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Taiji – パ​​ズルの力学解説ガイド

太地のパズルの仕組みの内訳.

パズルの仕組み

はじめに

このガイドでは、Taiji の個々のパズルの仕組みについて説明します。先に進む前に、言いたいことがあります。このゲームの課題は、グリッド パズル自体を解くことだけではなく、各メカニックを管理するルールを理解することでもあります。ルールの発見は、ゲームプレイ ループの一部です。このガイドを読んでテストと学習の段階を飛ばすと、ゲーム体験の本質的な部分を奪うことになります。注意してください!

ゲームが論理的な飛躍を遂げる、またはゲーム自体のルールに違反していると主張するストア ページのレビューをいくつか読みました。これは不当で不公平な批判であるため、残念です。メカニズムは論理的に一貫しています。前述のように、ゲームの一部はパズルのルールを理解し、仮説に挑戦することです。あなたならできる!しかし、正しい方向に少し進む必要がある場合は、このガイドが役立つことを願っています.

用語

これらは私が使用する略語です:

  • 切り替え: タイルの色を切り替えるアクション。
  • パズル グリッド: タイルを切り替えるインタラクティブなエリア。
  • 隣接するタイル: 問題のタイルを直接囲む 4 つのタイルのセット (上、下、左、右)
  • 地域: 単一の色で構成されるパズル グリッドの領域。領域は、反対色のタイルで囲まれているか、グリッドの境界線で部分的に囲まれている場合があります。

白いタイルは、中央のタイル「T」の周りにあるすべての隣接するタイルです。

この図の番号が付けられた各エリアは、異なる地域です。

ブロック像

  • 主な場所:ゲームの紹介 / チュートリアル

あなたが見るものはあなたが得るものです.

  • 像の白いブロックは、同じ場所にあるパズル グリッドの白いタイルを表しています。
  • 像の黒いブロックは、同じ場所にあるパズル グリッドの黒いタイルを表しています。
  • 難しいのは、空のスペースを正確に解決する方法を見つけることです。彫像に空きスペースがあれば、隣接する白いブロックと隣接する黒いブロックの数を数えます。空きスペースの色は、隣接するブロックが少ない色になります。

パズルに複数の空きスペースがある領域がある場合は、まず像のブロックを使用してできるスペースを見つけてください。次に、決定したばかりのタイルの色を数えて、他の隣接する空きスペースを見つけてください。

テレポーター

  • マップ全体に配置

遅かれ早かれ、マークが付いた灰色の石と、踏むことができるボタンを見つけるでしょう。ボタンをクリックすると、3×3 のパズル グリッドが表示されます。石のシンボルは、3×3のグリッドに描くことができるものです。記号を正しく入力すると、石をテレポート場所として使用できます。

塗装された建物

  • 主な場所:高原

台地にある白黒の建物が損傷していることに注意してください。壁はまるで壊れたか溶けたかのように見えます。また、建物の特徴が対称軸を示唆していることにも注目してください。これらのパズルの目的は、建物の対称性を再構築することです。具体的には、パズル エリアを使用して建物の壁/通路を再描画し、建物を対称にします。無傷の建物を想像してみてください。

各パズル エリアを囲む建物の壁の色に注意してください。同じ配色を使用して対称性を再現するか、色を反転する必要があります。

0 と 1

  • 主な場所:墓地

簡単なオタクの答えは、各パズルのすべての数列の論理 XOR が解決策を与えるというものです (0 =黒、1 =白)。

私のようなターボオタクではない人のために、よりよく説明します。ここでは、最初に見えるよりも多くのことが行われています:数字、ドット インジケーター、結合、およびオーバーラップです。

数字

  • 数字の 2 進文字列を見て、0 を「オフ」に、1 を「オン」に関連付けることは誰にでもあるでしょう。ただし、これらのパズルでは、タイルの切り替えの観点から数字を考えることができます。
  • ゼロは、パズル グリッド内の対応する位置にあるタイルに対してアクションがないことを表します。黒のタイルは黒のまま、白のタイルは白のままです。
  • 1 は、グリッド内の対応する位置にあるタイルへの切り替えを表します。黒いタイルは白に、白いタイルは黒に変わります。

