プロのゲーム攻略サイト

www.zgtz168.com

シックス エイジズ:ライド ライク ザ ウィンド – ガマリ ホース マザー リチュアル ガイド

がまり馬母の儀式を成功させるためのガイド。

がまり馬母神事のご案内

はじめに

ガマリホースマザーは、ゲームで最もトリッキーな儀式の 1 つです。また、女性のウォーリーダーをパワーアップする確実な方法であり、本当にクールな宝物を提供できます!とりわけ、これらの報酬を取得する方法は次のとおりです。

この儀式は、探求者が神の役割を引き受けるのではなく、ガマリのアドバイザーおよびヘルパーの役割を果たしているという点で少し変わっています。

儀式を学ぶ

氏族の作成中に特定の選択をした場合、この儀式を知ってゲームを開始できます。あなたの有名なイベントはブセナリのミルクギフト以外のものであり、最初の氏族が分裂したとき、あなたの先祖は最高の遊牧民でした.

それ以外の場合は、ガマリに生贄を捧げることでこの儀式を学びます。

報酬

  • 馬: 通常は 25 頭の馬が与えられますが、これは大量 (100 頭の牛に匹敵します!) 儀式がうまくいかなかった場合、与える量が少なくなる可能性があります。
  • 既存の馬の保護: 馬の賞金を一定期間 (おそらく約 7 年間) 付与します。機械的な効果については完全にはわかりません。
  • 探求者の能力の強化: 戦闘力とリーダーシップをそれぞれ 1 ポイントずつ増加させます — エルマルの儀式と同じように、両方を使用することでオサランのウォーリーダーを強化できます。
  • 魔法の宝: 通常、ガマリブランケット(神の祝福、つまり特定のテストでのボーナスをガマリ崇拝者に付与します)ですが、すでに持っている場合は、ガマリのカパリソン(年間+3頭の馬)やガマリの羽(神社を作る/より少ない参拝者で持続可能なガマリへの寺院)。
  • 空飛ぶ馬: 空飛ぶ馬は戦闘で役立つ宝物です。戦闘で死ぬことはないようですが、寿命は限られています。 (これは素晴らしいと思うので、ここでの私のお気に入りの報酬です. 実際には、それがどれほど役立つかについてのメカニズムの内訳はありません.オプションは、儀式以外の選択肢でもロックを解除する必要があります.Pure Horse Clanから宝物を提供され、代わりに伝承を求めるか、翼のある馬を繁殖させようとしている司祭に尋ねることで学ぶことができます.彼女のプロセス
  • 帝国の敵に対する戦争魔法: これはダラ ハッパン帝国を指します。
  • アルコシに対する戦争魔法: Alkothi は恐ろしい敵ですが、攻撃することはめったにありません。 Alkothi も Dara Happan ですが、Alkothi 以外の Dara Happan に遭遇することもあります。
  • 他の人がセナラの啓示を受け入れるのを助ける: この報酬が表示されるには、儀式でハイアロールのロング ライド オプションをうまく支援する必要があります。これが現れるには、儀式の外で条件が満たされている必要があります.Cenalaを認めて彼女を捨てた一族が必要なのか、それともそれほど激しくない拒絶者がいなければならないのかは明らかではありません. (拒否クランには同等の報酬はありません。)

準備

聖なる時間

特定のエリアに2点以上の聖時魔法を配置すると、儀式の選択肢が増える。これは必須ではありませんが、特にこの儀式は一般的に比較的難しいため、大いに役立ちます.

この儀式で登場する魔法は、戦争、調和、外交の 3 種類です。必ずしも 3 つすべてが必要というわけではありません — 探求者のスキルセットとあなたが行う選択に応じて、戦争/外交または戦争/調和のいずれかが機能し、非常に特殊なスキルセット (非常に高いリーダーシップと食品) は、調和のみを使用するパスを作成します。魔法が使える。

魔法を探求することも、特定の選択肢の 1 つに役立ちます (これは Cenalan 氏族のみが利用できます)。

タイミング

他の儀式と同様に、この儀式を頻繁に実行しようとするとペナルティがあります。儀式に成功してから少なくとも 5 年待ってから、もう一度試してください。

特定のイベントによって、この規則の例外が作成される場合があります。黒いガラスの平野を探索中にヒッポグリフの救援に成功すると、ガマリの儀式が行われたばかりでも、ガマリの儀式に適した時期になります。

他のクランに協力を求める

彼女はあなたが共有する女神の一人であるため、この儀式ではライダーとホイールの両方に助けを求めることができます.ただし、ライダーの方が納得しやすいです!

