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Magic:The Gathering – The Brothers War Draft Archetypes Guide

マジック:ザ・ギャザリング 兄弟戦争の前のセットは、限られた環境で通常よりも著しく複雑でした。 Streets of New Capenna と Double Masters 2022 では 3 色のデッキを作るように求められましたが、Dominaria United では 5 色をフルに増やしたいと考えていました。

兄弟の戦争はよりシンプルな設定に戻り、10 の 2 色の組み合わせが注目を集めています。ドラフトでもシールドでも、何に気をつけて、何を避けるべきかという知識を身につけて、兄弟戦争に臨むことができます。

白/青:ソルジャー トライバル

The Brothers' War の中で最も明確なドラフト アーキタイプの 1 つは、白と青の兵士クリーチャー タイプのテーマです。計画は単純です:多くの回避で相手を追い詰める前に、できるだけ多くの兵士を場に出しましょう。

この道しるべは ヨーティアン タクティシャン です 、すべての兵士に+1/+1を与えることで、あなたが広く行くことに報酬を与えます。これは、勝利を収める準備ができたときに、ゲームの終わり近くにドロップしたいと思うものです。

大量生産、マイレル、アルギブの盾など、兵士を作る方法はたくさんあります。 Siege Veteran、Platoon Dispenser、Skystrike Officer、Scrapwork Cohort。 そこから、ヴァンガード アビエーター、ハルビンのように、強化するか回避する方法を見つける必要があります。 空軍元帥、航空騎兵隊、回収エージェント .兵隊を寄せ続ければ、勢いをつけてハルビンを戦場に放り出し、一斉に攻撃を仕掛ける必要があります。

青/黒:ドロー パワー

青と黒の両方が得意とすることの 1 つは、たくさんのカードを引くことです。そのため、青/黒のアーキタイプは、毎ターン少なくとも 1 枚余分にカードを引くことに対して報酬を与えます。 合成の福音者の道しるべ カードを引くたびに +1/+0 と威迫を得るファイレクシアのヒューマン クレリック。これは以前に他の色で見たアーキタイプです。特にエルドレインの王権の青/赤の色です。

The Brothers' War でカードを引く方法はたくさんあります。 Curate や Moment of Defiance のような単純なキャントリップ効果から 、Thraxodemon、Gruesome Realization、Fateful Handoff、Urza、Powerstone Prodigy などのより専用の描画ツールへ。飛び立ち、知識の流れ . ハウリングマインにもアクセスできます レトロ フレームの再版では、毎ターン 2 回目のドローが保証されます。これ以上の作業は必要ありません。

調合の福音以外にも見返りはたくさんあります。 Lat-Nam Adept、Thopter Mechanic、およびGurgling Anointer ジクシアンの操り人形師の間、全員が 2 枚目のカードを引くときに +1/+1 カウンターを獲得します。 対戦相手のライフを2つ奪う。それらのいくつかを戦場に出せば、対戦相手のライフがすべて奪われる前に深刻なクロックを相手に与えることができます.

黒/赤:アーティファクト サクリファイス

黒と赤はドラフトのアーキタイプとして伝統的なものを維持しており、ラクドスはラクドスが最も得意とすること、つまり何かを犠牲にすることを行っています。これは、ドラフトの道しるべである Junkyard Genius によって最もよく示されています。 、アーティファクトまたはクリーチャーを生け贄に捧げて、すべてのクリーチャーに +1/+0 と脅威を与えることができます。

幸いなことに、このセットには Powerstone Fracture、Thraxodemon、 などの生け贄の出口がたくさんあります。 と ペンレゴン ストロングブル いずれも、クリーチャーまたはアーティファクトのいずれかを生け贄に捧げることができます。これは、パワーストーン トークンがたくさんあるドラフト環境で非常にうまく機能します。特に、潜在的な勝利の攻撃のためにパワーストーンを犠牲にする前に、パワーストーンを使って自分の能力を支払うことができるペンレゴン ストロングブルにとってはなおさらです。

ジクシアンの潜入者にも注目 、あなたがパーマネントを犠牲にするたびに成長し、ゴブリン ブラスト ランナー 、ブロックしにくくするために何かを犠牲にするたびに脅威を獲得します。

