることを理解しておいてください。
  • サイドクエストは非常にマイナーな報酬を与えるので、次のレベルに少し押し上げる必要がある場合を除き、心配する必要はありません。
  • D&D 3e に基づいています。つまり、Planescape Torment の 2e と比較すると素晴らしいプレイをしますが、現代の RPG と比較すると、オーバー マネジメントに似たプレイをします。知っていることと知っている期間を管理する奇妙な呪文システムに慣れる必要があります。
  • D&D でのマルチクラスは、1:1 の比率であってはなりません。通常、2 番目のクラスはメイン クラスのレベルの半分以下にする必要があります。さらに重要なことは、二次クラスを、無料の特典/専門化、または彼らがそれと呼んでいるものを提供するレベルで停止させることを目指しています.私の記憶が正しければ、サブクラスの目標レベルは 4 です。
  • それ以外には、特定のクラスやビルドが非常に壊れていることを覚えていませんが、生き残るにはかなり多様なパーティーが必要になるでしょう.

「ロール履歴」ウィンドウを開きます。そこに表示される数字のほとんどはハイパーリンクです。常に敵を逃している、または最小限のダメージしか与えていない場合は、数字をクリックして理由を見つけてください.たとえば、ローグがスケルトンをバックスタブするのは非常に悪い考えであり、ゲームは基本的なルール/統計の行ごとの内訳を提供するのに十分親切です.

Ctrl ボタンを使用して、ラジアル メニューの選択をホットキーにバインドします。そうすることで、標準的な戦闘アクション (例:チャージ攻撃) と呪文 (例:「キュア ライト ウーンズ」) を合理化し、ラジアル メニューの太い指による無駄なアクションのリスクを減らすことができます。この件については、ラジアル メニューをときどきスキャンしてください。最近のレベルアップ中にキャラクターの 1 人が新しい能力 (「ラピッド ショット」など) を獲得したことに気付いていないか、古い能力 (「スマイト イービル」など) を忘れている可能性があります。

戦術的に有利な位置にいるキャラクターがいて、敵が近づくのを待ちたい場合は、イニシアチブ バー (画面上部) でキャラクターのポートレートを左クリックし、目的の場所に表示されるまで左右にドラッグします。イニシアチブ順。例:ローグはイニシアチブ ロールに勝つ傾向があります。走り込んで立ちすくんでいる敵を刺してボーナス ダメージを与えることもできますが、ローグを危険にさらすことになります。代わりに、ファイターまたはクレリックが最初に突撃し、ローグがすでに関与している敵をバックスタブするように、物事を再配置することをお勧めします.

やみくもに角を曲がってパーティーを一掃し、レベルに適した敵に過剰に遭遇する可能性は十分にあります.パーティーのフォーメーションを設定できますが、途中で混乱する傾向があるため、戦闘が開始されたときに最もタフなキャラクターが必ずしも最前線にいるとは限りません. Instead, it’s a good idea to scout ahead using an invisible character or rogue. In the latter case, you must activate the “Sneak” movement mode; enemies will instantly spot a stealthy character who is moving normally (or even standing still, if Sneak is off).

Assuming you can detect that same group of level-appropriate foes early, then you have lots of options:

  • Find an alternate route. Enemy groups are sedentary (no roaming patrols), and there’s usually 2-3 paths through any dungeon section (although you may need a skilled rogue to find those paths)
  • Retreat, heal, replenish spells, and even (if necessary) recruit new allies.
  • Try to open hostilities by catching most of the enemy group in an area-effect spell (or by backstabbing the enemy healer).
  • Find a defensible bottleneck and lure the enemy into it.

Archers don’t deal much damage compared to melee fighters or casters. The best use for them that I’ve found is suppressing enemies via the “Tactical” slice of the radial menu. You can disrupt a mage’s spell or stop a charging enemy in his tracks… but only if you actually hit them. Therefore, it’s important to position archers tactically and keep a clear line-of-sight; if you start firing over/through/into a scrum then you’re going to suffer serious penalties on your rolls. You also need to predict the enemy’s actions to some degree; if you tell your ranger to “Wait for spell” and nobody casts one, then he’s just going to stand there looking stupid until his next turn.

Take your time when leveling up and choosing spells for your arcance casters (sorceror, bard, wizard). You’ll feel outgunned in the early stages so it’s tempting to focus purely on offense (e.g. what’s going to inflict the most damage, to the most foes, in the least time?). However, a 2nd-level direct damage spell won’t be of much use in the endgame, while a 2nd-level buff/debuff might still be useful. A few pointers:

  • Fog/mist spells can render enemy archers impotent.
  • A berserk enemy is very dangerous (due to bonus damage), and hard to kill (due to bonus hitpoints). A simple “Calm Emotions” spell will remove both of those bonuses
  • The game will throw a lot of magical loot at you, but if you want to specialize your characters in unusual weapons then you’ll probably need to enchant your own weapons for maximum effect. Consider taking the “Craft Magic Arms and Armor” feat early (to sneak a peek at the prerequisites list), and choose spells accordingly
  • A blind enemy is a lesser threat and an easier target. The glitterdust spell will enable you to blind several enemies simultaneously
  • Some spells have materials costs which are easy to overlook if you aren’t familiar with D&D rules, but such factors are listed in the spell description. Stoneskin costs 100gp IIRC.

  • Almost every locked chest that you find will also be trapped. Unless you have a rogue in your party, you might as well just leave them alone. Note:you can recruit a rogue henchman if you didn’t include one in your main party. On the bright side, the game doesn’t have any “free-floating” traps, so you’re don’t need to spam the “Search for traps” key every five feet.
  • Druid is a good, well-rounded class (animal companions and summoned animals make great meatshields), but shapeshifting in ToEE is a waste of time.
  • Identify magic items before selling them. It costs 100gp to do so, but most magic items are worth>100gp so you’ll come out ahead. If you don’t identify them then you’ll get screwed on the price. Exception:don’t identify scrolls. Use “Read Magic” (0-level spell) or the “Decipher script” skill instead (they’re both free).
  • You might want to install some mods. This group seems to be the most active with added content and such, plus patches that correct a few things that Troika didn’t touch on.

One thing you should get in your party is a spokesman:High CHA, possibly the Negotiator or a relevant skill focus Feat, maybe make him/her a Half Elf since they get a +2 racial bonus to Diplomacy (your main conversation-type skill) and Gather Information (still useful, but not as often), and finally choose a class that complements being a suave motherfucker:Paladin, Bard, Rogue (my go-to choice), or even a Sorcerer will do in a pinch.

If you feel the need, you can cherry pick your stats with a bug that made it through all the patches. When rolling for stats, click on the tab for buying your stats, you’ll notice the box you’re supposed to click and drag the rolled/bought stat to is gone. Just pump up one stat to whatever you want, click and drag over to where one of the boxes was, then switch back to rolling randomly. You’ll see the stat in the corresponding box now. Lather, rinse, repeat with the rest of your stats and go hog wild, or deliberately gimp yourself will all 3s. Whatever butters your muffin.
On one run through try the following:Chaotic Good, Exotic Weapon Proficiency (Bastard Sword).なんで? There’s a sweet sweet shitwrecker of a bastard sword Fragarach you can get your grubby little mitts on.