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TFT オーグメント ティア リスト セット 7 ドラゴンランド

TFT セット 7 の登場により、Dragonlands、Hextech Augments は Draconic の最適化に道を譲りました。 TFT オーグメント ティア リスト 、201 個の TFT オーグメントをランク付けし、選択に役立つヒントとコツを追加しました。新しいタイプとチャンピオンを紹介した後、7 セットで最高の TFT オーグメントを見つけてみましょう。 .

目次 見る <オール>
  • 1) セット 7 のオーグメント TFT の目的は何ですか?
  • 2) セット 7 の構成に最適なオーグメント TFT は? <オール>
  • 2.1) オーグメント TFT のティア リスト - ドラゴン シルバーの最適化
  • 2.2) ティア リスト オーグメント TFT - ゴールド ドラゴンの最適化
  • 2.3) オーグメント TFT のティア リスト - プリズマティック ドラコニックの最適化
  • セット 7 の TFT オーグメントの目的は何ですか?

    TFT オーグメント層リスト セット 7 を始める前に 、これらの最適化の機能について簡単に説明しましょう。ゲームごとに 3 回、3 つの永久ボーナスが提供されます .ただし、選択できるのは 1 つだけです。ドラコニック オーグメントの最適化は、ラウンド 2-1、3-2、4-2 の開始時に表示されるようになりました セット 6 で行った 1-4、3-3、4-6 の代わりに。これらの最適化は、フィールド上のユニットの一部またはすべてを強化し、経済的優位性を与え、アイテムやその他の多くのボーナスを提供します。

    セット 7 の 201 個の TFT オーグメント ティア リスト内 、これらの最適化は 3 つのカテゴリに分類されます :シルバー、ゴールド、プリズム。 TFT オーグメントのティアはゲームごとに異なりますが、マッチアップのバランスを崩さないように、すべてのプレイヤーに同じカテゴリの選択肢が与えられます。

    セット 7 コンプに最適な TFT オーグメントは?

    TFT オーグメント ティア リスト セット 7 に取り掛かる前に 、選択に役立つヒントとコツをいくつかご紹介します:

    • ゲームの開始時には、辛抱強く、ハート、エンブレム、王冠に身を投じないでください。 .これにより、構成が強制され、興味深い可能性のある他の方向性が閉じられます。
    • TFT オーグメントの影響について考えてみましょう その瞬間だけでなく、ゲームの残りの部分でも。戦略的で適応する たとえそれがあなたのアプローチを根本的に変えることを意味するとしても、ゲームの流れに。
    • この TFT オーグメント ティア リスト セット 7 は決まったものではありません。最適化の有用性は、その時点でのメタ TFT の構成に応じて変化する可能性がありますが、各パッチのバフや神経質によっても変化する可能性があります。 TFT オーグメントの平均的なパフォーマンスに基づくガイドと考えてください。 .

    TFT オーグメント ティア リスト - ドラコニック シルバー オーグメント

    TFT オーグメント ティア リスト セット 7 を始めましょう .比較可能なものを比較するために、最適化はティア別にソートされています。最初のティアはシルバーのオーグメントです。これらは、論理的に最も影響が少ないものです。アドバイス:万能な最適化を行ってください すべてのオプションを開いたままにします。さらに、この層のボーナスは具体的すぎて、構成を構築するのに十分強力ではありません. セット 7 の 56 個のシルバー TFT オーグメント ティア リストから最初のティアを始めましょう .

    名前 ランク 最適化の説明 ドラゴニック オーグメントのアドバイス

    第二の風
    S 10 秒間の戦闘後、ユニットは失った HP の 50% を回復します。 HP の多いチャンピオンに対して非常に効果的なセカンド ブラストは、より長い生存を可能にするサイバネティック最適化と相乗効果を発揮します。

    サイバネティック インプラント I
    S アイテムを装備したチャンピオンは、125 のヘルスと 10 の攻撃ダメージを獲得します。 ゲーム開始時は圧倒されますが、このオーグメント TFT のダメージ ボーナスはその後も快適です。

    サイバネティック アップリンク I
    S アイテムを装備したチャンピオンは、毎秒 125 のヘルスと 2 マナ ポイントを獲得します。 サイバネティック インプラントと同様に、この最適化はゲーム開始時に非常に強力であり、オーグメント TFT のティア リストで非常に上位にランクされます。

    パンドラのベンチ
    S 各ラウンドの開始時に、右端の 3 つのマスにいるチャンピオンは、同じコストのランダムなチャンピオンに変わります。また、金貨 5 枚を獲得します。 フィールドにボーナスはありませんが、この最適化により、追加のゴールド コインを費やすことなく、チャンピオンをはるかに速く見つけることができます。

