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バグナックス – アルティメット メイン クエスト ガイド

Bugsnax のメイン クエストのガイドです。

メインクエストのガイド

クエストの種類

Bugsnax には 3 種類のタスクがあります:

メインクエスト 物語を進めます。グランパスを Snaxburg に戻してインタビューを行ったら、メインのストーリーは終わりです。その後に行うことはすべて任意です。

サイドクエスト より多くのストーリー、キャラクター開発、人間関係などのボーナスクエストです。それらを行う必要はありませんが、各グランパスのサイドクエストを完了すると、ゲームを可能な限り最高のエンディングにすることができます.最後にもう一度話しかけると、個人のクエストが完了したことがわかります。その後、画面が暗くなり、真夜中前に家で目が覚めます。

メール リクエスト Isle of BIGSnax のアップデートに伴い、新たに追加されました。 Grumpus の特定の Bugsnax を捕まえたり餌を与えたり、特定のものや出来事をスキャンしたり、紛失したアイテムを見つけたりするなど、さまざまなランダムなタスクが含まれます。これらも必須ではありませんが、完了するたびに新しい家具や家の装飾が与えられます。

このガイドはメイン クエストに焦点を当てています。

エンドゲームのネタバレ (ただし、念のために警告として言及する価値があるほど重要です):

最後のストレッチでグランパスが死亡する可能性があります。彼らのクエストを少なくすればするほど、また Bugsnax を与えれば与えるほど、彼らは成功しない可能性が高くなります。可能な限り最高の結末を保証したい場合は、できる限りのことを行い、全員に最低限の食事を提供してください。唯一生き残ることが保証されている Grumpus は Filbo だけなので、Filbo は Grumpus の「x nubmer of snax」を養うよう求めるサイドクエストに使用するのが最適です。

プロローグ

新しいゲームを開始すると、飛行船に乗って、雨の中を島に向かって飛んでいきます。巨大な謎の生物に突き飛ばされ、地面に倒れる。最初の部分は非常に基本的なもので、動きのコントロールを教えてくれます。カメラを起動して、パスに沿っていくつかのオブジェクトをスキャンすることもできます。ルートは非常に簡単です — 道をたどり、画面上部の操作指示に注意してください。

最後に到達すると、船からあなたを吹き飛ばした飛行生物が頭上を飛んでいるのが見えます。気を散らしていると、地震で棚から落ち、下の石にノックアウトされます.

豆知識:転倒がマイナスの影響を与えるのはこのときだけです!

気絶している間、カット シーンが表示され、ここにいる理由が説明され、会話がゲーム内でどのように機能するかが示されます。

目が覚めている間に最後に 1 つ説明すると、ゲームが始まります!

フィルボが先導

最初に目を覚ますと、すぐに逃げる小さな赤い生き物に遭遇します。立ち方を教えてもらった後、地面に青いグランパスがいるオープン エリアに進むことができます。スナックスバーグ市長のフィルボ・フィドルパイです。進行するために彼に話してください。

はじめに

  • バグスナックをスキャンしてください!

Snakscope を開き、近くの Bugsnak をスキャンします。これはあなたがフォローした小さな赤い生き物です。

  • フィルボに報告!

最初のツールである Snak Trap を手に入れます。

初めてのバグナック!

  • バグスナックを1匹捕まえよう!

フィルボは、それを使ってストラビーを捕まえる方法を教えてくれます。

  • ストラビーに餌をやる

その後、捕まえたばかりの Strabby を彼に与えるように求められ、驚くべき結果が得られます。

さらに Bugsnax!

  • バグスナックを 3 匹捕まえよう!

フィルボはまだお腹がすいていて、あと 3 匹のスナックを捕まえてほしいと頼んでいます。現在このエリアには合計 4 匹いますが、そのうちの 1 匹である Green Lollive はまだトラップできません。岩の崖を通り過ぎて小​​川をたどり、ルートルを見つけます。ここに罠を仕掛けると、ロライブが盗もうとするかもしれません。ゲームの指示に従ってトラップを取得すると、ロライブが怖がって逃げ出し、ルートルを捕まえることができます。 Filbo に戻り、滝の近くで Strabby を捕まえます。左の滝の下には洞窟があります。中に入り、上の棚への道をたどって別のストラビーを見つけます.ロライブはここにいるので、再びトラップをつかんだ場合は、トラップを取得してヘビを追い払い、もう一度やり直してください。

  • 3 つの Bugsnax を Filbo に食べさせましょう!

フィルボにスナックを食べさせると、彼はガーデン グローブへの道を開き、そこでワンバスに会います。

帰宅!

  • フィルボを追ってスナックスバーグへ。

ベフィカは、すべてのスナックスが怖がって追い払われたので、固執しても意味がないことを知らせます.茂みのそばに立っているフィルボに近づくと、スナックスバーグへの道が開けます。彼はあなたを町の中心部に連れて行き、そこで最初の面接を行う必要があります.次に、ベフィカにもう一度会いに行くか、グランブルを見つけるかを選択できます。 (必要に応じて、Wambus にインタビューする時間を取ってください。ただし、時間制限はありません。)

Wambus が種まき

これは、あなたが出会う 2 番目の Snaxburg 居住者、農夫の Wambus Troubleham です。

ブルペン!

