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ノイタ – 既知の特典リスト + 評価

私が見つけることができるすべての特典に関するガイドなので、どれを取り上げてどれを無視するかがわかります。

ノイタガイド:

  • 杖の作り方
  • 秘密のエリアに到達する方法 / 巻物を使用する方法
  • 実際のシードを保存し、セーブゲームをバックアップする方法

イントロ + ティアの説明

特典をリストするときは、次の形式で行います。

特典名

評価

説明。 Perk の実際の説明から外れる追加のメモは、ここでは太字で書き出されます。たとえば、あいまいな効果とは何か、人々が発見した隠された効果を正確に説明するなどです。

私の評価

「レーティング」は、基本的に Perk ティア リストを作成するために使用している省略形です。そのため、ゲームについてあまり考えたくない人は、良いものを何でも手に入れることができます。ティアの意味:

– 素晴らしいボーナスを提供しますが、おそらく強すぎます。他の S ティアまたは A ティアの特典がない限り、基本的に常にこれらを取得したいと思うでしょう。

– S ほど強力ではありませんが、それでも非常に強力です。ほとんどのプレイヤーはこれらを見てすぐに取得したいと思うでしょうが、個々の A ティアの特典では成功も失敗もしないかもしれません.

B – かなり良い特典ですが、受けたくない状況もかなりあります。 B 特典は状況に応じたものであったり、大きな利点と大きな欠点があったり、好みの問題であったり、単に堅実な特典であったりする可能性がありますが、A 特典や S 特典ほど印象的ではありません。

C – これはまあまあの特典であり、何もないよりはましですが、もっと良いことができます。特典の効果は杖/アイテムで簡単に再現できるか、上手なプレイヤーがうまく利用できるかもしれませんが、それでも問題ありません.

D – 他の特典と比較して、ほとんどが悪い特典です。これらはプラスの効果ですが (または、一部のプレイスタイルではプラスであり、他のプレイスタイルではプラスではありません)、ほとんどのプレイヤーはこれらをあまり活用しません。

– 使用したくない排他的なカテゴリである F ティアの特典には、実行に全体的に有害であるか、まったく役に立たないと私が実際に主張するものが含まれます。

攻撃的な特典

ダメージを直接増加させたり、ダメージを与えやすくしたりする特典。

ホーミングショット

B

すべての発射物が敵に向かってわずかに戻ります。基本的な開始ブラスターのような一部のワンドでは気づきにくい場合がありますが、跳ね返る発射体では非常に簡単に目立ちます.

かなり堅実な特典ですが、これを使用するかどうかは、杖/呪文のロードアウトに大きく依存すると思います.主なダメージ出力ワンドに弾む/回転する/遅い/突き刺す発射物がたくさん含まれている場合、特典は非常に価値がありますが、そうでない場合、特典は実際には良い照準が得られない利点を提供しません.

クリティカルヒット +

C

クリティカルヒットのチャンスが増加しました。これが与えるクリティカルの正確な割合はわかりませんが、ワンド バージョンと同じ +15% だと思います。

基本的に永続的なダメージ増加。あまり派手ではなく、私はそれよりも多くの特典を好みますが、特に後半のゲームの敵の健康状態を考えると、ダメージが増えることは決して悪いことではありません.ただし、優れたワンドは、ダメージ出力の点で常にボーナスクリティカルチャンスを上回っていることに注意してください.

OPワンドを手に入れるという名目で、より多くの健康を手に入れて、より多くのゴ​​ールドを獲得するためにより多くを探索したり、ゴールドの獲得を増やすための特典を取得したりすることは、通常、これよりもはるかに実行に役立ちます.

電気

あなたは電気ダメージを受けませんが、周囲の金属や液体は常に電気を帯びています。気をつけて!

何に気をつけて、敵をあまりにも早く倒しますか?電気は電気ダメージの影響を受けないようにするだけでなく、これはまれにあると便利ですが、本質的に液体を共有している敵は非常に迅速に死ぬようになります.ゾーンを水で浸すことができれば、すべてが死ぬ.

