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Arcana Tactics ビギナーズ ガイド:オルテギア王国を救うためのヒント、コツ、戦略

アルカナタクティクスは、悪魔の侵略者によって荒廃したオルテギアの地を舞台に、ティキタカ スタジオが開発したタクティカル RPG です。孤独な召喚者であるあなたは、女神アステリアの助けを借りて、オルテギアが崩壊する 2 年前に送り返され、人々を団結させ、手遅れになる前に攻撃を阻止します。タロット カードとレリックを装備してチームをさらに強化し、オッズを向上させる能力とともに、クエストを支援するために力を召喚し、勝利への道を戦うことは、その日の順序です。

Arcana Tactics では、悪党、魔法使い、兵士のさまざまなキャストを使用して、ロックを解除してランクアップし、メイン クエスト中にその場で兵士を組み合わせて一致させることができます。ゲームは、あなたが持っているものにどれだけうまく適応できるか、そしてミッションを進めるにつれてミッションがあなたに何を与えるかをテストします.ヒーローにはそれぞれ独自の戦闘の専門性と要素の親和性があり、ミッションをリプレイするときでも、実際につま先を維持するために完了する必要のある課題に加えて.

この記事の執筆時点でゲームがリリースされたのはごく最近であるため、現在すべての機能が利用できるわけではなく、将来的に追加される予定です。とにかく、探索したり遊んだりするのに十分なものがあります. Arcana Tactics ビギナーズ ガイドをチェックして、ゲームのコツを学び、何が用意されているかを発見してください!

1.克服すべき運命

アルカナタクティクスを初めて起動すると、名前と生年月日の入力を求められます。あなたの名前は文字と数字のみで構成できるため、スペースや特殊文字は使用できません。選択した名前を書き留めた最初の数回、それが私たちを驚かせたと言ったとき、私たちを信じてください.誕生日に関しては、将来受け取る大アルカナに影響しますが、キャンペーンがもう少し進むまで影響はありません.

ゲームのチュートリアルはかなり酸っぱいメモで始まり、オルテギアの残りの防御者は、あなたが時間内に送り返される前に、悪魔の大群に対して最後の抵抗をします.メイン キャンペーンの特定のミッションは、少なくとも 10 個のウェーブに分割され、各戦闘には、セットアップ フェーズとバトル フェーズの 2 つのフェーズがあります。セットアップ フェーズでは、ヒーローを 4 x 4 のグリッドに配置するタスクが与えられます。最初は最大 4 人で、画面の下部にあるインベントリからヒーローをドラッグします。

このフェーズでは、アイテムを使用して、チームにバフを付与する食べ物から、報酬と引き換えに次の戦いの全体的な難易度を上げる巻物まで、戦闘の結果に影響を与えることもできます.ジェムまたはキューブを使用して、ポップアップ ショップから追加のヒーロー アイテムを購入できます。

ジェムとキューブの両方を使用して、ランダム化されたヒーローとアイテムのセットを購入できますが、キューブを使用して、グリッド上のヒーローの最大数を最大 8 まで増やすことができます。セットアップ フェーズは最長で 60 秒間続きます。時間切れになるか、開始ボタンを事前に押すと、ウェーブが開始されます。

戦闘フェーズ中、ヒーローと敵軍の両方が戦場の中心に移動し、自動的に行動し、範囲内に入ると互いに交戦します。一部のミッションには、双方の難易度を上げるモディファイアがある場合があります (味方と敵の両方に影響を与える有毒な水たまりの定期的な生成など)。

召喚した英雄の一部が戦闘で倒れても、与えられたウェーブを打ち負かす限り、敗北した英雄は次のウェーブのために復活します。ただし、すべてのヒーローを失うとライフが 1 つ失われ、特定のミッションで失敗するまでのライフは 3 つしかありません。

ウェーブを完了すると、少量のジェムとキューブ、ランダムな 1 つ星のヒーロー、そして時折、選択した別の 1 つ星のヒーローを召喚するために使用できる召喚書が手に入ります。不要なヒーローをジェムと交換して販売することもできます。通常、ポップアップ ショップでは半額で販売されます。これはすべきではありません メイン メニューからのみアクセスできる、後でロックを解除できるゲーム内ショップと混同してください。