    応急処置キット I
    S ユニットが受ける回復とシールドが 25% 増加します。 ジェイド チャンピオンと完全に連携して彫像の効果を向上させるオーグメントですが、より一般的には、設定された 7 つの TFT コンプすべてに対応しています。

    AFK
    S 3 ラウンドの間何もできず、その後 20 ゴールドを獲得します。 構図が十分に強い場合は、この最適化を行ってください。それがなくても、20 ゴールドは HP を少し失うだけの価値があります。

    盗賊団Ⅰ
    S エヴォーカーによって回復または保護された味方は、残りの戦闘で 50% の累積攻撃速度を獲得します (最大 2 秒ごとに 1 回)。また、ルルを 1 つ獲得します。 状況によって異なりますが、現在利用可能な最高の TFT 増強の 1 つであり、特に Revel / Cannoneers の構成では最適です。

    熱烈な香炉
    S あなたのユニットは、チーム内のアクティブな特性ごとに 3 攻撃ダメージと魔力を獲得します。 エンドゲームの最適化。ボード上の 9 ユニットと、ジェイス、ユーミ、タム ケンチなどの最大のレジェンドが、実質的なバフを保証します。

    天の祝福Ⅰ
    A あなたのユニットは、攻撃と能力によって与えられたダメージの 12% を HP に再生します。過剰な回復は最大 300 HP のシールドに変換されます。 ゲーム開始時は非常に弱いため、TFT オーグメント スリル オブ ザ ハントをできる限り優先します。

    戦闘訓練Ⅰ
    A あなたのチャンピオンは永久に 2 攻撃ダメージを獲得し、敵を倒すごとにさらに 1 ダメージを与えます。 ゲーム全体で増加するダメージ!他に何を求めることができますか?

    サイバネティック シェル I
    A アイテムを装備したチャンピオンは、125 HP と 20 アーマーを獲得します。 他のサイバネティック最適化よりも少し劣りますが、ゲームの開始時に貴重なライフ ポイントを失うのを避けるのに役立ちます。

    ルーデンのエコー
    A ユニットがスキルを使用すると、最初のターゲットが命中し、近くの敵が 70 ~ 130 の魔法ダメージを受けます。 ゲームの経過とともにダメージ量が減少するという事実にもかかわらず、Luden's Echo はメイジに対して依然として効果的です。

    小さなタイタン
    A あなたの小さなレジェンドは 30 HP を獲得し、大きくなります。最大 HP が 130 に増加します。 トップ 4 を確保するのに非常に便利ですが、ゲーム開始時にカルーセルでの選択にペナルティが課せられます。

    瞑想Ⅰ
    A オブジェクトを持たないユニットは毎秒 5 マナを回復します。 この TFT オーグメントは、対戦相手よりもスキルのタイミングが有利になるため、ゲームの開始時に効果的です。

    アイテム グラブ バッグ I
    A ランダムな完全なアイテムと Reforger を獲得します。 ゲームの開始時に、取得するオブジェクトによって構成の方向が決まります。本当に気に入らない場合は、リフォージャーがもう一度チャンスを与えてくれますが、最悪の結果になる可能性があります。

    ハントのスリル I
    A 敵を倒すと、ユニットの HP が 400 回復します。 ゲーム開始時のCelestial Blessingよりも優れており、その再生は対戦相手を驚かせます。

    弱点
    A あなたのユニットの攻撃は、敵のアーマーの 20% を無視し、5 秒間、受ける回復を 50% 減らします。 この最適化はゲームに大きな影響を与えることはありませんが、チーム全体に利益をもたらすという利点があります。

    アセンション
    A 戦闘開始から 15 秒後、ユニットのダメージが 50% 増加します。 ゲーム終了時、ユニットの高いダメージにより戦闘時間が短縮されます。この TFT 増加の効果を利用するには、多くの HP を持つチャンピオンを用意してください。

    ビッグフレンド
    B 2000 HP を超えるチャンピオンの隣で戦闘を開始したユニットは、残りの戦闘で受けるダメージが 10% 減少します。 受けたダメージの無視できない減少ですが、ゲームの開始時には役に立ちません。

    その場しのぎの鎧 I
    B オブジェクトを持たないあなたのユニットは、30 の物理防御と魔法防御を獲得します。 あなたの重要なユニットは通常アイテムを運びます。ただし、タンクのアイテムが不足している場合は、このオプションを検討してください。

    パンドラのアイテム
    B ランダムなコンポーネントを獲得します。各ラウンドの開始時に、ベンチのアイテムがランダムに変更されます (王冠、ヘラ、戦術家の消耗品を除く) この TFT オーグメントがあれば、チャンピオンの作成に必要なコンポーネントが確実に見つかります。ただし、追加のボーナスはありません。

