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ロスト アーク – 決定版クラス ガイド

ここでは、すべてのゲーム内クラスに関する基本情報を見つけることができます。

説明付きのすべてのクラスのリスト

バーサーカー

敵を攻撃してランナウェイ アイデンティティ ゲージを蓄積します。このゲージがアクティブになると、移動速度、攻撃速度、およびクリティカル チャンスが長時間大幅に増加します。 Runaway をオンにすると、授業は力強くせわしなく感じられ、オフにすると遅くて動きが鈍くなります。

スキルには多くの組み込みのフリンチ スーパー アーマーがあり、そうでなければ他の人を妨害する攻撃を払いのけることができます。

プレイを快適にするには、バーサーカーのシークレット ムーブのクラス彫刻と高いスペシャライゼーション ステータスが必要です。

スキル キットは、PVP での「パブリッシング」に非常に優れていますが、より競争力のあるクラスを使用している熟練したプレイヤー、特にリリースされた後のクラスでは苦労しています。

PVE 難易度

★☆☆☆☆

  • 簡単に習得できますが、クールダウンが長く、アニメーションが長いため、ペースの速い戦闘では難しい場合があります。

ガンランサー

これはサポートでもタンク クラスでもありませんが、特定のボス パターンを中断し、ボスがランダムな攻撃に戻る前に敵意を数秒間保持するために使用される挑発があります。

青い攻撃でシールドゲージを構築しながら、または赤い攻撃で大きなバーストダメージを与えながら、一貫したダメージを与えます。

人気の「青」ビルドは、Combat Posture クラスの刻印を使用して、シールド生成スキルで優れたダメージを与え、高い HP オーバーシールドを維持します。

「赤い」ロンリー ナイト クラスの刻印も人気があり、このクラスはバースト ダメージ、ウィーク ポイント ダメージ、よろめきダメージに向けられていますが、防御力は低くなっています。

PVP では問題ありませんが、キットに高い機動性とハード CC を持つ新しいクラスには苦労しています。

PVE 難易度

★☆☆☆☆

  • コンバット ポスチャー ガンランサーは非常に安全で簡単にプレイできます。

★★☆☆☆

  • ロンリー ナイト ガンランサーは耐久性が大幅に低下しますが、シールドを利用して途切れることなく攻撃できます。

パラディン

吟遊詩人よりも少し多いダメージを与えながら、非常に安定したダメージ バフを提供します。

彼はチームを存続させることに関しては吟遊詩人より劣っていますが、ダメージバフを提供することに関しては優れています.

これら 2 つの違いは大きくないため、どちらのクラスも問題なくサポートの役割で交換可能です。

彼のサポートの覚醒は 2 番目のもので、Rohendel にアクセスしてロックを解除するには 2 ~ 4 時間のクエストを完了する必要があるため、少し面倒です。

PVE 難易度

  • ★★☆☆☆

ウォーダンサー

スキルを敵に当てて気玉を溜め込む機敏なクラス。 Ki オーブは、「Ult:」スキルをキャストするために消費されます。ビギナーズ マインド クラスの彫刻を使用した代替クラス ビルドは、「Ult:」スキルを完全に無視し、強化された基本スキルのみを使用して攻撃します。

彼女は戦闘の内外をすばやく操作でき、6 秒間の自己バフ ウィンドウ内でほとんどのダメージを与え、その間に自動攻撃を行い、より小さなフィラー スキルを使用します。

PVP で最も威圧的なクラスの 1 つで、敵を突き止めることができますが、スーパー アーマーが不足しているため、オペレーターは非常に慎重にプレイして関与する必要があります。高いスキル上限。

PVE 難易度

★★☆☆☆

  • 全体的に単純です。バフ スキルのクールダウンが終了するまで、メジャー スキルを保持するだけです。

スクラッパー

キ(黄色)とショック(緑色)のリソースの間で攻撃をバランスさせる強打マナレスクラス。 1 つのタイプのスキルは、1 つのリソースを消費し、もう 1 つのリソースを生成します。

彼女の体術ビルドは機敏で、機動性を保ちながら安定したダメージを与えます。ペースの速い出会いで好まれます。

ショック再生ビルドは、衝撃を消費する強力なスキルに傾いています。可動性が低く、満足のいく大きな数を与えます。

スクラッパーはゲーム内で最もバランスの取れたクラスであり、彼女を中心にゲームのバランスが取れているように感じることがよくあります。彼女はボラティリティが低く、バランスの変化による影響を受ける可能性が最も低いです。