ミッションの最後のウェーブは通常、ボスとの対戦であり、ゲームは最後のセットアップ フェーズの開始時に警告を表示するのに役立ちます。ボスとその仲間を倒すと、ミッションが完了し、パフォーマンスに基づいて報酬が与えられます。報酬は 2 つのグループに分けられます。

• 報酬の最初のグループはミッション タブ自体に表示され、ゴールドなどのリソースで構成されています (ゲームの標準通貨)、ソウル ストーン ヒーローのロックを解除またはアップグレードし、経験 あなたをレベルアップします。これらは、ミッションをクリアするだけで授与されます。

• 報酬の 2 番目のグループは、チャレンジです。 一定数のヒーローをグリッドに配置するなど、達成するにはもう少し作業が必要です または フィールド上の特定のヒーローでミッションを完了する .これらのチャレンジからの報酬は、一般的により有利です。つまり、レア度の高いヒーローのソウル ストーンです。 とクリスタル (ゲームのガチャでより多くのヒーローを召喚するために使用されます)。これらの特定の報酬は手動で収集する必要があり、一度しか取得できません。

ミッション中の全体的なパフォーマンスに基づく評価システムもあり、3 つの星で表されます。最初の星はミッションを達成しただけで報酬が与えられますが、残りの 2 つの星には、一定時間内にミッションを達成するか、実行中にヒーローが誰も死なないことを確認するなどの要件があります。

ゲームの達成システムとは別に、これらの星をすべて集めることは、上記の課題の一部である可能性があります.ミッションを正常に完了するとスタミナも消費され、スタミナが回復するまで特定のセッションでプレイできる回数が制限されます。

キャンペーンの第 2 章を完了すると、ワイプアウト モードにアクセスできるようになります。これにより、ミッションを手動で実行しなくても自動的に解決できるため、リソースの獲得がはるかに簡単になります。メニュー ショップから時折提供されるワイプアウト チケットを使用する必要があり、チャプター 2 をクリアするとアンロックされます。チャプター 6 をクリアした後のキャンペーンには別のハード モードもあり、難易度が上がる代わりにより良い報酬が提供されます。

2.雇うヒーロー

明らかに、ヒーローが登場する場所である世界を自分で救うことはできません.ミッションの開始時に、3つの1つ星のヒーローが与えられ、グリッドに配置するか、2つを融合するリスクがあります.それらの代わりに、より上位のヒーロー用に使用されます。このメカニズムについては後で説明します。 8 人の 1 スター ヒーローが利用可能で、その名前はクラス タイプも兼ねています。

ソードマン – 剣または同様の刃物を使用するヒーロー向け。このクラスのヒーローは通常、物理防御に重点を置いています。

アーチャー – 予想どおり、このクラスのヒーローは弓、クロスボウ、さらには銃を使用し、遠くから敵を攻撃することを専門としています.

ならず者 – 短剣使いと一般的なスニーク用。ローグは、クリティカル ヒットを記録するために作られています。

ウィザード – 範囲内に魔法を放ち、効果範囲にダメージを与えるウィザードは、群集に対処するのに最適です。

聖職者 – クレリックは味方を癒すためにダメージを交換し、この役割を独占しているわけではありませんが、彼らの能力の多くは全員を健康に保つことを中心に展開しています.

ウォリアー – ブロウラーとバーバリアンが多く、ウォリアーは攻撃と防御のバランスが取れています。

ランサー – 先の長いスティックを使用するファイター向け。ランサーは、他の近接指向のクラスと比較して、最高の範囲を持っています.

スピリット - このクラスには異世界の存在が多く、魔法と密接な関係を持つヒーローもいます。精霊は元素ダメージを与えることを専門としています。

クラスとは別に、すべてのヒーローには、特定の敵に対してどれだけのダメージを与えることができるか、そしてそれらからどれだけの罰を受けることができるかに影響する要素の親和性もあります.次の相互作用とともに、注意すべき 6 つの要素があります。

自然ベースのヒーローは、氷ベースのヒーローに対して有利です。氷ベースのヒーローは、火ベースのヒーローに対して有利です。 そして火属性のヒーローは自然属性のヒーローに対して有利です .