    追放者Ⅰ
    B 隣接する味方なしで戦闘を開始したユニットは、10 秒間、最大 HP の 25% のシールドを獲得します。 TFT セット 7 で弱体化された最適化。

    レイトゲームスペシャリスト
    B レベル 9 に到達すると、40 ゴールドを獲得できます。 40 ゴールドのボーナスは莫大ですが、ロックを解除する前に負ける可能性があります。

    偽の最前線
    B HP 500 で 2 つのターゲット ダミーを獲得します。 前のセットより効果の低い最適化ですが、構成に関係なく有益です。

    スタンド ユナイテッド I
    C あなたのチャンピオンは、ユニット内のアクティブな特性ごとに 2 攻撃ダメージと魔力を獲得します。 エンドゲームの最適化。ボード上の 9 ユニットと、吟遊詩人、ソラカ、ゾーイなどの最大のレジェンドによって、かなりのバフが保証されます。

    帯電Ⅰ
    C ユニットがクリティカル ヒットを受けると、近くの敵に 50 ~ 95 ポイントのダメージ ポイントを与えます。 ゲーム終了時に微々たるダメージ

    フェザー級Ⅰ
    C コスト 1 と 2 のユニットの移動速度と攻撃速度が 30% 増加 セット 7 での TFT コンプ リロールはコスト チャンピオン 3 に近いため、フェザーウェイトはセット 6 よりも影響が少なくなります。

    支配力
    C 戦闘に勝利した後、生き残った 2 ユニットごとに 1 ゴールドを獲得します。 次の勝利に賭けるのは危険です。現場であなたを強化する最適化を好みます。

    リコンボビュレーター
    C あなたのボード上のチャンピオンは、ランダムにコストが 1 高いチャンピオンに変わります。また、マグネティック リムーバーを 3 つ獲得します。 これは、戦闘で何ももたらさず、3 つの磁気リムーバーが負担となるもう 1 つのギャンブルです。

    公理アークI
    C 敵を倒すと、チャンピオンは 20 マナを獲得します。 有利にするには小さすぎるボーナス。

    構築された別の私
    D アクティブな特性を持たないチャンピオンは、HP が 300 増加し、攻撃速度が 50% 増加します。 この TFT オーグメントがゲーム開始時に素晴らしいボーナスをもたらしたとしても、安定したコンポジションを構築することは実際には不可能です.

    親友私
    D 並んで戦闘を開始したユニットは、15% の攻撃速度と 15 アーマーを獲得します。 セット 7 の他の TFT オーグメントと比較すると、わずかなボーナスです。

    トライフォースⅠ
    D あなたのコスト 3 ユニットは、ゲーム開始時に 133 HP、13% の攻撃速度、23 マナ ポイントを獲得します。 的を絞りすぎてほとんど結果をもたらさない最適化。

    ダブルトラブルⅠ
    D 盤面にチャンピオンのコピーが 2 つある場合、両方が 30 の攻撃ダメージ、魔力、防御、魔法防御を得る。 繰り返しますが、あまりにも状況に左右されます。

    準備
    D あなたのボード上のユニットは、毎ターン 6 攻撃ダメージとスキル ダメージを最大 24 ポイントまで獲得します。 このオーグメントでは、数ラウンドの間ユニットをフィールドから遠ざける必要があります。

