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ストーンズハード – ハンティング ガイド (パッチ 0.6.1.5)

Equipment Update 2 のパッチ 0.6.1.0 では、ハンティングとスキニングが具体化し始めています。

ハンティング ガイド (パッチ 0.6.1.5)

はじめに

通常、このゲームでは、狩猟は主な焦点ではありません。これは代わりに、ゲームの初期段階で毛皮や肉を収集し、簡単にレベルアップするために使用されます.ダンジョンや戦闘全般に苦労している場合は、ゆっくりと狩りを始めてください。

現在(パッチ 0.6.1.0)、毛皮の価格が上昇するにつれて、狩猟がより実行可能になり始めています。以前は弱体化するために価格を 60 ~ 120 まで下げていましたが、価格を 120 ~ 360 程度まで上げ始めています。

今のところ、動物は別のマップに逃げることができるので、あなたを見つけたら不運です.ただし、本来縄張り意識が強く攻撃的な生き物で、挑発されると攻撃したり、近づきすぎると走ったりする場合を除きます。

どこを見る

現在、動物を見つける最善の方法は、樹木が茂った地域や草原に足を踏み入れることです。ゆっくりと近づくか、叫び声を上げて周囲の動物を引き寄せてください。

現在のところ、あなたを見つけると逃げる動物:

  • 鹿
  • キツネ
  • ハリネズミ
  • うさぎ
  • 雑賀
  • リス

あなたを見つけると警戒する動物 (オレンジ色のクエスチョン マーク):

  • バイソン (確認が必要)
  • ヘラジカ
  • イノシシ
  • オオカミ
  • クマ

ハンティング – 基本

パッチ 0.6.1.0

開発者のメモ

ゲームが最初にリリースされて以来、毛皮はランダムな確率でドロップしていました。これは、毛皮があまりにも損傷している場合があり、それらを収穫しても意味がないことを意味するものでした.ただし、このメカニズムは十分に説明されていませんでした。当然のことながら、動物を殺した後に戦利品が得られない場合、プレイヤーを混乱させるだけでした.

この問題を解決する (そして没入感を高める) ために、新しいメカニズムであるスキニングを追加しました。動物を殺すことは、最初のステップに過ぎません。毛皮、肉、枝角などを手に入れるには、それらを収穫する必要があります。そのためには、持ち物に鋭利なものが必要です:短剣、斧、または少なくとも剣です。

当分の間、スキニングは 100% 効率の基本スキルとして実装されますが、サバイバル スキル ツリーが配置されたら、それを適切に行う方法を学ぶためにいくつかの能力ポイントを消費する必要があります。

力学

  • 新しいアップデートにより、ハンティングが形になり始めています。パッチ ノート 0.6.1.0 に記載されているように、新しいメカニクスが導入されました。次の新しいメカニクスは、ハンティングの目的で役立つことが証明されています。
  • 投げる。武器やその他のアイテムを投げてダメージを与え、敵の気をそらし、トラップをトリガーします。
  • スキニング。毛皮を収穫するチャンスは、動物を殺すために使用されたダメージタイプに依存するようになりました.新しいハンティング トロフィーを追加しました:犬の毛皮、ヘビの皮、クマの脂肪。
  • ヒアリング。知覚力を高めて、近くの敵に会う前にその声を聞きましょう。
  • 2 人の新しい NPC:わな猟師のブランと書記官のウナー

現時点では、ステルス メカニズムが非常に疑わしいため、ノイズは不明です。

今のところ、スキニングの成功率は 100% です。ただし、動物を殺す方法は重要な要素です。

毛皮にあまりダメージを与えない貫通武器で最高の結果が得られます。主に貫通ダメージを使用してキルを達成した場合、毛皮を獲得する可能性が最も高くなります。

したがって、次のような武器を使用します:

  • スピア
  • クロスボウ
  • Bow
  • Dagger

Will yield the highest chances of obtaining pelts.

On the other hand, Slashing damage types fare much worse, as cuts won’t do any good to a pelt’s condition. As for using Pyromancy, you can imagine the outcome… Naturally, the market adjusts accordingly:since harvesting pelts is harder now, their value has been greatly improved.

How to Skin

  • Equip any sharp edge weapon, and click the Skinning Skill.
  • Select the animal Corpse.
  • Drop loots.

Example of Outcomes

Pelt Drop:Yes (killed with Bow)

Pelt Drop:No (Killed with Sword)

Hunting – Combat

Combat

When approaching your target the animal will either flee or enter a wary state in which an orange question mark will appear on top of the sprite(Similar to other hostile NPCs)

And Similarly to other NPCs these animal may enter the fleeing state.

Hunting – Loots

Loots

Animals will drop either of these after skinning:

  • Pelt
  • Meat
  • Animal Specific Drops

Loot drop Scenario

Moreover, the way these animals are killed will determine the conditions and loots that it will drop.

For example, you deal majority damage with Pyromancy. Thus:

  • Pelt drop is null, skin is burnt to crisp.
  • Meat will be Well-Done, cooking is not required.

For example, you deal majority damage with Piercing/Bludgeon type Weapons. Thus:

  • Pelt drop is Highest Chance, skin is mostly undamaged.
  • Meat will be Raw, cooking required.

For example, you deal majority damage with Slashing/Thrusting type weapon. Thus:

  • Pelt drop is Mild to Low, skin is mostly damaged.
  • Meat will be Raw, cooking required.

Pelts

In general Pelts will take up different size, that depends on the creatures for example a Wolf pelt will take up 2×3 size of your inventory. While a rabbit pelt will take up 2×2 of your inventory.

General idea if Animals is worth your time to kill:

  • Hedgehog:Not worth (Easy to kill but price not worth for arrows early on).
  • Rabbit:Not worth (Easy to kill but price not worth for arrows early on).
  • Fox:Worth (one of the most valuable pelt and easy to kill creature).
  • Wolf:Worth (common animal that you will hunt for pelt and XP, usually found in groups of 3’s).
  • Boar:Worth (common animal).
  • Deer:Worth (Need range weapon for this animal/ Net).
  • Elk:Very Worth it (Hard early on).
  • Bear:Very Worth it (Hardest early on).
  • Bison:Very Worth it (Hardest early on).

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