(いずれかの文化の) 他の氏族を説得することは、外交と懐疑主義のテストです。このように、黄金の蜂の巣の宝物と蛇の精霊は、ここであなたを助けることができます.

ライダーを納得させるのに役立つその他の要因には、ガマリを崇拝するサークルメンバー、または母系の性格特性を持つサークルメンバーが含まれます.ガマリに寺院を持つことは、ガマリへの献身を示すことにもなります。同盟国は、同盟国でないクランよりも支援する可能性が高くなります。そして、いつものように他のクランと取引するときは、外交魔法 (2 ポイント以上) が役に立ちます。

一方、あまりにも早く儀式を繰り返そうとすると (最後に試してから 5 年後)、ペナルティが課せられます。あなたと同じようにあなたの隣人も、それが危険な考えであることを知っています!

セナラ分裂が活発な間、あなたに同意する仲間のライダーは、ほとんどの場合、当然のこととして支援に同意します. (ただし、助けを受け入れても与えないという評判を得た場合、彼らは現れなくなる可能性があります。そのため、隣人から「私たちの儀式を手伝ってください」というイベントを受け取ったら、必ず助けてください!)分裂を解決すれば離れます。

ホイールに助けを求めることもできますが、より困難です.ただし、周りにいるホイールヘルパーを怒らせずにこの儀式をやり遂げることは非常に困難です (そうすると、宝物が必要になります)。個人的には、これには車輪は付けません!

Wheels の助けを借りようとすると、さまざまな要因が成功に影響を与える可能性があります。 Wheelsを軽蔑するサークルメンバーがいることは、当然のことながら、Hyalorの崇拝者や、サークルに男性よりも女性が多いことと同様に、あなたのチャンスを損なうでしょう.一方、Relandar を崇拝するサークル メンバーや、チームワークの性格特性を持つサークル メンバーがいると、助けになります。

直前の要因

ガマリの聖宝を持っている場合、クエストで神々の戦に連れて行ってもらうことができます。これがあなたの全体的な成功の確率を高めるかどうかはわかりませんが、儀式(これが当てはまる唯一の儀式)や、探求者が最終的に陥る可能性のあるいくつかの状況で、新しいオプションが開かれます儀式の道から外れます。

そしてもちろん、犠牲を払って儀式を開始します。品物35個、牛35頭、馬17頭まで生け贄に捧げることができます。個人的には、私は通常 35 の商品を犠牲にし、牛や馬は犠牲にしません。神の嫌悪に苦しんでいる場合、他の氏族に助けを求めることができなかった場合、または儀式をすぐに行おうとしている場合は、より多くの犠牲を払うことをお勧めします。

クエスターの選択

この儀式を行う資格があるのは、シャーマンでない女性だけです。そして、ガマリの崇拝者は、他の女神を信奉する人よりも容易に彼女の側にたどり着きます。これは、儀式の行動を助けるものとしてではなく、探求者が報酬を得る可能性を高めるための最初のブーストとして現れます.

推奨されるスキルは戦闘とリーダーシップであり、両方が得意な探求者は、儀式をやり遂げる準備が整っています.ただし、第 2 段階を通過するには、(リーダーシップに加えて) 外交または伝承のスキルもあるとよいでしょう。

戦闘だけで、クエスターは 4 つの儀式段階のうち 3 つを成功裏に通過させることができ、通常はこれで十分です。そして、高い知識と魔法または戦闘を組み合わせることは、儀式の確実な代替手段となる可能性があります.

セイクリッド タイムの魔法は探求者に大いに役立つことを覚えておいてください。彼女の弱点を補うために使用できます!

While the hero Ayvtu does not worship Gamari, she does have a special advantage at many of the warlike options in the quest. Additionally, she is generally skilled in Combat, useful in this quest. However, Ayvtu is not guaranteed to succeed, and like any quester she can die if she bites off more than she can chew in the Gods War.