ドット インジケーター

  • 0 と 1 の各シーケンスには、シーケンスの左または右にドットがあります。ドットは、シーケンスの開始位置を示すためにあります。
  • ドットが左側にある場合、一連の数字は左から右に読み取られます。これは、常に左から右に読むパズル グリッドと一致します。
  • ドットが右側にある場合、一連の数字は右から左に読み取られます。つまり、順序が逆です。
  • 一部の数列には、左右にドットがありません。これは、数字が同じ左から右または右から左に読み取られる場合にのみ発生します。したがって、インジケータはいずれにせよ違いはありません。
  • 数字とドット インジケーターを理解することで、パズル グリッドを一度に 1 マス進むことができます。1 が表示されたらタイルを切り替え、0 が表示されたらタイルをそのままにしておくことができます。

組み合わせる

  • このエリアのすべてのパズルには複数の数字の並びがありますが、組み合わせるのは簡単です。 1 つの数列のタイルを切り替えるだけです。次に、タイルをリセットせずに、次の数列に従ってタイルを切り替えます。など。
  • 別のプロセスを組み合わせることも考えられますが、私にとってはこれが最も簡単なプロセスでした。

重複

  • このタイプの後のパズルでは、数字が互いに接触したり、完全に重なり合ったりするシーケンスが含まれます。混乱しないでください。これらはまだ 0 と 1 の単なる文字列です。
  • シーケンスを物理的に分離できたら、どのようになるか想像してみてください。これを行った後、各シーケンスのドット インジケーターがどこにあるかを確認してください。
  • パズル グリッドにあるタイルの数に注意してください。これは、各シーケンスの開始と終了を把握するのに役立ちます。

  • 主な場所:廃墟

ピラー パズルには 2 つの主要な側面があります。

  • 各柱には、壁に沿って一連のフレア エッジと非フレア エッジがあります。フレア エッジが見えるところはどこでも、そのすぐ隣のタイルは白です。フレアされていないエッジがある場合、その隣のタイルは黒です。
  • すべての柱の近くに「ペア」または「パートナー」があるようです。柱のパートナーは常にまったく同じ解決策を持ちますが、タイルの色が反転しています。

後の柱のパズルでは、いくつかのねじれが導入されます。いくつかの柱が壊れて地面に横たわっています。損傷していない直立した状態の柱がどのように見えるか想像してみてください。柱のペアは、両方とも直立していると仮定すると、互いに逆になります。

エリアの最後のパズルでは、柱は 1 つだけです。これは確立されたルールに違反していますか?さて、このパズルが真ん中で垂直に分割された場合、このパズルがどのように機能するか想像してみてください…

横線

  • 主な所在地:工場

ライン パズルを始めたときはとても苦労しましたが、次第にライン パズルに感謝し、許容できるようになりました。

水平線の処理は次のとおりです:

  • 最終的なパズルの解では、各水平線は、他の同じ色の水平線の周囲の領域の正確なコピーである領域内にある必要があります。さらに、ラインはリージョン内の同じ場所にある必要があります。この最後のステートメントにより、同じ領域内に同じ色の 2 本の水平線を配置することはできません。2 つの異なる場所に線が配置されるためです。
  • 領域の色 (黒または白) は同じである必要はありません。領域の形だけが同じである必要があります。
  • パズルには複数の色の水平線が含まれる場合があります。異なる色の線には、異なる領域形状が関連付けられているか、線が形状内の別の場所に配置されている必要があります。

対角線

  • 主な所在地:工場

対角線は、水平線と同じ特性をすべて共有しています。ただし、大きな違いは、対角線の周囲の領域形状が回転できることです。領域は回転する必要はありませんが、回転できます。

  • 対角線を含む図形がある場合は、対角線のタイルを中心軸として使用して、一度に 4 分の 1 回転することを想像してください。結果として得られる 4 つの回転のいずれも、対角線間の有効な一致です。
  • 対角線は、同じパズル内の水平線と同じ色にすることができます。これが発生した場合でも、水平線の形状は互いに正確なコピーである必要があります。対角線の形状は、正確なコピーにすることも、回転させた形にすることもできます。
  • 対角線は、回転した形状内の同じ「スポット」にとどまる必要があることに注意してください。対角線のタイルは基本的にピボット ポイントです。必ずしも回転した形状を作成して、内側の好きな場所に対角線を配置できるとは限りません。
  • 同じ領域の形状を使用して線の色が異なることに注意してください。これは、ミックス内の対角線ではさらに困難です。異なる線の色が、形状内の同じ線の位置を共有することはできません。これは、特定の回転がパズルに実際に存在するかどうかに関係なく当てはまります。 2 つの異なる色の線領域を回転させて、同じ位置に線を配置して同じように見える場合、それは許可されません。