公平を期すために言うと、これには誤ってトラップをトリガーしたり、近くのバレルを爆破したり、石油の火を灯したりする可能性など、いくつかの追加の危険が伴いますが、リスクを認識している限り、これは潜在的に非常に強力です.

グラスキャノン

B

あなたの呪文は x5 のダメージを与え、爆風範囲が広がりますが、最大ヘルスは 50 に制限されています。また、呪文の地形変形の可能性を劇的に高めます。通常、スパーク ボルトのような地形をほとんど変形させない呪文を使用して、簡単に掘ることができます。最大ヘルスの上限は、エクストラ HP などの他の特典を含め、すべてを上書きします。他の修飾子を持っていても、最大のヘルスは常に正確に 50 です。

さて、その 50 の最大ヘルス制限はかなり壊滅的ですが、効果もそれだけの価値があります.遠くから敵を砲撃し、手を離してより安全なアプローチをとることを厭わない限り、その見返りは驚くべきものです。 x5 のダメージは、基本的にすべての操作が通常のクリティカルで行われることを意味し、実際のクリティカルはほとんどインスタキルであり、強化された地形の変形は単純に美しいです。これがBである理由は、その欠点です!素晴らしい走りが台無しになる前に、できるだけ早く戦いを終わらせるようにしてくださいね?

また、Glass Cannon + Energy Orb (スペル) のシナジーもぜひお勧めしたいです。エネルギー オーブはすべて、デフォルトの爆弾よりも大きな半径でほぼすべての地形を引き裂くミニ核となり、フレンドリー ファイアとしてダメージを与えることさえできません。

防御特典

あなたにとって死をめったに起こらないようにすることに直接焦点を当てたPerk。

永久シールド

S

小さな永続的なシールドを獲得します。シールドは、弾丸をそらしたり、火から水へのように有害物質を無害なものに変換したりするなど、あらゆる種類の気の利いたことを行います.

シールドは弱いですが、ワンドへの投資などを必要としない無料の永久シールドです。定期的に HP を節約できるため、死亡する可能性が低くなり、各フロアで稼げる現金の量が間接的に増加するため、非常に堅実になります.

ステンレスアーマー

C

ステイン効果がアクティブでない限り、受けるダメージが 50% 減少します。のように、あなたに液体はありません。

あまりよくない。 50% の削減は素晴らしいことですが、ステンレス製であるという要件は、維持するのに非常にコストがかかり、非現実的なものです。これはまた、50% のダメージ耐性と、血液によるクリティカル ダメージの増加など、便利なバフ 流体のいずれかを選択する必要があることを意味します。

ただし、ステンレス アーマーは Repelling Cape のような Perk と組み合わせて使用​​する価値があるかもしれません。これは有用性が非常に有効な場合です。

不可視性

S

あなたは見えません。しみ、呪文の詠唱、蹴り、ダメージを受けると、一時的に効果がなくなります。 「一時的に」とは、約 5 秒間という意味です。

受動的な不可視性は非常に優れた機能です。液体や危険を回避する限り、エリアの一部が難しすぎると感じた場合に簡単に「ゴースト」することができるからです。気付かれずに敵と衝突することさえあります。

欠点は、汚れが大きな迷惑であることです。ただし、液体を避けることができる限り、この 1 つの特典でゲーム全体を進めることができます。

恵みを救う

C

死亡し、HP が 1 より多い場合、代わりに HP が 1 に設定されます。

火、敵の大群など、あなたを殺したものは何でも、あなたを再び攻撃して、この特典を無意味にする可能性が非常に高い.それでも、この特典はあなたの命を救う可能性があり、再利用可能です.ホーリーマウンテン以外の回復源と組み合わせれば、さらに強力になる。ただし、失敗の準備をするのではなく、そもそもこのような状況に陥らないようにするために、特典を取得することをお勧めします.