  • バンガーをペンに誘い込む

ちょっとしたカットシーンの後、2 つ目のツール、ソース スリンガーが与えられます。ワンバスはバンガーを近くの囲いに連れて行くように頼む。花に近づき、ケチャップをきれいに摘み取ります。バンガーを捕まえようとしないでください。捕まえられないスナックを経験するのは初めてです。ペンにケチャップの跡を置きます.2つまたは3つが仕事をするはずです.バンガーが中に入ると、ワンバスはゲートを閉じます.クエストを完了するには、Wambus と話してください。

それは痛かった!

  • フィルボをチェックしてください。

Wambus は、Filbo がいる次のセクションに案内します。進行状況を確認してください。

チップが落ちました!

  • フライヤーを 1 匹捕まえる

ケチャップをいっぱいにして、スキャンします。このエリアには、バンガー、シスカバグ、フライヤーの 3 匹のスナックがいます。フライダーは、ワンバスの庭の下にある小さな洞窟の屋根の上にあります。高すぎて手が届きません。スナック トラップを下に置き、ケチャップで覆うと、フライダーがすぐそばに来てトラップできます。

  • フライヤーを 1 つ食べる

彼のゴブに投げ入れてください。

害虫駆除!

  • シシカバグを 2 匹捕まえる (2/2)

ワンバスは今、シスカバグを 2 匹欲しがっていますが、これらは少しトリッキーです。近づくと近くの茂みに隠れます。茂みの横にトラップを設置し、ケチャップを使ってバンガーをおびき寄せます。茂みをケチャップで覆うと、バンガーが茂みを充電し、シシカバグを解き放ちます。シシカバグがトラップの下に出現しない場合は、トラップの位置を変更して再試行してください。

  • シシカバグ 2 匹に餌をやる

ハッチを降りろ!

バーガータイム!

  • バンガーを 1 つキャッチ

3 番目のツールである Bug Net を使用して、次の Snak である Bunger をキャッチします。しかし、これらを拾うには気絶する必要があります。 2 つのバンガーを近づけるためにケチャップの跡を敷き、ケチャップで 1 つ (または管理できる場合は両方とも) を覆います。ただし、水に入らないように注意してください。彼らは突進し、そのうちの少なくとも 1 人がぼんやりしているので、あなたはそれを拾うことができます。

  • バンガーに餌をやる

バンガーバンガーバンガーバンガー

ワンバスをスナックスバーグに戻そう!

  • 家に帰るよう説得する

これは、カット シーンの後に自動的に終了します。Wambus は、Garden Grove が実際の庭に適した場所ではないことに気付いたからです。彼が戻ってきたら、彼にインタビューできます。

退屈するベフィカ

ワンバスに餌をやった後、壊れた木を倒して次のセクションへの道を開きます。そこでベフィカ ウィンクルスヌートを紹介します。

ベフィカに戻ろう!

  • ベフィカが欲しいものを見に行く

ガーデン グローブに戻り、ベフィカと話してください。

高等教育!

  • 日誌を手に入れよう!

日記を持っていないことを明かすと、ベフィカは彼女の洞窟に日記を持っていくことを申し出ます。彼女のベッドのそばにある棚に飛び込んで、それを引っ掛けてください。

  • ベフィカと話してください!

彼女はあなたの日誌を紹介します。

  • 日誌を開いてください!

日誌のすべてのページについて学習します。

木立を探れ!

  • 6 種類の Bugsnax をスキャンしてください!

現在その地域にいるすべてのスナックスをスキャンするように依頼されました。アオウミバエが近くでズームしているのが見えます。橋を渡り、Wambus の農場に向かい、他の 2 匹、White Strabby と Weenyworm に会いに行きましょう。後戻りを避けるために、ウィニーワームを捕まえてください。

ポップクイズ!

  • ベフィカのお気に入りのバグスナックを探し出しましょう!

ベフィカはお気に入りのバグスナックを食べたがっていますが、それが何であるかを理解する必要があります。彼女の寝袋の上にある彼女の洞窟の壁に素晴らしいヒントがあります。日記を書いているときに見たことがあるでしょう。

  • ベフィカにお気に入りのバグスナックをあげましょう!

しかし、それがあまりにも微妙だった場合:それはウィニーワームです。さあ、彼女に食べさせてあげてください。

土を掘れ!

  • 午後 10 時から午前 1 時までの間にワンバスが何をしているか調べてみましょう!

時間をスキップするためにベッドで寝ることができます。 Snaxburg に戻ると、Filbo が飛行船を見つけました。待ちたくない場合は、真夜中まで寝てから、農場のそばにあるワンバスの家に急いでください。彼が立ち上がって別の部屋に移動したら、戸口に忍び寄ると、カットシーンが表示されます (可哀想なワンバス)。

ベフィカをスナックスバーグに戻そう!

  • 家に帰るよう説得する

ワンバスが何をしていたかを彼女に話すと、彼女はすぐに戻ってきます。機会があれば、簡単なインタビューに時間を割いてください。これで、ベフィカのメイン クエストは完了です。

グランブルの睡眠不足

Gramble Gigglefunny は Bugsnax を家族と見なす牧場主です。残念ながら、これにより彼は他の住民と対立することになります.

グランブルを探せ!

  • ビーチの近くでグランブルを見つけてください。

Simmering Springs に入ったら、右折すると、Gramble と Wiggle があります。彼らのカットシーンを見て、Gramble と少しチャットしたら、このクエストは完了し、彼を追って次のエリアに進むことができます。

ボールを持ってください!

