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Call of War ガイド:戦場を支配し、歴史を書き換えるためのヒント、コツ、戦略

それは第二次世界大戦ですが、歴史が語るほどではありません。ドイツ軍はポーランド侵攻に失敗し、国会議事堂は 1943 年にポーランド軍とフランス軍によって解体されました。リビアとイギリスは粉々になったフランスの残党をめぐって戦い、リビア人は集中した空軍力の先駆的な使用によって勝利しています。 .

ばらばらになったカナダは、分断された領土が恐ろしく無意味な戦争で互いに戦い、アメリカはただ順番を待っているだけで燃えています。ナチスは南極に基地を設置し、誰もがナチスを追い出したいと思っています。核兵器が飛び交い、第二次世界大戦は 1950 年代に真に地球規模の核による荒廃とともに終結します。

プレイヤーが歴史の形成に関与するとき、歴史の正確さは必然的に窓の外に出て、カオスと狂気を支持します.公平を期すために言うと、実際の第二次世界大戦は、太陽と虹だけではありませんでした。 Call of War ガイドへようこそ!

Call of War は、第二次世界大戦前後の時代を舞台にしたマルチプレイヤー グランド ストラテジー ウォー ゲームです。それが競争になるか協力になるかは、ゲームルームに参加または滞在する人の数と、それらの人々が互いに同盟を結ぶかどうかだけに依存します.そして、あなたが彼らを怒らせたかどうかにかかわらず!

1930 年代と 40 年代が知っていた世界地図から、ヨーロッパのみの小規模なビートダウン、南極大陸の秘密のナチス基地と他の国々がそれらを取り除くために入ってくるものまで、かなりの数のシナリオが利用可能です。カナダ、アメリカ、南アメリカ大陸が州に分割され、互いに殺し合う地図。

正直なところ、これは最も氷河のように遅いゲームの 1 つであり、移動が完了するまでに数時間、場合によっては 1 日か 2 日かかることもあり、個々のゲームは、実生活で 20 回を超えると研究用のエンドゲーム機器のロックが解除されるだけです。日々。このように、これは仲間のプレイヤーとの政治的緊張のゲームであり、動きは事前に考えられており、味方とのコミュニケーションは、個々の戦争計画や兵站能力と同じくらい重要になります。

戦争部門

第二次世界大戦と非常に初期の冷戦の一般的な時代に設定されたゲームとして、戦争はおそらくやりたいことであり、隣人に期待することです.ここでは、特に特定のユニットの使用に関する戦争に関するヒントをいくつか紹介します。

道路に注意

マップを拡大すると、各州に 1 つのノードがあり、そこから多くの線が発せられ、他の州の他のノードにつながっていることがわかります。これらの線は道路であり、道路は、州までの実際の距離を知るために、州間の物理的な距離を測定するよりも重要です。 2 つのプロヴィンスが隣接しているように見えても、2 つのプロヴィンスを直接結ぶ道路がない場合、ユニットは、目的地への道路リンクがある別のプロヴィンスを通過する必要があります。

飛び方

海戦と地上戦はかなり単純な問題ですが、航空ユニットの制御はもう少し複雑です。航空機を指揮するときは、気をつけなければならないことが 3 つあります:滑走路の位置、滑走路からの飛行機の射程は白い円でマークされ、交戦弧は赤いパイ スライスで示されます。飛行機は滑走路からのみ離陸できます。遠くまで飛ばしたい場合は、滑走路を飛び越えて目的地に到着し、着陸時に燃料を補給する必要があります。

Engagement Arc は、飛行機の目的地を選択すると作成される飛行場の周りの円です。その赤い円の範囲内で飛行するということは、飛行機に移動を指示するたびに燃料を補給する必要がないことを意味します。レベル 1 の滑走路では、交戦アークを利用することが非常に重要です。飛​​行機が着陸するのを待ったり、燃料を補給したり、目標に向かってまっすぐ飛んでください。

ただし、滑走路が改善されるにつれて、給油時間は短縮され、敵が近くにいる場合は攻撃コマンドを直接使用することもできます.飛行機が近くにエアストリップがない状態で長時間移動する必要がある場合は、HP が非常に低い非常に脆弱な輸送トラック内で移動します。

ちなみに、スプライトにトラックが表示されていなくても、滑走路または航空機工場で給油中の飛行機はトラックの統計を持っています。

砲撃弾幕

ゲームで最も重要な 2 つのユニットの 1 つは砲兵であり、牽引式と自走式の両方があります。範囲から安全に敵を砲撃する能力により、敵まで走る必要がないため、より迅速にダメージを与えることができます。それらは基本的に敵軍に対して安全な DPS であり、敵軍を拘束して、歩兵、戦車、装甲車などの直接攻撃ユニットを使用して砲兵の射程内に留めることができます。

海戦に関しては、戦艦と巡洋艦がこの役割を果たし、敵の海岸近くに配置して、海岸線で輸送船を迎撃しようとする人が最初に海軍の砲撃を受けるようにすることができます.戦闘は通常、敵を軟化させる砲兵と、キルのために移動するターゲットに対抗するユニットで構成されます。

