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アラロス – 四王国のチャンピオン – 公式 FAQ

よくある質問

共有/分割画面協力タグが表示されます。この機能は EA に付属する予定ですか、それとも開発段階で追加されますか?

  • はい、Coop はローンチ時に参加します。共有画面、分割画面なし!

アーリー アクセス中またはアーリー アクセス後に追加された 8 つの新しいロケーションは、レイト ゲーム エリアまたはエンド ゲーム エリアになりますか?

  • 新しいマップ関連のもの [おそらく 4 つのエリア + 4 つのエリアと他のコンテンツ] を入れるために、2 つの異なる更新を考えています。これらのエリアはすべてクエストと NPC を追加し、ロックを解除する必要はありません。Steam/GOG でゲームを更新するだけで利用できるようになります。

コンパニオンには単一のクエストまたはクエストラインがありますか?

  • もちろん、各コンパニオンには独自のクエストがあります。

家/氏族は純粋にバックストーリー/特徴のためですか?それとも、それぞれにクエストラインがありますか?

  • ハウス/クランのいくつかは、プレイヤーがゲーム内で見つけようとしている多くのクエストやキャラクターに直接関係しています。あなたのキャラクター/種族/評判に応じて、世界中の特定の場所で特別な吠え声、会話、言及など、さまざまな反応が得られます。すべてのハウス/クランに「ファミリー クエスト」があるわけではありませんが、一貫性を維持するために最も関連性の高いものだけが含まれます。将来的にハウス/クラン関連のクエストを追加することはとにかく問題ではありません.他のことと同様に、すべてを慎重に検討する必要があります [何かを追加するたびに、文字通り何百ものページをチェックする必要があります]。

世界の歴史や短編小説などを学べる本はゲーム内にありますか?

  • はい、ゲーム内には、世界の伝承に関連する短編小説を含む本がたくさんあります。 [Skyrim のように]インベントリから本を読むことができます。ゲーム内/伝承イベントとキャラクターのコーデックス エントリもあります。さらに、プラメンは世界とその歴史についての物語を語るキャラクターでいっぱいです。これらの種類の情報、周りでやるべきことの手がかりなどを提供するために入れられたキャラクターの完全なセットがあります[ロアキャラクター、頭の上に本のアイコンが付いています]。 Alaloth の世界はクロスメディア ユニバースになるように構築されているため、コミック [The Tempest]、本、その他のメディアを通じて、今後さらに多くの追加情報を見つけることができます。

基本的なロードアウトとして弓や遠距離武器を使用できないのですか?近接だけ?

  • Alaloth では、近接戦闘機の役割を果たし、戦闘は最初から近接戦闘を中心に構築されています。ただし、3 つの異なる力の方法 [武器、自然、神々] の中から選択してビルドをカスタマイズできます。 Way of Arms は、一人前の戦士を作り上げることをいとわないプレーヤー向けであり、Marksman の職業が導入されており、プレーヤーは、ゲーム内の他のスキルとして使用される遠隔スキルを習得できます [学習する必要がある、クールダウンがあるなど]。 .

価格?

  • ゲームは 24.99$/€ で発売され、発売時には 20% オフになります。 [OST、アートブック、ゲーム内コンテンツ] に追加コンテンツを追加する特別なバンドルも開発中です。詳細は D1 の前にお知らせします

つまり、ゲームには時間があり、アクションには時間がかかります (世界地図とダンジョンでも)。時間制限のあるクエストはありますか?

  • ゲームには時間があります。場所間の移動にはゲーム内で数日かかる場合があり、一部のクエストは特定の日付に依存する場合があります。時間に敏感なクエストもありますが、すべてではありません.ユニークなベンダーやクエスト提供者などの特別なキャラクターは、[いつか] 発見する必要がある特定の場所で、特定の日付にのみ見つけることができます。 1 回の実行ですべてをチェックする方法はないため、すべての実行が異なるはずです [意図的に!]。

エディション/バンドルはいくつありますか?

  • 先ほど言ったように、通常版とは別に、ローンチ時にはいくつかの異なるオプションを用意する予定ですが、現在はパーツをまとめているところです。

移動中にゲームの難易度を変更できますか? コンパニオンがゲームに参加すると難易度が上がりますか?