  • バギーボールをコースに誘導する

これは簡単にできます。パス上でスプラウトを手動でガイドするか、ポイントをヒットして目標を達成し、スプラウトは自分のルートを可能な限りたどります。コースの最後に彼をパッドに案内してください。

  • バギーボールを手に入れよう!

バギーボールを手に取り、再びグランブルに話しかける。おめでとうございます。新しい Bugsnak 捕獲ツールが完成しました!

出動!

  • オレンジピールバグを 3 匹捕まえる。 (3/3)

グランブルの 3 匹のペットのピールバグが行方不明になりました。ピールバグは全部で4体。 1 つは、Gramble のキャンプ場のすぐ隣のトンネルにあり、Peelbug のサインが表示されます。トンネルの一方の端にスナック トラップを配置し、スプラウトを下に置いてもう一方の端に誘導します。 Peelbug がキャッチ可能になったら、Snak Trap にすばやく切り替えてトリガーします。他の3人は浜辺にいます。 1 つはグランブルに最も近い側の丸太の内側、もう 1 つはビーチの東側にある 2 番目の丸太の中にあり、4 番目はビーチの遠端の壁に設置された別のトンネルを通っています。バギーボールを使って、これらのうち 3 つをキャッチしてください。

  • グランブルと話してください!

Peelbugs は閉じ込められるのが好きではないことがわかりました。考えてみてください。

バグラングラー!

  • バギーボールにチョコレートを添えて!

バギーボールでBugsnaxをおびき寄せる方法を学びましょう。ビーチには 4 つのチョコレート プラントがあるので、ソース スリンガーをいっぱいにすることは問題ありません。 Kweebles は浜辺にいますが、Crapple には注意する必要があります。キャッチしないと、Sprout が盗まれ、仕事が難しくなる可能性があります。バギー ボールを Kweebles の 1 つの近くに置き、チョコレートで覆います。

  • Kweebles 2 体を捕まえずにグランブルに導く

個人的には、トレーニングコースのように、ビーチの中央にある高い岩に登り、頭上からスプラウトを誘導する方が簡単だと感じました。 Kweebles に近づきすぎると、走って隠れます。また、バギー ボールが長時間静止している場合、Kweebles の 1 つがスプーンの鼻で飛ばします。

グランブルをスナックスバーグに戻せ!

この時点で、グランブルは町に戻ることに同意します。戻ったら、納屋に向かい、グランブルとワンバスの対決のショートカットシーンを見てください.どうぞ、Gramble にインタビューしてください。

フィルボの冷たい歓迎

ちょっとしたお祝い!

  • フィルボがあなたと話したい!

このクエストは、フィルボ、ワンバス、ベフィカ、グランブルが町に戻ると、自動的にジャーナルに表示されます。フィルボと話して、キャンプファイヤーの周りでささやかなパーティーを始めましょう。

  • パーティーのゲストと交流しましょう!

Grumpuse の一人一人と話す時間をとってください。数回の対話の後、物事は本当に個人的なものになり、良い意味ではありません.全員が再び分裂したら、もう一度全員と話し、さらにストーリーの会話が必要な場合は、フィルボを最後に保存します.パーティーがすべて終了し、回復すると、Scorched Gorge へのゲートが開かれます。

ウィグルがビーチを揺るがす

Wiggle Wigglebottom は、Filbo のパーティーの前に話せる最後の Grumpus です。彼女はビーチの東端、木製のランプの近くにいます。 Simmering Sands に最初に到着したとき、Gramble との彼女のカットシーンの後、彼女とやり取りすることができます。

ペンパイナップル!

  • ウィグルの髪をパインアンチュラに変えよう!

パインアンチュラは砂に埋もれており、自分で取り出すことはできません。代わりに、ビーチにあるものをチョコレートで覆います。近くのクラップルはそれを砂から引っ張り上げ、水に向かって運び、クラップルの隠れ家に投げます。パインアンチュラは気絶し、網でつかむことができます。それを Wiggle に与えて、彼女の髪に向けてください。

グリーン デイ!

  • グレープスキートを 1 匹捕まえましょう!

グリーン グレープスキートは、午後 4 時から午前 4 時までの夕方にのみ出店します。グランブルの古いキャンプやウィグルズのハンモックで寝ることができます。午後5時まで。また、トラップをソースで覆っても、トラップからかわすため、捕まえるのが少し難しくなります。近くのラズビーに向かってチョコレートを撃つと、グレープスキートが降りてきてラズビーを吸います。これによりグレープスキートは肥大化して飛べなくなるため、ネットで拾うことができます。

  • Grapeskeeto を 1 つ食べさせてください!

少なくとも、これをどこに置いても構いません。

ポップ ミュージック!

  • ポプティックを2匹捕まえよう! (2/2)

フィルボと会話してパーティーを開かないと、焦土峡へのゲートが閉ざされてしまいます。パーティーの後、あなたは通り抜けることができます。ポプティックは、最初は小さすぎて罠にかからず、ネットで拾うことができないという点で独特です。峡谷には 2 つの場所があります。入り口近くの右側の壁に沿って、小川の終わりのはるか奥にあります。スコルペニョがトラップを燃やさないようにするのに十分な距離にあるため、小川の2つは簡単です。角を曲がったところ、隠れている茂みの近くに立って、ポプティックがあなたと水の間の半分になったら、ポプティックをホットソースで覆います. Scorpenyo はそれに火を放ち、弾けるので、トラップで捕まえることができます。

ポプティック 2 匹に餌をやる

これは、ビーチで Wiggle があなたに尋ねる最後のことです。

Wiggle を Snaxburg に戻しましょう!

