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盗む – サバイバルへのガイド

実績を 100% 達成し、ゲームの仕組みについて多少の知識がある私による、ほぼ完全なガイドです。

はじめに

いらっしゃいませ!この記事を読んでいるあなたは、ゲームを始めたばかりで何をしているのかわからないか、ゲームの仕組みをもっと知りたいと思っているでしょう。

さて、もう探す必要はありません!私はかなりの時間をかけてゲームをプレイし、各モンスターの動きのパターン、行動、情報についての相対的な考えを発展させて、私自身 (そしておそらくあなた) があまり問題なくやり遂げられるようにしました。

ただし、ゲーム自体にガイドが組み込まれていることに注意してください。各レベルについてはあまり明らかにされておらず、基本を理解するのに十分です.

クラシック モード

あなたは、いくつかの家具、貴重な青く光るオーブ、そして脚という名前のモンスターを除いて、ほとんど完全に空の広大な迷路の真ん中から始めます.

懐中電灯とレーダーの 2 つのツールを自由に使用できます。それでは、それらについて話しましょう :

懐中電灯はまさにそれがどのように聞こえるかです。迷路にはライトがほとんどないため、ナビゲーションにはほとんど必要です。モンスターに向けられた場合、少なくともほとんどの場合、モンスターを怖がらせて追い払います。詳細は後述します。

レーダーは地図のようなものです。レーダーの上は前方で、回転させることができます。自分自身のオーブの位置を示し、たまに足の位置を示します。レーダーは実際には存在しない通路や壁を表示する傾向がありますが、オーブの位置については嘘をつきません。それらを見つけるために使用してください。

あなたの目標は、迷路の周りに散らばっている 14 個の青いオーブをすべて見つけて集めることです。オーブはその存在を示す甲高い音を発するので、このノイズを聞いてオーブを見つけてください.オーブを 2 つ集めると、オーブを 200 個集めるように指示されます。これはそうではありません;最後の 2 つのオーブが脱出の鍵を握っています。

実行はオプションですが、推奨されません。そうすることで、Legs にあなたの位置を知らせることができます。必要な場合にのみ実行してください!

レッグスは普通のホラー ゲームの生き物ではありません。彼はあなたの懐中電灯を恐れており、フラッシュされると逃げ出します。彼は決まった位置からあなたを攻撃することは決してありません。彼が近づくと音を立てるので、彼の声を聞いてください。市松模様のホールの端で彼の目はかすかに光っています。彼がフラッシュせずにあなたに到達すると、画面に血が表示され、彼が再びあなたに到達するとゲームオーバーです。懐中電灯で約 3 回点滅した後、Legs は完全に静止したままになり、画面に RUN というメッセージが表示されます。彼があなたに突撃する前に、距離を置くのに約 4 秒かかります。

脚のこの激怒した段階は、あまり心配する必要はありません。彼の走る速度はあなたに近いので、あなたがミスをしない限り、彼は意味のあるあなたに追いつくことはできません.行き止まりに気をつけろ!このフェーズで行き止まりに達した場合は、常に脱出を試みてください。ロングショットで負けるよりも良いオプションです。彼があなたに到達した場合、彼はあなたを即座に殺すことができるので、このフェーズは生か死です.追跡音楽の再生が停止すると、ゲームは通常どおり再開されます。

あなたが生き残るのは、激怒した 1 段階だけです。 2番目の怒りの段階では、彼は凶暴になり、あなたよりもはるかに速く走り、容赦なく追いかけます。彼の遠吠えに耳を傾け、できるだけ早く最後のオーブを見つけてください!