  • このゲームには、イージー、ノーマル、ハードなどの典型的な難易度設定はありません。動的な難易度システムが導入されており、さまざまなプレイヤーのパーティーの詳細 (はい、含まれる仲間の数) に基づいて、遭遇の難易度が変化します。シングル プレイヤー キャンペーンと競争力のある 2 つの異なるモードでプレイできます。したがって、基本的には、冒険中に他のチャンピオンを対戦相手にするかどうかを選択できます。もちろん、それらがなければ、課題は低くなります。他のチャンピオンは、アラロスを倒すために、あなたと同じようにアーティファクトを探して独自の実行を行います

さまざまな戦闘スタイルの仕組み

  • 4 つの異なる戦闘スタイルがあります:1H + シールド/重火器 [2h]/二刀流/ポールアーム。最初はお気に入りの武器を選択しますが、プレイ中に別の武器を装備するだけで戦闘スタイルを変更できます。それぞれに異なるアニメーション セットがあり、もちろん仕様も異なります。

世界の大きさと場所について?

  • ゲームの世界 [プラメン] は非常に巨大です。モジュール方式で簡単に拡張できるように構築し、さまざまなレースをプレイするプレイヤーが外出先でバランスの取れたランを行えるようにしました。あなたはあなたの拠点から始めます [これについてもっと言う] そして、各王国には訪問する場所がたくさんあります.運が良ければ]、さまざまな興味深い場所とさまざまなサブロケーション[家、地下室、玉座の間など]。さらに、クエストでマップ上に特別な FA ポップアップが表示されます。

自分のキャラクターを自由にリスペクトできますか?

  • はい。Alaloth では、マップ上の聖域の 1 つで見つけることができる特別な神社で生け贄として捧げられる特別なアイテムである混沌のオーブを通じて、イワナを再指定することができます。オーブを使用せずに char を再指定する 2 つ目の方法もありますが、これは伝承に関連した方法であり、この方法とは異なります。筋金入りの選択].

目標プレイ時間は(メイン ストーリー + すべてのサイド コンテンツ、メイン ストーリーのみ)ですか?

  • これは、プレイ スタイルと、最初に選択したゲーム モードによって大きく異なります。まず第一に、両方のモードで、エンドゲームに入るために必要なアーティファクトは、戦闘エリアでランダムな方法でスポーンします。したがって、運が良ければ、アーティファクトを取得するためにすべての FA をクリアする必要がある場合もあります。エンドゲームに入るために必要な「何か」を実行するには、4 つが必要です。ソロプレイなら大したことない。競争力のあるプレイをする場合は、IA チャンピオンが独自に実行することを考慮する必要があります。これは、彼らがアーティファクトを見つけることができたことを意味します[王国ごとに1つのアーティファクトがあります]。たとえば、アーティファクトを持っている場合、彼らはある時点でそれを取得するためにあなたを狩る必要があります.反対に同じです:ピースを [またはそれ以上] 見逃して、他のチャンピオンがそれを見つけたことがわかっている場合、ある時点でそれらを追跡して取り戻す必要があります.これだけで、ゲームに多くの戦略が追加され、実行の期間が実際に変わる可能性があります.メインクエストは基本的に「Alalothを倒す」であり、理論的には、クエストを何もせずにプレイしてアーティファクトを見つけるだけで彼を倒すことができると考えてください. 130 以上のクエストがあり、ランダムに生成されたバウンティがあり、各チャンピオンは競争に参加し、異なる行動 [パッシブ、ニュートラル、アグレッシブ] を持っているため、プレイスルー時間は実際には 8 ~ 10 時間のようになり、最大で 40、50、60 になる可能性があります。常に考慮してください。おそらく毎回いくつかのコンテンツを見逃すことになるだろうから[時間指定のものについて考えてください]、そして異なる種族はダイアログ/吠え声/クエストを通してプレイヤーに異なる感覚を与えるため、ゲームは複数の実行をプレイする完全なケーキを与えると考えられてきました

すべてのスクリーンショットにコンソール インターフェースがあるのはなぜですか?

  • ゲームはマウスとキーボードの両方とコントローラーでプレイできるため、表示されているスクリーンショットはコントローラーでプレイしているときに作成されています。

ローカライズに関する詳細はいつ発表されますか?また、早期アクセスにはどの言語が含まれますか?完全なリリースはいつ予定されていますか?