彼女が戻ってきたら、彼女にインタビューすることができます。そうすれば、彼女のメイン クエストラインは完了です。

トリファニー ボーンズ アップ

Tiffany Lottablog は Scorched Gorged にあります。ゲートから Snaxburg まで、右の壁をたどって (Scorpenyo と Spuddy に注意してください)、考古学サイトの Tiffany に到達します。

デムボーンズ!

  • Ribblepedes を 3 匹捕まえる。 (3/3)

これらは、近くにある 3 つの建物の壁や天井に張り付いています。トラップを設置し、ホットソースで覆うと、Ribblepede がすぐに実行されます。

  • Ribblepedes 3 匹に餌をやる。 (3/3)

3 匹捕まえて、トリファニーに食べさせてください。

荒らし荒らし!

  • 遺跡の入り口をこじ開ける

この出入り口は、峡谷の入り口に最も近い東の壁にあります。自分で岩壁をこじ開ける方法はありません。代わりに、その前に立って、Spuddy に充電させてください。ぶつかる前に身をかがめると、壁にぶつかり、崩れ落ちて道が開けます。

  • トリファニーと話す

トリファニーに部屋が開いていることを知らせて、ちょっとした話を聞いてください。

歴史の授業!

  • 隠された遺跡を見つけて入る。

南の壁にあるトリファニーのキャンプの向かいには、中央の台地を分割する狭い隙間があります。通過し、右に曲がると風車が見えます。戸口はすぐ下に塞がれています。これもSpuddyを使って開けてください。

  • Shy Weenyworm を 1 匹捕まえる。

通常のウィーニーワームと同様に、これらはあなたから逃げますが、最終的に捕まえるためにその道に罠を仕掛けることができます.

  • Shy Weenyworm 1 匹に餌をやる

それをトリファニーに与えて、さらに会話をした後、彼女は家に帰る準備ができています.

トリファニーをスナックスバーグに連れ戻そう!

前のクエストを開始すると、トリファニーと会話した後、彼女は町に戻ります.この後、彼女にインタビューできます。

Cromdo が入賞

最初に Scorched Gorge に入ったら、左の壁に沿ってランプを上って上の階に行きます。 Cromdo Face は、あなたが彼に従うように叫ぶでしょう。彼はあなたに…橋を売りたがっていますか?

ドン・キホーテ!

  • 3 台の風車を正常に作動させましょう!

Cromdo の風車はウェビングで引っかかっており、Lunchpad を使用して解放する必要があります。石を拾い、パッドの上に置きます。ツール ラジアルのランチパッドに切り替えて照準を合わせ、発砲してクモの巣を吹き飛ばします。

エンプターに注意!

  • チープーフを 3 匹捕まえる。 (3/3)

ランチパッドがあなたのものになりました!飛び回っている 3 匹の Cheepoof を捕まえるために使用する必要があります。これらは着陸しないため、地面からキャッチすることはできません。昼間にスポーンする通常の Cheepoof と、夜に出現する White Cheepoof の両方がカウントされます。ランチパッドを下に置き、スナック トラップを上に置き、チープーフを狙って発射します。アラートを受け取ったら、トラップをトリガーして、スナックを引っ掛けます。いずれかのフレーバーを 3 つキャッチします。

  • チープーフを 3 匹養う。 (3/3)

フライ・ウィズ・ミー!

  • スイートフライヤーを1匹捕まえる。

Sweet Fryder Cromdo が望んでいるのは、目に見える方法がない高い崖の上です。ランチパッドはあなたをそこに連れて行くことができますが、ネットでフライヤーを捕まえることができないので、それを指摘する必要があります.クロムドの近くの崖の端に立って、ランチパッドを置き、フライダーでトラップを発射する必要があります.風がトラップを下のレベルまで吹き飛ばし、簡単に拾うことができます。

  • スイートフライヤーを1つ食べさせる

ノムノム

寒い足!

  • クロムドの足をボプシクルまたはビッグ ボプシクルに変える

1 つのビッグ ボプシクルが 2 つの通常のボプシクルに分割されるので、おそらくその方が簡単です。ボプシクルはシュガーパインの森にあるので、フィルボのゴースト ストーリーを行う必要があります。まだ行っていない場合は、道を開くためのクエスト。エリアに入ったら、キャビンに通じるランプの左側に向かうと、円を描いて歩き回るビッグ ボプシクルが見えます。凍った Bugsnak との最初の遭遇です。最初に解凍しないと捕まえることができません。そうしないと、あなたを氷に変えてしまいます。幸いなことに、ビッグ ボプシクルは攻撃的で、範囲内にいる限り突進してきます。袋小路の外に出て、スロープの底を回って近くの温泉に導きます.温水に入ったら、頭の上のタイマーがカウントダウンするまで、円を描いてリードし続けます.その後、それは 2 つの通常のボプシクルに分割され、気絶して網で捕まえることができます。 Scorched Gorge に戻り、Cromdo に餌を与え、それぞれの足に 1 つずつ入れます。

クロムドをスナックスバーグに戻そう!