ただし、足にはつま先を維持するための動作がいくつかあるため、それだけではありません。オーブが 6 つ以上になると、彼の赤い目が青く点滅し、オーブが近くにあることを示す音を鳴らします。青い光が動く場合、それはオーブではありません。彼はすべてのゲームでこれを行うとは限りませんが、オーブを収集するたびにその可能性がわずかに増加します。ほとんどの場合、残りのオーブが 1 ~ 3 個程度しか発生しません。目を開けておいてください。

オーブが 1 つ残ると、すべての壁に赤く光る目が現れ、彼自身を模倣します。繰り返しますが、これは保証されていません。彼はこの能力をオーブの模倣行動と組み合わせて使用​​ することもできます.これは、ゲームの開始時にまれに発生することもあります。

シャッター モード

シャッター モードはクラシック モードに非常に似ていますが、難易度がはるかに高くなります。クラシック モードの 14 個と比較して、勝つためには 9 個のオーブしか収集する必要がありませんが、懐中電灯を削除することで難易度が上がります。代わりにカメラで武装しています。

懐中電灯のように、カメラを使ってモンスターを追い払うことができます。部屋を完全に照らすためにも使用できます。その主な欠点はバッテリーです。カメラは最初に最大まで充電され、バッテリーがなくなるまでにカメラをちょうど 10 回使用できます。画面横のバッテリーメーターは、残り1回になると赤くなります。レッグが激怒し、彼をかわす方法がなくなるため、何としても、チャージが 1 つ残っているときはカメラを使用しないでください。

オーブを集めると、バッテリーが 1 回充電されます。つまり、レベル内で最大 19 回充電できます。不必要に使用しないでください。バッテリーは問題にならないかもしれません。通常のレベルでは、充電が 5 回未満になることはありません。

前述のように、このレベルでは脚の動作が異なります。彼は少し攻撃的で、最初からあなたを狩っています。彼を一度フラッシュするまでレーダーを開かないでください。そうしないと、彼はあなたを早く捕まえます。光が不足しているため、レッグスはあなたがあなたを見つける前に彼を点滅させるのを助けるためにはるかに大きくなります.音声に指向性があるため、ヘッドホンをお勧めします。

このレベルの激怒モードは異なり、識別がより困難です。 RUN プロンプトは表示されません。代わりに、彼は充電する前に通常のタイマーを使用して、完全に静止しています。このフェーズを過小評価しないでください。シャッターモードでは、追いかけている間、彼はあなたよりもかなり速くなります.距離を取り、彼にカメラをフラッシュして彼を気絶させます。これは通常、彼が興味を失い、追跡が終了するまでに 3 ~ 4 回行う必要があります。クラシックモードと同様、チェイス2はデス。カメラは役に立ちません。

カメラ以外の照明はあなたの周りの小さな光の輪だけなので、壁の近くにいてください。これにより、移動が容易になり、脚が攻撃できる角度を制限できます。繰り返しますが、ランニングはお勧めしませんが、注意すれば可能です。走って聞いてください。

かくれんぼ

このモードも、クラシック モードとは大きく異なります。このモードのモンスターには名前がありません (少なくとも提供された情報から判断すると)、このガイドでは彼をエドワードと呼びます。

このモードでは、いくつかの新しい機能が提供されます。たとえば、しゃがむことができるようになり、懐中電灯を消すことができるようになりました。

エドワードは黒と白の塊として隠れています。ここに描かれています:

これがエドワードの隠れ姿。このフォームの有効化には 2 つの条件があります:

  • 懐中電灯が点灯しているときに遠くから長時間見ると、懐中電灯が作動します。懐中電灯がオフの場合、この状態はほとんど無視されます。
  • 近づきすぎると作動します。この距離は、シャッター モードでの自然光の距離に似ています。

隠れる段階では、彼は常に自分の位置を変更するので、自分の位置を記憶するのは時間の無駄であることに注意してください。彼の再配置は、発見されるまでより頻繁になります。絶対に彼を見つけないでください.

見つかると、かくれんぼモードのフェーズ 2 が開始されます。今、エドワードは「それ」であり、彼はあなたに隠れ場所を見つけるために5秒を与えます.この時、できるだけ距離を取ってください。しゃがんでノイズを減らします。懐中電灯をつけたままにしておくことができますが、サイレンの音で示される彼の声が近くに聞こえない限りは.これが聞こえたら、隠れる場所を見つけてしゃがみ、懐中電灯を消してください。この位置に長時間留まらないでください。彼が去ったらすぐに反対方向に出発してください。

他のモンスターとは異なり、エドワードはフェーズ 2 でレーダーで見ることができ、赤い光る円で示されます。レーダー使用中はしゃがむことができるので、レーダーを活用して敵を警戒しよう。レーダーの距離はかなり誇張されていることに注意してください。彼は見た目よりいつも近くにいます。

