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スーパー メカ チャンピオン – ドゥームライトの基本ガイド

このガイドの目的は、「パイロットのいないメック」であるドゥームライトの基本的な戦略と使用方法を提供することです。

Doomlight 基本ガイド

ドゥームライトの紹介

Doomlight は「パイロットのいない Mech」と呼ばれることがあります。これは、他のすべての Mech がそれに関連付けられているパイロットとして (つまり、Ning と Firefox、Rom と Arthur など)、Doomlight を自分の mech としてリストしているパイロットがいないためです。指定されたパイロットがいなくても、戦略的かつ効果的に使用できないわけではありません。実際、フィールド上ではかなりの騒ぎを引き起こします。 Doomlight は、1 対 1 のマッチアップでほとんどのメカにうまく対抗できる独自のスキル セットを持っており、チームで信じられないほどのサポートを提供します。

Doomlights キットの構成:

  • プライマリ – フォトン キャノン:3 ショット バースト武器で、着弾時に小さな範囲の効果スプラッシュが発生します。
  • 二次 – フォトン タレット:背面からパイロン タレットを発射できます。一度に 3 つまで使用できます。
  • 戦術能力 – フォトン シールド:自分 (および味方) が発射できるバリアを作成しますが、敵の攻撃はすべてブロックします。
  • ジャンプの種類 – ジャンプ ボタンを離すか燃料がなくなるまで、ジャンプを押し続けて上向きの動きを維持します。
  • コア I – 散乱ビーム:「展開されていない裏側のフォトン タレットは、近くのターゲットを自動的に攻撃できます。」 (ゲーム内説明)
  • コア II – フォトン ウォール:「配置されたフォトン タレットは互いにリンクして、より強力なクラスター ビームを発射できます (ゲーム内の説明)」

一次射撃は遠距離では少し弧を描くので、遠くのターゲットを狙う場合は少し上を狙うようにしてください。一次発射体の動きはかなり遅いため、パイロットは命中させるためにショットを少し先導する必要がありますが、各ショットのスプラッシュ効果により、その挑戦はもう少し寛容になります.

パイロン タレット (パイロン、着陸後は移動できません。タレットのような静止したタワー) は、Doomlight に固有のものです。それらが提供するダメージは最小限ですが、ターゲットを悩ませ、それらを取り除くインセンティブを与えるのに十分です.各タレットはヘルスが低いため、ホットスティールまたはオーロラからのショットですぐに倒せます。クールダウンは比較的速いので、タレットが破壊されても、すぐに次のタレットを発射できます。

フォトン シールドはパイロットが設置した場所に配置され、展開後に移動することはできず、ユーザーがそこから離れてもユーザーを保護しません。デフォルトでは、シールド自体のヘルスはそれほど多くありませんが、大きな攻撃から身を守ったり、リロードを行ったり、別のタレットを発射したりするのに十分な時間を提供します。クールダウンはかなり長いですが、シールドが展開されるとすぐに開始されるため、状況に応じて時間を少し短縮できます.

以下は、各コアを効果的に使用する方法に関するいくつかの戦略です。

主な用途

どちらのコアもいくつかの状況で役立ちますが、個人的にはコア I が最も有益であると考えています.

  • 使用するコア: このコアは、ソロ マッチに最適ですが、特定の状況でもうまく機能します。フォトンタレットは、発射準備が整うと便利なパックで Doomlight の背面に表示されます。必要なタレットがすべて起動された場合、他のタレットは使用するまでパックに残ります。コア I を使用すると、パック内のタレットは実際には十分に近い半径内の敵をターゲットにして攻撃し、小さなダメージを与えますが、近くの敵をすばやく見つけて反撃するために使用できる顕著なビームを使用します。分隊では、このコアは、味方が助けに来られるように、ドゥームライトの近くにいる敵を見つけるのに役立ちます。このコアが気に入っているのは、敵を見つけられない場合や、下の CQC セクションのように敵が近づいてきた場合に攻撃手段を提供するからです。
  • コア II の用途: フォトン タレットの耐久性が非常に低いため、このコアをフルに活用するのは困難ですが、正しく使用すれば、いくつかの大きなダメージの機会を生み出すことができます。このコアを使用してすべてのタレットを隣同士に並べて発射するのは直感的に思えるかもしれませんが、実際には、敵が一度にすべてのタレットを簡単に破壊することが非常に簡単になり、ドゥームライトは脆弱になり、クールダウン中にタレットがなくなります.代わりに、敵が最も攻撃しそうな場所にタレットを配置するか、トラップとして設置して敵をおびき寄せ、プライマリー ファイアと相性の良いダメージを与えるようにします。