  • 家に帰るよう説得する

彼の足が冷めたら、あなたはついにあなた自身の橋を所有し、クロムドはそれをひづめでスナックスバーグに戻し、そこでインタビューを受けることができます.

スナックスバーグはびっくり

怪談!

  • フィルボがあなたと話したい!

Wiggle Tiffany を Snaxburg に戻したら、次はパーティーの時間です!

ゴースト ストーリー パート 2!

  • 製粉所から薪を手に入れてください。

いくつかの対話の後、薪を取りに行くように求められます。工場がグランブルの納屋に最も近い角に積み上げられています。

ゴースト ストーリー パート 3!

  • バスルームでフィルボが大丈夫か確認してください。

離れ家は奥の隅にあり、ガーデン グローブとシマリング スプリングスの中間にある壁に面し、ベフィカの家の後ろの岩壁に面しています。

  • 火に戻れ…

物事は今、本当に不気味になっています.

ゴースト ストーリー パート 4!

  • 製粉所の騒音を調査する

今度は恐ろしい騒音がパーティーを中断し、あなたと Filbo は製粉所の中を調べに行くよう促されます。破壊された戸口から入り、2 階に向かい、行方不明の住民の 1 人であるチャンドロに会います。最後にキャンプファイヤーに戻り、もう少し会話をしてから、パーティーは終了します。シュガーパインの森への道が開かれました!

チャンドロは大きく生きる

Chandlo Funkbun は、Snorpy と話すようにあなたを送ってから、彼のダンク ゾーンに案内します。ここで、物を投げて Snakgrappler のトレーニングを開始します。

フープ・ドリームズ!

  • チャンドロのバスケットボールをバスケットに入れましょう! (3/3)

バスケットボールは手の届かないところに散らばっています。 You’ll need the Snakgrappler to grab each one. Then just aim for the basketball hoop, and toss each one through the net. Ball 1 is on the rim of the net. Ball 2 is on the cliff behind Chandlo. Ball 3 is in a tree off to the side of the cliff’s dropoff.

  • Return to Chandlo.

Talk to Chandlo, and he’ll point out a Cinnasnail near the tree that held the third basketball.

Slow your Roll!

  • Catch one Cinnasnail.

Launch your Snak Trap at the Cinnasnail with the Lunchpad. The trap will stick to the rock, but you can use the Snakgrappler to retrieve it.

  • Feed one Cinnasnail.

After feeding the Cinnasnail to Chandlo, he climbs out of the area, but the stationary lunchpad is broken. Look up next to the hoop where you shot the basketballs, and you’ll see a raised bridge with this icon on it. Anything you see with this icon can be grabbed with the Snakgrappler:Bridge handles, loose stones, Bugsnak parts, et cetera. Grapple the bridge handle to lower it down, then open the wall of stones.

  • Meet Chandlo at the cabin!

Once you’ve made it out, return to the cabin to talk to Chandlo.

Cheat Day!

  • Catch two Cinnasnails.

One wasn’t enough, so now Chandlo wants two more. You can see one on the far end of the plateau, across a gap where the Big Bopsicle is. Launch you trap and grab it with the Snakgrappler. The second one is to your left, closer to the gate to Snaxburg, near the Hunnabees. Catch it the same way.

  • Feed two Cinnasnails.

Feed both to Chandlo.

Carbo Load!

  • Catch two Hunnabees.

Hunnabees are fairly easy to catch by launching your trap at them, but they’ll stick to any surface they land on, so you may need your Snakgrappler to retrieve them if they hit the wrong spot.

  • Feed two Hunnabees.

Chandlo’s ready to return home now, but he won’t leave without Snorpy.

Leg Day!

  • Get Snorpy to go home!

Once you’ve finished all of Snorpy’s quests in this area, he’ll be ready to go.

Get Chandlo back to Snaxburg!

  • Convince him to go home.

Chandlo and Snorpy return together. Seriously, they’re the most adorable couple in the game. Now you can go interview both of them.

Snorpy Goes Outside

Snorpy Fizzlebean won’t trust you until you ask Chandlo to return to Snaxburg. Chandlo will say he won’t return until Snorpy does, and tells you to tell Snorpy he sent you to talk to him.

Get Hooked!

  • Talk to Chandlo

When you speak with Snorpy, he’ll give you a new tool:The Snakgrappler. It’s a long-range grabber that can pick up things like small stationary snax, your Snak Trap, or the Buggy Ball. Talk to Chandlo, and follow him to begin his quests.

Don’t Trip!

  • Get the tool from the Bugwatch Tower!

Once you’ve finished Chandlo’s quests, he’ll send you to Snorpy. The first task is to retrieve the new tool. Use the stationary Lunchpad in front of Snorpy’s cabin for a shortcut to the upper ledge, then the second one on your right to get to the top of the watchtower. Grab the tool – an alarm will sound and you’ll be locked in. Select your brand new Trip Shot, place it on the stand where you found it, and aim for the target extending off to the side. The flying Charmallow will fly into it, get stunned, and this will disable the alarm. (On a side note, don’t try to pick up the Charmallow; it’s still on fire.)

  • Return to Snorpy.

Talk to Snorpy to continue.

Sweet Tooth!

  • Turn Snorpy’s teeth into Kwookies.