    アサシンハート
    ? あなたのチームには追加の暗殺者がいます。また、ケインを 1 獲得します。

    ラウフボル・ハート
    ? あなたのチームにはブルーザーがもう 1 人います。また、1 シェンを獲得します。

    キャノニア ハート
    ? あなたのチームには追加のキャノニアがいます。また、トリスターナを 1 つ獲得します。

    キャバリアハート
    ? あなたのチームにはキャバリアがもう 1 人います。また、リリアを 1 つ獲得します。


    ドラゴンマンサーハート
    ? あなたのチームには追加のドラゴンマンサーがいます。また、Ashe を 1 獲得します。

    エヴォーカー ハート
    ? あなたのチームは追加のエヴォーカーを持っています。また、ルルを 1 つ獲得します。

    レイジウィング・ハート
    ? あなたのチームは追加のレイジウイングを持っています。また、1 シェンを獲得します。

    ガーディアン ハート
    ? あなたのチームには追加の守護者がいます。また、1 スレッシュを獲得します。

    ギルドハート
    ? あなたのチームには追加のギルドがあります。また、けいれんを 1 つ獲得します。

    ジェイドハート
    ? あなたのチームは追加のジェイドを持っています。また、ナーを 1 獲得します。

    メイジハート
    ? あなたのチームには追加の魔道士がいます。また、ナミを 1 獲得します。

    ミラージュハート
    ? あなたのチームにはミラージュがもう 1 つあります。また、1 ヨネを獲得します。

    ミスティックハート
    ? あなたのチームには追加のミスティックがいます。また、ナミを 1 獲得します。

    歓喜の心
    ? あなたのチームは追加のレベルを持っています。また、ジンクスを 1 つ獲得します。

    とうろこしハート
    ? あなたのチームは追加のスケールコーンを持っています。また、ブラウムを 1 つ獲得します。

    きらめきのハート
    ? あなたのチームは追加のシマースケールを持っています。また、ケインを 1 獲得します。

    シェイプシフター ハート
    ? あなたのチームには追加のシェイプシフターがいます。また、ナーを 1 獲得します。

    速射ハート
    ? あなたのチームは追加のスウィフトショットを持っています。また、けいれんを 1 つ獲得します。

    テンペストハート
    ? あなたのチームは追加のテンペストを持っています。また、キヤナを 1 獲得します。

    戦士の心
    ? あなたのチームは追加のウォリアーを獲得します。また、1 ヨネを獲得します。

    ハートのささやき
    ? あなたのチームには追加の囁きがあります。また、1 スレッシュを獲得します。

    オーグメント TFT のティア リスト - ドラコニック ゴールドの最適化

    TFT オーグメント ティア リスト セット 7 の 2 番目のティア 以前のものよりもはるかに興味深いボーナスを提供します。 89 個のゴールド オーグメントで、最も多くのボーナスを獲得することもできます。 シルバー層とプリズマティック層の 56 と比較して。 If they appear in rounds 3-2 or 4-2, you can consider TFT Augments that direct you to a particular composition. On the other hand, if you choose to upgrade your stats, you may want to consider those that give you a percentage bonus rather than those that give you a fixed number of points.

    名前 ランク 最適化の説明 Dragonic Augment Advice

    Second wind II
    S After 10 seconds of combat, your units heal by 50% of their missing HP. Like the first tier, Second Wind II deserves its place at the top of this TFT Augments tier list set 7.

    Calculated Loss
    S After a defeat, you get 2 golds and a free shop refreshment. A risky gamble, but one that can pay off if you manage to string together a series of defeats without losing too many HPs.

    Component Grab Bag
    S You gain 3 random item components. May not appear on turn 2-1. One of the best TFT Augment, flexible in all phases of the game and works with all comps.

    Hustler
    S If you have less than 20 golds at the end of a round, you get 3 extra golds. Even better than High Roller Augment from Set 6, Hustler will give you the economic advantage.

    Essence Theft
    S When your Evoker champions attack, they steal 4 mana points from their targets. You also gain 1 Lulu. If you place 2 Evokers in your composition, you get a considerable advantage.

    Loot Master
    S If you have at least 2 Guild champions on the field, you gain a random component every 4 rounds. You also gain 1 Twitch. Guild units are very versatile with their bonuses granted to the whole team. Do not hesitate to choose this Augment which will give you the advantage on the build of your champions.

    Tiamat
    S Warrior attacks deal 40% more damage to enemies within one hex of their target. You gain 1 Yone. Considerable area damage on strong units in the set 7 meta that will melt enemy tank HP.

    Party Time!
    S When a Revel champion kills an enemy, he gains 75% attack speed for 4 seconds. You also gain 1 Jinx. A powerful optimization for Revel / Cannoneer comp.

    Rich Get Richer
    S You gain 10 golds and your maximum interest is increased to 7 instead of 5. Appears only in round 1-4 or in the + version in 3-2. The more golds you have, the more you earn. Simple, effective, indispensable.

    Sunfire Board
    S At the start of combat, enemies burn 15% of their maximum health in 15 seconds and their healing is reduced by 50%. An Augment that is effective at all stages of the game and gradually depletes the enemy's HP.

    Better Together
    S The effects of halo items are increased by 33%. You also gain 1 Locket of the Iron Solari. Always profitable as its effect is applied to the offered item and immediately reinforces the life span of your tanks.

    Wise Spending
    S You gain 2 experience points when you refresh the shop. None of your gold coins will be spent unnecessarily.

    Combat Training II
    A Your champions permanently gain 4 attack damage and 2 additional for each enemy killed.

    Dragon Alliance
    A The Dragon type remains active regardless of the number of dragons on the field. Dragons gain 25 armor and magic resist. You also gain a random Dragon of cost 4. This is one of only two TFT Augments in the 7 set that allow you to line up multiple dragons while retaining the bonuses of this class. This will considerably strengthen your defence.

    Dragon Horde
    A The Dragon type remains active regardless of dragons numbers on the field. Dragons gain 15 attack damage and ability power. You also gain a Dragon of cost 4 at random. And here is the second one, this time with attack bonuses.

    Stand United II
    A Your champions gain 3 attack damage and ability power per active trait among your units.