光ベースのヒーローと闇ベースのヒーローはお互いに弱い 、しかし他の要素とは相互作用しません。

鉄ベースのヒーローは自分だけに弱い 、他の要素に対して有利にも不利にもなりません。

Your one-star Heroes will fall off the longer a mission progresses, which is where Fusion comes into play. During the Set-up Phase, you can merge two to three Heroes to create a new Hero with a higher rarity. This hero is generally greater than the sum of its parts and gains an ability they can use.

For example, we have selected the Rogue in our inventory and can fuse her with the Rogue currently on the field to create an Assassin, who unleashes a powerful attack every few seconds that also silences her chosen target. Fusing the Assassin via the Rogue in our inventory will place the Assassin there as well, while choose the Rogue on the field will instantly place the Assassin where the Rogue once stood.

Ability triggers vary from passive effects, to a percentage chance when performing an attack, to setting off the ability after attacking enough times. The higher a Hero’s rarity is, the more abilities he or she will have. Players can view Fusion recipes via the Fusion Index, viewable either through the Heroes tab in the main page or just below your user name during a mission.

Heroes will be arranged based on their class and listed from left to right, in order of increasing rarity. As a general rule, to get to the next tier of Heroes you need to fuse Heroes from the previous rank. Four-star heroes and onwards will also require Cubes to fuse them as well, which can impair field expansion.

Not every Hero is available to you at the start. Some of them are unlocked by beating certain missions, but the fair majority of heroes are unlocked via the Revolver, an artifact graciously gifted by Asteria which also doubles as the game’s gacha. The Revolver is rolled by spending either Crystals collected from missions or by finding elusive Hero Summon Tickets in their stead, which can also be found in the Shop.

The Revolver can be rolled once or eight times in one go, spending the required amount of resources, and players are awarded the Soul Stones of a given Hero. If it is a Hero you have not unlocked yet, a short cutscene will play where the Hero is introduced. If it is a Hero you have unlocked, their Soul Stones are saved to level them up.

Due to the way the Fusion system works, it is entirely possible for you to unlock a high-ranking Hero without gaining access to their prerequisites, effectively preventing you from using that Hero until that issue is resolved. Luckily, Soul Stones can also be found in the Shop, and can be bought with Crystals.

Levelling them up consumes a set amount of Soul Stones and Gold while increasing their stats, with every third level up offering a more sizeable bonus. If the selected Hero has an ability, then that third level up will buff said ability instead. Levelling up a Hero also increases your Resonance Level, which gives more bonuses after passing certain thresholds.

You can also manually view a Hero’s stats and backstory by selecting their portrait at the Hero tab, as well as any future level up bonuses they can get down the line. There is even a Reviews tab that showcases what the community thinks of a given Hero, and you can write your own review provided you have the Hero in question unlocked. You might also notice a couple of slots to equip relics. Relics confer more buffs to any Hero who has them equipped, but they will take some time to unlock so for now you can ignore them.

3. Fortune Telling

The game is called Arcana Tactics for a reason, and completing Chapter Two unlocks access to the game’s Arcana system. There are three categories of Tarot cards;

Major Arcana – These Tarot cards provide the heftiest of buffs to your forces, and are the rarest to collect.

High Minor Arcana – Tarot cards serve as a middle ground between the effects of the Major Arcana and the Low Minor Arcana.

Low Minor Arcana – These are the most common Tarot cards you will find in the gacha, and provide minor bonuses to your forces as well as influencing wave rewards.

After unlocking it, Asteria will provide you with a choice of two Major Arcana. The first card is your so-called “Birth” Arcana first displayed after you inputted your birthday, while the second card is an alternate Arcana of Asteria’s choosing. In our case, we had the Emperor, which reduces the duration of crowd control effects on our Heroes, and Temperance, which gives our Heroes a chance of activating a stat buff upon entering the Boss wave.