ラインパズルは言葉で説明するのが一番難しい気がします。チュートリアルのパズルを解いて、うまくいく解決策とうまくいかない解決策がある理由を考えてみてください。

ダイドット

  • 主な場所:神社

サイコロのドットは、最初は単純に見えるもう 1 つのメカニズムですが、かなり難しくなります。

  • 任意の数のサイコロのドット (0 より大きい) を含む領域には、内部のすべてのドットの合計と正確に等しい数のタイルも含まれている必要があります。ドットがすべて同じ色である限り、同じ領域に複数のドット タイルを含めることができます。
  • 同じ地域内で異なる色のサイコロのドットを使用することはできません。
  • 「マイナス ドット」タイルもあります。負のドットは、より大きな中空の円です。通常のドットは、領域内のドットの合計に 1 を追加します。マイナスの点は、その地域の点の合計から 1 を引きます。
  • リージョンのドットの合計が負の数の場合、それはリージョン サイズが負でなければならないことを意味します。それ無理;したがって、ドットの合計が負の領域は許可されません。
  • If the dot total from regular dots and negative dots is exactly 0, there is no longer any restriction on the region size.

Diamonds

  • Primary Location:Mine

The rule behind the diamonds is simple, but makes for some crafty puzzles.

A diamond must occupy a region with exactly one other puzzle element of the same color.

In most cases, this means you’ll be making regions of tiles to connect same-colored diamonds to each other. However, these are the consequences of the rule:

  • A diamond may be connected to some other same-colored element besides a diamond, like a colored dice dot tile, or a colored line, or a flower petal tile.
  • A single region can have many diamond pairs, as long as all the pairs are different colors.
  • A flower petal tile has two colors (purple and orange). A valid solution might have a region containing the flower petal tile, one purple diamond, and one orange diamond. It’s OK for both diamond tiles to pair up to the same flower petal tile.

Flower Petals

  • Primary Location:Garden

I thought this was a fun and creative mechanic.

Each flower petal tile has between 0 and 4 orange petals. The number of orange petals is equal to the number of adjacent tiles that must match color with the flower tile itself.

There are 5 possible flower tiles

  • 4 purple, 0 orange:None of the adjacent tiles have the same color as the flower tile.
  • 3 purple, 1 orange:Exactly 1 adjacent tile has the same color.
  • 2 purple, 2 orange:Exactly 2 adjacent tiles has the same color.
  • 1 purple, 3 orange:Exactly 3 adjacent tiles has the same color.
  • 0 purple, 4 orange:All adjacent tiles have the same color.

When a flower tile is on the edge of the puzzle grid, any adjacent “missing tiles” are ignored. They don’t count for or against the flower tile.

Trees

  • Primary Location:Orchard

While many other puzzles fried my brain, the tree puzzles were a nice change of pace.

The introductory tree puzzles kind of toss you a red herring. You might interpret the rule to be about the leaves, but it’s really only about the branches. The final orchard puzzle makes this clear, as it has no leaves on the tree whatsoever.

The basic rule is that a long branch indicates an ON tile. A short branch indicates an OFF tile.

Maybe the most confusing part is the mapping of tree branches to the puzzle grid. In general, the bottom row of grid tiles represents the branches than come out of a common point in the tree trunk. The next row above that represents the branches that come out of the first row of branches, and so forth. In other words, all the “children” of a given branch are represented as the tiles directly above it in the grid.

Every time there is a new splitting point in the tree, turn the tile ON representing the long branch.

Folding Screens

  • Primary Location:Gallery

These puzzles have to do with light and shadow. I recommend starting with the folding screen puzzles on the top floor and working your way downstairs.

For all of the folding screens, imagine there is a light source shining onto the screen from the left. The left half of each folded section has brighter colors, and the right half has darker colors.

There are 5 rows in the puzzle grid and 5 rows in the folding screens. Within each row, the left-half-sections have 2 colors.

  • The lighter color represents a white tile, the darker color represents a black tile.

The right-half-sections also have 2 colors within each row.

  • The lighter color represents a white tile, the darker color represents a black tile.