  • 英語のみで D1 を終了します。ゲームは準備ができており、市場からのフィードを考慮しても、早期アクセス中に他の言語を追加するために積極的に取り組んでいます.約 1 年間早期アクセスを維持することを考えていますが、これは、コンソール ポートやその他のビジネス関連のものを考慮すると変更される可能性があります [つまり、数が少なくなったり、多くなったりする可能性があります]。ニュースが入り次第、リアルタイムで更新します。

高い FPS を維持するために、ゲームは DLSS または FSR をサポートしますか?このゲームは Unity エンジンの作成のように見えます (これについては間違っている可能性があります)。 Unity はさまざまな問題を抱えていることがわかりました .

  • 私たちの美しい手描きの世界は、ほとんどのハードウェアでスムーズに動作します。 DLSS または FSR をサポートする GPU を所有しているすべての人にとって、さらに良いニュースがあります。最高の解像度でも、高く一貫したフレームレートに到達できるようになります。それではネイティブスケーリングをお楽しみください。かなり低い最小要件をターゲットにしているため、DLSS も FSR も必要ありません。画面上でラスタライズされたビジュアルの大部分は手描きのプリレンダリングされた背景であり、フレーム時間のほとんどが費やされるため、ゲームはそれほど GPU 集約型ではありません。物事のCPU側で。はい、ゲームは Unity で開発されています (変更あり)。

EA から完全リリースまでの完全なロードマップは、ストア ページまたはこちらに掲載されますか?

  • もちろんです。主要なマイルストーンを含む最初のロードマップをできるだけ早く投稿する予定です。このロードマップには、現在取り組んでいる最も重要な機能が含まれますが、すべてのコンテンツ/修正に関するすべての情報を含むロードマップを毎週更新します。実際には、平均して週に 2 回ビルドしていることを考慮してください。作業の状態をテストできるようにするために使用するブランチに関する詳細情報と、開発中のものは、リリース前に提供されます。

ガメラ インタラクティブは 1923 年からゲームを作り続けています。ビデオゲームが登場する前の時代に、ガメラ インタラクティブはどのような会社で知られていましたか?

  • 笑。これは単なるおかしな見返りですが、多くの人がところで、創業者はゲームの長い歴史を持ち、2001 年以来、[Midway、Eidos、Bethesda など、出版と開発の両方で、さまざまなプロジェクトに取り組んできました。インディーズのヒット曲から AAA の製品に至るまで].

キャラクターのレベルアップには何を使用しますか?何らかの通貨 (魂など) はありますか?それとも単なるスキル/属性ポイントですか?

  • レベルアップに標準の XP sys は使用しません。戦いを通じて「レベル」のロックを解除します。戦闘エリアを主張すると、使用するスキル、特性、統計ポイントを選択できます。

このプロジェクトに初めて取り組み始めたのはいつですか?年単位の回答で十分です。

  • それはとても長い話です。ゲームは2017年に発表されましたが、これを「やらなければならない」という理由だけで。当時、私たちはアイデアをまとめて、プリプロダクションのセットアップを考えていましたが、IGNはChris Avelloneの関与を知っていたので、私たちのドアをノックしました.そのような巨大な雑誌があなたを突っついたとき、「ねえ、いや、3Dプロトタイプがうまく機能していないだけだ」とは言えません。だから私たちはそれをしました。これにより、私たちは実際のマスタープランについて考え始めることを余儀なくされ、年末までにプリプロに入りました. 14 か月ほどのプリプロダクション期間は素晴らしく、適切に作業を開始する時期だと考えました。しかし、人生は計画を立てるときに起こるものです [引用] そのため、パンデミック、山の事故で亡くなった創設者の 1 人、クリスの申し立て、私たちのコーダーがミンスクで逮捕され拷問を受けたこと、洪水などの問題に直面しなければなりませんでした。完全に制御できない他のイベント。チームは 2021 年 3 月にゲームに「本格的に」取り組み始めたと言えますが、壊滅的なイベントは発生していません。

ゲームのターゲットは?オールドスクール RPG の情熱的なプレイヤーとして何を期待していますか?