テレポート炎

B

受けるダメージが 20% 減少します。ダメージを受けるたびにテレポートします。

無意識にテレポートするのは面倒ですが、悪い状況から抜け出すことは実際には非常に素晴らしいことです.戦闘に参加するよりも戦闘を避けたい場合、これは驚異的な特典ですが、実際に敵と戦うことを好む場合や、テレポーテーションにすばやく反応できない場合は、それほどではありません.ただ、ええと… DoT を受けないようにしてください。

有毒汚泥への耐性

C

有毒なスラッジによるダメージを受けません。技術的には、これは間違っています。この効果は、Toxic Sludge があなたを染色しなくなることを意味するだけです。有毒ガスと有毒氷は、有毒汚泥の状態が異なりますが、それでもダメージを与えます。

特に有毒なスラッジがかなり厄介であることを考えると、もっと悪いことをする可能性があります.これが C Perk である理由は、水が有毒汚泥をより多くの水に変換するため、任意の水源で有毒汚泥を無効にすることもできるためです。次に、その水を有毒汚泥プールに噴霧すると、その汚泥を非常に効果的に取り除くことができます.

火耐性

火によるダメージを受けません。

火事は非常に危険で一般的な危険であるため、火事の影響を受けないことは素晴らしいことであり、あらゆる種類の素晴らしいオプションを提供します。結果なしで世界を炎上させてください!石油を生み出す魔法で夢中になろう!

爆発耐性

C

爆発による直接的なダメージは受けません。

そもそも爆発するべきではありません。それでも、この特典は、悪い状況で多くの HP や命を救う可能性があり、通常よりもはるかに無謀な杖のカスタマイズを可能にします.

電気耐性

D

電気によるダメージを受けません。

電気的損傷は非常にまれであるため、これをあまり活用することはできません.サンダーストーンのようなアイテムを持っている場合、この特典は大幅に向上しますが、サンダーストーンは十分に希少であるため、この特典は D ティアに値すると思います。確かに、ヒットスタンが長引いたおかげで、電撃ダメージは壊滅的ですが、これは投資する価値があるとは思いません。

近接耐性

C

敵の近距離攻撃によるダメージを受けません。

わかりました、一部の敵が基本的に完全にダメージを与えられないようにすることは非常にクールであり、これが D ではない唯一の理由です。ただし、このゲームの最も深刻な脅威が物理に起因する DoT または近接攻撃ではなく、強力な遠距離攻撃。

追加HP

C

最大ヘルスが 50% 増加します。

最大体力を2倍にするまともな特典。この乗数はヘルスプール全体に適用されるため、ハートからの最大ヘルスの追加よりも優先されます。ただし、一般的に言えば、より簡単にダメージを回避できる Perk の方が、より多くのダメージを吸収できる Perk よりも優れています。

エクストラライフ

C

死亡すると、体力 100 でリスポーンします。

セービング グレイスのように再利用はできませんが、死を回避した後の寛大な 100 のヘルスにより、はるかに多くの状況から逃れることができます。悪くはありませんが、より良い選択肢がたくさんあります。

息切れ

B

水没しても溺れることはありません。

酸素制限を完全になくすことで、リキッドプレイの可能性がはるかに広がります。液体中心のビルドに最適なスキルですが、それだけではあまり役に立ちません。また、技術的には煙や蒸気などのガスを吸い込むことができますが、ゲーム内のガスの現在の状態では、これはほとんど機能ではありませんが、これは将来変更される可能性があります.