    Cybernetic Implants II
    A Your champions equipped with an item gain 200 health and 20 attack damage.

    Gear Upgrades
    A Guild champions equipped with an item gain 25 armor and 200% of their Guild bonus. You also gain 1 Twitch. Very powerful and versatile, this bonus is never lost.

    Eternal Protection
    A When your Jade champions are eliminated, the nearest Jade statue protects them. It loses 70% of its HP and gives them 150% of that amount. You also gain 1 Ashe. With the right positioning of your Jade statues, this optimization can be formidable.

    Scorch
    A Every 5 attacks, Ragewing champions deal 40% more damage, which is converted to true damage. You also gain 1 Kayn. A significant damage bonus if you have a good start to play a composition Ragewing .

    Inspire
    A When a champion Dragonmancer dies, units sharing that type gain 60% attack speed for 4 seconds. You also gain 1 Ashe. Like Scorch, this TFT Augment is effective if you get the right champions.

    Clear Mind
    A If you do not have a champion on your board at the end of a round, you gain 3 experience points. May not appear on turn 2-1. Playing without units on your board is disturbing, but rewarding. A good option for those who want to acquire legendary units quickly.

    Cluttered mind
    If your board is full at the end of the round, you gain 3 experience points. It is simply the opposite of Clear Mind. If it seems less restrictive, it is also more complicated to set up your economy.

    Cybernetic Shell II
    A Your champions equipped with an item gain 200 HP and 30 armor.

    Cybernetic Uplink II
    A Your champions equipped with an item gain 200 health and 3 mana points per second.

    First Aid Kit II
    A ユニットが受ける回復とシールドが 35% 増加します。

    Thrill of the Hunt II
    A Your units regenerate 700 HP by killing an enemy.

    Exiles II
    A Your units that start combat without an adjacent ally gain a shield of 35% of their max HP for 10 seconds.

    Tantrum
    A After casting a skill, Ragewings recover 100% of their rage. A TFT Augment from set 7 that works well with Shen, Xayah or Shyvana.

    Meditation II
    A Your units without objects recover 7 mana per second.

    Three’s Company
    B You gain 3 random champions of cost 3. May not appear on turn 2-1. Even if you don't like the champions, sell them, you will still have earned 9 golds.

    Party Favors
    B You earn one gold for every six firecrackers thrown by the Revel champions in each battle. In addition, win a special prize the first time a total of 100 firecrackers are thrown. You also win 1 Jinx. Only choose if you have a good output of Revel champions at the beginning of the game.

    Hallucinate
    B During the first 5 seconds of combat, Mirage champions take 90% less damage. You also gain 1 Yone. A bonus that is too short to have an impact.

    Electrocharge II
    B When your units receive critical hits, they inflict between 75 and 135 points of damage to nearby enemies.

    Featherweights II
    B Your cost 1 and 2 units gain 40% movement speed and attack speed.

    Celestial Blessing II
    B Your units regenerate 20% of damage from attacks and abilities into HP. Excess healing is converted into a shield up to 450 HP.

    Makeshift Armor II
    B Your units without objects gain 45 armor and magic resist.

    Tri-Force II
    B Your cost 3 units gain 233 HP, 23% attack speed and 33 mana points at the start of the game.

    Salvage Bin
    B You gain a random complete item. When you sell a champion equipped with an item, the item separates into its basic components. Does not work with Tacticial Crown. An interesting upgrade to get in phase 2-1. Use your items early and sell your units later to give your champions the best build.

    Ricochet
    B Cannoneers shots bounce once and deal 50% damage. You also gain 1 Tristana. A trump card that requires good defensive units to give Cannoneers time to do damage.

    Hot Shot
    B Cannoneers' shots burn their targets, dealing 8% of the enemy's maximum HP of raw damage over 4 seconds, and reducing healing by 50% during that time. You also gain 1 Tristana. This optimisation has the same advantages and disadvantages as the previous one.

    Intercosmic Gifts
    B Astral orbs have a 50% chance of making a smaller orb appear which contains extra bonuses. You also gain 1 Nami. Bonuses that bring you at least a few gold coins.

    Twilight Umbrage
    B Units that start combat next to a Whispers Champion are hidden for 5 seconds. With a good positioning, there are surely strategies to be put in place.

    Axiom Arc II
    B Your champions gain 30 mana when they kill an enemy.

    Blue battery
    B Your units get 20 mana points back when they use their skill. Other TFT Augments with mana bonuses are more interesting, such as Meditation.

    Mage Conference
    B When the Mage type is activated, a random Mage appears on your board after a fight. You also gain 1 Lillia. Best used in a composition reroll.