赤/緑:パワーストーン ミッドレンジ

The Brothers' War のすべてのアーキタイプの中で、赤/緑は最も肉付けされていないように感じます。パワーストーン ミッドレンジとは、パワーストーン トークンを生成し、それを使ってより大きな呪文を先に唱えたり、起動型能力を持つクリーチャーを強化したりすることです。

このアーキタイプの道しるべはArbalest Engineersです 、これは優れたミッドレンジ デッキに必要な柔軟性の一部を強調しています。他の方法では厄介なブロッカーになる小さなクリーチャーを排除したり、トランプルを与えることでより大きなクリーチャーでスイングしたり、単に別のパワーストーントークンを作成して戦略を強化したりできます.また、アルゴスの日和見主義者、ファラージ発掘調査でパワーストーン トークンをさらに作ることもできます。 そしてタジンの殿堂

ミッドレンジ デッキは、致命的なダメージを与える前に、ゲームの初期段階で盤面をコントロールすることに集中する傾向があります。 ブッシュワック、発掘爆発、戦争の霧などで対戦相手を管理できます そして 歴史から消える そうすれば、パワーストーン トークンを買いだめするのに十分な時間を確保できます。

Powerstoken トークンはアーティファクト以外の呪文を唱えることはできませんが、幸いなことに、赤と緑には強力なアーティファクト クリーチャーがたくさんあり、ゲームを終わらせることができます。あなたの目標は、Fallaji Dragon Engine、Cityscape Leveler、Boulderbranch Golem、Blitz Automaton、Artificer's Dragon、Iron-Craw Crusher などに十分なトークンを構築することです。 対戦相手のボードを失速させてゲーム全体を費やした後にこれらを場に出すことは、絶対に壊滅的です.

緑/白:アーティファクト ETB

これらの色は、アーティファクトが戦場に出たときに誘発する能力に関係しています。このセットに含まれるアーティファクトの数を考えると、アンコモンの道標である陽天の反体制派のようなカードのおかげで、フォーマットで最も強力なカードの 1 つになる可能性があります。 、これにより、アーティファクトが登場したときに自分のクリーチャーに +1/+1 カウンターを置くことができます。

赤/緑のアーキタイプと同じように、緑/白はパワーストーン トークンから大きな恩恵を受けます。パワーストーン トークンは簡単に生成でき、ヨーティアンの反体制派、ファランクス ヴァンガード、飛行機械の建築家、境界パトロール、サリンス スティールシーカーなどを誘発できるからです。

また、独自の ETB トリガーを持つアーティファクトにも注意して、より多くの価値を得られるようにする必要があります。 コンバット・スレッシャー スクラップワーク コホートのカードを引くことができます クリーチャー・トークン、ボルダーブランチ・ゴーレムを作る ウッドコーラー オートマトン あなたの土地をアニメートできます。ここでの目標は、見つけることができる限り多くの価値で対戦相手を圧倒することです。そのため、生成しているすべてのパワーストーンを使用して、これらのより高価な呪文を飛び散らせることを恐れないでください.

白/黒:再帰アグロ

Uncharacteristically for white and black, The Brothers’ War’s Orzhov archetype uses graveyard recursion to drive an aggro strategy. You’ll be needing to keep the pressure up at all times with plenty of cheap creatures, while also making use of unearth to bring things back into play for one last swing.

The signpost for Recursive Aggro is Hero of the Dunes , who emphasises one key aspect of the archetype:you’ll want lots of creatures with mana values less than three. Things like Thraxodemon, Thran Vigil, Ambush Paratrooper, Airlift Chaplain, Powerstone Engineer, and Recruitment Officer make good choices for it.

You’ll need other reanimation enablers, such as No One Left Behind, Gixian Puppeteer, and Recommission , all of which work with small mana value creatures. For the bigger hitters later in the game, you’ll want to rely more on unearth. By dumping the likes of Platoon Dispenser, Tocasia’s Onulet, Cityscape Leveler, and Scrapwork Rager into your graveyard, before unearthing them at the right moment to cinch the game. If all else fails, you can always use Meticulous Excavation to bounce them back to your hand for a second try.

Blue/Red:Prowess

Blue and red are playing it safe for this set, bringing back one of its most popular archetypes with the debut of prowess as a deciduous keyword. Prowess is an aggressive strategy that relies on you casting lots of noncreature spells to beef up creatures like Dwarven Forge-Chanter, Monastery Swiftspear, and Wing Commando.