  • これは私たちにとって最も興味深い質問の 1 つです。 Alaloth は、オールドスクール クラシックとモダンなソウルライク/アクション ゲームの中間に位置すると考えられてきました。これは、同じニッチの 2 つの異なるターゲットと話していることを意味します。昔ながらの cRPG 愛好家とミニマックス愛好家が同時にゲームをプレイしています。私たちがやろうとしているのは*、両方の種類のプレイヤーに、お気に入りのゲームを別の方法でプレイするように強制することです.より明確に言うと、cRPG プレイヤーはすべての対話、吠え声、本、ヒント、コーデックス エントリなどを読むことになります。彼らは点をつなぐためにこれを行い、ここに戻ってきてこう言います。コミックでは、このセリフは一貫していないと考えました」.ううう。すばらしい。一方、ディアブロのようなプレイヤーは、ゲームを打ち負かすための最高のビルドを作成しようとして、すべての単語 [実際には 300k の単語] をスキップします。彼らは、数字、統計、武器、ボスを倒すためのヒントとコツなどについて話します。さて、cRPG 愛好家が戦いを楽しみ、アクション愛好家が読書を楽しむ一日の終わりに到達しなければなりません。達成可能な方法のサンプル:クエストをまったく行わずに Alaloth を倒すことができます。ただし、4つの統計[str、dex、cos、luck]があり、各統計には5ポイントを費やす必要があるため、charを最大にすることはありません。ポイントは、戦闘を通じてこれらのポイントを 10 だけ獲得することです。他のものを手に入れるには、あちこちに散らばっている特別な本を見つける必要があるので、物を殺すだけでなく、クエストを行ったり、探検したりする必要があります.繰り返しますが、単なるサンプルです。同時に、cRPG のプレイヤーは、ゲームをクリアするにはアラロスを倒す必要があるため、ある時点で戦闘を適切に学習する必要があります。

敵を囲む赤い枠を無効にすることはできますか?私の意見では、視覚的に物議を醸す決定ですが、足元に赤い丸があれば十分です 🙂

  • プレイヤーの足元にあるカーソルの色は、選択した種族を反映していますが、最近の予告編で気付いた敵の周りの赤いカーソルは、ロック システムに接続されています。敵をロックすると、その「足」の周りに赤いカーソルが表示され、ロックしている敵が明確になります。誰もロックしていない場合は、目の前にいる敵の周りに赤いカーソルが表示され、その場合に攻撃がどの方向に進むかを示します。

手動保存はありますか?それとも常時オートセーブですか?このゲームには属性、派閥などもあるため、ピラー、パスファインダー、神性などの選択が重要であることを考えると、ストーリーを分岐する前に手動で保存できるとよいでしょうか?

  • ゲームはキャラクターの進行状況を特定の時点で自動的に保存します。手動で保存する必要はありません。ゲーム内で複数のパスを探索するためにセーブを分岐することはできません。選択を行い、それに固執する必要があります。このゲームでは複数のセーブ/キャラクターを保存できるため、以前のキャラクターを維持しながら、他の種族/属性/などでクエストをリプレイする余地があります。

アライメントについて詳しく教えていただけますか?ゲームプレイの善悪などにどのように影響しますか?

  • キャラクター作成では、遺産、属性、神格を選択できます。レガシーとはあなたの家を指し、ゲーム・オブ・スローンズのさまざまな家のようなものを考えてください. 40 の異なるハウス/クランから選択できます。しばらくするとレガシー モードが追加され、独自のバナー/モットーを作成し、独自のハウス/クランを開始できるようになります。整合性はあなたの道徳的立場です。あなたは善、悪、または中立であることができ、どの仲間があなたの旅に同行し、いくつかのクエストを利用可能にするかどうかを決定します.アライメントを選択すると、プレイスルー中に変更されることはありませんが、ユニークな実行にはさまざまなオプションが利用可能になります.そのため、プレイヤーは、NPC と同じように、たとえばユニークなクエストにアクセスできます。最後に、Deity は、あなたが祝福された神のことを指し、特別なボーナスを与えてくれます。選択できる神格は、種族と属性によって決まります。

カメラは固定ですか、それとも回転ですか?

  • カメラを回転させることはできません。移動/戦闘中にリアルタイムでズームイン/ズームアウトできます。

クラフトシステムはどうですか?このようなシステムを通じてのみ、特定のアイテム、防具、呪文、武器を入手できますか?