吸血鬼

血を飲むと体力が回復しますが、最大体力の 3 分の 1 を失います。知らない人のために説明すると、S を押しながら飲みます。

最大体力を失うのは最悪かもしれませんが、ホーリー マウンテンの外で体力を回復させるのは非常に良いことです。これを More Blood と組み合わせれば、あなたはゴールデンです。これを More Blood とチェーンソーのような残忍なワンド効果と組み合わせれば、たくさんの健康を手に入れることができます。ただし、使いこなすのがイライラするほど難しい場合もあり、最大のヘルスを失うことは依然として飲み込むのが難しい薬です。

あと、ブラッドを発生させる魔法と組み合わせると……うん。直接の血液生成呪文には実際に使用制限がありますが、Lava to Blood のような無限の呪文があり、これを回避できます.

また、ポーション フラスコを空にしてから血液で満たすこともできることに注意してください。これにより、治療が必要になったときに、将来的に人工の医療キットを運ぶことができます。

ワーム中傷者

D

世界のワームがあなたから逃げる

基本的にランからワームを取り除きます。神々を怒らせるわずかな可能性を取り除きたいのなら、もちろんですが、ワームは一般的に非常にまれであり、正直なところあなたの実行を脅かすものではないので、私は個人的にこの特典の価値を見ていません。ワームがホーリー マウンテンを突き破った場合、特に新しいワーム クリスタルを使用すると、リッチが対処しやすくなります。なんらかの理由でワームが嫌いなだけなら、ワーム ディトラクターは使用可能だと思います。錬金術/幻覚剤に飛び込み、ワームの血が必要な場合を除き、これを使用することのマイナス面はあまりありません.

貪欲特典

その瞬間に得られる利益に重点を置いておらず、長期的により多くのものを蓄積できるようにすることに重点を置いていない特典。

特典くじ

S

特典を選択すると、50% の確率で他の特典が消えません。

ええ、これは非常識です。手に取ったときでも、50/50 の確率ですぐに元が取れます。確かに、実行の全体的な強さを RNG に任せていますが、50% の確率は本当に、本当に良いオッズです.

正直なところ、この特典は狂ったように圧倒されており、おそらく完全なリワークを使用できると思います。たとえば、毎回または何かから選択する特典が1つ少なくなるという犠牲を払って神社で特典を再ロールできるようにするか、完全にランダムに2つを与えることができますそれを取るとすぐに特典。それが実現するまでは、より多くの特典を獲得できる特典を用意するのはまったく簡単なことであり、シュラインで 3 つの特典すべてを取得できるたびに、信じられないほど満足感が得られ、ばかげています。

トリック グリード

C

死が事故の場合、2x の代わりに 4x ゴールド。知らない人のために説明すると、敵を生きたまま燃やしたり爆破したりして、環境を利用して「偶然に」敵を倒すと、2 倍の現金が得られますが、今では 4 倍の現金が得られます。

ゴールドの収入を 2 倍にすることは魅力的に聞こえますが、アクシデント キルはかなり非現実的であり、セットアップも困難です。ジャックポットを当てて大きな戦利品の敵/大群をアクシデントキルで倒したとしても、実際に戦利品を手に入れることができる状況である必要があり、その上、ゴールドの用途はやや限られています.アクシデント キルによるヒーリングのようなものがあれば、もっと良いでしょうか?

注:敵にエメラルド タブレットを投げるなど、Trick Greed をトリガーする簡単な方法です。これらは素晴らしいポイントですが、Trick Greed を C にランク付けすることにはまだ自信があります。邪魔をせずにリスクを冒す - 同じことを受動的に達成するグリードや、間接的にヘルスを節約してより多くのフロアを探索できる特典とは異なります.

エクストラ特典

B

今後は、すべての聖なる山で追加の特典を見つけることができます。

より多くの選択肢と、必要な特典を取得する可能性が高いことは、どちらも良いことです.唯一の欠点は「無駄な」Perkスロットであるため、神社の他のPerkが魅力的に見えない場合にのみこれを使用してください. Extra Perk から非常に優れた Perk を獲得できる可能性がその真の利点であり、Extra Perk と Perk Lottery を同時に獲得できれば、なおさらです。

ハートの追加最大HP

C

ハートは最大HPの2倍を付与します。遡及できないため、この特典を取得する前と取得した後でも、HP はまったく同じままです。今後収集されるハートにのみ適用されます。

これは、特に可能な限りすべてのフロアを探索するのが好きな場合は堅実です.ただし、そもそもハートを見つけなければならないのは少し面倒で、より危険にさらされることになります。また、最大 HP は実際にはそれほど多くのことしかできません。それでも、特定のフロアですべてのハートを獲得できることがわかっている場合は特に、これにノーと言うのは難しいです.