Kwookies can’t be caught by the Snak Trap, and they’re too fast for your net. Scan a Kwookie to see its path, then place your Trip Shot using trees and rocks, extending it over the Kwookie’s route. When it hits the tripline, it’ll be stunned, and you can catch it in your net. Feed it to Snorpy, and direct it to his teeth.

Toasty!

  • Catch two Charmallows.

Charmallows are nocturnal, so you’ll either have to wait til 4 PM, or use Snorpy’s bed to sleep until 5 PM. Charmallows are always on fire, but there are two you can extinguish easily. The first one is behind Snorpy’s cabin. Use the Lunchpad to trap the Charmallow above the hot spring, and when it lands in the water, it’ll be safe to pick up. The second one is on the same plateau as the watchtower, but on the opposite end (when you take the stationary Lunchpad up, turn left instead of right). You can catch it the same way, but it might be tricker because of the Bopsicle that’s hanging around.

  • Feed two Charmallows.

Feed these to Snorpy. Afterward, he’ll say he’s ready to return to town, and will ask you to meet him outside.

Get Snorpy back to Snaxburg!

After a short cutscene between Snorpy and Chandlo, they’ll both head back to town, and you can interview them both.

Snaxburg Isn’t Safe

Break Time!

  • Filbo wants to talk to you!

Once Chandlo and Snorpy are back, Filbo suggests you go to bed early tonight. When you do, you’re awoken by a scream from Beffica. Follow him to the path next to Gramble’s barn for a cutscene.

The Intruder!

  • Scan the area for clues. (6/6)
<オール>
  • Pawprints on the ground right in front of you.
  • The back of the Snaxburg sign.
  • Spade on the ground in front of the barn.
  • Broken lock just inside the barn door.
  • More paw prints on the path between Wambus’ farm and his and Triffany’s house.
  • Bugsnak tracks in front of the outhouse.
    • Talk to Filbo.

    After you tell everyone what you found, the group has a discussion, and you’re sent to find Floofty and Shelda. This finally opens the way to two more areas:Boiling Bay and Sizzlin’ Sands.

    Floofty Changes Everything

    Floofty Fizzlebean is Snorpy’s sibling, and can be found in Boiling Bay. You actually meet them on your way to find Gramble and Wiggle, though they’re only known as ‘Mystery Grumpus’ at first.

    Mystery Grumpus!

    • Turn their left foot into a Strabby.

    When you first enter the Simmering Sands, you’re met with a strange Grumpus only known as ???, who gives you a new device:The Snaktivator. It lets you direct Bugsnax to specific bodyparts when feeding them to a Grumpus. They’ll leave without you getting a chance to speak or scan them, but it turns out to be Floofty, one of the missing Grumpuses, and this is technically the first quest you get from them.

    Find Floofty!

    • Find Floofty in the Boiling Bay.

    From the gate, head along the beach toward the shipwreck, where they’ve made their home. Watch out for the Paletoss, though.

    Get Hopping!

    • Turn Floofty’s hand into Red Banopper.

    There are two Red Banoppers in the area:One in the trees on the small islands, the other by the middle lava floe. This second one will be the easiest to catch. Set your Trip Shot on the lava rocks on the east side, and aim it for the ship mast that’s extending over the beach. This should be right in the Banopper’s path. Feed it to Floofty, and aim it for their right hand.

    Legwork!

    • Turn Floofty’s hand into Strabby.

    Floofty modified your Snaktivator. Switch to the Snaxperiment interface, aim it at their arm, and change it into a Strabby.

    Legtwork Continued!

    • Turn Floofty’s peg leg into Strabby.

    They really are a mad scientist, aren’t they.

    Coconauts!

    • Turn Floofty’s leg into Cocomites. (4/4)

    Thanks to the Snaktivator, you only need to catch one Cocomite. A little east of their boathouse, you’ll see a palm tree with the Snakgrapple icon on it. Hit it, and knock down a coconut. Find a place where you can set your Trip Shot close to a point where a lava floe runs into the water. Toss the coconut into the lava close to the water to catch it on fire, and it will eventually pop into a Greater and Lesser Cocomite. These can’t be trapped, and have to be stunned to catch them, so once they’re no longer on fire, stun them with your Trip Shot and pick them up. Feed one to Floofty, and use the Snaxperiment to change all four limbs (one part of each limb).

    Use Your Noodle!

    • Turn Floofty into Noodler.

    The Noodler is in the lava pool in the cave next to Floofty. Head in, and use hot sauce to lay a trail to lead it toward the shore. When it gets close to the water, the La Sodieux will extinguish it, and you can catch it in your net..

    • And Cocomite.
    • And Red Banopper.
    • And also Strabby.

    These three you can change at any time using snax you already fed to them.

    Get Floofty Back to Snaxburg!

    • Convince them to go home.

    With this, their experiments on the beach are done. When you return to town, you’ll get to see a talk between Floofty and Snorpy, then you can interview Floofty.

    Shelda Speaks in Riddles

    Shelda is the second ‘vegetarian’ Grumpus… for now.

    Find Shelda!

    • Find Shelda in Sizzlin’ Sands.

    There are two ways to get to Sizzlin’ Sands.