    Double Trouble II
    C If you have two copies of a champion on your board, both gain 40 attack damage, ability power, armor and magic resist. When the champion goes to 3 stars, you get a 2 star copy.

    Urf’s Grab Bag I
    C You win 1 Spatula and a random item component. TFT set 7 meta is not yet installed enough for the spatula objects to be interesting.

    Ancient Archives I
    You win 1 Tome of traits. Same as for the previous Augment.

    Future Sight II
    C You know your next opponent. You also gain 1 Zephyr. Gain an advantage in unit placement over your opponents.

    Meditation II
    C Your units without objects recover 7 mana per second.

    Luden's Echo II
    C When your units use their spell, the first target hit and a nearby enemy take 100 to 175 magic damage.

    Eye of the Storm
    C At the beginning of the fight, the unit in the centre of your field gains 40 ability power, which becomes 120 after the storms' lightning. You also gain 1 Qiyana. Perfect for the game's beginning with Ezreal, but very quickly insignificant.

    Secret Snax
    C Trainers have a 33% chance of feeding their Miamsy. You also gain 1 Tristana. This Augment is only playable if you get it 2-1 and forces you to play Trainers comp.

    Nomads
    C Champions Scalescorn gain 10% damage each time they start a fight in a different seat, up to 30%. You also gain 1 Lillia A buff of this optimisation could make it viable.

    Gadget Expert
    C Direct damage items deal 40% more damage as raw damage. You also gain 1 Statikk Shiv. Direct damage objects are not used much in the current TFT meta.

    Press the Attack
    C Swiftshots attacks apply a mark to their target for five seconds. Each third mark consumes all marks to deal gross damage equal to 5% of the target's maximum health. You also gain 1 Twitch. Despite an interesting effect and relatively strong Swiftshot champions, this bonus lacks the stats to shine.

    Devastating Charge
    C The first attack after a Cavalier charges deals 90 magic damage, increased by 1% for each point of armor and magic resist they have. You also gain 1 Lillia. A fixed bonus that becomes useless at the end of the game.

    Metabolic Accelerator
    C Your little legend moves faster and heals 2 HP at the beginning of each turn. Cannot appear on turn 2-1. Although it is nice to receive healing, 2 HP is nothing when a defeat can cost you 20.

    Beast's Den
    D Units that start combat next to 2 or more Metamorphs gain 35% attack and movement speed. Shapeshifters also gain this bonus. You also gain 1 Gnar. On paper, this bonus is appealing, but in reality, Metamorphs comps gain little in the current TFT meta.

    Smoke Bomb
    D At less than 70% HP, Assassins become temporarily stealthy, untargetable and get rid of all negative effects. You also gain 1 Talon. An unimportant bonus.

    Last Stand
    D The first time you die, you stabilise at 1 HP. Once this effect is triggered, your units gain 200 HP, 20 armor, magic resist and 20% vampirism. This second chance and meagre defensive reinforcement will not save your game.

    カットスロート
    D Assassins reduce the mana of their first target, increasing the mana cost of their next spell by 50%. Assassins deal 20% more damage against targeted enemies. You also gain 1 Qiyana. Like Smoke Bomb, the Assassin optimizations are definitely not among the best TFT Augments in the 7 set.

    Trade Sector
    D You get a free shop refresh every round. That's only two golds per round.

    Built Different II
    D Your champions without an active trait gain 400 HP and 60% attack speed.

    Jeweled Lotus
    D The true and magic damage of your unit skills can cause critical damage. Your champions gain a 20% chance to inflict a critical strike. Ineffective in set 7 TFT meta.

    Heroic Presence
    D Guardians provoke all enemies every 2 seconds. Units that attack the Guardians' shield take magic damage equal to 6% of the maximum shield. You also gain 1 Thresh. Bruisers and Cavaliers are often preferred to Guardians as tanks.

    Penance
    D When enemies attack a Jade Statue for the first time or receive blast damage from a statue, they are disarmed for 3 seconds. You also gain 1 Gnar. The placement that this Augment TFT requires is not compatible with the one that best optimises the statues.

    Personal Training
    D At the end of the fight, champions who started the fight next to a Bruiser gain 30 HP permanently, increased by 20 if they survived. You also gain 1 Shen. 50 HP! Really?

    Assassin Crest
    ? You gain 1 Assassin emblem and 1 Kain.

    Coat of arms of Cosmique
    ? You win 1 Cosmic emblem and 1 Nami.

    Bruiser Crest
    ? You gain 1 Bruiser emblem and 1 Taric.


    Cannoneer Crest
    ? You win 1 Cannoneer emblem and 1 Jinx.

    Cavalier Crest
    ? You win 1 Cavalier emblem and 1 Sejuani.

    Dragonmancer Crest
    ? You win 1 emblem Dragonmancer and 1 Ashe.

