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Halo Infinite – 全装備ガイド (Zeta Halo キャンペーン)

ゼータ ヘイローで利用できるすべての機器の便利なガイド。

キャンペーン装備の決定版ガイド

イントロ:装備とスパルタン コア

Halo Infinite を文字通りプレイしたことがあるなら、マルチプレイヤーとキャンペーンの両方でさまざまな装備が利用できることに気付いているでしょう。ただし、ゲームに慣れていない場合、またはほとんどの時間をマルチプレイヤーで過ごし、まだキャンペーンを開始していない場合は、マスターチーフが使用できる装備が、マルチプレイヤー アリーナ。

前述のとおり、このガイドは主にキャンペーンの新規プレイヤーを対象としていますが、より経験豊富なキャンペーン プレイヤーに役立つヒントやコツが含まれている場合があります。このガイドは完全にネタバレなしなので、まだキャンペーンに触れていなくても安全に読むことができます。これはマルチプレイヤー機器のガイドではなく、マルチプレイヤーに関する情報はほとんど、またはまったくありません。それでは始めましょう!

設備の場所

朗報です!装備を見つけるのは、文字通りストーリーをプレイするのと同じくらい簡単です。メインストーリーのミッションを進めていくと、アップグレード可能な 5 つの装備がすべてアンロックされます。ロックを解除する正確な時点は記載しませんが、キャンペーンの途中でもすべてを入手できるので安心してください.ミッションの目的を見つけるたびにプロンプ​​トが表示され、それをつかむ前に続行することはできず、見逃すことはありません.

もう 1 つの良いニュースは、マルチプレイヤーとは異なり、装備の使用回数に制限がなく、代わりにアーマー アビリティのようにリチャージ タイマーで機能することです。また、一度にすべての装備を運ぶことができ、ボタンを押すだけで自由に切り替えることができるため、一度の遭遇ですべての装備を効果的に使用できます。これはまた、装備を手に入れたら、それを奪うものは何もないことを意味します.

装備のアップグレード方法

装備は、ゼータ ヘイローのフリーローミング セクションにある特別なタイプの収集品であるスパルタン コアを消費することによってのみ、ゲーム全体でアップグレードされます。他の収集品とは異なり、それらはゲームのフリーローミング部分でしか見られないため、後でアクセスできなくなるキャンペーン ミッションで 1 つも見逃す心配はありません。

十分に近づくと、近くのスパルタン コアがマップ上でマークされます。キャンペーンでFOBをキャプチャして近くのエリアを明らかにすると、近くにあるスパルタンコアも明らかになります。それらは、緑色のライトと UNSC のロゴが映し出された四角い箱の中にあり、近づくと脈動するビープ音が鳴り、音で追跡できます。それらはスキャン機能によっても明らかにされ、それらを区別するためにオレンジ色のシルエットでマークされます.

キャンペーンには合計 49 個のスパルタン コアがあります。 1 つの機器を完全にアップグレードするには 9 つ必要です。それぞれに 4 つのアップグレードがあり、それぞれ 1、2、3、最後にさらに 3 つの Spartan Core が必要です。つまり、5 つすべてを完全にアップグレードするには、大多数のコアである 45 を取得する必要があります。これは聞こえるほど困難な作業ではありませんが、アップグレードはセーブ間で引き継がれません。つまり、新しいプレイスルーを開始するたびに、それらをすべて探し出す必要があります。

グラップルショット

グラップリング フックは、これまでの Halo ゲームでは前例のないレベルの機動性を可能にします。これは、最初に装備した状態で開始するため、ゲームで最初に使用する装備です。最初から信じられないほど役に立ちますが、アップグレードすると、どんな状況でもさらに恐ろしく便利になります。

グラップルショットの操作は簡単です。装備している間、有効な表面またはターゲット (後述) に向けて、割り当てられた装備キーを使用して発射します。それが引っかかることができる表面の範囲内にある場合、それはそうし、すぐにあなたを巻き込み始めます。範囲はやや短いことに注意してください。十字線の中央にある小さな黄色い点は、有効なターゲットがフックの範囲内にあるかどうかを示します。これを使用して、壁を覆ったり、壁を越えたり、目的の方向に速く移動したりできます.