戦艦は海軍セクションに属しているため、ここではさまざまなタイプの陸上兵器ユニットを示します。

対戦車砲はまさにそれです:牽引対戦車砲。もう 1 つの理由は、駆逐戦車が少し使われていない側にあるということです。対戦車砲は、都市を攻撃することを考えているときに軽戦車と中戦車をひるませるために早い段階で使用できるはるかに安価なオプションだからです。彼らは直接射撃ユニットであるため、主にプロヴィンスの防衛に使用され、森林プロヴィンスでステルスに入ることができます。

砲兵は、歩兵と並んで絶対的なパンとバターの攻撃と防御のユニットです。彼らは動きの遅い牽引砲ですが、その攻撃範囲は、敵を攻撃するために短い距離を移動しなければならないことを意味し、護衛がいれば安全に攻撃できます。

単一のユニットに十分な砲兵があれば、攻撃者が近づく前にマルチングすることができ、砲兵ユニットと接触する前に彼らを大幅に弱体化させることができます。砲兵ユニットには歩兵や戦車などの他のより強力なユニットが理想的です (中型または軽型、純粋に使用している場合は重型)州の占領のために時折分割するのではなく、防衛のためにそれらを) 添付します。

メタでの砲兵の普及の証拠は、特に多くのアクティブなプレイヤーが周りにいるゲームでは、株式市場でのグッズのかなり卑猥な高価格です。航空機..

ロケット砲は兵器工場ではなく、秘密研究所から製造されます。本質的には、軽装甲のターゲットではなく非装甲のターゲットに対してダメージが強いことを除いて、砲兵と同じです。彼らは、ロケット砲兵がマルチングできる自動車化された歩兵で急襲するのがより困難です.

そうは言っても、通常はより従来型の砲兵を作ることで同じことができます。ロケット砲兵は商品の代わりにレアを消費します (砲兵は通常コストがかかります) が、航空機にはそれらのレアが必要です。

砲兵砲をトラック、トラクター、または戦車の船体の上に貼り付けると、自走砲になります。彼らは基本的に砲兵ですが、より速く、軽装甲タイプであるため、自動車化された歩兵によって急襲される可能性は低くなります。牽引砲兵よりも高価なので、作る前によく考えてください。

砲兵砲を戦車の船体に貼り付けることができ、同じことをロケットのラックで行うことができます。自走ロケット砲は自走砲と似ていますが、歩兵のような非装甲のターゲットを攻撃します。それらは兵器工場ではなく秘密研究所から作られています。繰り返しますが、より多くの飛行機にはレアを使用してください。

鉄道砲は、通常の砲兵やロケット砲兵ユニットに比べて射程が長いコミカルな巨大砲兵です。戦略爆撃機と同じように、巨大な砲弾で建造物とモラルにダメージを与えます。また、重戦車や中戦車を破壊するのにも適しています。繰り返しますが、それらは兵器工場ではなく秘密の研究所で構築され、商品の代わりにレアの費用がかかります.

対空砲は、敵の航空機がその位置を攻撃するのを阻止することを目的としています。残念なことに、それらの高い商品コスト (ゲームではそれらを安いと呼んでいるにもかかわらず) は、迎撃艦と比較してはるかに望ましくないオプションになります。対空砲は、航空機が地上ユニットを攻撃することをためらわせる可能性がありますが、通常、航空機と戦うための最良の選択は、より多くのインターセプターです。

対空砲が悪い場合、自走対空砲はさらに悪く、対空砲よりもさらに多くの商品が必要であり、突然の空襲に反応するのに十分な速度ではありません.結局のところ、飛行は依然として戦車の履帯よりも速いのです。彼らは同じ仕事、航空機に対する直接射撃反撃を持っています。繰り返しますが、インターセプターを使用してください。

防空

ゲームで最も重要なもう 1 つのユニットはインターセプターです。主な偵察ユニットであり、敵プレイヤーが航空機であなたを攻撃するのを困難にすることができます。これらの戦闘機は、地上ユニットよりもはるかに速く移動するだけでなく (地上ユニットが到達するのに数時間かかる距離を飛行するのに数分かかることがよくあります)、同等またはそれ以下のレベルのステルス ユニットを検出することもできます。

滑走路や航空機工場が設置された州の中心から一定の範囲内でしか飛行できないため、攻撃者が予想される場所や、攻撃前に偵察したい場所の近くに滑走路を作成します。あなたがそれを支払うことができるなら、一体、どこにでも置いてください!航空機は一般的に、AI プレイヤーを簡単に一掃し、インターセプターに投資するのを忘れた人間のプレイヤーを苛立たせる良い方法でもあります。ライターは、リビアの電撃戦に対する彼らの戦争が苦戦したときに証言することができます.

航空機の種類は次のとおりです。

前述のように、迎撃機はゲームで最も重要な航空機です。十分に抑圧的な航空パトロールを行うと、敵が地上ユニットに致命的な地上攻撃機を使用するのを防ぐことができますが、敵全体に爆弾を降らせることができます。彼らは、同等またはそれ以下のレベルのステルス ユニットを発見する能力と、高速のおかげで優れた偵察を行います。航空母艦に搭載できるほど小さいです。

ロケット プレーンは、航空機タブではなく、シークレット ラボから研究されます。それらは本質的にはるかに高速で重武装ですが、非常に短距離の迎撃機であり、滑走路から短距離しか飛行できません。彼らはインターセプターとほぼ同じ仕事をしますが、範囲は狭いが応答時間が速いため、前方を偵察するよりもエリアを防御する方が優れています.