貪欲

ナゲットごとに 2 倍のゴールドを獲得できます。

ああ、このセグメントの名前です。グリードはシンプルでやりがいがあり、ゴールド収入を2倍にするだけで、フロア間の杖の選択をより最適化できます.あなたはもっと悪いことをすることができます.時々堅実なPerkの方が良いかもしれませんが、その部門で苦労している場合、Greedは夢のスーパーワンドを確実に手に入れるのに最適です.

ユーティリティ特典

戦闘能力などを直接強化するわけではないが、何らかのユーティリティを提供するすべての特典。

どこでもワンドを編集

神の祝福により、どこでもワンドを編集できます。

かなり信じられないほどです。ワンドを置き去りにする代わりに、ワンドをつかむとすぐに便利な呪文を取り除くことができます。たとえば、掘り出しに焦点を当てた呪文などのニッチな呪文をインベントリに残し、必要なときにそれらを取り出すことができます...ええ、これには多くの可能性。唯一の不満は、ほとんどの状況に適していると感じている 4 本の杖のセットを既に持っている場合、これは実際には何の役にも立たないということです。

忌避のケープ

C

ステインは速い速度で落ちます (移動中)。非常に高速で、わずか数秒間移動するだけですべての染み効果が除去されます。

オイルや有毒スラッジなどを取り除くのに非常に便利で、他のパークとの相乗効果が大きいです。ただし、不可視性、Beserk ポーションを使用してダメージを増幅する、水染みを火に対する緩衝材として使用するなどの可能性をほぼすべて取り除きます。 If you’d rather play without dealing with Stains this option exists, but in my opinion, excluding Perk synergies, a good player can get more upsides out of the Stains system than downsides.

Low Gravity

F

Your movement is floatier and you jump higher.

Moon gravity might sound fun, but this really will not help you. Sure, you can ascend vertically easier, but there is almost never a situation in the game where the vertical height you can already attain isn’t enough. Plus, it makes landing take a lot longer, which is a massive dealbreaker in combat when getting hit in the air carries some nasty stuns. There is almost no upside to this perk and the drawbacks are unfortunate.

Bombs Materialised

C

Bomb-like spells can be placed in the ITEMS space in your inventory and thrown without a wand. “Bomb-like” includes TNT, Holy Hand Grenade, and potentially Nuke.

Considering you start with a Bomb wand, this saves you a Wand slot, which is pretty neat to have. This is a very nice utility especially if you can find a bunch of bombs, but nowhere near as good as some other Perks.

Strong Levitiation

B

You can fly 100% longer.

Levitation is an extremely versatile tool for traversing the environment, avoiding damage and so on, so being able to do that for twice as long is a great bonus.

Faster Movement

A

Your movement speed is increased. While I’m not exact about how much, I believe this is an x2 modifier to movespeed. Applies both while grounded and in the air, but won’t increase vertical levitation speed.

Moving faster might sound just convenient, but this makes dodging enemy attacks entirely so much easier and makes general traversal faster. Might not define your build like some other perks but very useful all around.

Chaos Perks

Any Perk that directly interacts with the world around you to do crazy stuff, or just introduces an element of CHAOS to the game.

More Blood

B

Blood blood blood. Enemy bleeding is magnified. This applies to their corpses as well, and applies to any substance the enemy bleeds as a blood equivalent, such as Toxic Sludge or Slime. Note that enemies still need their bodies to be seriously damaged to bleed at all.