  • 武器や防具を作成するには、もちろん設計図システムを使用します。 「人間の王国に常に住んでいた人間の鍛冶屋が、なぜエルフのものを作ることができなければならないのか」について私たちが考えたユニークなこと。とんでもない。つまり、すべての種族には独自の設計図があり、あなたが人間で、光沢のあるエルフのセットが必要な場合は、ララスティアに移動してエルフの鍛冶屋に会わなければなりません。他のオプションは、各王国の職人が場所に移動したり、旅行中の商人を探したりする特別なイベント[市場]に参加することです.防具や武器を作るにはインゴットが必要です。すべての王国には、3 つの固有の素材と、他の王国と共有される 2 つの共通素材があります。インゴットは、クエストで見つけたり、特別なベンダーから購入したりできます。

私は魂のゲームがあまり得意ではありません.アラロスは、そのようなゲームが苦手な人には難しいですか?

  • Alaloth には、cRPG とアクションの 2 つの異なる魂があります。私たちが言ったように、アイデアは、通常、これら 2 つの魂のいずれかを愛するプレーヤーに、少し異なる方法でプレイするように「強制」することです。戦闘システムをマスターするのは簡単ではありませんが、練習が鍵です。回避、受け流し、反撃を適切に行うには少しタイミングが必要ですが、急いで入ってスタミナバーをチェックして、アクション/攻撃を実行できなくなることを回避することが重要です.

スキルがリリース バージョンと同じ独自のクールダウンを共有しないことを望みますか?

  • Each skill has its own unique cooldown and there will be some with a max number of charges per fight.

How big are the locations in the game, if we compare, for example, with PoE? And how many are there?

  • The world map is huge. Each kingdoms has 7 cities, 7 FA, special areas to be unlocked, sub areas, points of interest. Way more than 100 locations to explore are in [at D1 + new locations on the way]. Not so easy to make a comparison with PoE but we would say that we are more or less aligned in terms of average sizes with them. Always considering that PoE is a game made by a massive team with way more resources than we had as indie studio.

Is there any planned story expansion DLC (separated from the main game)?

  • Yes we have plans for this. The world has been built in a very modular way and there are other kingdoms around The Four Kingdoms, PC could already know about through the world lore [The Sariqi Caliphate, The North Sea Empire, The Shadow Continent etc]. Release first, more details about this later on this summer TBC.

Can you go into Detail on Strongholds? Can they be upgraded etc?

  • When you start the game, you start in your stronghold [we have one per race of course]. The first content update planned will allow player to customize their own stronghold changhing its layout. The stronghold will be a mini-hub in which players can find useful resources [personal smith, cook etc], their own personal shrine, their stash and so on. From time to time, new QG and NPC will be visiting the stronghold giving access to new quests.

Curious to mounts will races have a class specific mount…like a Elf a Stag…or a Dwarf a boar…or a Orc a Wolf or Warg…humans maybe a Warhorse?

  • Yes, each race will have its own racial mount and we’ll be other special mounts to unlock/buy/get as quest reward on the way [ranging from warhorses to battle bears and griffins]. Mounts allow players to move fast on the map. Consider that the terrain you are moving on, influence your movement so a dwarven goat is probably faster on mountains, while a Wold [human warhorse], is super fast on the road. Mounts allow player to expand the inventory as well. Stable Masters are special vendors selling mounts around.

Will any aspects of this be randomly generated?

  • Bounty quests are randomly generated. Loots are created from pools of items with different % of being dropped. (modificato).

Can Player 1 use keyboard and mouse. And player 2 use gamepads? Or two player use gamepads?

  • Yes, each player will be able to use any available gamepad/keyboard.

Is there diablo’s rift like instant action game modes, maps that we can jump in and start fighting instantly without walking around or chasing a questline? it’s good to jump in and play the game in short free times.

  • Nothing like this at EA D1. We have plans for extra game modes [i.e. Arena] but we’ll be able to say more in the future.

How is the replayability? does the game have a definitive end once you are done with the story or can you keep playing it without having to start over from zero?

  • The game has been built with the idea that to get the full cake you’ll have to play it through different runs, with different chars from different races. Considering the huge numbers of events, the size of the world, the calendar etc, it is something expected. Before entering the endgame area and facing Alaloth [and not only…], you’ll be notified about the fact that there is no turn-back [Dragon Age Origins anyone?].

Early Access will be like 1/4 of the game being available at start of the Early Access or full game will be available and Early Access exist only to test some outstanding bugs and for community support?

