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Terra Invicta – 国家統計ガイド

これは、国家のさまざまな統計と優先順位がどのように相互作用するかについてのガイドの試みです。

GDP

高い値の影響:

  • コントロール ポイントの数を増やす
  • すべての敵対的作戦の難易度を上げる
  • 研究成果
  • 投資ポイント数
  • 気候変動を悪化させる
  • それによって直接または間接的に影響を受けないものを列挙する方が簡単です.

増加:

  • 人口が多い
  • 一人当たりの収入が高い

減少:

  • 大騒動
  • 気候変動
  • 自分が戦闘員でなくても戦争
  • 自分が被弾していなくても核爆発
  • 他の国の GDP 成長率

戦略:

おそらく、大小を問わず、あらゆる国の最も重要な統計です。所有者として、あなたはそれをできるだけ高くしたいと思っています.

所有者の敵として、あなたはそれをタンクにしたいです。これにより、国は攻撃しやすくなり、敵があなたを攻撃するためのリソースが少なくなります.

中立の政党であっても、他の国の GDP の増加はおそらく GDP に悪影響を与えるため、これが高くなることを望まない場合があります。

不穏

高価値の影響:

  • エコノミーからの投資ポイントが 2 を超える 1 ポイントごとに 10% 減少します。
  • 研究を下げる
  • 敵対行為に対する防御力を低下
  • どの派閥とも一致しないクーデターを引き起こす可能性があります
  • 値>0 は、軍事投資の有効性を直接低下させます
  • 4 は争い、5 は暴動、6 はゲリラ戦争、8 は暴動、9 は開かれた南北戦争を表します

増加:

  • 結束力が 5 未満、特に 0 に近い

減少:

  • 軍への投資、特に独裁政治への投資
  • 結束力5以上

戦略:

国家を維持または奪取するためのコア統計。

  • 所有者として、これを 0 ~ 2 にするのが理想的です。 2 を超えるものはすべて投資ポイントを消費し、すべての優先度の効果を直接低下させます。
  • 敵としては、この高さを望むかもしれません。そうすれば、国を簡単に手に入れることができるからです。残念ながら、次のエージェント フェーズの直後に国家を失うことも容易になります。高い不安による経済的損害を気にしないでください。これを推し進めると、国が全滅する危険性が高くなります

政府スコア

この値を使用すると、国に何を求めるかによって、高い値と低い値の両方が適切になる可能性があります!

ただし、中間値は常に 悪い。

高値:

  • 働く民主主義
  • 知識への投資が原因
  • より良い経済優先
  • 戦利品のターゲットを減らします
  • 安定した休憩ポイントである 5 に向かって結束力を押し上げます

低い値:

  • 独裁政治
  • 団結への投資が原因
  • 戦利品で増加
  • 結束力を最大の 10 に押し上げます
  • 軍事投資による不安の軽減
  • 公開キャンペーンに強力な「検閲」ペナルティを課す

戦略:

この値を極値の 1 つにする必要があります!

  • 民主主義は、優れた教育と結束力が 5 に引きずり込まれている、科学中心の国にとってより有用です。
  • 専制政治は固有の結束力を与え、騒動を起こしにくくすると同時に、公のキャンペーンに抵抗力を持たせます。ただし、結束力がトップに近い場合を除き、スポイル ターゲットが問題になる可能性があります
  • The middle value of Anocracy drastically reduces cohesion, making it mandatory to decide between both extremes – and avoid falling out of them

Spoils Target

This is a hidden value, but one very critical to boot.

High Values

  • Increase the amount of Investment points that have to be funneled into Spoils
  • Insufficcient investment into Spoils increases Vulnerability to Coups
  • Investment into Spoils also increases Climate Change, decreases Equality, increases the spoils target and pushes the government towards Authoritarianism

Increased by:

  • Running the Spoils Priority

Decerased by:

  • Eexceptionally high (Autocracy Level) cohesion
  • Education and Democracy

Strategy:

  • As a general rule, High Spoils targets are the foe of everyone.
  • As the owner, ignoring it risks Coups. Actually investing makes the problem worse and causes more climate change, which affects everyones GDP.
  • As the enemy of the owner, it still increases Climate change and thus affects your GDP.

It can be a tool to quickly get some money and/or push a nation towards autocracy, with the hopes high cohesion will solve it long term. It can be a tool to “salt the land”, if the plan is to give up those control points anyway and limit the dangers of another Faction grabbing them. But if the new owner does not fight it, that just made Climate Change worse.

Investment Points

High Value affects:

  • How much each priority selection point is worth

Increased by:

  • GDP

Decreased by:

  • Everything lowering GDP
  • Unrest is a major factor, potentially wiping out nearly the entire production
  • Having Armies
  • Deploying armies outside their home region
  • Having navies

Strategy:

As a general rule, you want this value high. The higher, the better – as that simply makes all your other priorities more powerful. However, increasing this value is done via the things that increase GDP – which all might have a trade-off.

Funding

Increases:

  • The amount of money your Faction can get out of the Nations economy

Increased by:

  • Funding Priority*
  • Holding more control points
  • Spoils Priority

*This increase is permanent. Additionally, nations with more then 1 Control Point generally come with 1 Level of Funding per CP already pre-exeuted. This makes them high sought after.

Decreased by:

  • Having Control Points under Crackdown
  • The default values is 0, if nothing has been invested automatically or manually

Boost

Increased by:

  • Spending in the Boost Priroty
  • Having alliances with a weaker nation
  • Organisations

Decreased by:

  • Being in alliances with bigger nation (what Kazahlstan suffers from) or lots of nations (what France suffers from)
  • Having resource shortages and 0 storage in space (which will be automatically offset using boosts)

Strategy:

Boost is probably the most important resource early game. If you could grab even one nation that has 0.1 boost or the right Organisation, that would allow you to rather quickly develop a space economy.

Once you do have said space economy, boost becomes nearly useless. Orbiting and Deorbiting Councilors are cheap. However, it can still be used to shore up any resource shortages, especially when building ships. Earth is a unique resource, that the early aliens lack entirely. They have to get 100% of their economy from space bases – they can not make up shortfalls, until they start conquering on earth.