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ゼノブレイド クロニクル 3:フュージョン アーツの完全ガイド

ゼノブレイド3 ウロボロス フュージョンの開始からチェーン アタックの開始、強力なマスター アーツとコンバット アーツの組み合わせまで、遭遇中にさまざまなことを行うことができます。 壊滅的なフュージョン アーツを作成します。

フュージョン アーツはあらゆるビルドのバックボーンです。 マスター アーツとコンバット アーツを組み合わせることができます 両方のアクションを同時に実行するには、 無限の可能性への扉を開きます。このメカニズムにより、パーティーにバフを適用しながらダメージを与えたり、ヒーリング アーツをスタックしてより強力な回復を行ったりすることができます。

フュージョン アートの概要

上記で大まかに説明したように、フュージョン アーツ マスター アーツとコンバット アーツの組み合わせです。 両方のアーツの効果を利用して、巧妙で壊滅的な組み合わせを作成できます。 しかし、このメカニズムの仕組みに飛び込む前に、マスター アーツとコンバット アーツのロックを解除する方法を簡単に確認しましょう。

マスターアーツとコンバットアーツの入手方法

マスターアーツ マスタークラスで学ぶ芸術 他のクラスと自由に使用できます。 コンバット アーツ クラスに割り当てられたデフォルトのアーツです。 まったく別のマスター アートをミックスしながら、そのロールのアーツを実行できます。

クラスをマスターしたら、クラスをアセンドしていない限り、できるだけ早く別のクラスに切り替える必要があります。その場合、クラスでレベル 20 に到達して、さらに多くのマスター アーツを取得する必要があります。 あなたのコレクションのために。

フュージョン アーツのペアリング方法

フュージョン アートを作成するには、 マスター アートとコンバット アートを組み合わせる必要があります。 これを行うには、メニューを開く必要があります キャラクターに移動します。 ここに来たら、アート タブを開きます 選択したキャラクターの。ここから、Arts の 2 つの別々の列が表示されます左側の列には 3 つのスロットがあります アーツ用で、右側のものには 4 つあります。

アートの割り当て 反対側の列の他のスロットの真向かいのスロットでは、それらがペアになります。 融合アートを作成します。たとえば、右側の一番上のスロットにマスター アートを配置するとします。 列、左側の列の一番上のスロットに配置したアーツ フュージョン アートを作成します。 ペアリングがどのように機能するかのより明確な例として、上の画像を使用してください。

フュージョン アーツのペアリング

4 つのアート タイプがあります Xenoblade Chronicles 3 では、これらすべてを互いに組み合わせることができます 戦闘で重要な戦いをもたらすことができる強力な攻撃を作成します。さらに、同じ Art タイプを 2 つペアにすることもできますより強力なアクションを作成するために一緒に 1 回の移動で、過度のダメージを与えたり、チームにバフやヒールを提供したりできます。


アート タイプの組み合わせ 効果
攻撃 + バフ 攻撃でダメージを与えながら同時にバフを適用します。
攻撃 + 回復 ターゲットを攻撃し続けながらヒーリング アーツを唱える
攻撃 + セット フィールド フィールドバフを地面に置き、攻撃を続けながら、ダメージ出力、防御、またはその他の側面を増加させます。
バフ + ヒーリング パーティーにバフを適用しながら同時に回復し、必要な瞬間や激しいボスとの遭遇で究極のサポートを提供します。
バフ + セット フィールド パーティーにバフを提供し、セット フィールド アートのサポートを追加して、ダメージ、防御、またはその他の幅広いオプションを増加させます。
ヒーリング + セット フィールド パーティーを回復し、その過程で追加のダメージ、防御、またはその他の優れたセット フィールドの利点を提供します。
攻撃 + 攻撃 1 回の移動で 2 つの攻撃アーツを実行し、適切なアーツで印象的なダメージを出力します。
バフ + バフ パーティに 2 つの異なるバフを同時に与えることで、1 回のアクションで攻撃的および防御的なバフを提供するか、どちらかを 2 倍にすることができます。
ヒーリング + ヒーリング ヒーリング アーツが非常に強力になり、チームメイトの体力の大部分を回復できるようになります。
設定フィールド + 設定フィールド フィールド アーツを 2 つ重ねて使用すると、一時的にステータスを強化できます。同じ効果を持つフィールド アーツをスタックして、その効果をより強力にすることもできます。
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フュージョン アーツの使用

フュージョンアーツの基礎ができたので、いよいよ実践です。戦闘アーツとマスター アーツを組み合わせた後、フュージョン アーツを使用する前に、エンカウンターでいくつかのことを行う必要があります。フュージョン アーツの作成方法と使用方法については、以下のセクションをご覧ください!

フュージョン アーツの使用

フュージョン アートを使用するには、コンバット アートとマスター アートの組み合わせをチャージする必要があります。 同時に長押しZR」 ' ボタンをクリックし、ペアリングに対応するボタンを押して有効にします (X、Y、B )。 You can charge all three of your pairings and release them one after another in rapid succession if you wish, or you can unleash a Fusion Art as soon as it becomes active, and anything and everything in between.

Additionally, we recommend creating clever, helpful, and devastating Fusion Arts for your entire party. This might take some time to set up, but it's well worth it, thanks to the Tactics system in the game. Bringing up the Tactics Menu with the 'ZL ' button in an encounter and pressing right on the D-pad will have your party build up and use Fusion Arts, which will be a tremendous help against the more challenging fights.

How To Charge Arts

Charging Arts is a critical and fundamental part of using Fusion Arts and even using Arts independently. Your Combat Arts will immediately be fully charged and ready to use at the start of every encounter. The Master Arts, however, will be depleted and need to be recharged before you can use them.

Depending on the Class, your Combat Arts and Master Arts will be displayed in a Diamond or Circle icon, making it tricky to pinpoint or track how they will recharge. However, there is an easy way to do this. Any Art displayed in a Diamond will need to be charged via auto-attacks, while Arts displayed in a Circle will recharge gradually over time.

Again, this varies from Class to Class, but the important thing to note and remember is that you will always begin an encounter with your Combat Arts fully charged and will have to recharge them after use. You will also always have to charge your Master Arts before using them. How these two Arts charge will depend on your current Class and their display icon.

Fusion Art Examples

Lastly, let's go over some examples of Fusion Art pairings in Xenoblade Chronicles 3. These are only a small selection to preview the importance and power of Fusion Arts, and there is likely way more out there that surpass these on a larger scale. Still, the Fusion Arts below are excellent and will hopefully inspire you to create clever pairings of your own!

Fusion Art Effects
Break + Topple There are many ways to pair a Combat Art with Break and a Master Art with Topple (or vice versa) together and create a devastating 1-2 punch to set up a Combo.
Positional Attack + Positional Bonus Any positional Art, such as "Side Break, Topple, etc." pair excellently with Arts that boost damage when attacking from that position by 150 percent. This can be used on Front and Back attacks as well.
Evade + Healing Using an Art that guarantees you evading an incoming attack (such as Wide Slash) paired with a Healing Art will allow you to heal your party without worrying about being interrupted in the process.
Daze + Burst or Launch + Smash In some cases, you will be able to pair the last two actions of a Combo, which you can hold onto until you or a party member can successfully Topple an enemy. Myopic Screen + Way Home is an example of an excellent Daze + Burst Fusion Art.

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