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She Will Punish They - スキル レベリング ガイド

すべてのスキル レベリング パス進行の組み合わせを少なくともレベル 10 までテストした後 (現時点では 10 を超えるポイント テストはあまり行われていません。リリースされたコンテンツは現在レベル 6 に制限されています)、これまでで最も速く、最も滑らかで、最も簡単な曲線を提供したものを次に示します。 .これは通常の難易度でテストされていることに注意してください。プリアクセス ゲームの不安定な性質のため、インサニティ モードでこれをテストしていません。

スキルレベリングのガイド

スキル レベリング - パスの進行 1:高速学習

最初のスキルとして「高速学習」を取り、それを最大限に活用してください。このスキルが 5/5 になるまで、他のものにポイントを入れないでください。

ここでの考え方は、Mob のキルからより多くの XP を獲得することではありませんが、自然に発生することもあると思います。宮殿の「メイド」商人で見つけた XP の本や巻物を購入するには、見つけたすべての金貨を使う必要があります。

あなたが売るものに工夫を凝らし (...あなたのコンパニオンは彼らが見逃さないギアから始めます)、ラッキー ショップの在庫ロールを持っていれば、初めて宮殿を出る前にレベル 2 になれるかもしれません.

これを行うと、基本的に「レベルを購入」して金を稼げるのと同じくらい速く、他のどの方法よりもはるかに速くレベルアップできます。これは、より多くのスキル ポイントをより速く獲得できることを意味し、ほんの数ステップで非常に滑らかなパワーカーブの雪だるま効果を生み出します。

高速学習が 5/5 で最大になったら、パート 2 に進みます。

スキルレベリング - パスプログレッション 2:取引

これで、グラインド ゴールド アンド バイ XP を使用して XP を購入する方法をマスターし、Fast Learning を最大限に活用したので、栄光へのスノーボールのフェーズ 2 の準備が整いました。

ステップ1と同じ原則を使用して、レベルアップしたときにすべてのスキルポイントを「取引」に投入します。これにより、商人にアイテムを販売したときに得られるゴールドの量が増加します。より多くのゴ​​ールド =メイドからより多くの XP を購入する能力が向上 =より高速なレベリング。 …このガイドの方向性がわかりますか?

これは、別の関連する重要なメモを持ち出す良い機会のように思えます:一般的な経験則として、販売価格が 100g を超えるものはすべてピックアップしてください。時間が経つにつれて、何を地面に残しておく余裕があり、何をつかむ必要があるかを学びます。 (バッグの容量と販売価格は、ここでは人生の大きな部分を占めているため、ほとんど独自のミニゲームです)おそらく、取引が最大になるまでに、独自の戦利品ルールフィルターを思い付くでしょう。

注:金の鍵は、最大の取引で 600g で販売されます。開いた 10 個の金のチェストのうち 9 個は、キー自体を直接販売するよりも価値が低くなります。のように…はるかに少ない。通常、それぞれ 2 から 12 ゴールドの山がいくつかあり、160 程度で売られている金の水差しが見られます。良いロールでは、あなたが持っているものよりも悪い武器や防具も手に入れることができます。装備されており、おそらく数百で販売されています。私を信じてください – 白い鍵は地面に残すためのもので、金の鍵は販売するためのものです.

…よし、5/5 の取引が終わったら、パート 3 に進むことができる。

スキル レベリング - パスの進行 3:ハードン スキン

よし、取引が最大になり、最初の 2 つのステップにより、ゴールドから XP への流れが安定した流れになったので、次の大きなステップに進むことができます。

スキル「硬皮」を極限まで上げると、レベルを超えた防具を装備したかのように防御力が大幅に上昇する。つまり…まず、レベルアップによってより多くの XP が得られました。その後、さらに多くの XP を得るために、さらに多くのゴールドを購入しました。これで、そのループを使用して防御を購入することができます!

ゴールド ファーミングや略奪中に見つけた基本的な鎧でも、5/5 の Hardened Skin を使用すると、武器に応じて最大 3 または 4 のクリーチャーと快適に戦うことができます。これにより、そうでなければ鎧を装備するために費やさなければならなかったであろう大量のゴールドを節約でき、同時にあなたをより頑丈にします.それは実際に生存率に顕著な違いをもたらすため、ここでのポイント獲得コストは、このリストで 2 番目に効率的です。

Hardened Skin を最大限に活用したら、パート 4 に進みましょう!

スキル レベリング - パス進行 4:再生

すごい、中途半端!次に極めるべきスキルは「リジェネレーション」。これはゲームで最も効果的なスキルであり、あなたはそれを望んでいません.

基本的に、ゲームは現状のままです…挑戦したい場合は、このスキルを使用しないでください.このスキル (Hardened Skin や、実際に鎧を装備するための努力のように見えるものと連携して) は、文字通り、死ぬことができないことを意味します。 You can pull the whole map and then go make a sandwich, come back in 5 minutes and depending on your armor, you will still be at 100% HP. It’s that insane right now.