戦術爆撃機は、歩兵、自動車化歩兵、そして最も重要な砲兵などの非装甲ユニットをいじめるために作られた飛行機です。特定の敵ユニット (地上ユニットが通過できない戦車の背後にある砲兵ユニットなど) を戦術的な方法で存在から削除できるように、それらを大規模な単一中隊に配置します。

攻撃爆撃機は、ダメージ タイプを除いて戦術爆撃機と非常によく似ています。戦車や重戦車などの重装甲ユニットに対して、より強力な打撃を与えます。大規模な戦隊で戦車ユニットを一撃で一掃したり、装甲車両のスタックに深刻なダメージを与えたりするなど、ほぼ同じ方法でそれらを使用します.

戦略爆撃機はプロヴィンスの建造物にダメージを与え、要塞を軟化させ、ユニットの建設を遅らせ、プロヴィンスの士気を損なうように作られています。スパイや経済妨害を使用するよりも、より直接的で暴力的なオプションです。

しかし、小型の攻撃爆撃機や戦術爆撃機と比較すると、迎撃機にとってはるかに簡単なターゲットです。あなたの都市の 1 つが戦略爆撃グループの攻撃を受けた場合、破壊されたものを修復するまで、そこでの生産が停止することを期待してください。

海軍爆撃機が PBY カタリナ飛行艇である連合軍のスプライトに惑わされないでください:海軍爆撃機は水上に着陸できません!海軍爆撃機は戦術爆撃機と同様に機能し、単一のユニット、今回は軍艦、特に潜水艦をすばやくノックアウトするために使用されます。迎撃機がステルス ユニットを検出できるのと同じ方法で潜水艦を検出でき、他の飛行機と同様に、飛行するには滑走路、航空機工場、または空母が必要です。

核爆撃機は本質的に戦略爆撃機ですが、信じられないほどスパイシーな武器を備えています。核爆弾は、着陸した州を完全に破壊し、士気を著しく損ない、内部の建造物を平らにします。

砲兵の射程と同じサイズの半径では、すべてのユニット、あなたまたは彼らのユニットが大量のダメージを与え、通常はかわいそうな愚か者を存在から一掃します.核爆撃機がその厳しいペイロードを落とすと、その爆撃機は使い捨てユニットであるため存在しなくなります。これは、Interceptor をスパムするもう 1 つの理由です。これは、自分に起こってほしくないからです。

他の航空機とは異なり、これらの航空機はシークレット ラボで製造されますが、戦略爆撃機と同様に運用するには滑走路または航空機工場が必要です。爆弾とそれを運ぶ飛行機のアップグレードツリーが別々にあるため、それらをアップグレードするのは奇妙です。

キャッピングとバルクの歩兵

歩兵は、保護されていない州を保持する通常の方法です。彼らはあなたの軍隊にかさばりを提供し、戦車やあなたが持ってきたものは火力をもたらしている間、彼らはヒットを吸収することができます.最初の数日間は、敵がユニットを反撃に出すための戦闘力を強化しながら、領土を迅速に占領するために、さらに多くの武器が必要になります.

砲兵は直接戦闘ユニットが直面することに対してほとんど頼りにならないので、攻撃された場合にそれらを保護するためにそれらと戦車を砲兵ユニットに取り付けることができます。歩兵には多くの種類があります:

民兵は最も安価なタイプの歩兵であり、基本的に民間のパルチザンと志願兵であり、手元にあるものは何でも武装し、彼らの背後にいる家族を守るという意志によって動機付けられています.森、丘、山、都市などの地形でステルスに入ることができ、ピンチで非常に速く構築できます。欠点は?カタツムリよりも遅いため、攻撃には非常に適していません。これは、それらを使用してプロヴィンスを防御的に強化し、敵を奇襲で捕まえたり、駐屯地を確立したりすることを意味します。

歩兵は基本的な種類の… 歩兵で、まだかなり遅いですが、攻撃するには十分です。適切な武器で武装し、実際の制服を着ているプロの兵士は、通常、所属するユニットを保護することを仕事としており、牽引砲兵と連携してうまく機能します。歩兵と砲兵は通常、軍隊のバックボーンになります。

自動車化歩兵は価格が大幅に上昇し、歩兵ユニットのほぼ 2 倍の食料が必要です。トラック、ジープ、キューベルワーゲン、またはその他の運転可能なものを装備しているため、歩兵や民兵よりもはるかに速く移動できるため、都市をすばやく攻撃したり、大規模な損害を与える前に砲兵ユニットを急襲したりすることができます。より重い機械化歩兵に対する彼らの大きな利点の 1 つは、同じランクのステルス ユニットを視認できることです。

機械化歩兵は自動車化歩兵と似ていますが、非装甲の防御タイプではなく軽装甲としてカウントされ、全体的により頑丈です。彼らのハーフトラックは、小火器の発砲によるダメージが少ないため、素早く移動できるだけでなく、遭遇した歩兵や自動車歩兵をいじめることができます。

もちろん、彼らの装甲タイプは砲兵に対してより脆弱になります (ただし、機械化された軍隊が絞殺範囲に到達したときに防御する味方がいない場合、砲兵は依然として問題を抱えています)。