Stage 1:Yamsur and His Foes

This stage deals with Gamari’s painful transformation from Hippogriff to horse goddess, at the hands of the many terrible enemies of her unreliable friend Yamsur.

It’s not possible to prevent Gamari’s transformation—and your clan might not want to try! Rather, the quester can help her endure it.

Note that failure at the first three options risks your quester’s life, and failure at the third does not.

Maran Gor, shaker of the earth

  • Test:Combat vs. Duel
  • Magic:War
  • Personality:Warlike, Daring, Matriarchal
  • Other Bonus:Nyalda first god, temple to Nyalda, Ayvtu is the quester, Bear Spirit active
  • Other Penalty:Patriarchal personality chief
  • Notes:Although Maran Gor is a Ram goddess, the ProRam and AntiRam traits are not checked here, and neither is your ancestral enemy..

Urox, a bullying Ram

  • Test:Combat vs. Duel
  • Magic:War
  • Personality:AntiRam, Warlike, Daring
  • Other Bonus:Vingkotling ancestral enemy, Ayvtu is the quester, Bear Spirit.
  • Other Penalty:ProRam personality

Zorak Zoran, a hungering troll

  • Test:Combat vs. Duel
  • Magic:War
  • Personality:Warlike, Daring
  • Other Bonus:Uz ancestral enemy, Ayvtu is the quester, Bear Spirit.
  • Reward Unlocked:You must succeed at this option to gain the Flying Horse reward. However, that reward also requires conditions to be met outside the ritual.
  • Notes:ProRam and AntiRam seem to be checked here?

Instead of fighting, inspire Yamsur to do his duty

  • Test:Leadership vs. Confidence
  • Magic:Harmony
  • Personality:Teamwork, Arbitrary, Optimist; Pessimist, Pragmatic
  • Other Bonus:Yelm first god, Ring member worships Elmal, Elmali chief, Turtle Spirit active.
  • Notes:This option seems to be relatively difficult—after all, the myth emphasizes that Yamsur did not in fact help Hippogriff when she needed it most. However, failure here is a lot less dangerous than the other options!

Stage 2:Hyalor the Rider

In this stage, the quester must help forge the bond between Gamari, goddess of horses, and Hyalor, god of horse-riding.

I’ve noticed that this is also the stage where failures sometimes catapult my ritualists into random parts of the Gods War.

All options here are helped by having a circle member or chieftain who worships Gamari, and also by having a circle member with the PureHorse trait.

Sing a song satirizing the fecklessness of her previous ally, Yamsur

  • Test:Singing (Diplomacy + Leadership) vs. Credulity
  • Magic:Harmony
  • Personality:SongQuoter (bonus), Harsh (bonus) Merciful (penalty)
  • Other Bonus:Yelm first god, Gamari circle member; PureHorse circle member, Rat Spirit active.
  • Notes:Success here reveals the relationship between Yamsur and Hyalor.

Tell her that alliance with Hyalor gives rise to a new people

  • Test:WedCultures (Diplomacy + Magic?) vs. Skepticism
  • Magic:Harmony
  • Personality:Pure Horse, Intuitive, Teamwork, Individual (penalty?)
  • Other Bonus:Gamari ring member; Gamari chief; PureHorse personality ring member; the Snake Spirit and Golden Honeycomb can help with the test.

Thank her for the many great deeds she will enable

  • Test:Oration (Diplomacy + Lore) vs. Skepticism
  • Magic:Harmony
  • Personality:Daring, GodSeeker, PureHorse
  • Other Bonus:Gamari circle member, Gamari chief, PureHorse circle member; the Snake Spirit and Golden Honeycomb can help.

Warn her that the sneaking god Samnal plans to chain her to a chariot

  • Test:Mythology (Lore + Magic) vs. Confidence
  • Magic:Diplomacy
  • Personality:AntiWheel, Xenophobe
  • Other Bonus:Gamari circle member, Gamari chief, PureHorse circle member, Turtle Spirit.
  • Notes:If you’ve managed to persuade Wheels to help you in this ritual, they won’t be happy about you insulting their founding god here!

Stage 3:Samnal the Thief

In this stage, the rival god Samnal attempts to bind Gamari in chains. How does the quester attempt to thwart him?