生物に使用すると、同様に動作し、それらに引っ掛かり、あなたを引き込みます。フック自体はダメージを与えませんが、すぐに近接範囲に引き寄せて、近くのターゲットを攻撃できます.気が変わった場合は、装備ボタンをもう一度押すか、しゃがむボタンを押すだけで、グラップルをキャンセルできます。グラップルをいつどのようにキャンセルするかを知っていれば、グラップルを使用するのと同じくらい命を救うことができます。

また、グラップルショットを使用して、敵のビークルを非常に簡単に乗っ取ることができます。敵のビークルに発砲して巻き込むだけでよいのです。射程内に入ると、撃たれたり体当たりしたりする心配をせずに、自動的にビークルに乗り込みます。以前のゲームのように彼らによって。空の乗り物に向けて発砲すると、同じように自動的に乗り込みます。

グラップルショットには、他のものとは少し異なる最後の基本的な使い方があります。小さなオブジェクト (つまり、武器や爆発コイル) に向かって発射された場合、そのオブジェクトに向かって巻き上げるのではなく、オブジェクトを巻き上げて、オブジェクトが到達すると自動的に掴みます。これにより、潜在的に危険なゾーンに足を踏み入れることなく、投げるコイルをすばやく回収したり、武器を交換したりできます。これにより、うっかりして武器を交換してしまう可能性があることに注意してください。

グラップルショットのアップグレード

グラップルショットの使用例は非常に多く、今後さらに追加される予定であるため、アップグレードとその潜在的な使用方法については完全に別のセクションを作成するのが適切であるように思われます。すでに多くの用途がありますが、アップグレードされたグラップルショットは、ゲーム全体で考慮すべき力です.

  • ボルタ: 生きているターゲットに組みつくと感電死し、組みつきの間スタンします。
  • クイックショット: グラップルショットのクールダウンが 40% 短縮されます。
  • 先制攻撃: グラップリング中に近接ボタンを押し続けると、着弾点に突進し、小さな衝撃波で強力な近接攻撃を引き起こします。
  • リーチフォール: 突進攻撃のサイズとダメージを増加させます。

リストの最初に、グラップルショットに攻撃能力を与える初期アップグレードについて説明しましょう。感電死はダメージを与えませんが、敵に身を巻き込むと、敵は完全に無防備になります。これは、ほぼすべての小さな敵と、ランクの低い大きな敵に対して効果的です (シールドはこれに影響しませんが、ランクの高いブルートとエリートは影響を受けない可能性があります)。これにより、彼らが逃げたり、近づいたときに近接攻撃で反撃したりするのを防ぎます.グラップルが壊れた後、彼らは約1秒間気絶したままになります。これは、ブルートまたはエリートが反撃する前に優位に立つために必要なすべての時間です.

ただし、2番目のアップグレードは、ゲーム全体で最も有用な機器のアップグレードではないにしても、おそらく最も有用です.グラップルショットのクールダウンはすでにかなり短いですが、今回のアップグレードではほとんどありません。実際、クールダウンは非常に速いため、倒れるよりも速く完全に垂直な面に取り組むことができ、まったく新しい範囲の機動性が可能になります.忍耐さえあれば、ゲーム内のほぼすべての場所でスパイダーマンを操作できます。

最後の 2 つのアップグレードは状況に応じたものですが、決して役に立たないわけではありません。突進攻撃が適切に実行されたかどうかは、ビューが一時的に第三者に切り替わり、攻撃が完了すると元に戻るときにわかります。衝撃波は小さいですが、グラントやジャッカルの小さなグループにダメージを与えたり、頑固なブルートやエリートに追加ダメージを与えたりするのに役立ちます.突進を実行するために生きているターゲットに取り組む必要はなく、表面に向かって巻き上げながら攻撃を実行できることに注意してください.どちらの場合も近くの爆発物に注意してください。

シールドコア

Shield Core は非常にシンプルな装備であり、それ自体は実際に使用できる装備ではありません。これはシールドの強さに対する受動的なバフにすぎず、耐久性を高めるだけです。永続的に有効で装備する必要がないため、一度取得すれば心配する必要はありません。オーバーシールドのように追加のレイヤーとして機能しないことに注意してください。 it simply strengthens the durability of your existing shield.