コマンドーは強力であると同時に高価であり、敵の防御ボーナス (地形、バンカー、要塞からのものなど) を無視することができ、重い機械化歩兵と近いステータスを持っています。彼らは領土を襲撃するためのより良い選択肢の1つですが、実際には良いものを保持するのは苦手です.歩兵タイプのユニットは都市から取得します。彼らはステルスを持っており、ステルスを検出できるため、敵が森を通り過ぎるとその日を台無しにする可能性があります。彼らを民兵と考えてください。ただし、Panzerschockolade のパック全体を食べた後です。

空挺部隊は航空機の恩恵を受けて、滑走路の範囲内のどこにでも非常に迅速に展開できます。数時間の運転や行進とは対照的に、ほんの数分です。空挺部隊は、飛行機または地上ユニットとして構築でき、コマンドでフォームを切り替えることができます.

飛行機形態で攻撃すれば敵の頭上で歩兵形態に変化する。彼らは戦い、エリアを守りますが、着地後しばらくは動けなくなります。その状態で、迂回したばかりのディフェンダーに圧倒される前に、彼らを強化することをお勧めします。

最も頻繁に使用する歩兵は、歩兵と自動車化歩兵です。これは、財布を完全に破壊することなく、攻撃と防御の両方で使用できるほどバランスが取れているためです。

車両戦闘

歩兵が防御に使用される傾向がある場合 (より高価なタイプを除いて)、車両はその速度のおかげで攻撃に使用されることがよくあります。経済状況に応じて、主に軽戦車または中戦車を装甲車と組み合わせて使用​​します。大量の商品がある場合は軽戦車を使用し、大量のレアと特に鋼鉄がある場合は、中戦車を使用します。繰り返しになりますが、大砲と航空機の重要性を忘れないでください。

装甲車は軽装甲車両であり、素早く動き、ステルスを検出でき、非装甲の敵に対するダメージのおかげで歩兵を撃つために使用できます。また、自動車化歩兵が普通の砲兵に行うのと同じように、ロケット砲兵ユニットを急襲するためにも使用できます。通常、所有するすべての都市タイルに 1 つ、またはそれ以上の歩兵から始めます。少なくとも、国会議事堂に 1 つ取得します。

軽戦車は、他の軽装甲ユニットと戦うために使用される軽装甲ユニットです。それらは、機械化歩兵から砲兵を保護し、敵からのショットを吸収するために使用できます。彼らはゲーム序盤の装甲車を完全にシャットダウンすることができ、中戦車に比べて攻撃爆撃機に対して脆弱ではありません。しかし、中戦車を見るとすぐに、水たまりのように溶けてしまいます。

中戦車は軽戦車とほぼ同じように使用されますが、重装甲タイプであり、砲兵からの攻撃をより安全に受けることができます。それらを使用して、砲兵が背後で発砲している間に州に突入し、砲兵を保護し、悪者からのショットを吸収して防御側をロールオーバーします。軽戦車は数学的に安価であるため、通常はより良い選択ですが、安価とは相対的な用語です:物品が不足しているが、空軍を作った後でも余裕がある十分なレアで泳いでいることに気付いた場合は、中戦車を作ってください。

重戦車は本質的に太い中戦車であり、少し冗長です。ゲームでは、攻撃に役立つと書かれていますが、速度が遅いことと、砲兵と中戦車の存在により、攻撃にはかなり不利です。特に、速度が遅いため、弾幕の下で過ごす時間が長くなるためです.

お金に余裕があれば、防御側にとって厄介なサプライズになる可能性がありますが、飛行機が最初に爆撃して死なない場合に限られます。 Rare と Steel の両方に余裕があれば、いくつかの重要な領地を封鎖して時間を稼ぐのに役立つかもしれませんが、より多くの中戦車を用意したほうがよいかもしれません.

駆逐戦車は、重戦車と同様にかなり冗長です。彼らは中戦車と重戦車に対抗する直接戦闘ユニットであり、とにかく攻撃爆撃機で行う必要があります。彼らは非装甲ユニットに対してほとんど何もしないので、自動車化歩兵は難破船のいたるところで踊ることができます.さらに悪いことに、たとえ彼らが絞め殺しの射程に入ったとしても、砲兵は彼らを昼食に食べてしまいます.中戦車への直接のカウンターが本当に必要な場合は、安価な対戦車砲に足を踏み入れさせてください。

海上封鎖

地上ユニットは通常、水中を移動する際に自動的に作成される、脆弱な着陸船ユニットを介して海を横断する必要があります。このような船は、潜水艦や他の船の餌食になりやすく、敵の砲兵、鉄道砲、沿岸の航空機によって脅かされることさえあります。護衛艦、特に駆逐艦を常に配置する必要があります。そうでない場合は、巡洋艦、または迎撃艦と海軍爆撃機の組み合わせを、輸送船が通る、または通ることが期待される経路に配置する必要があります。

そうすれば、入ってくる脅威を攻撃し、輸送船が敵の柔らかいネザー地域にかなり敵対的な貨物を投下できるようにすることができます.これはどちらの場合にも当てはまります。敵の攻撃が予想される場所の近くに潜水艦と駆逐艦を配置すると、敵が自分の領土に軍隊を上陸させるのを防ぐことができます。利用可能な軍艦の種類は次のとおりです。