Although it doesn’t have prowess itself, the signpost for this archetype is Third Path Iconoclast , who keeps the attackers coming provided you can keep casting noncreature spells. Your goal is to flood the board with creatures, including as many copies of the set’s three prowess creatures as possible, before casing incredibly cheap spells like Goblin Firebomb, Weakstone’s Subjugation, Curate, Energy Refractor, Obliterating Bolt, Whirling Strike, and Machine Over Matter .

This is another archetype that really benefits from Powerstone tokens, as lots of the cheap spells you can cast to trigger prowess are artifacts. It might not be as flashy as the usual spellslinging approach the colours are known for, but if you need a Mishra’s Research Desk or Aeronaut’s Wings to finish the job, then so be it.

Black/Green:Graveyard

Black and green are sticking to the old Golgari classic:graveyard decks. It’s something the colours do in almost every set, and this time it’s being signposted by Skyfisher Spider , which helps you gain massive amounts of life when it dies depending on how many creatures are in your graveyard.

Self-mill is a vital part of this strategy, so make use of cards like Ravenous Gigamole, Blanchwood Prowler, Wasteful Harvest, and Burrowing Razermaw. You can also use some of the sacrifice outlets available to black, like Diabolic Intent, Thraxodemon, and Kill-Zone Acrobat to pad your graveyard out more if you need it

.

There are plenty of payoffs for having a full graveyard, such as Battlefield Butcher draining your opponent’s life, Ashnod, Flesh Mechanist using them as fodder to make Zombie tokens, Gaea’s Courser giving you card draw when you attack, and Gnarlroot Pallbearer being a potential game-winner by buffing something by the number of creatures in your graveyard.

In a pinch, don’t forget about unearth. Green doesn’t have as much access to it, but you’ve still got Perennial Behemoth to play lands out of your graveyard, and the likes of Terror Ballista and Ashnod’s Harvester to work with.

Red/White:Unearth Aggro

Red and white are often associated with aggro strategies, but The Brothers’ War is also borrowing an element of Strixhaven’s Lorehold college by giving us some graveyard recursion for good measure. As signposted by Fallaji Vanguard , you’ll be wanting to time your plays to ensure you can quickly swarm the board in a single turn for maximum impact.

Red and white has access to cheaper creatures with unearth than a lot of other colours, such as Yotian Frontliner, Scrapwork Mutt, Phyrexian Dragon Engine, Reconstructed Thopter, and Scrapwork Cohort . There’s also Platoon Dispenser , who can produce creature tokens and gives you card draw if you’ve got enough creatures in play. You’ll be aiming at casting these regularly and throwing them at your opponent, only to bring them back with unearth once your opponent has managed to kill them off.

This is another archetype that gets a lot of use out of Meticulous Excavation , as its ability allows you to functionally reset your unearth creatures and bring them back to your hand, ready to go again as soon as possible. If you’ve got Fallaji Vanguard in play, why not skip combat entirely by beefing one creature up a lot with its effect before throwing it at your opponent with Pyrrhic Blast ?

Green/Blue:Powerstone Ramp

The final archetype is The Brothers’ War’s take on the ever-popular green/blue Simic Ramp. Though it does have some similarities to red/green and its Powerstone-focused playstyle, green/blue is entirely focused on just throwing out as many as possible, making massive amounts of mana, and using it to cast even bigger creatures.

The signpost here is Battery Bearer , who gives your creatures the same ability as a Powerstone, while also rewarding your big plays with card draw. You’ll need to go all-in on the Powerstone production for this, so keep an eye out for things like Fallaji Excavation, Geology Enthusiast, Argothian Opportunist, Splitting The Powerstone, and Stern Lesson .

As Powerstones can’t be used to cast nonartifact spells, you’ll need to rely on either artifact creatures or activated abilities to get your board big enough to win. Blue and green have lots of artifact creatures with prototype available to it, like Rust Goliath, Depth Charge Colossus, Woodcaller Automaton, Hulking Metamorph, Cradle Clearcutter, and Boulderbranch Golem that should be easy to cast for their full cost in just a few turns.

For nonartifacts, make sure you’re grabbing things like Gwenna, Eyes of Gaea, who gets bigger for each big creature you cast and tap to produce mana, Argothian Sprite , with its activated ability putting two +1/+1 counters on it, or even Drafna, Founder of Lat-Nam to copy your big artifact creature spells for extra beaters.

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