このレベルのフェーズ 3 は、エドワードがあなたを見つけたときに始まり、勝利の金切り声を発し、プロンプトが点滅します。画面上。彼がこれをしたらすぐに、できるだけ距離を取ってください。エドワードはときどき壁を突き破ることができます。これは、叩く音で示されます。そのため、このように距離を縮めないように、常にまっすぐな道を走るようにしてください。減速しないでください。音楽の再生が止まると、あなたは再び「それ」になり、エドワードは再び隠れ始めます。

これはレーダーを使用するのに最も安全なモードなので、必ず実行してください。このモードは 22 個のオーブを保持します。これは、レーダーを使用しなければ、ゲームを長く困難なものにする恐ろしい数です。

レーダーは、エドワードが隠れているエリアを通過する別の方法を見つけるのにも役立ちます.または、彼がいるエリアを通り抜けるには、懐中電灯を消し、可能であれば出口に到達するまで部屋の壁の近くを歩きます。

エンドゲームでは、エドワードはしばしばオーブの隣に隠れて、あなたに彼を見つけさせます.これが発生した場合は、彼に背を向けてオーブを集めようとするか、オーブから遠く離れて彼をおびき寄せて場所を切り替えることができます.

どうにかして彼をまったく見つけずにゲームをやり遂げた場合、オーブが 1 ~ 3 個になると、彼は現在の隠れ場所から飛び上がり、プロンプト「PLAY WITH ME!」を点滅させます。悪いシーカー!なぜ私と遊んでくれないの?これにより、フェーズ 1 からより激しいフェーズ 3 にスキップします。そのフェーズに関するアドバイスがここに適用されます。距離を置き、立ち止まらないでください。

リビングホール

おそらくゲームで最も難しいゲームモードはリビングホールで、いくつかのメカニズムを組み合わせて非常に挑戦的な体験をしています.モンスターは 1 体だけではなく、複数存在し、壁に完全に溶け込んでいます。懐中電灯とレーダーに加えて、スペースバーを押すことで使用できる新しいツールであるセンサーを装備しています。

センサーは、次の 2 つの非常に重要なことを行うため、最も価値のあるツールです。

  • It acts as a timer, displaying 120 seconds until 0. It is useful to keep track of this time, because at 0 you need to be hiding inside of a vault to live. At ~30 seconds remaining the flashlight will break and begin to dim. At 0 most wall monsters will enrage and begin to chase you.
  • It also, as the name implies, acts as a sensor for the many creatures in the wall. By default the screen is black and faintly green. It will become dull green if there is a dormant creature detected, and bright green if a creature likely to attack is detected. It will beep if it detects an attacker, and beep faster depending on proximity.

There are three vaults :Vault A, Vault B, and Vault C, all placed at a mostly equal distance from each other on the map. You will always begin inside of a vault, though which vault you spawn in is random. After the vault has been used once, it will die, indicated by the sounds of it shutting down. A dead vault’s door will not be able to be closed again, and the creatures will still be able to enter.

The sensor’s sensing functionality won’t be of much value to you, because any monster that intends on attacking you will awaken when you get close, and the sensor will quickly beep even when not being used if a would-be attacker is near. If it intends on attacking you, it will remove itself from the wall and begin to shuffle towards your position, making a great amount of noise while it does so. Think of it like SCP 176 or a weeping angel from Doctor Who, freezing when looked at and moving forwards when your gaze is not focused upon it.

Running increases their chance to attack you, though it can be vital to save time. A big gamble to take, but one that could surely pay off. This becomes a riskier strategy for every orb you collect. There are 20 orbs in total.

The Phantom

The 5th and final gamemode features the Phantom, Presumably the creature at the end of Classic Mode, who has a whole new set of mechanics and is quite severe in difficulty.

The phantom is invisible, however to it you are also invisible. The maze is littered with furniture which is will toss around while navigating the maze looking for you. Press space to hold your breath to avoid detection. If it finds you, you can both see each other and it will lead to a fatal chase which ends only on two conditions:You finish the level or you catch it with a device.