駆逐艦は偵察船であり、潜水艦に大型の主力艦を攻撃することを再考させるために使用されます。彼らは自分たちと同じかそれよりも低いレベルの潜水艦を検出し、頭上に爆雷を投下して殺すことができます。スピードも速いので、海岸線を偵察するために使用できます。

潜水艦は、攻撃していないとき、または潜水艦と同等以上のレベルの敵の駆逐艦または海軍爆撃機の視界内にないときはいつでもステルスに入る直接射撃の軍艦です。通常、戦艦や空母などの防御されていない主力艦を攻撃するために使用するか、輸送船が通過すると予想されるエリアに配置します。

巡洋艦は対空戦艦であり、ある程度の海岸砲撃能力を備えており、砲兵に似た長距離攻撃を行っています。これにより、空中からの攻撃が難しくなりますが、砲撃能力はこのリストの次の船ほど強力ではありません.

戦艦は大型の軍艦であり、作成時に独自の名前を付けることができるほどの大きさです。それらは、海岸線に沿って都市を封鎖するために最もよく使用され、ユニットが最初に戦艦の砲弾を食べずにユニットを作るのを防ぎます.不幸な作家はこれを知っています。それは主に、他の誰かに使用した後に彼らに使用されたためであり、被害者と同じように作家にとっても効果的で刺激的でした.カルマ!

航空母艦は、基本的に移動可能な水上滑走路です。いくつかの小型航空機 (迎撃機、戦術爆撃機、攻撃爆撃機、海軍爆撃機、ただし戦略爆撃機や核爆撃機は除く) をキャリアに格納し、空母を爆撃したい島の範囲内に移動させるか、迎撃機と海軍爆撃機をパトロールさせることができます。海の周りの予想外の場所で。

輸送船は造船工場では作られません。代わりに、陸上ユニットが水を渡ろうとして海岸に到達すると、自動的にスポーンします。彼らは非常に脆弱なので、輸送レーンを軍艦、特に駆逐艦で保護して、潜水艦を近づけないようにしてください。

グロリアス ワンダーウェポン

Cities で構築できる最後の工場が 1 つあることに気付くでしょう:The Secret Lab. Secret Labs は、より適切な用語がないため、wunderwaffles であるユニットを構築します。それらの一部は、他の工場の他のユニットと同様に動作するため、それぞれのユニット タイプにリストされているため、より従来のピアと比較することができます。それらのいくつかは、使用するのが非常に奇妙で、このセクションがここにあります.

フライング ボムは使い捨てのミサイルで、建造物やプロヴィンスの士気に大きなダメージを与えます。また、地元の守備隊など、直接命中するものすべてに大きなダメージを与えます。滑走路または航空機工場から打ち上げる必要があります。

彼らは味方を攻撃することができるので、攻撃を開始し、その後あなたの軍隊を送り込むためにそれらを使用してください。彼らが目標に到達するのを阻止する唯一の方法は、通常は迎撃機またはロケット飛行機で、途中で撃墜することです.

ロケットは基本的に空飛ぶ爆弾ですが、最高のパイロットであっても完全に完全に止めることはできません。彼らは構造物を最も激しく攻撃しましたが、プロヴィンスをもう少し悲惨なものにし、たまたま中にいる人に損害を与えました.

核ロケットは、AI で作った友達を失う最良の方法です。発射されると完全に元に戻すことのできない核ロケットは、その衝突ゾーンの砲兵射程内にあるものを完全に消し去り、潜水艦隊以外のものに数千のダメージを与え、州の士気を完全に低下させます。誰かがこれらのロックを解除する前に、ゲームが終了することを祈ります!

国家建設:物流とインフラ

すべての強力な戦闘機械の背後には、優秀な兵站士官が豆を数え、部下に食料を確実に供給し、工場が仕事を行い、すべてが時間通りに前線に到着するように全力を尽くしています。

Hearts and Minds:レイトゲーム プロパガンダ オフィス

士気は Call of War で奇妙な方法で機能します:士気の効果は、州の隣人、プロパガンダ オフィス構造の存在、国会議事堂からの距離など、複数の要因の影響を受けます。国会議事堂までの距離が士気に影響するという事実は、プロパガンダ オフィスは、国会議事堂から遠く離れた領土を征服した後でゲームに組み込むものであることを意味します。

首都を占領すると、すべてのプロヴィンスの士気が 10% 増加しますが、それを失うと、国全体で 20% の損失を被ることになります。士気は生産速度、プロヴィンスからの収入に影響し、モラルが 30% を下回ると、プロヴィンスは完全に反乱を起こす可能性があります。反乱の影響には、プロヴィンスが元の所有者に戻ること、隣国に参加すること(特に、彼らがあなたの同盟国の1つに加わった場合、面白いか迷惑なのかは、とにかくそのプロヴィンスを手放したいかどうかによって異なります)、改宗が含まれます。または、弱すぎて彼らを止めることができない内部の守備隊を殺します.

最後の部分はその州に強力な守備隊を配置することで止めることができます (士気が 30% をさらに下回るほど、より多くの部隊が必要になります)。士気を向上させるわけではありません。それは、市民がひどく打ちのめされて何もできないことを意味するだけであり、それには戦争への貢献も含まれます!