The Shield Core already gives you a bonus of 15% stronger shields when first acquired, free of charge. Upgrading it has no special benefit besides increasing your shield strength further, though it is able to be strengthened to a whopping 75% bonus, nearly doubling your durability, which can be especially valuable on higher difficulties. The upgrades are as follows:

  • Fortress: Increases shield strength by 15% (up to 30%)
  • Bastille: Increases shield strength by 15% (up to 45%)
  • Redoubt: Increases shield strength by 15% (up to 60%)
  • Citadel: Increases shield strength by 15% (up to 75%)

Threat Sensor

The next piece of equipment on your shopping list will be the Threat Sensor, a device that can be fired onto surfaces to reveal nearby enemies, whether around walls/cover or cloaked from sight. Though easily the most situational of the bunch (especially since you still have a motion tracker on your HUD), it is not without its uses. Once fired, it will send out regular pulses of enemy silhouettes; though they will remain in view for several seconds, they will begin to fade, eventually disappearing outright for a moment or two before the next pulse.

The Threat Sensor’s main use is in revealing cloaked enemies, which are considerably harder to spot than in previous Halo games. As such, the Threat Sensor is incredibly valuable if you know one is present, as it will render their cloaking almost entirely useless while within the sensor’s radius. Enemies do not seem to be aware of the sensor’s presence, and will make no active attempts to avoid it.

  • Seeker: Increases sensor radius by 50%.
  • Operative: Adds a second charge, allowing two sensors to be deployed at once.
  • Clairvoyant: Decreases cooldown by 40%.

Enemies are constantly revealed (instead of pulsing), and have health bars displayed, regardless of species or rank.

Truly, these upgrades don’t add much new functionality to the Sensor, only making it function better at its sole purpose of revealing people. The added radius is definitely helpful, especially as cloaked Elites are very mobile and may often leave the radius, which can be buffed even further by being able to deploy a second sensor. The decreased cooldown ensures that you can have minimal downtime without a sensor, but they already last for a long time, and you don’t have to wait very long to put down another; ideally, by the time it expires, you or the cloaked enemy should be dead.

The last upgrade is simply a quality-of-life upgrade, as the constant visibility is a convenience, but not a necessity by any means, as the pulses are regular enough to keep an enemy visible for a vast majority of the time. The health bar display over enemies is neat, but ultimately a gimmick, though it might be helpful against high-ranking enemies if you want to know exactly how much more damage you need to inflict to bring them down.

Drop Wall

As the next piece of equipment on your list, the Drop Wall is a much more helpful ability in a combat situation, deploying a simple but sturdy one-way piece of cover that blocks incoming fire while allowing you to shoot through it unhindered. It is not infinitely durable, though it fortunately changes color as it takes damage to signal you of how much health it has left. Additionally, it has different “sections” with individual health; if one section takes damage and goes down, the others will remain up to provide partial cover.

Though it is decently useful when first acquired, the Drop Wall’s upgrades make it into a defensive powerhouse, and has become a community favorite for many campaign playthroughs.

  • Swift Shelter: Decreases cooldown by 20%.
  • Rampart: Increases wall durability by 35%.
  • Blockade: Increases wall strength by 70% and increases wall size.
  • Direct Current: Adds shock damage to any projectiles fired through the wall (including explosives).

The Drop Wall goes from being a decent defensive option at first to being borderline unfair once upgraded. Though it still has a lengthy cooldown, the increased durability practically makes it a deployable fortress. Its greatest benefit, however, is likely the increased size, as it practically doubles in length. This gives you an incredibly wide angle of protection if you stand right up against it, preventing any chance of frontal attacks getting through. The additional shock damage, though marginal, is a nice touch, though not particularly significant.