Obviously this means you can goof off now and take things easy if you want; no more jamming the dodge button or cussing when you get stun-locked. This also frees up a ton of funding:you no longer care about upgrading your armor for any reason other than cosmetic, and you also no longer really need to upgrade your weapon either. At this point, until more content is released and the level cap on mobs are raised, you are officially in early endgame and are now playing FashionSouls.

That’s not even the best part. With Regeneration maxed, you no longer need HP pots. …Yeah, you read that right. Before that white text was worth risking getting hit a couple times if it meant picking even just one up; now you couldn’t care less if there’s a whole pile of them in the corner. I don’t know about you, but personally, this automatically freed up not just a bit of inventory space on my character and two companions, it also let me sell two whole storage tabs worth of pots. Now I use that space to hoard stockings and pan- uh, never mind.

Ahem, lets move on to phase 5, shall we?

Skill Leveling-Path Progression 5:Scavenger

…Anyway! Congrats on phase 5. Depending on how ham you decide to go, you could reach this point in just a couple of hours, starting from scratch on a new save file.

Still using the gold-to-xp loop from phase 1 and 2, go ahead and max out “Scavenger.” This one is really just icing on the cake, and is 100% interchangeable priority-wise with phase 6 up next. Completely up to you which you want to go with first, one or other other won’t really effect the direction that the character you have by now is snowballing in.

“Scavenger” basically just enhances the gold-xp loop. The way loot drops work right now in the game, you’re really not going to ever find anything worth equipping, even on a low level companion. What taking scavenger to 5/5 does then, is increase the amount and type of loot that drops. I realize the tool tip simply says “drop better loot,” but I definitely notice a very significant increase in both amount and type when maxed. Before, you will see a bunch of silver cups (64-ish gold) and a bunch of lingerie, (18 gold…) now you will see more weapons and armor, most of which sell for at least a few hundred each.

Annoyingly, you will also see a vast…and I do mean, vast…increase in HP / mana pot drops. Go figure, now that you don’t need them anymore, right? But selling an inventory full of pots for 24g each is still more net xp gain (via the gold-xp loop!) than just the 2 and 3g that drops from kills.

It’s a good option to take if you’re a bit behind on leveling up your companions, like I was on the play through that these screens are taken from. It’s ideal to have them both on-level with you, and that takes a ton of XP…but that’s why we’re here using this guide!

Onward to phase 6! Almost done!

Skill Leveling-Path Progression 6:Athletic

Okay so, phase 6.

This is the one that’s interchangeable with the previous phase, Scavenger. If after you read both and the reasons that I’ve put them in the order I have, you want to swap or even skip one or both, that’s perfectly fine and won’t effect your game-play in the least bit, as the game stands right now.

This one is short and sweet:“Athletic” literally just means you can attack more. It increases your total max stamina pool, and also increases its regen speed. None of which you need in the least bit, if you’ve made it to this point in the game…but it is icing on the cake, and can allow you to rack up a fairly impressive max hit combo count.

Time to move on to the final phase!

Skill Leveling-Path Progression 7:Weapon Skills

You’ll notice that there is no skill highlighted in this screen. That’s because this phase is all about boosting your DPS, so the entire top section of ‘Weapon Skills” is the next step! This is really just future insurance to help prepare for further content releases – level cap raises, new / harder mobs, DPS check bosses, etc.

This one is actually a bit more in depth than you’d expect, given the small scope of why I picked this section last. That’s because it involves picking a specific weapon type to focus on, put skill points in, and keep an eye out for at the vendor in your palace.

Daggers are excellent starting weapons, and I highly recommend using them until maybe level 3.

Swords are just nerfed daggers, not really a fan and no justifiable reason to use them.

2h weapons are just bad, in my eyes. They’re slow and clunky, and don’t really do any more damage or aoe than their 1h counterparts. I died a lot initially, thinking I could just cleave down groups of mobs because I had a giant 2h. Instead, your moveset just puts you into the middle of groups, where you get stunlocked before you can swing.

Axes and clubs are pretty similar, both are good vs armor (though the blunts are better at that) and both have the same attack speed. Personally, a good mace is always my go-to choice. It does not have any disadvantage when used vs normal mobs, and it tears armored mobs apart. If you can get used to the “slow” attack speed rating, you’ll come to love them too.

Bows are straight trash. Aiming is a bit wonky but doable, arrows drop often so ammo isn’t really an issue…but damage is so low, even on a character specifically specced for pure archery, you can use half a quiver on just one or two mobs, and then you realize ten minutes have gone by and you would have farmed this zone twice if you’d been using a club instead.

Magic exists. The controls are impossibly odd to use, mana starvation is a huge issue, and the DPS to make up for it just isn’t there.

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