ドゥームライトをプレイするための基本戦略

高さのアドバンテージ

ドゥームライトとして成功するための基本的かつ効果的な方法は、対戦相手よりも高くなることです。この戦略は、ウェスト ヴィラ (アルファ マップ) やダウンタウン (オリゴ アイランド) のような、より多くの建物があるスペースで最もよく利用されます。屋上に到達できれば、プライマリ ファイアを使用して、下の敵にスプラッシュ ダメージを降らせることができます。敵が攻撃を試みた場合、Doomlight はシールドを配置して修理キットを使用するか、ダメージを受ける心配なく攻撃を続けることができます。
建物の上にいると、アーサーやエンダーのトリオなど、Doomlight と同じジャンプを持たないほとんどの敵のメカに問題が生じます。Doomlight が十分に高い屋上にある場合、基本的なジャンプを持つ敵はそれらに到達できません。

地形をコントロール

これが意味するのは、周囲の環境をコントロールして戦いをコントロールすることです。これは言うまでもありませんが、リングにとどまり、戦闘中またはダウンタイム中にリングに向かって移動します。特に試合の後半では、リングがメカに大きなダメージを与えるため、それを十分に強調することはできません。勝つことを望む人はリングにとどまり、次に移動する場所をマップで確認することが不可欠です。 Doomlight の強力な戦略は、Photon Turrets を使用して、敵が行きたい場所を制御したり、特定のエリアをブロックしたりすることです。

  • 地形戦略:タレット ブロッキング – リングが動いている場合は、フォトン シールドまたは環境を使用して、新しいリングに向かう途中で敵の攻撃をブロックします。新しいリングに入ったら、高い場所に座って敵とマップを見て、敵がどこに移動する可能性が高いかを確認します.敵が移動しているエリア、またはリングへの重要なエントリポイントに砲塔を配置して(それらを広げたままにしてください)、それらを遅くし、敵が散らばって砲塔を破壊し、あなたと一緒に次のリングに参加してください。
  • 地形戦略:進路拒否 – エリアを制御するもう 1 つの方法は、高さのアドバンテージを得て、敵が到達できる場所にタレットを配置することです。あなたが座っている建物に、ジャンプして最終的にあなたがいる建物に到達するために使用できる他のいくつかの建物がある場合、それらの小さな建物にタレットを配置して、敵に厄介な驚きを与えます。いくつかの主要な火を起こすか、それを中断する機会。また、砲塔を使用して、敵にとって有利なエリアへのアクセスを拒否することもできます。アーサーまたはホットスティールが近くの建物に乗り込み、それをあなたに到達する手段として使用したい場合、それらの建物またはあなたの周りのタレットにタレットを配置し、パスを遮断し、タレットを残して気を散らしたりダメージを与えたりします。彼らの前進のリスク

距離を保つ

ドゥームライトは中距離で使用するのが最適で、退却、攻撃、位置変更のオプションがいくつかあります。敵が狙撃している場合、通常、少しの間隠れる場所を見つけるのはそれほど難しくありません。無謀だと感じている場合は、攻撃に出ます。ガブリエルが遠くから攻撃している場合は、建物の後ろに隠れている場所を見つけて、位置を変えてください。それができない場合は、気晴らしとしてタレットを一般的な方向に発射し、シールドを使用して回復、リロード、または前進中に少し考えると、距離を縮めて Doomlight に戦闘のチャンスを与えることができますが、ほとんどの場合、健康状態が低下します。とはいえ、全体として、Doomlight は砲塔と主砲をより有効に活用するために距離を保ち、必要に応じて退却する余地を残すことが最善の方法です。

接近戦

Arthur または Ventorus が突破し、Doomlight のパイロットであるあなたが彼らと戦わなければならないことを想像してみてください。まず第一に、あなたの幸運と最高の結果を願っています。なぜなら、それは通常、すぐに敗北するからです。しかし、追い詰められたときに試してみるべきことがいくつかあります。