Aside from simple fun factor, this Perk is extremely handy for covering levels in blood, letting you crit more and more easily suppress fires. Combine with a chainsaw/drill you can use to maul corpses and you can generate actual lakes of blood. The only downside is enemies with hazardous bloodtypes like Lava or Toxic Sludge, so if you’re not good at dealing with said enemies, you may want to avoid this perk.

More Hatred

D

Creatures in the world are more aggressive towards each other.

Enemies being more likely to kill each other isn’t unusable, but really not something you should be relying on.

Slime Blood

D

You bleed slime.

Hey, you know what’d be great when you took damage? If you got covered in a substance that slowed you down so removing yourself from that situation is harder!

To be fair, there are situations where the slime might help, and it does mean getting hit in the air won’t cause you to fall to the ground (essentially negating hitstun), which is the only reason why this isn’t an F perk, but most of the time, it won’t help and if you don’t have a reliable way to remove the stain debuff, you’re SOL. Only consider this if you’ve got Repelling Cape or simply don’t care about being slow and just want to take care of hitstun.

Oil Blood

D

You bleed fast-burning oil

…Seriously? Okay, if you have Fire Immunity, sure, this is neat. Generate some free oil every time you take damage. Otherwise… WHY?! You can use Oil to cleanse your Stains but it’s definitely not worth the massive fire risk.

Dissolve Powders

B

Sand and other soft, powdery materials dissolve quickly in your presence. So quickly, that you cannot even stand on powders, you will just straight up fall through them with this perk.

Actually a lot better than you would think. Sure, you can’t stand on powders anymore and this can sometimes backfire, but the ability to cut through these forms of terrain can actually be very handy for skipping fights and navigating the map, especially in areas of snow. Plus, just fun to use.

Revenge Explosion

D

Often when you take damage, you release a magical explosion that hurts enemies. Said explosion does not trigger on DoTs, and will destroy very weak substances like powders, but not hard walls.

While retaliation damage is great and all, ideally you should never be close enough to an enemy for this to be very effective, seeing as the range is quite bad.

More Love

F

Creatures in the world are more friendly towards each other.

…Why? I guess less creature-on-creature killings mean you can loot easier and makes for a more stable environment? But, even then, the benefit seems minimal, generally speaking enemies killing each other from far away is preferable to them all teaming up against you. I’d ask Nolla to buff this, if I wasn’t convinced this was probably a joke perk.

Freeze Field

D

Freezes liquids around you.

A very mixed perk. For one, it makes getting caught on fire very improbable, as fire in this game is technically a liquid. However, Toxic Sludge remains harmful even in ice form, it renders it impossible to coat yourself in blood, in the event you DO get lit on fire good luck putting yourself out, and it renders it easy to trap yourself in ice. However, when synergised with Invisibility… Hoo boy.

Exploding Corpses

C

Enemies explode upon death.

In case you’re worried about friendly fire, relax- In my testing, it doesn’t appear that these explosions can harm you. Said explosions are fairly short range, but have a few potential advantages, like instantly blasting enemies into chunks of probably-flaming giblets upon death, and enemies that explode by default on death actually seem to always drop the accident gold bonus with this perk.

Honestly, this perk is a lot less destructive than it sounds, which is both a relief and a mild disappointment. It won’t ruin your run if you grab it, though!

Boomerang Spells

D

Almost all your spells arc towards you; you have higher projectile resistance As far as I can tell, the projectile resistance roughly halves all damage, standard bullets deal 3 instead of 7. However, what is and isn’t a “projectile” is pretty limited, so explosions and the like still hurt like hell.

Projectile resistance is a solid and wise bonus to throw onto this, but unfortunately universal boomerangs can be tough to adapt to for most builds. There’s some cool interactions, like cloud spells following you around, but for most standard use spells like projectiles it makes sniping and the like impossible. However, this is still a fun modifier to play around with, and if you’re trying to make a melee build, this is pretty excellent.