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  • In Boiling Bay, head into the cave near Floofty’s boathouse. On either side of a lavafall are four Cocomite statues. Activate them in order by the number of straws, 1-2-3-4.
  • In Scorched Gorge, head up to the broken bridge Cromdo ‘sold’ you. Chandlo has fixed it for you.
  • Once you’re in Sizzlin’ Sands, you can find Shelda meditating next to the oasis, on the side facing the pyramid.

    Hunger Pains!

    • Get cheese sauce for Shelda. (3/3)

    Since Shelda isn’t eating Bugsnax, she needs sauce to eat. The only place to find cheese sauce plants is in the mouth of the giant Grumpus statue. Use your Snakgrappler to stock up.

    • Return to Shelda.

    Talk to her for a bit of wisdom, and your next quest.

    Egglightenment!

    • Crack two Egglers. (2/2)

    You’ve probably seen Eggler shells laying around — they’re basically giant eggs. Like the Cocomites, these need to be broken open. There’s one next to you, in Shelda’s lean-to. Toss it onto the sand nearby, cover it in hot sauce, and the Incherrito will knock it into the air. When the egg lands, it’ll crack open. The next closest egg is on the pyramid, and you can do the same thing.

    • Return to Shelda.

    More wisdom, and another quest.

    Legend of Shelda!

    • Break two Preying Picantises. (2/2)

    There are two of these in the area, both on stone platforms on the north side of the oasis. The lower one can just walk off its platform, the other you’ll have to launch off with the Lunchpad. Have each one chase you into the water, which will extinguish their fire, and they’ll break apart.

    • Return to Shelda.

    Even more wisdom, and more questing to do.

    The Path!

    • Guide a Black Razzby from the under ruins to Shelda.

    This one needs a bit of setup. From Shelda, head back south to the corner of the pyramid closest to Boiling Bay. On the ground is a circle of broken rocks. Cover this with ranch or hot sauce, and the nearby Buffalocust will divebomb it, breaking open the entrance. There will be four doorways:One with a small room with some chocolate plants (go ahead and stock up), one with a balcony overlooking the area with the Razzby, and one with a Snakgrappler handle on it. Go ahead and open this last door, and go down that path. You’ll need to open a second door, a rock wall at the opposite end of the circular walkway, and a second rock pile at the far end of the last room.

    Return to the first balcony, toss your Buggy Ball down, and cover it in chocolate. With this, you can lead the Black Razzby through the gauntlet and to the stationary Lunchpad at the end.

    Note:You might want to hop down and take the time to catch the Incherritos in the first room. Splash some hot sauce on the flat rocks, and when they come out of the sand, get close to make them stun themselves and you can pick them up. This does mean you’ll have to run to the end of the course, then backtrack along the upper path, or stay below and try to lead the Razzby from there, but you’ll constantly have to worry about it hiding from you if you get too close.

    • Return to Shelda.

    Take the Lunchpad to the surface, and speak to Shelda.

    Get Shelda back to Snaxburg!

    • Convince her to go home.

    When you return to Snaxburg, you can watch a conversation between Shelda and Chandlo, then interview Shelda.

    Eggabell Keeps Her Cool

    Eggabell Batternugget is Lizbert’s partner, and Snaxburg’s resident doctor. You first encounter her in person in Frosted Peak, in a cave just above the frozen pond.

    Mountain Climb!

    • Search the Frosted Peak.

    When you arrive in the area, go straight up the ramp ahead of you. She’s in between the two flares. Once you get close, she speaks to you, and you get some dialogue options you can choose.

    • Ask her all the questions.

    Go down the list one at a time. Once you’re done asking everything, she tells you to leave, and runs off.

    Mystery Egg!

    • Follow Eggabell to discover her secrets…

    Leave the cave and head to the right, following the path along the base of the mountain, feel free to jump off the cliff to the lowest path. Eggabell is standing in front of a strange stone door. Approach, and once she’s done muttering to herself, you can talk to her again.

    Crack the Code!

    You need several key items, all given to you by returning Grumpuses to Snaxburg, then interviewing them.

    • Find Lizbert’s journal.

    You get the journal from Triffany, but it’s locked. You’ll need the Diary Key from Gramble to unlock it.

    • Find the missing page.

    Cromdo gives you a map for Boiling Bay. Follow it to the area where the Sherbie is, and you’ll find the missing page on the ground.

    • Find Liz’s device notes.

    Wambus gives you this one after his interview.

    • Find notes on the mountain.

    Snorpy gives you a Frosted Peak map that leads to the mysterious door.

    The Sunny Side!

    • Activate 3 Bug Statues.

    There are six total, but you only need to do three. Pick which ever you find easiest. Once you’ve done your three, Eggabell will return to do hers.

    Flutterjam: Top of the mountain, daytime – shoot it with peanut butter from your Sauce Slinger, and you can pick it up when it hits the ground.

    Scoopy: The most difficult one. Lure the Scoopy Banoopy close enough to either have it walk into a campfire or a Trip Shot attached to the fire. Once the Scoopy Banoopy is burned, it’ll count down, and pop into a Banopper, a Cheery, and a Scoopy. The Scoopy goes up to the ledge near the cave where you first found Eggabell. I found it easiest to lure it into the cave with chocolate, and have it jump at the Stewdler. This both thaws the Scoopy and extinguishes the Stewdler, so you can catch both.

    Chippie: This is another one of those Snax you can’t catch in your trap. There’s one that goes through a Stewdler cave near the mountain top. Set your Trip Shot across the entrance to the cave, and the Chippie will get stunned.