  • This is not an Early Access made to grab money and try to fill our pockets with an all-in move.This is not an Early Access where you are going to find T-pose chars, game breaking bugs or missing features. The game we had in mind at the very beginning, is already in, fully playable, but lacking polishing and balancing. Please check our store page for details about what you’re getting buying the game now.

I know that the spells/skills are more so supplementary to melee combat but would making a build inclined towards casting be possible through equipment and passives? (cooldown reduction for example)

  • Definitely. Way of Nature and Way of Gods provide magic and yes, there are many different ways to customize the build like this [we have traits influencing cooldown reduction for example, as well as items].

What type of defensive options are available to the player? Dodging, blocking, and/or parrying?

  • When it comes to defensive mechanics, you have three main choices:dodge, block or attempt a parry.You can avoid incoming attacks performing a dodge. It cost some stamina, but if you use it strategically, it can help you reposition and counter attack while the enemy is still recovering from his attack. Furthermore, if you dodge with good timing, it can also grant a “slow motion” moment, granting you more time to decide what to do next and assess the situation.You can always block with your weapon or shield. It’s a safer option, but you will still receive some damage and eventually, if you block for too long, your defense will be opened. How effective your blocking is, depends on the equipment used to block.Lastly, you can parry an incoming attack by catching it with the start of your blocking stance. The time is strict, but if you manage to do it, you’ll stun the enemy, giving you the chance to deal more damage, or escape a tricky situation.

If we die, we have to find a nearby resurrection spot and we will lose (drop) our stuff, the question is, will we also lose our currently equipped weapons/armor/potions? Or just the ones that are laying in our inventory? And how about gold, do we lose them all too?

  • When you die, you are going to resurrect in the closest shrine available. When you start the game, only a Sanctuary is available on map and you’ll have to visit other spots to unlock them and make them available for you at your convenience. When you die, you get a sort of “Death Summary” with all the info about your equipment which will be damaged and need to be repaired. You are not going to lose your stuff anyway.

Curious as to how races interact with each other…say I make a Elf if I visit the Dwarves will they show resentment etc or viceversa?

  • Barks and dialogues will change depending on your race and reputation, from time to time. Not all chars are going to interact the same way but you can definitely expect dwarves and elves arguing.

Will there be twists and turns in the story, or is it just good vs evil again?

  • There is no good vs evil, there is chaos and a common enemy for each of the kingdoms. There is no good or evil race by default, even if each race has its own history and background.

Do you encounter your champion if you do a new game (like do your charackters become any kind of lore related enemies/champs/boss fights)?

  • Not at D1 but this is very cool idea we could think about for the future [feature-requests channel on its way].

I am vision impaired, and I mostly play on larger screens. Will there be a zoom function for the game?

  • Yes, you can zoom-in/zoom-out in real time. We are thinking about extra accessibility feature for the future as well.

Can u kill friendly NPC? Or steal etc?

  • Nope, you can’t kill NPC randomically and you play the role of a noble champion fighting for the kingdom so stealing things is not the best practice for such a hero!

What about coop? We received a lot of questions so we are answering all these questions together] .

  • When we thought coop we had a very simple idea in mind:bring back the good old feel of the ’90s when you spent the summer playing with your friends, just jumping in connecting a joystick or being with while playing arcades on the beach. We have 12 companions to be recruited in the party, 4 for each alignment. When you hire a companion, coop becomes available. You basically have to enter a fighting area and once you are ready to go, a menù appears allowing you to select which companions you want to bring in [you can hire 4 but you can bring 2 with you]. It’s just plug and play so the player keeps control of the game and who’s joining is going to help as a companion for the duration of the fighting area. Companions has their own behaviour when IA controls them [so expect an assassin not caring about you, while Llieah which is a cleric, providing support]. Companions have their own pre-set skills and equipment and who’s joining is going to use them like this. If a companion is wounded in a fighting area, he’ll be out of the action until the fighting area is done. Remote Play works well already and owners of the game can even invite people not owning the game to play coop.

Local coop is already planned, how about a full online coop?

  • As just said, Remote Play works on Steam. For future online cool features, as well as pure multiplayer features, we are going to discuss plans internally in the near future [online stuff is a pain and we want to be sure to achieve every single feature we promise, the right way].

Will there be companion romances in the game? Is Romance in the game?

  • Not at EA D1. We have plans for this too but we are focused on other features at the moment. Of course it would be great to make something cool considering Legacy Mode and Strongholds.