その結果、彼女は常に PVP でかなり競争力があります。ウォーダンサーより威圧的ではありませんが、交戦時にいくつかのスーパー アーマー オプションを備えているため、彼女ははるかに頑丈であり、同時にいくつかの攻撃で敵を倒すことができます。

PVE 難易度

  • エンドゲームでこれをプレイしたことがないので、評価できません。

ソウルフィスト

キャスティング スキルはエネルギーを消費します。これは、このクラスのマナのバージョンであり、設定されたペースで自動的に再生されます。エネルギーが 0 以下になると、エネルギーが 1000 に回復するまでスキルを使用できなくなります。

彼女のアイデンティティには、彼女に力を与える 3 つの段階があり、各段階は前の段階よりも強力で持続時間が短いです。第 3 段階 (最強の段階) の後、彼女は一時的に弱体化します。人気のあるビルドは、Heaven Defying Body クラスの彫刻を使用して、常に第 3 ステージに直接スキップし、有効期限が切れた後にそれを再生します。

彼女は近距離中距離の戦闘機であり、強化された状態のときに壊滅的なダメージを与えますが、そうでないときは弱いです。ゲームで最も強力な単発攻撃である彼女の特徴的な覚醒スキルで最もよく知られています。

彼女は常に PVP で非常に強力です。敵を突き刺し、交戦し、爆破するための広範なオプションを備えた、最も汎用性の高いスキル セットの 1 つです。

PVE 難易度

★★★★☆

  • 抽象的なプレイスタイル。近距離戦闘機ですが、スーパーアーマーが不足しているため、簡単に中断されます。スキル管理は、エンパワーメントを有効にするタイミングや覚醒スキルを使用するタイミングの意思決定と同様に重要です。

ストライカー

これは、ウォーダンサーの男性の性別のロック解除です。彼らは同じ 12 のスキルを共有していますが、異なる 6 つのスキル、異なる覚醒スキル、異なる彫刻、異なる専門スケーリングがあります。

Striker は Wardancer の 2 つのシナジー スキルを 1 つのスキルに組み合わせ、完全な追加攻撃スロットを 1 つ与えます。

彼のクラスの彫刻は、Ki オーブを消費して攻撃を強化することに重点を置いています。彼のユニークなスキルはこれと組み合わせると非常に強力であるため、このビルドはメタを実行する傾向があります.

彼は、チャージダッシュスキルでバックアタックを仕掛けなければならないという性質上、プレイするのがぎこちなく感じることがあります.

彼は Wardancer よりも全体的なダメージが大きくなく、Agility を実行していないため遅くなる傾向があります。彼はプレイするのがとても楽しいですが、大きなダメージを与えることができます.

PVE 難易度

★★★☆☆

  • Slightly harder to play than Wardancer due to lack of agility in the meta build and skills that can be annoying to consistently land on the enemy’s back.

Sorceress

This is the classic mage experience. Sorceress excels at long ranged direct damage dealing with spells.

She has two playstyles, one which focuses around high burst damage and low mobility, and one which focuses on constant sustained damage and high mobility.

Those who play the former need to have good mastery of each individual boss mechanics to know how to position yourself and when to unload your burst. The latter is much more lenient, but is unable to do burst damage.

Sorceress’ role in PVP is a long ranged enabler. While she doesn’t do as much direct damage as her counterpart Summoner, she has access to better skills to poke and peel, as well as very high mobility as long as she holds onto her identity gauge.

PVE Difficulty

★★★☆☆

  • For Ignition build, most of the difficulty comes from learning the bosses more so than learning the rotations. There are a few animation cancels to learn, but nothing that’s very difficult.

★☆☆☆☆

  • For Reflux build, just cast spells.それはとても簡単です。 You can Blink in a pinch. Not for players suffering from arthritis.

Bard

Playing her as DPS isn’t really an option before T3 Legion Raid gear.

Provides consistent shielding and attack buffs to party members. When hitting enemies, she builds resources which she can expend to cast an additional powerful damage buff or a heal (she must choose which one to use depending on the raid situation).

Requires her class engraving Urgent Rescue for the heal to be any decent.