    Stewdler: Either catch the one along with the Scoopy, or wait until night and lure a Chillynilly to it with chocolate.

    Mt Sodie: This Sodie is in the frozen pond. You can’t catch it in the water, because it’ll freeze. Set your trap down at the top of one of the ramps leading into the water, and lure the sodie out with a trail of any sort of sauce.

    Chillynilly: These only come out at night. It’s easiest to catch this one along with a Stewdler by splashing the Stewdler with chocolate.

    Shell Shock!

    • Ask Filbo for help.

    Head back to Snaxburg and talk to Filbo. You’ll both return to Frosted Peak, and follow Eggabell to the door. There’s a bit of story, and then you’re done with the main quests!

    Help Eggabell!

    • Try to convince her to go home.

    Even though Eggabell never actually returns to Snaxburg, this is considered complete.

    Filbo Brings the House Down

    Note:this is the point of no return! Once you start this quest, you can’t do anything else, period! No quests, no mail, no collecting hats, no feeding Grumpuses, nothing! Make sure you’ve done everything you need to at this point. This begins the end game, but once it’s all done and the credits roll, you can reload the game to this point in time, but you can not go back!

    Major Celebration!

    • Get everybody to dance! (11/11)

    Approach each pair of Grumpuses, and you’ll see a little conversation between them. Take the time to talk to every Grumpus, and ask them to dance. You’ll get hints about what it’ll take to get them on the dance floor.

    • Beffica: Change the music on the boombox to her song.
    • Wiggle: Give her a cup of bug juice.
    • Wambus: Give him a cup of bug juice and follow him to hear his talk with Gramble.
    • Gramble: Joins with Wambus.
    • Cromdo: Talk to him after giving bug juice to both Wambus and Wiggle.
    • Shelda: Throw an object (bug juice cup / basket ball / toilet paper / Filbo’s plushie) at the confetti ball over her head.
    • Triffany: Talk to her a second time after you speak to Floofty, and suggest she go talk to Floofty. Follow to hear her talk with Floofty.
    • Floofty: Joins with Triffany.
    • Snorpy: Talk to him after Floofty and Triffany leave. Follow him to hear his talk with Chandlo.
    • Chandlo: Joins with Snorpy. (seriously, the most adorable couple)
    • Talk to Filbo.

    Head up to the balcony above Lizbert and Eggabell’s house, and you’ll be pulled into a chat with Filbo.

    The Quake…

    • Figure out what to do now.

    Everyone gathers around the town center to talk about plans. Once it’s all hashed out, the group splits up, and the party is over.

    Lizbert Goes Missing

    The Hunt

    • Open the mysterious mountain door.

    Follow Eggabell and Filbo to Frosted Peak. Fast-travel via the map has been disabled, so you’ll have to take the long way. They’ll lead you back to the mysterious door. You’ll automatically follow inside once it’s open.

    When you land, you’re surrounded by pieces of your broken tools. The only thing that still works is your Snaxscope. There’s only one way out, so follow that tunnel. When you rejoin Filbo, follow him to continue along the path. When you reach the end, you find Lizbert at last. Approach for a lengthy conversation.

    Learn the Truth

    • What happened to Lizbert?
    • What are Bugsnax?
    • What’s happening to Snaktooth?

    You’re finally able to interview Lizbert, and find out what’s actually going on. Once it’s all over, you’re sent back to Flavor Falls, and have to make your way back to Snaxburg. Talk to Filbo when you find him.

    Escape from Snaktooth

    Escape from Snaktooth!

    • Follow Filbo!

    When you reach Snaxburg, approach Filbo for a conversation between him and Snorpy.

    Defend Filbo!

    • Defend Filbo!

    Start down the path a bit and you’ll trigger the next event. There’s a narrower place between the stone on the left and the wall on your right where your Snak Chop can cover the whole width of the path. Place it there and chop up all the snax.

    Help Shelda and Floofty!

    • Help Shelda and Floofty!

    Continue down into Gramble’s barn to the next part. You’re given an upgraded Snak Grappler to use to punch the oncoming snax away.

    Help Chandlo and Snorpy!

    • Help Chandlo and Snorpy!

    This time you’re working with a new and improved Trip Shot. Chandlo will throw logs for attaching the Trip Drone lines.

    Help Beffica and Cromdo!

    • Help Beffica and Cromdo!

    The Lunchpad hasn’t been changed. This time, though, you’re launching explosive barrels of Snakwater. If you aim right (or get lucky), you can take out several snax in one shot.

    Help Wiggle and Gramble!

    • Help Wiggle and Gramble!

    Sprout’s gotten an upgrade as well, and fortunately, he hasn’t joined the snak revolution. Guide Sprout around to splat the oncoming Bugsnax.

    Help Wambus and Triffany!

    • Help Wambus and Triffany!

    While the Sauce Slinger hasn’t changed either, you do get an upgraded sauce to use with it. Grabbing from the plant next to you once will completely fill your inventory. Load up, and get ready to fire.

    Escape from Snaktooth!

    • Get on the balloon!

    Continue along the path to the balloon. You’ll get another cutscene as you take off with everyone you rescued.

    Once you land, head down the beach. You can talk to everyone who came with you. Once you’re done, talk to Filbo one last time, then follow him up the path.

    Congratulations, you’ve reached the end!