How much Baldur’s Gate feeling does the game have?

  • Baldur’s Gate is one of the main inspiration behind Alaloth. When we are talking of visuals, the isometric stuff we did, for sure reminds the good old times of the Infinity Engine games but we had many other masterpieces in the past, that influenced us. Temple of Elemental Evil, Icewind Dale but even TSR games or such, always considering the new gen of old school stuff such as Pillars or Pathfinder. Would be great to take a spot among these big names and be here in 20 years saying “WTF, Alaloth was great, let’s play Alaloth IV :D”

If we suprass the weight limit the character just stops moving or gradually slows down? i am a hoarder .

  • The player won’t have the chance to surpass the weight limit. When trying to take something that would make you surpass your max weight, the game will inform you that you can’t do that. At that point you have to make a choice. Leave the item you wanted to get, or get rid of other stuff in your inventory to be able to take it. In case you’re receiving the reward for a quest and your inventory is full, the reward will immediately be sent to your stash chest.

Will there be a New Game + in the future it is very important to me 2) Will there be an opportunity in the game to transfer the appearance of things in order to feel the character of an individual and enjoy it to the fullest 3) I may not be attentive, but I read all your issues, please tell me if there will be twin blades or swords in the game?

  • Once you’ve finished the game the first time, you’ll unlock the Legacy Mode, allowing you to play with a House of your creation. There’s no “classic” New Game + for now, where you can start over with all your upgrades etc. As of right now, you can’t transfer the appearance of an item on to another but we have plans for this. In the game you can always equip two one handed weapons of any kind, so yes, you can play with twin blades, be it two swords, a dagger and an axe etc.

What about the OST of the game? It is original? As a collector, i’ll be able to download it or buy it?

  • More than 170 music tracks in-game a the moment, for a total of nearly 4 hours of in-house created music. We have all the loops and ambient music used for each single locations as well as stand alone tracks. As any other part of the game, music/sound-related stuff has been built following the structure of the 4 kingdoms:each of them share different types of instruments. Also, mood is based on lore of each location. You’ll be able to buy it on Steam.

How many quests will be available at EA? What’s the main quest?

  • We have around 130 working quest at the moment. A few quest have to be polished and we are going to modify things on the way if necessary. The main quest:prevent Alaloth destroying Plamen.

How many special chars will be available in the game?

  • Not considering “standard” NPC or QG, we’ll have companions [12], special vendors from other kingdoms roaming the map [3], tons of boss and miniboss and some other unique we can’t spoil right now. All in at EA launch.

Are enemies dead for good once you’ve killed them or do they respawn after a while?

  • Enemies respawn if you fail to claim a fighting area. If you claim it, you can enter the fighting area again finding a different layout and a different loot.

What’s the state of the game in terms of set-in-stone features? Can we expect features on top of what we’ll find on EA or suggestions are accepted?

  • We are going to set-up a channel for feature requests by launch date. EVERY single feature in-game could be revisited [when possible] to give a better gaming experience. EA has been set to develop things with the help of the community in many different ways.

What you are working on right now 10 days to the release?

  • We are actually iterating on combats [playing with numbers], loot and items. We are basically checking all the stuff that will be in-game at D1 and changing numbers here and there when needed. Moving items from a pool to another for loots and all this sort of things. This is the work we are going to focus for a while after the release while gathering feeds

What about dark elves? Are they in?

  • Dark elves are in. Dark Elves in Alaloth are a bit different from the usual Dark Elves around. They are basically mentalist, living in a sort of magic limbo where they’ve been trapped. They are back through rifts all around Larastir, where you can even find a huge guarded portal that could be considered the access to their kingdom, The Shadow Continent

What about Orcs in Alaloth?

  • Orcish kingdom takes its name by the most famous living [?] hero of time so it has changed many names by lore and other races refer to Baga simply as “the orcish kingdom”. Orcs live in a matriarchal society, they live by honour and you can consider them as a sort of spartan-like warriors. There are “citizens” and “savage” orcs. Citizens live in human-like cities with walls and palaces, savage are way more wow-like. The orcs that left their honour committing crimes are named Exiles, they roam Baga as criminals.

Any chance to enchant weapons?

  • Yes, enchanting is in. Enchanters will be able to put gems [offensive/defensive] in socketed weapon.