  • CQC:高く保つ – そのジャンプを使用して敵の上にホバリングし、敵にプライマリ ファイアを使用し、周囲にタレットを配置して (それらを分散させておくことを忘れないでください)、敵がダメージを受けて、それらのタレットに焦点を合わせられるようにします。うまくいけば、敵はタレットの損傷により後退し、Doomlight が考えたり、後退したり、建物に乗ったりする機会を与えることができるため、今後の戦闘でより多くの選択肢が得られます。
  • CQC:シールド ダンス – これを書いている時点で、私はこの戦略を 1 回しか使用したことがなく、あまり得意ではありません (多くの練習が必要です)。私の放出中に敵のメカを爆破して破壊します。この戦略は本質的にはその通りです:たとえば、Firefox が近くにいて、逃げる手段がない場合、盾を投げ捨てて横向きの角度で向き、うまくいけば敵に同じことをさせることができます。左から右に移動し、すべての動きでシールドの後ろに移動し、敵があなたを攻撃するためにあなたの動きを追跡しようとするため、この戦略の「ダンス」.覚えておいてください、あなたは盾を撃ち抜くことができますが、敵はできません.

分隊戦略

上記の戦略はすべての設定で自由にソロで作成されましたが、スクワッド マッチやチーム デスマッチでも適用できます。ドゥームライトはチームにとって強力な資産であり、シールドを使用してダウンした味方を防御したり、屋上からタレットを雨で降ろしたりできます。また、上記の戦略を使用すると、どのチームにも強力な追加を行うことができます.以下は、ドゥームライトを使用してチームを支援するためのアイデアや、独自の戦略を立てるためのいくつかのアイデアです!

  • SQ:味方を守る – 重いメカであるということは、ドゥームライトがダウンする前に深刻なダメージを受ける可能性があることを意味します。これを念頭に置いて、耐久性とシールドを使用して、味方がメカから離れている場合は味方を保護するか、味方が側面から側面を攻撃している間は敵の気をそらします. Doomlight はサポート メカとして最適です。つまり、味方をバックアップしたり、タレットと適切に配置されたシールドで敵の注意をそらしたりする場合に、より効果的に機能します。
  • SQ:敵に嫌がらせ – 屋上や高い崖に設置されたドゥームライトは、遠くからタレットやフォトン ブラストを発射し、敵の分隊に大きな問題を引き起こす可能性があります。 Doomlight can effectively damage all members of an enemy squad with well placed turrets and primary fire while it’s allies come in to finish the job. Doomlight is not to be used as an attack type, meaning the mech to deal the final blow, but instead as a damage mech with harassment abilities that give allies the opportunity to move in and strike. Use the turrets to isolate a member of the enemy squad so your allies can move in to finish them, or place turrets in areas around your allies to keep them protected while they get into position. One could even use the turrets to direct the enemy towards a specific ally or area of the map so their squad could ambush them. Turrets are a great harassment tool with many possibilities.

Basic Strategies Against Doomlight

Now that we’ve talked about how to play this mech with no pilot, let’s discuss methods of taking down such a powerful adversary. Doomlight excels at range, has high durability, can move to higher points on the map with little issue, and can deal some serious damage. So, how does one beat a Doomlight?

Take It’s Advantages Away

This is mostly circumstantial, but if the odds are in your favor, can make a big difference. Doomlight will want to find high places to lay down some suppressing fire and use those turrets to harass you. If the ring is moving to an area of open spaces and mostly flat surface area, that will put Doomlight at a severe disadvantage and give you the chance to fight back.

  • Height – Get above Doomlight if possible, this will make it a lot harder for it to defend itself or fight back effectively. The shield is one of Doomlight’s biggest assets, getting above it will make damaging Doomlight itself that much easier. A mech with the means of getting behind that shield will be crucial in taking down Doomlight. If you’re above it, it’s shots won’t hit well, the turrets will be less effective, and the shield almost useless.
  • Close in – Doomlight is at a major disadvantage at close range. If one can close the distance between Doomlight and themselves, the fight will be much easier. Doomlight has no means of escape, it has no dashes or dodges, it can only throw down it’s shield or try to fly away. The shield can be run around and Doomlight has a fuel limit so it’ll be grounded eventually. Getting in close will put Doomlight in a dangerous place and make it easier to damage and destroy.
  • Snipe It – Mechs like Gabriel and Raven have an advantage over Doomlight because they can hang back, away from the turrets range, and lay down some serious damage. Doomlight’s photon shots have an arc at range and travel slowly so they’re relatively easy to dodge, and the turrets can only be launched a certain distance and have a range of their own so they aren’t too big a threat if one is out of their range. If a Gabriel can get onto a rooftop at a distance and start sniping, the Doomlight can only run and hide. If the ring is still large enough, Gabriel can just find a new building or high area and repeat the process. Raven can actually deal significant damage at close range and can fire off fully charged rounds at a faster pace, giving it more options if the ring is getting smaller during the fight.
  • Corner it – If Doomlight found a great building to relax on top of, but the ring is closing and Doomlight would have to get off it’s building to make the new ring, a great strategy is to sit under that building and wait for Doomlight to come down. It may try to launch turrets at you, but one shot of most mech weapons and those are gone. Once the Doomlight jumps from the building, close in and strike. It will fire back and it will hurt, but hit it hard enough and block off it’s access to the next ring with either body block positioning (getting in it’s way so it has to move), or hit it enough times and it will fall before you do. If Doomlight is backed against a wall, or has no method of retreat, it will be a lot easier to destroy it. Cut off it’s means of retreat or getting to a higher area and it will be easier to take down.