In PVP, she can burst down enemies with her only major damage skill, Soundholic, but outside of that focuses on keeping allies alive and buffing them, while debilitating enemies and being difficult to kill.

PVE Difficulty

★★☆☆☆

  • She’s easy to play. Just don’t overlap buffs that should be staggered. Time your attack buffs with clear damage windows when bosses are vulnerable. Despite being a low HP and defense coefficient, she tends to be very tanky due to not using Grudge engraving and opting for Heavy Armor engraving.

Deadeye

Cycles between pistols, shotguns, and sniper rifle stances. Pistols are for debuffing and mobility, shotgun is for primary damage, and sniper rifle is for secondary damage and long-ranged poking.

Since shotguns are the main damage source, this class is not to be mistaken as a ranged class despite using guns. It spends a lot of time near the boss, and also has to worry about positioning since most skills benefit from Back Attack.

Has a secondary build that only uses pistols. Very fun, but novel and weaker than the build that uses all weapons.

Has a lot of very fast engagement options and can poke from afar in PVP. Catching an enemy, if allowed to go unchecked, can deal huge damage through combos. High skill ceiling.

PVE Difficulty

★★★★★

  • It’s a really squishy class that requires you to develop muscle memory to properly stance switch while monitoring cooldowns of 16 skills (all other classes only use around 8 skills). Getting used to proper positioning on bosses can also be highly challenging.

★☆☆☆☆

  • The Handgunner pistol-only build is super easy since it doesn’t weapon swap at all and has low cooldowns. Fun to play, simple to pick up.

Artillerist

A tanky artillery-based class that deals high damage through detonations.

Strongest skills have a time-delay on them, where you cast them and a few seconds later the attack lands. This can require some planning to get used to.

Identity skill allows the Artillerist to enter Siege mode transformation, giving it access to an emergency shield and a strong laser.

Has a very strong personal shield that can help it endure through certain mechanics.

Strong zoning-oriented PVP kit with the option to engage from mid-range and Quick Recharge with extremely powerful and elaborate set-ups to deal huge damage to targets before they recover from stun effects.

PVE Difficulty

★★★★☆

  • Similar to Destroyer, the playstyle is not for everyone. Depending on the boss, it can require an additional layer of spatial thinking to understand how to effectively place your bombs.

Sharpshooter

One of the only true ranged classes in the game. Most of his damage is concentrated in just a few skills that are high-commit and long-ranged. Deals high damage from these few skills. Skills generate Silverhawk gauge which can be used to summon the bird Silverhawk to fight alongside you, but the popular playstyle of this class uses the class engraving to yeet the bird at the enemy the moment it’s available to gain a buff.

Due to the ranged playstyle and medium-length cooldowns, Sharpshooter is a class that can focus on dodging mechanics while finding opportunities to use their long-ranged skills uninhibited.

Not a highly ranked PVP class, but is arguably one of the most annoying classes in the game to play against. Does a good job of bullying in mid-upper to lower divisions.

PVE Difficulty

★★☆☆☆

  • I found the attack rotation to be pretty basic and a little boring at times. It’s a generally safe class.

Gunslinger

Of her 18 skills, 6 of them are different from Deadeye (2 from each stance), as well as both of her Awakening skills, her class engravings, as well as her specialization stat.

They swap the specialization effect for shotgun and sniper rifle for Gunslinger, which is a major reason why her sniper rifle is so powerful compared to Deadeye.

Her tripods are also unique and remove the Back Attack attribute from her shotgun skills in return for gaining the bonuses from Back Attack passively on them. This allows her to attack from any orientation and not have to always reposition to the back like Deadeye.

Whereas Deadeye has an extremely powerful shotgun, Gunslinger has a fairly powerful shotgun and sniper rifle, giving her a lot of long-ranged options if she can’t get close to a boss in a given moment.

This flexibility is a major reason why she’s considered preferable over Deadeye as it makes her far easier to play even if her potential damage is slightly lower.

PVE Difficulty

★★★☆☆

  • She’s squishy but has high mobility and does not need to rely on attacking from any specific direction. Also much of her damage is ranged and isn’t exclusively melee like Deadeye.

★★☆☆☆

  • The Hunting Time engraving greatly simplifies her kit by removing the shotgun from her skills in exchange for higher Crit Chance on pistol and sniper skills.