産業のセットアップ:特別なリソースを優先する

In the Provinces tab, you can check which provinces make special resources like Food, Goods, Oil, Steel and Rares. Most provinces make only Manpower and Cash, but some of them make these special materials. Prioritize them as the first places to set up the Local Industry structure, since that increases whatever resources they make on a province-by-province bases.

This way, you get a materiel boost early enough to start building your military up. Of particular note are Rares and Goods:Those are the main resources needed for Artillery and Aircraft heavy armies, which tend to be quite effective in war due to how Artillery and Interceptors work. On the other hand, a Recruitment Station is best used in places that lack special resources, since those tend to have a higher base Manpower production.

Future Defense:Fortifications

If a province is near a potential enemy, or if it’s merely something you want to prioritize protecting, you can set up Fortifications (or in the case of Cities, Bunkers) there. Fortifications lessen the damage your army takes from enemy attacks, and lessens the damage enemy bomber aircraft do to the Province’s morale and resource gathering ability.

The first part about it lessening damage taken by your troops means they last longer in case of invasion, allowing you to move reinforcements to the area and either save the province, or wipe out the successful but exhausted attackers and retake the area with a violent counterattack. Preferably the former because the enemy might use those Fortifications against you if they’re still intact by the time the province fell.

Infrastructure:Logistical Trails

The Prussian military used their trains to deploy faster than the French in the Franco-Prussian War, and the German Blitzkrieg flourished in the good roads of France and Poland, and fell over miserably when bogged down in the Soviet Union’s unpaved, muddy paths, not withstanding their endless fuel shortages.

Infrastructure upgrades improve the roads and trains in a Province, allowing troops to move faster through them. While they seem less important early on when you’re just attacking your neighbors, things change when you find yourself in a couple of situations.

For one, once your empire grows nice and wide, suddenly the troops from your older cities have a much longer way to go to the front. Another situation is if you have allies that need help, and their front rather far away from you. Infrastructure upgrades in commonly traveled paths for your troops can cut travel time down significantly.

Not only does this allow your troops to move along quickly, infrastructure may be the difference between your allies coming in at the perfect moment like in an old war movie, or your allies watching horrified as they arrive to your fallen capital too late to save the people within.

INTELLIGENCE AGENCY

In any war, knowledge is every bit as precious as ammunition. Not just knowledge of enemy positions or numbers, but of their plans and the enemy’s goals.

Spicy Spy Time Is Midgame

Spies aren’t so much for scouting enemy units, but for political and overall strategic-level and operational-level knowledge. They have 4 abilities:Intelligence not only tells you everything about a province, such as the structures within and whatever it happens to be building, it also informs you of diplomatic ties and even internal chat messages between that nation and its allies.

Economic Sabotage will ruin the Morale of a province, slowing down production of resources there. Military Sabotage will cause problems with any units stationed there. Deploying a spy in your own Territory allows them to perform Counter-Espionage, which informs you of any spy activity happening in the area they cover and lowers its chance of success.

Spies are most useful against active human players, as their message history with their allies may inform you of weaknesses in their army positioning, or their economy, or simply if they plan to tag team you in a double invasion some time in the future. Each Spy costs 10k Cash to hire and an upkeep cost of more Cash every day.

Spies are best deployed later in the game once everything starts going nuts, as deploying them too early will likely cripple your Cash supply and make it harder to defend against enemies rushing you. Spies working in conjunction with Interceptors will allow you to more easily know the enemy’s plans.

How Vision Works

You’ll notice that unit vision actually has two ranges:An outer range, and an inner range, indicated by a circular clearing of fog of war around the unit. The outer range will tell you where the spotted unit is, but not where it’s going, what kind of unit it is or how many are in that unit. If they enter the inner vision circle, you will be able to see what kind of unit they are and their movement path.

Even bombarding a unit within the darker vision circle will not reveal what kind of unit it is or its size, so planes become important so you know whether to avoid an enemy unit or fight it. This also applies to the vision you and your allies share with each other if you have Share Map Vision as a relationship, so it might help to send scout planes to aid your ally’s vision in case they’re at war but you don’t have the strength to aid them directly.

Only Share Map Vision When The Other Guy Does It Too

Never ever let other nations see your units if you can help it. That will allow them to pick weak spots they can invade. Especially do not let nations near you see your units, since nearby countries are the ones in the best position to invade you because of the incredibly long wait times being based on distance.

This can also be a good way to guess where a nation’s units are concentrated, at least early on:Where there’s stripes, there’s a fight, so the warring nations naturally have to focus their troops they don’t get overwhelmed by their respective enemy.

Then you can perhaps hop in behind your target! That being said, if someone reveals their map vision to you via the Diplomacy tab, you can take that as a real gesture of goodwill and do the same, though it’s always best to talk with the other player first via the Diplomacy tab to ascertain their intentions.