Effective Mech Choices Against Doomlight

In this section I will mention mechs that I think work best against Doomlight and ones that can best implement the strategies I listed above.

Aurora

This is the mech I have personally had the most success against a Doomlight with. Aurora is able to counter most Doomlight strategies and deal impressive damage in counter attacks. If a Doomlight is perched on a building, Aurora can fly up to it and force it to reposition, perfect for allies to attack or, if in solo, to fight on a more even playing field. Aurora can also provide high damage with it’s secondary attack, an attack Doomlight has no means of escaping if hit from the air. Aurora can also fly over Doomlight’s shield and deal significant damage before it can escape again. I think this mech is a great Doomlight counter and has the potential to take it down one-on-one.

Caramel (AKA Kuma)

This thing is an adorable beast against any mech, but has some high potential against a Doomlight. Caramel, also being a heavy with high durability, means the photon turrets won’t be as much of a threat, and it’s leaping ability can help it reach some high areas, as well as jump behind a Doomlight shield if close enough. Caramel boasts high splash damage as well, both in bear form and turret form, meaning the photon turrets, and even the shield to an extent, can be blasted through without too much issue. The leap is just the right amount of mobility needed to give this mech an edge in most situations, and the turret form has some decent sniping potential, especially if positioned on a high perch.

Pulsar

One of the newest mechs added in early 2022, Pulsar provides multiple methods of taking on a Doomlight, whether it be sniping from a tall roof, or dashing past it’s shield to deal some serious up close damage. Pulsar has low durability, even when compared to most other light weight mechs, but that also means it has high mobility. Pulsar can dash fast enough to close in on a Doomlight with relative ease, as well as dash past turrets without taking too much damage. Pulsar also has it’s sniping form in which it can shoot a high power beam at a distance for great damage. While not as effective as Gabriel or even Raven, it still has that distance advantage which may help in certain situations. In human form, it’s primary fire deals hard damage, enough to take down turrets quickly, as well as maintain high movement speeds, making it a great choice for getting behind Doomlight or into a more strategic position. It also has the same hovering jump style that Doomlight has so it can get in close even on rooftops!

Skylark

Arguably the best starting mech in the game also happens to be a great match for Doomlight. It’s speed increase ability is perfect for dodging turrets or closing the distance, and it’s primary fire is strong and quick to shoot, meaning the turrets are easy to take down and when up close, can deal some major damage to Doomlight. I actually lost to this mech when using Doomlight because I didn’t have the height advantage and Skylark was able to close the distance fast enough to deal some serious damage. It’s secondary fire, launching the wings on it’s back, not only provides Skylark with health when hitting an enemy (making the turret damage seem like nothing), it has a wide enough area of attack that Doomlight, being so slow, can’t dodge without jumping. This onslaught of speed and power make Skylark a great combatant to Doomlight.

Final Thoughts

First of all, thank you for reading through my very first ever guide! It was a joy to make and I may even make more for other mechs. Doomlight is such an interesting mech in this game to me because it has no set pilot, has deploy-able turrets and shield, and seems to be such a strong presence on any battlefield. I wanted to make this guide because Doomlight has always been the bane of my games and when playing it I thought, “this thing is so ridiculous, it’s hard to beat this crazy turret thrower.” Regarding pilots to play, I’m not sure, I only have Rom and have been doing pretty well, but that’s another depth of strategy you can decide on, as well as mech modules, something I’ll admit I have little personal information on. But there is plenty of information in game and on different sites and guides to give you that extra edge on the battlefield.

Remember, always use the training ground when trying new mechs. It helps one to create strategies for playing the mech as well as going against it. Take notice of advantages and disadvantages while training.