    Evoker Crest
    ? You gain 1 Evoker emblem and 1 Lulu.

    Guardian Crest
    ? You gain 1 Guardian emblem and 1 Braum.

    Guild crest
    ? You earn 1 Guild emblem and 1 Twitch.

    Jade Crest
    ? You win 1 Jade emblem and 1 Ashe.

    Mage Crest
    ? You gain 1 Mage emblem and 1 Vladimir.

    Mirage Crest
    ? You win 1 Mirage emblem and 1 Yone.

    Ragewing Crest
    ? You win 1 emblem Ragewing and 1 Shen.

    Revel Crest
    ? You win 1 Revel emblem and 1 Jinx.

    Scalescorn Crest
    ? You win 1 emblem Scalescorn and 1 Braum.

    Shimmerscale Crest
    ? You win 1 emblem Shimmerscale and 1 Kayn.

    Swiftshot Crest
    ? You win 1 emblem Swiftshot and 1 Ashe.

    Tempest Crest
    ? You gain 1 Tempest emblem and 1 Qiyana.

    Warrior Crest
    ? You gain 1 Warrior emblem and 1 Shen.

    Whispers Crest
    ? You gain 1 Whispers emblem and 1 Thresh.

    TFT Augments tier list - Prismatic draconic optimizations

    The third and final level of our TFT Augments tier list set 7 concerns prismatic optimisations. The bonuses in this tier are very powerful and can completely turn the tables. Games that feature only TFT Augment prismatic are rare, but often crazy. The power of these optimizations can create some amazing compositions with a multitude of items and sometimes a very high number of champions on the field. Let's take a look at this in the last part of our TFT Augments tier list with the 56 prismatic optimisations .

    名前 ランク 最適化の説明 Dragonic Augment Advice

    High End Shopping
    S The champions appear in your shop as if you were one level higher. You also gain 10 golds. May not appear on turn 2-1. An excellent optimization that will allow you to find the epic and legendary champions before your opponents.

    Makeshift Armor III
    S Your units without objects gain 60 armor and magic resist. Where the previous tiers are average, Makeshift Armor III provides considerable strength, earning it this place in the TFT Augments tier list.

    Binary Airdrop
    S At the start of combat, units equipped with 2 items temporarily gain a third item. By optimising your items, Binary Drop can allow you to equip an extra carry or tank, making it one of the best TFT prismatic Augments in the 7 set.

    High Roller
    S You win 3 dice and 8 golds. If you like betting, this optimization can lead you straight to the top 1... or the top 8.

    March of Progress
    S You gain 4 experience points per turn. You can no longer use gold coins to gain experience. Quite complex to play, because if you get ahead of the levels at the beginning of the game, the trend is reversed later.

    Item Grab Bag II
    A You win 2 random full items and 2 Reforgers.

    Cybernetic Implants III
    A Your champions equipped with an item gain 300 health and 30 attack damage.

    Cybernetic Uplink III
    A Your champions equipped with an item gain 300 health and 4 mana per second.

    Think Fast
    A The shop refreshments are free until the end of the round. You also get 8 golds. Use your speed of execution to find the champions of your composition in a few dozen seconds.

    Level Up!
    A When you buy experience points, you gain 3 extra experience points. You can reach level 10. This optimization will allow you to add one more champion at the end of the game.

    New Recruit
    A Your team gains an extra place. Similar to the one above, this optimisation allows you to reach your final composition faster.

    Ancient Archives II
    A You win 2 Tomes of Traits.

    Combat training III
    A Your champions permanently gain 6 attack damage and additional 3 points for each enemy killed.

    Urf’s Grab Bag II
    A You gain 1 Spatula and 3 random item components.

    Cursed Crown
    B Your maximum team size increases by 2, but your little legend takes 100% extra damage. This is a poker move that can be devastating if you manage to get the upper hand in the game, but can be fatal if you find yourself in a bad situation.

    Radiant Relics
    B Open an armoury and choose 1 of the 4 radiant items. Light objects are very powerful. If you don't know what you are going to play yet, choose a defensive item that fits all compositions.

    The Golden Egg
    B You win a huge golden egg that hatches in 10 rounds. Victories accelerate the hatching by one round. The rewards contained in the egg is not worth it, and you are not even sure you will see it hatch, as your opponents will have bonuses that instantly make them stronger.

    Verdant Veil
    B Your champions are immune to crowd control for the first 15 seconds of combat. A Quicksilver applied to your whole team, which is not negligible, but will not change your game.

    Windfall
    B You earn gold coins according to the number ofAugments you have:0 =20, 1 =30 and 2 =40. Appears only in 1-4, or + version in 3-2 and ++ in 4-2. It is always a pleasure to receive gold coins, but they may not be enough to strengthen you.