FOREIGN AFFAIRS DEPARTMENT

Diplomatic Relations, The Steamiest Kind

Diplomacy, assuming you find yourself in a proper game without too many bots or sleepy players, is something you’ll need to learn to survive. There are several different kinds of Diplomatic Relations available to you with every nation:

Peace, the default state of affairs. You are unable to see the other guy’s territory, and sending ground troops is ill-advised if you want to keep the status quo, though you can send planes to scout them out without immediately starting a war. That being said, doing so is risky and you may want to pull back those planes before the other guy wakes up and decides to declare war over such a blatant violation of territory. Their land is tinted a peaceful, quiet beige.

Right of Way is the first step of a proper alliance. You still cannot see the other person’s troops and territory, but you can move troops freely through their land, now marked with a green tint. This not only helps both parties defend each other when they’re in trouble, but allows one aggressive party to attack someone next to their ally while having the ally cover said aggressive party.

You should try to get a lot of these during early game, if the game has a number of inactive or AI countries:Making allies raises your popularity in a country, making them much less likely to slap a Trade Embargo on you once you start rolling over their neighbors, or actual players.

Map Vision is the next step of an alliance, only recommended if you’re playing with someone you know very well, or have had proper, clear talks with the other player via the Diplomacy tab’s messaging function.

Or if you join a Coalition, since Coalitions get a shared victory and therefore have less incentive to backstab each other. This allows the party with it turned on to show their troops to their ally, allowing both sides to more effectively plan out their war strategies and immediately respond to enemy attacks.

As if both parties have this turned on, one side will immediately know if the other is under attack. Never turn this on unless the other guy does it first, if you don’t know them in any way. After all, you don’t want a sneaky, underhanded foe to suddenly invade your country’s weak spot, not without at least learning theirs first!

Shared Intelligence is the final step of an alliance, only available between Coalition members. It’s essentially Shared Map Vision, except now your or their spies tell your ally what they’ve seen or heard too. This means you can more easily coordinate with them during wars.

Then there’s a Trade Embargo, which is economic warfare. Neither of you can sell each other anything via direct trade or the Stock Market. While it is mostly an annoyance in player to player interaction (If a player doesn’t like you, they might just declare War immediately as a Trade Embargo may make it too obvious that they’re after you), it is one of the AI’s most powerful weapons against overly aggressive players:If players invade countries, especially via an undeclared war, certain AI-controlled nations may dislike that.

If your nation’s popularity in a country drops too low, they have a chance to slap a Trade Embargo on you. Too many AI nations doing this will really make it hard for you to use the Stock Market tab, as you’ll notice markedly higher prices for resources there. You can check your global Popularity (If it averages 30%, you’re in deep trouble) and see if anyone threw an Embargo at you via the Diplomacy tab.

And last but not least, War, the most fun and entertaining of all diplomatic relations. To you, not to the brave souls you heartlessly send to the meat grinder. War automatically happens once you invade the enemy and take one of their provinces or attack one of their military units, but can be declared beforehand.

Declaring war beforehand seems like a completely dumb idea that just warns your opponent and lets them mobilize, but it does have a use:In a game with lots of AI nations, undeclared wars tend to damage a player’s Popularity much more than a declared war. Highly aggressive players may find themselves suddenly waging war against several AI nations at once if countries that hate them also happen to be next to their territory, or get barraged with Trade Embargoes otherwise.

If you are attacking a human player though, not declaring war might be your best option, or declaring it right as your Artillery enters bombardment range. Ending a War typically means you have to enter a Ceasefire, which is similar to a Trade Embargo, or total annihilation of the other side.

You can ask for a nation to give you a certain type of Diplomatic Relation via the Diplomacy chat’s Trade option, or you can simply set your relation toward a nation yourself. The former allows you to ask for a relation back, while the latter might get taken advantage of by an unscrupulous player. Again, it is best to chat with the other player first before changing to more positive Relations, unless they’re AI. Not like the AI can say anything, and your Popularity is all you need to know with AI.

Diplomatic Talks

So you allied with a random player you met in a game. They’re kinda quiet, and they haven’t replied to your messages, but they returned the favor when you gave them Right of Way through your country. Great, nothing left to worry about right? Then you wake up the next day and your entire country is painted red.おっとっと!

Unless you’re with a friend who you had planned to be your ally before starting a new run, never ever trust other players, ever, especially ones who you notice do a ton of invading and don’t reply to messages. Right of Way and such is fine, but in the end, you’re always looking out for number 1, and so are they, unless you’re in the same Coalition.

Giving another player Right of Way or Share Map Vision essentially allows them to walk their troops through your country, which a smart yet ruthless player (It’ll work on the first guy they do it on, but if anyone sees them do it, other players may decide to deal with them first for it) may use to get into better attack positions before waging war on you.

The only time (other than when you premeditate a new run with a friend) you can trust an ally even a little bit is if you’re both in a Coalition, thanks to the shared Coalition victory goal encouraging cooperation between its members, or if they are willing to talk with you.

Ironically, the AI are far more trustworthy since they’re more predictable, and allying with AI can help economically as a high popularity in a nation (And a high global popularity in general) means you don’t have to worry about a trade embargo barrage making Market access difficult.

Know Who’s Online

Timezone shenanigans mixed with the game’s slow nature means there’s a pretty decent chance you might catch your opponent in their sleep, or players may go inactive after a day or two since they have since joined a game where they have a better starting advantage or more talkative players. You can see who’s online in two ways:Go to the Diplomacy Tab and check for the small circle near a country’s flag icon:A red circle means offline, a green circle means an active player.