Note that all but one of the options here offend Wheels if you have some attending—and the exception is both extremely costly (giving Samnal a treasure) and requires you to have had a Gamari treasure on hand and to have brought it along with you.

Appeal to Elmal, governor of the golden city

  • Test:Lore vs. Resentment
  • Magic:Harmony
  • Other Bonus:Elmali chief, Yelm first god, Rose Spirit
  • Other Penalty:Not having a worshipper of Elmal on the circle will cause a penalty here.
  • Notes:Succeeding at this option annoys Wheel helpers. Failure does not, but will hurt your chances of getting a reward from the ritual.

Attack him

  • Test:Combat vs. Duel
  • Magic:War
  • Personality:Warlike, Daring, AntiWheel
  • Other Bonus:Ayvtu quester, Bear Spirit
  • Notes:If Wheel clans helped you, they will be angry if you take this option. Failure here can kill your quester.

Offer him the treasure you brought with you

  • Test:Bargaining vs. Customer
  • Magic:Diplomacy
  • Personality:AntiWheel (presumed penalty), Arbitrary, GoldenCity, Miser, Spendthrift
  • Other Bonus:Trade Wind Spirit’s Assess ability.
  • Notes:This is the only option that will not annoy attending Wheels, which is basically the only reason to consider doing it.

Rouse Hyalor’s kin and companions against him

  • Test:Leadership vs. Fear
  • Magic:Harmony
  • Personality:AntiWheel (bonus), GoldenCity
  • Other Bonus:Hyalor circle member, Hyalor chief, Yelm first god, AntiWheel chief, Sakkar Spirit
  • Notes:If you persuaded Wheels to help you with the ritual, they’ll be angry about this choice.

Trick him into taking one of Gamari’s daughters instead

  • Test:Deception (Bargaining + Leadership) vs. Skepticism
  • Magic:Diplomacy
  • Personality:AntiWheel, Waffler, Harsh (bonus), Merciful, Matriarchal (penalty)
  • Other Bonus:Raven circle member; Snake Spirit
  • Notes:If you persuaded Wheels to help with the ritual, this option will anger them.

Stage 4:The Miracles of Gamari

In this stage, your quester chooses a famous deed of Gamari to assist and reinforce. Some, though not all, of these options unlock unique rewards.

Frequently, at least one option will be missing. I haven’t been able to figure out a pattern as to which are available when.

Giving us kumis

  • Test:Food vs. Divine
  • Magic:Harmony
  • Personality:Merciful, Teamwork
  • Other Bonus:Fire Spirit

Running circles around false suns

  • Test:CombatLore (Combat + Lore, at risk of being obvious) vs. Foreignness
  • Magic:War
  • Personality:AntiEnemy (if Dara Happan ancestral enemy), GoldenCity(I think)
  • Other Bonus:Dara Happan ancestral enemy, Relandar circle member, Ayvtu is quester, Salmon Spirit
  • Reward Unlocked:“War magic against imperial foes.”

Slaying Alkothi demons

  • Test:Combat vs. Duel
  • Magic:War
  • Personality:Warlike, Daring, AntiEnemy (if Dara Happan ancestral enemy), Ayvtu quester
  • Other Bonus:Dara Happan ancestral enemy, Bear Spirit
  • Reward Unlocked:“War magic against Alkothi.”

Teaching us to ride

  • Test:CombatLore (Combat + Lore) vs. Bullheadedness
  • Magic:War
  • Personality:PureHorse, Golden City,
  • Other Bonus:Hyalor circle member, PureHorse chief, Ayvtu quester, Whistling Wind and Lion spirits
  • Notes:Success here may help Beren out with his goals, just a little.

Hyalor’s Long Ride

  • Test:Mythology (Lore + Magic) vs. Elusiveness
  • Magic:Exploring
  • Other Bonus:Hyalor ring member, Hyalor chief, Sprouted Shrine, Ayvtu is quester, Hare Spirit, possibly Inilla’s Find and Dostal’s Tracking blessings.
  • Notes:You must know the myth “Hyalor’s Long Ride” to see this option. You can learn this myth by sending a noble to visit Cenala. Success here pleases the ancestors.
  • Reward Unlocked:Success here unlocks option to make some clans believe in Cenala as a reward.