Devices can be planted by left clicking. You only have two and they take a while to charge up, but when active can send the phantom to the other side of the maze while it is chasing you, disengaging the fatal chase mode. Use them sparingly! It helps to place one where you initially start off and save the other until you trap it with the first. Place the second in an area you often cross. At all costs, don’t get lost.

Shuffling furniture around will make noise and attract the creature to you. Though inevitable most of the time, try to avoid doing so. Do not run at all unless being chased. It is faster then you are, even when not engaged.

Remember to always try to make use of the devices. If the monster begins to repeatedly checking the room which you are in, start making your way to the nearest one.

It helps to also play by sight. Since holding your breath is timed, do not do so unless you are certain it is in the room with you, indicated by the tossing of furniture.

Risky strategy, but if a hallway is blocked away by debris, you can sprint around to call the phantom to you, who will fly through the hallway and remove it. Again, risky strategy, but possible. Just find another way around.

Not really a whole lot of strategies for this one. You might get lucky once. Just play carefully and watch/listen for it.

Secret Game Modes

Because these are secret, I’ll let you find out how to unlock them yourself (Unless you don’t care, in which case, click the stars you’ve earned under the first three modes. Phantom and Living halls do not have one).

The Labyrinth

Hard mode version of classic mode. Legs is 3x more aggressive, the map is twice as big (and outside this time), and you must collect 40 orbs. Legs will spawn once you have collected 7, or 33 remaining. The radar gives you a full view of the map this time, not just the spots close to you, so use this to your advantage.

Also, forget everything I said. Run everywhere. The maze is twice as big and, though I have no means to prove it, I believe Leg’s AI is always under the assumption that you’re running because whenever I do run vs when I don’t he doesn’t seem more inclined to attack.

His enraged phase is brutal and unforgiving. His running speed is similar to yours again, but this time the whole maze darkens and your flashlight breaks. On the second enraged phase, he will not go berserk, but the labyrinth will begin to tilt. This can also happen on the subsequent chase phases.

On occasion, instead of the game playing normally, the run phase will begin, Legs will spawn immediately, and the enraged phase will play similarly to the berserk phase from classic mode. It’s only ever happened to me once so I’m not very sure how to deal with it.

Shudder Mode

Follows the same concept. Map is larger, 18 orbs must be collected instead of 9, Legs is much faster, maze is larger. This one actually has a day/night cycle, where the sun sets and the maze darkens over time. Run everywhere. Legs is a lot faster and the best way to flash it is to navigate by sight.

If you hear it, stand in the middle of the room and point your camera to the direction which you think he is likely to come from. DO NOT STAND AGAINST A WALL! It only takes a few frames for him to get from point A to point B, and he is also likely to hug against a wall as he travels to you. His enraged phase is also much more unforgiving. Make distance.

Other than that it’s not much different than shutter mode.

The Junkyard

Hard mode Hide and seek. 52 orbs must be collected to win. The map is much larger, and instead of checkered halls, tons of furniture line the map and form a maze of their own. These are quite advantageous:Edward cannot break through these, and you can see over them. Because he produces light when looking for you, you can almost always tell his position.

The problem is that it is much harder to navigate. Edward favors hiding near orbs in this gamemode, so you may have to leave some behind.

I honestly find this mode easier than Hide and Seek, simply because he’s easier to see before you go somewhere because of the light. It’s not going to be difficult to not find him for the whole game, but you’d better hope you don’t, because his chase phase is, say it with me, much more unforgiving. He moves a bit faster than you do but stays out for about half as long.

The Three Last Achievements

Three achievements remain:

Close Call

Replenish your batteries after running out of batteries in Shutter Mode.

You could probably get this achievement by chance, but the best way to do it is to purposely run out of batteries on the last two orbs. Or the beginning, if you enjoy a challenge run.

Bold

Beat Classic mode without walking forward.

The game refers to this achievement as the backwards achievement, but you’re better off crab walking down the halls. Make use of A and D. Basic rules for Classic apply.

Deaf

The most challenging achievement by far. Play this mode like classic mode, always look for it. Make sure it has exited the room before continuing about your business. PLACE THE DEVICES! Check the room for out of place furniture. If the lamps or chairs are flipped over, it’s been somewhere. Be cautious.

I find this one to be pretty luck based. Just keep at it.