The second way is to zoom out of the map and look for icons:A head silhouette icon means an active player, and a head silhouette icon next to a computer screen is asleep, and currently being run by an AI. Ais, while occasionally unpredictable in their fighting ability (Sometimes they fight like idiots, sometimes they send a terrifying doomstack of 15 or 30 units to punch through your line), they are highly predictable politically, with their Popularity bar being a good way to measure how much they like you.

Either way, they’re the easiest to conquer, though if there’s way too many offline players it might be time to move to a more active game room. Or stay, if you’re new and learning the ropes or just want a relaxing five minute comp stomp every couple of hours. This also allows you to see who the real threats are, since active players are either your biggest enemies or your best potential allies. Usually the former though.

OFFICE OF FINANCE

Oil, Steel, Goods, Food, Rare materials, and just as important, time. These are the ingredients to make a perfect little army. Planning your resource expenditure and using the Market is the key to building and maintaining an effective military, beyond unit composition of course.

Save Your Gold

Every day, you get some free Gold, which you have to grab by watching advertisements. This persists throughout all your games, as opposed to resources which are locked to only one game at a time. Now it would be tempting to use this gold to get an edge over your enemy, but let’s face it, even after spending a month watching ads, there’s no way you can outspend a country who has their national budget tied to their player’s credit card.

Ironically, the best way to use this gold is to make it so that not even you can spend it:Save up gold to make a Custom game with Gold use disabled! Now you never have to worry about someone swiping their way to victory, and you won’t be able to do it either.

That being said, you’ll need to do it via a browser, as the Mobile app lacks this option, though you can tie your Mobile account and progress to the browser version so you can play on both with the same account. There is also using the gold to unlock blueprints. These blueprints unlock a new level of unit in the Research tab permanently for future games.

Have A Build Plan for the Day

You’ve got a limited amount of resources, especially at the beginning, because of how slow resources are gathered early on before you have high level Local Industry structures. You should spend it wisely, so you don’t wind up finding yourself unprepared for enemy attack. Figure out what your current objective is for the day ,whether it be to shore up defenses in an area, construct some buildings, research a certain unit you want to make stronger, or perhaps rid the world of whatever nation offends your taste buds with their strange cuisine.

Then build accordingly, and then plan your moves after they’re built. This is less complex than one would think, since the game’s very slow nature allows you time to think. If all else fails, make more artillery! You can’t go wrong with more artillery.

Use The Provinces Tab To Make Life Easier

If you’re building anything other than Local Docks, Airstrips, Fortifications and Propaganda Offices for newly conquered areas, you can do it more easily from the Provinces tab. It gives you an overview of all the provinces you control. It shows you the province name, and the resources it brings you.

To the right of each province is the Construction and Production icon, which tells you if they’re doing anything at the moment. You can use this to easily find all your cities instead of scrolling all over the map, then telling them to go make soldiers or increase productivity by constructing or upgrading a Local Industry structure there.

International Trade

The Market tab is a useful way to convert anything you have a surplus of into other resources, by trading them for Cash then using said Cash to buy other resources. You can check the per-unit price, which is helpfully arranged to show you the best deals other nations are offering. Food is typically the most expensive since most tasks and units require it.

Even if you don’t need food to construct an Interceptor, you still need it to build that Aircraft Factory, build the forward Airstrip (Mechanics need to eat too!) that new plane is going to land on, and to feed the aerospace nerds designing better planes in the Research tab. As such, Food not only costs a lot, it also pays a lot if you happen to have many provinces that produce it. Rares and

Belay The Research Until You Have An Army And Good Factories

One would think that researching a new unit tier is always a good idea. After all, a higher level unit is stronger right? Try not to level your tech tree up too fast too early:High tier units take longer to build than low tier units, sometimes painfully so. And you can’t build lower tier units than what you upgraded, so you’re stuck with those longer build times.

Before you can safely upgrade your tech tree, do your best to make sure your cities have high level Factory structures so they can cut down build times enough to make the equipment update worth it. Make loads of cheap lv1 units early on, so that you have better ability to control the map.

After all, a P-51 Mustang takes a whole day to make, and while it’ll wipe the floor with those old biplanes your opponent is using, that single Mustang can only be in one place at one time. And in the time you make a new one, they’ve made 4-5 more biplanes, and cover a much wider area. Or they can bunch together to send your Mustang falling out of the sky. Now your ground attack planes are just as useless! Now that you have a ton of low level units, you can do some Research in the Research tab, and commence the next step.

Upgrade Units Once You Have an Army

It is typically cheaper and faster to upgrade existing units than build them from scratch once you’ve researched a new unit tier, so always upgrade your troops when you have the chance to. Usually if they’re simply garrisoning a town and doing nothing. While units being upgraded cannot move for a while, they will still defend whatever province they’re guarding. Do this in conjunction with making newer units anyway, since stopping to upgrade your front units might slow down your assault.

Once your new units are very close to the front line, have your older units move back or shore up defenses, then upgrade them while the freshly upgraded units take up the attack. Again, do this later on when you have enough land to do it safely. If you select a unit and do not see an Upgrade button, press the More button to bring it up.

And here is the end of our Call of War guide. If you have your own tips or just want to talk with your fellow players, leave a comment in the comment section below!