We opted for the latter, but in the end it is your choice to make. Some Tarot Cards even provide buffs exclusively for the game’s PvP mode, which we have yet to access as of writing, making them inoperable outside of it. Conversely, some Tarot Cards are designed in regards to campaign enemies and are situational at best when dueling with other players.

Once you have selected your first Major Arcana, you will be given a free roll of the Arcana gacha. You can either roll it once or ten times in one go, spending either Arcana Summon Tickets, which are even harder to find than Hero Summon Tickets, or Rubies, the game’s premium currency.

You can also watch up to two ads for a free roll, but rolls using Summon Tickets or Rubies will count towards a gauge that, once filled up, will guarantee a Major Arcana on your next Tarot roll.

From there you can equip up to three Tarot Cards in a Spread, providing their effects for future missions. You can unlock two more Tarot Card slots by completing later missions, but for now those three slots will have to do. Initially, you can only save one Spread of Tarot Cards but you can spend 10,000 Gold to unlock a new Spread slot for later use.

Spreads are not just used to dictate what buffs your team will get; after using a Spread for the first time your last team composition is saved along with the Spread, and this team will be used in other game modes you can unlock later on.

You can augment the effects of your Tarot Cards in two ways. The first method is by enhancing a selected card by spending excess cards in its stead, consuming them and a set amount of gold to do so and directly improving its stats.

The second method is awakening the card by using duplicates of the card in question. Awakening a Tarot cards allows you to slot an additional boon to the card in question, and this process can be repeated up to five times.

4. Changing Your Fate

Now that we have the basics of Arcana Tactics nailed down, here are some tips to keep your forces in the game:

Positioning is Key :The last thing you want is your squishy ranged units and healers eating damage they should not, so make sure your melee units are up front to keep them safe.

Elemental Advantages :The bulk of the enemy forces are Fire-based? Have Ice-based Heroes as your frontline while your ranged forces support and pummel from afar. Unless a mission’s challenges say otherwise, take full advantage of the elements. This can get a little tricky with Light, Dark, or Iron enemies, but one way to easily deal with this is to use Nature, Ice, or Fire-based Heroes, especially ones with defensive abilities, to guard the front as they will not take additional damage, while your rear forces consist of the appropriate element to finish the enemies off.

Attack Speed is Vital :Remember, some abilities trigger after a Hero deals enough hits, so boosting your team’s Attack Speed whenever possible will allow these heroes to fire off their abilities more often.

Do not forget about Upgrades :Have a lot of gold but have little idea what to do with it? Check out what Heroes and Tarot Cards are due for a level up.

A Deal’s a Deal :Gems are more than just gacha fuel. Sometimes Soul Cubes can be found that can be purchased with Gems, so check the store out first before you consider visiting the Revolver.

Some recommended Fusions :Here is a small list of Hero Fusions you should consider aiming for early into a mission;

1. The Druid (Cleric + Wizard):This support unit has a reasonable chance of healing the ally with the lowest health on the field, and she does that job well until you can summon more potent healers.

2. The Guardian (Lancer + Lancer):This man sports heavy armor and has the defenses to match, and periodically buffs his defenses to further tank incoming attacks.

3. The Spell Sword (Swordsman + Lancer):This lady has a chance of throwing an attack powerful enough to hurt one enemy close to her chosen target, potentially taking down two opponents in one swing and clearing out waves faster.

4. The Sniper (Archer + Archer):Trading out Attack Speed for more Damage, the Sniper has a chance of firing a deadly shot at an enemy with the lowest Physical Defense, making her great for taking down the enemy’s own ranged troops be it Wizards or other Archers.

5. The Monk (Spirit + Warrior):A complement for your frontline forces, the Monk can heal himself and one ally when he is attacking someone. Combining him with another tank is guaranteed to keep your ranged team safe against early threats.

Thank you for reading our Arcana Tactics beginner’s guide! We hope that our guide provided all the help you need in saving Ortegia from ruin. If you guys have any tips we may have missed, please let us know in the comment area. Have fun and game on!