A couple of important things to note about Drop Walls is that enemy AI seems to acknowledge you as being behind cover, and as such, will often attempt to flank you while you sit behind it rather than blankly wasting ammo on it without moving. Deploying it will not automatically make you safe, though it will definitely reduce the danger of forward attacks considerably (especially from those pesky snipers).

Thruster Pack

Last on the list of equipment to be acquired in the campaign, you’ll be finding the Thruster Pack, an evasive ability allowing a quick, brief burst of speed in any desired direction. Though the Grappleshot is infinitely better for overall mobility, the Thruster Pack has its uses in quickly dodging an enemy attack, especially as it can move in any cardinal direction. Note, however, that it has a considerable recharge time, making it less useful for getting around quickly.

  • Afterburner: Adds a second charge, allowing two consecutive uses.
  • Impulse: Adds significant power, making you travel further with each use.
  • Thermal Control: Reduces cooldown by 20%.
  • Escape Velocity: Using the Thruster Pack will give you 4 seconds of active camouflage.

Though most of the upgrades simply boost its evasiveness a little by allowing you to use it more often, or making it actually move you (as it barely moves you any notable distance at its base level), the last upgrade adds an entire new level of utility to it. Though the active camouflage is brief, and cannot hide you from enemies if you are too close, it can give you a major edge in survivability. By breaking line of sight, and ideally hiding behind cover, you can make enemies lose you completely, even if only for a few seconds. A few seconds is all you need to recharge your shields, allowing you to get back into the fight at full health.

It also has limited use for ambushing enemies, especially if you have a melee weapon or other suitable close-quarters weapon equipped. With careful timing, your camo can be extended to 8 seconds, allowing you to break a powerful enemy’s line of sight, get in close, and attack without being shot on your way over. Though it is not a guarantee, as enemies will spot you out of camo more easily the closer you get (bosses in particular seem to have a constant sense of your location regardless of camo), it can still give you a possible edge in life-or-death scenarios.

Outro

And that’s it for this guide! I hope it’s helpful for anyone getting into the campaign. As a parting gift, here’s a last bundle of miscellaneous tips and tricks for various pieces of equipment:

The Grappleshot can be used to grab Power Seeds as well. Though they are few and far between in the campaign, they are almost always necessary mission objectives, and being able to grapple them to your hand is always nice.
You can grapple across the floor to move faster if desired, but be careful, as you can often find yourself grabbing undesired weapons on accident.

The Grappleshot has a special use against Jackal Shields in particular. If fired directly at a shield, it will stagger the Jackal as if they’ve been hit, leaving them vulnerable. Additionally, it will not will cause any cooldown for your grapple, allowing you to immediately follow up by latching directly onto them like any other enemy if desired.

The Grappleshot is particularly useful against enemy Banshees. Simply fire at one to get their attention, bait them into flying low to shoot you, and grapple onto them to secure a free aerial ride around the map. You can even bail out in mid-air to grab a fresh one, if you’re skilled enough.

Though useful against most enemies and vehicles in the game, the Grappleshot is completely ineffective against Hunters. Attempting to fire it at them will simply bounce off their armor without latching on, though it will cause no cooldown.

All things considered, even if it is possible to grapple onto a Hunter, it’s probably not advisable unless you’d like to become a Spartan piñata.

On the topic of Hunters, who are particularly vicious in this game, the Thruster Pack can (supposedly) give you an edge in getting behind them in combat, though their annoyingly quick turning speed greatly offsets this.

Grenades will not bounce off of or latch onto Drop Walls as if they were a solid surface. Instead, they will simply explode on impact, causing considerable damage to the wall.

All equipment functions on their own separate cooldown timers; don’t weigh using one against the other when you can simply use all of them.

All equipment have animations to be deployed, which will interrupt firing and reloading your weapon. In the case of the latter, you will have to start the reloading animation from scratch. This includes the use of the Thruster Pack, even though there is no visible first-person animation. It will NOT, however, cause you to drop held items (such as coils).