    Cavalier Unity
    B Cavalier trait provides its bonus to all units, but does not increase the number of Cavaliers. This optimisation requires you to play 3 cavaliers to get a bonus equivalent to Makeshift Armor III.

    Exiles III
    B Your units that start combat without an adjacent ally gain a shield of 50% of their max HP for 10 seconds.

    Stand United III
    B Your champions gain 4 attack damage and ability power per active trait among your units.

    Cybernetic Shell III
    B Your champions equipped with an item gain 300 HP and 40 armor.

    Future Sight II
    C You know your next opponent. You also gain 1 Radiant Zephyr. While it is handy to know your next opponent to position these units, it pales in comparison to the best TFT Augments prismatic.

    Meditation III
    C Your units without objects recover 10 mana per second.

    Living Forge
    C You gain a random Ornn item immediately. You can also reach level 10. The problem with this optimization is its randomness, which can ruin your game.

    Cruel Pact
    C Buying experience points costs 3 HP instead of golds. Who would rather lose tickets than gold coins?

    Best friends III
    C Your units that start the fight side by side gain 35% attack speed and 35% armor.

    Featherweights III
    C Your cost 1 and 2 units gain 60% movement speed and attack speed

    Luden's Echo III
    D When your units use their skill, the first target hit and a nearby enemy take 140-260 points of magic damage.

    Electrocharge III
    D When your units receive critical hits, they inflict between 115 and 220 damage to nearby enemies.

    Double Trouble III
    D If you have two copies of a champion on your board, both gain 55 attack damage, ability power, armor and magic resist. When the champion goes to 3 stars, you get a 2 star copy.

    Tri-Force III
    D Your cost 3 units gain 333 HP, 33% attack speed and 43 mana at the start of the game.

    Built Different III
    D Your champions without an active trait gain 500 HP and 70% attack speed.

    Assassin Crest
    ? You win 1 Assassin emblem, 1 Infinity Edge and 1 Diana.

    Astral Crown
    ? You gain 1 Astral emblem, 1 Redemption and 1 Varus.

    Bruiser Crown
    ? You gain 1 Bruiser emblem, 1 Redemption and 1 Illaoi.


    Cannoneer Crown
    ? You win 1 Cannoneer emblem, 1 Giant Slayer and 1 Tristana.

    Cavalier Crown
    ? You win 1 Cavalier emblem, 1 Sunfire Cape and 1 Nunu.

    Dragonmancer Soul
    ? You win 1 Dragonmancer emblem, 1 Hand of Justice and 1 Lee Sin.

    Evoker Crown
    ? You win 1 Evoker emblem, 1 Spear of Shojin and 1 Anivia.

    Guardian Crown
    ? You win 1 Guardian emblem, 1 Gargoyle Stoneplate and 1 Braum.

    Guild Crown
    ? You gain 1 Guild emblem, 1 Giant Slayer and 1 Ryze.

    Jade Crown
    ? You gain 1 Jade Emblem, 1 Ionic Spark and 1 Gnar.

    Mage Crown
    ? You gain 1 Mage emblem, 1 Spear of Shojin and 1 Ryze.

    Mirage Crown
    ? You win 1 Mirage emblem, 1 Hand of Justice and 1 Nunu.

    Mystic Crown
    ? You win 1 Mystic emblem, 1 Shojin spear and 1 Lulu.

    Ragewing Crown
    ? You win 1 Ragewing-Emblem, 1 Guinsoo's Rageblade and 1 Swain.

    Revel Crown
    ? You win 1 Revel emblem, 1 Statikk Shiv and 1 Jinx.

    Scalescorn Crown
    ? You win 1 emblem from Scalescorn, 1 Giant Slayer and 1 Diana.

    Shapeshifter Soul
    ? You gain 1 Shapeshifter emblem, 1 Hand of Justice and 1 Elise.

    Shimmerscale Crown
    ? You win 1 Shimmerscale emblem, 1 Titan's Resolve and 1 Kayn.

    Swiftshot Crown
    ? You win 1 emblem from Swiftshot, 1 Guinsoo's Ragelade and 1 Varus.

    Tempest Crown
    ? You gain 1 Tempest emblem, 1 Hand of Justice and 1 Lee Sin.

    Warrior Crown
    ? You win 1 Warrior emblem, 1 Giant Slayer and 1 Olaf.

    Whispers Crown
    ? You gain 1 Whispers Emblem, 1 Titan's Resolve and 1 Sylas.

    That's it for our tier list of the Augment TFT set 7 , Dragonlands. By applying our tips and tricks, you will progress considerably and see your rank soar in ranked games. To help you get better and better, I invite you to check out our TFT item guide as well as our tier list of the best compositions TFT from set 7.