Bouncing Spells

B

Almost all your spells bounce around.

Adding a bit of bounce to everything is a very strong bonus that allows all kinds of projectiles to excel in ways they couldn’t before. If your main wand isn’t something that self-damages you, take this without any doubt, as it’ll seriously increase your kill potential, but if you’re carrying a lot of potentially self-harmful wands, it’s better to be safe than sorry.

Extra Enemy Knockback

C

Your spells knock back enemies more Appears to be an x3 modifier or so for enemy knockback.

Does exactly what it says on the tin. The large knockback increase does make combat significantly more chaotic and makes follow up shots a lot harder, BUT also makes kiting far easier as you can keep enemies at bay. It’s a trade-off but one worth making in my opinion, though there’s a lot of perks I’d rather have.

Concentrated Spells

B

Your spells have lower spread but knock you back more. Will add dramatic amounts of recoil even to spells that have essentially none by default, allowing you to even fly infinitely with fast, repeating spells like Chainsaw/Drill.

While this makes hitting stuff a whole lot harder, it’s difficult to deny the utility of infinite flight, which is definitely the real benefit here. This’ll make map exploration a lot faster and easier (which indirectly allows you to easily pick up a lot of Orbs you ordinarily wouldn’t be able to get) and is perfect for secret hunting. However, just be prepared to deal with the consequences, try doing things like backing up into a wall, using bouncing spells, or single-shot, high damage spells to mitigate the recoil, because using a traditional machinegun playstyle with Concentrated Spells is pretty tough.

Worm Attractor

B

Worms of the world come to you This essentially means the Giant Worm on the map will start making a beeline for your location and you will almost certainly anger the gods.

Okay, me rating this a B perk might sound absolutely insane, but hear me out. The Giant Worm is one of the best potential terrain deformation tools in the game. If you have Melee Immunity, it cant even hurt you, and even if you don’t hovering above it is a pretty simple affair. Worm Blood is also often quite valuable for alchemy (if you’re diving into that). Be prepared for the consequences when you pick this up, but if you feel confident you can kill the shopkeep lich, and that you can manipulate the Giant Worm into helping you, this is pretty good.

Secret / Special Perks

Perks that don’t appear in the normal Perks pool.

Essence of Light

D

Causes constant light projectiles to emit from the player that explode, destroy terrain, and can damage you.

Please note I haven’t actually found this one yet as it’s a secret Perk that spawns in a very specific location. Essence of Light isn’t really so much of a perk as it is a challenging modifier, and it’s quite likely it’s either related to a secret that’s already in the game/will be implemented, or that it’s an impractical reward from the devs for exploring. Essence of Light will kill lots of stuff around you, but the constant damage means you’ll have to rush through zones just to stay alive.

Note that there is one situation in which Essence of Light is great, and that’s if you have Explosion Immunity as Essence of Light deals explosions. You’ll still be involuntarily causing nonstop chaos around yourself and destroying terrain everywhere, but it does become usable. Without Explosion Immunity though, it’ll most likely be a run killer.

Secret location is Find a way to climb over or dig under the starter mountain and continue along the overworld right as far as you can. You’ll see a bunch of stuff along the way but no obstacles. Once you reach the wall of Extremely Dense Stone, climb up.

Essence of Explosion

B

Your entire being is fluctuating! Explode once every three seconds. This explosion doesn’t hurt you.

Constant kabooms are a pretty good deal! This CAN backfire on you but is less likely to backfire than Essence of Light and is an infinite digging source. I’d probably recommend seeking this out more if it’s secret location wasn’t so out of the way, Essence of Light is definitely easier to reach.

Secret location is Far east of the map. Get past the tree either by going hiiiigh up above it (not recommended, enemies spawn if you try) or tunnelling under it (either through your own ghetto methods or using the tunnels provided if you go left in the Coal Pits), traverse the entirety of the snowy wastes, then reach and explore the island to find it.