The screen doors try to throw you off. On most of these puzzles the “darker color” of the bright side is an exact match to the “bright color” of the dark side. Try to tune out the noise. Start with just the first row. Look at only the bright sections of the first row, and determine which tiles are white and black. Then focus on the dark sections of the first row, and determine which are white and black. Then move on to the next row, and so on.

Colored Square Painting

  • Primary Location:Gallery

This is kind of a one-off mechanic. There is a painting in the gallery that looks like a Piet Mondrian piece.

Notice that the number of red squares in the painting is an exact match to the number of tiles in the red grid. Similarly, the same number of blue squares in the blue grid, and yellow squares in the yellow grid. Each color has large squares and small squares. See what I’m getting at?

Dot and Line Graph

  • Primary Location:Gallery
  • You are only allowed to access one dot-and-line graph puzzle in the gallery until you solve it. This can be frustrating if you can’t figure out the rule on this single puzzle. Here are some observations.
  • The puzzle has 11 lines connecting dots together. There are also 11 tiles in the puzzle grid.
  • Inside of the picture frame there is an extra thin brown line, just to the left of the first dot. It doesn’t appear on any of the other 3 sides of the frame. This is an indicator of the start of the graph.
  • As you scan the lines starting at the indicator, each line can be considered “getting closer to the puzzle grid”, or “going away from the puzzle grid”. In the first puzzle, the first line is getting closer to the grid, the second is going away, third is getting closer, etc.
  • The lines only connect dots in order, starting at the indicator. There are no lines that skip across a dot.

The overarching rule is:A line that approaches the puzzle grid represents a black tile. A line that gets away from the puzzle grid represents a white tile.

However, later puzzles in this section will mess with your sense of perspective, and make it harder to judge where the “approaching” and “going away” lines are. In fact, all other puzzles after the first one don’t show the connecting lines at all.

The blue->yellow background puzzle has the top and bottom halves of the chart cut apart, and shifted from each other. Imagine what the chart should look like if it was not cut in half and shifted.

The red background chart has starting indicator lines along the left and along the bottom. Use the left line for the two horizontal grids, and the bottom line for the vertical grid.

The green background puzzle has two halves that look identical, with a puzzle grid in the middle. Imagine a mirror image reflection of all the bottom-chart dots inside of the top chart. In this case, the first dot from the bottom chart should be in the “bottom row” of the top chart. What would those 7 interconnecting lines look like?

Wine Cellar

  • Primary Location:Gallery Basement

The answers to these puzzles are “hidden in plain sight”. The answers are represented literally in the immediate area of the wine cellar. This is more a test of observation rather than logical deduction. Look at the puzzle grid dimensions, and see if you can find features somewhere around the wine cellar with the same dimensions. When you’ve found the right feature, it should be immediately obvious what the answer to the puzzle is.

There’s actually one other puzzle inside the gallery (not in the wine cellar) where the solution is an environmental clue. I’ll leave that to you to find out.

Garden Door

  • Primary Location:Garden

This door is really weird. It’s not like anything else in the game.

There are nine dots on the door. Some are grayed out and some are blue. You probably don’t need me to tell you that the dots have something to do with the rotating platforms directly south of the door.

Try playing around with the platforms. Can you figure out how to get the blue dot to light up on the base of each platform? Is it the same condition for each platform?

Endgame…?

  • Primary Location:?????

After finishing all the puzzles you could find, you might be asking if there’s anything else to discover in the game. I don’t want to completely give away anything here, but I’ll leave a series of hints to think about.

<オール>
  • When was the last time you looked around the intro area of the game? How about the area where you spawned when you started the game?
  • Did you notice that there are two holes in the mountain at the very start of the game, and that there are lanterns visible?
  • You can access that area inside the mountain by solving a puzzle.
  • The puzzle to solve is very, very close to that secret area.
  • Check out the block statue puzzles around the intro area. Also observe the landmasses that they’re sitting on. Notice anything unusual?
  • All of the first few block puzzles have the same shape as their floating landmass, except for the very first puzzle.
  • In the very first puzzle grid of the game, try entering the pattern of the first floating landmass instead of the first block statue.
  • After looking around inside the mountain, you might have no idea how to proceed. Remember, the game just taught you to look for large-scale environmental clues to access this area. You now have nine puzzles to solve, and nine environments in the map to explore. Look around for things that could represent puzzle mechanics while exploring the map.