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Teamfight Manager – 特性ティア リスト (ダメージ計算式とプレイヤーの統計を含む)

特性層リストへのガイド

ダメージ計算式

  • ダメージ =(ATK * 100 + 99 + DEF) / (100 + DEF) * 特性倍率 / 100
  • 攻撃力 =(チャンピオンの攻撃力 + (プレイヤーの攻撃力 * 0.1)) * アクティブなバフ * チャンピオンのモディファイア
  • DEF =チャンピオンのDEF * アクティブなバフ

メモ

  • プレイヤーの攻撃力は加算されます。この式で示されているように、正確な値はポイントあたり 0.1 である場合とそうでない場合があります。これは限定的なテストに基づいた仮定です。
  • バフは倍増します。
  • モディファイヤを持つゲーム内の唯一のチャンピオンはソードマンです。その修飾子は 2 です。
  • チャンピオンのDEFは、デバフによって-50 DEFを下回ることはありません。
  • 防御ネットの各ポイントごとに、有効体力が 1% 増加します。 HP 200、DEF 60 のベース ナイトの有効ヘルスは 320 です。 HP 160、DEF 0 の基本ゴーストの有効ヘルスは 160 です。つまり、ベースのナイトはベースのゴーストの 2 倍の攻撃に耐えることができます。
  • 特性乗数は、鉄の体と脆い体の特性を指します。それぞれ 1.05 と 0.95 です。

選手の統計

状態

  • 次のようにチャンピオンの攻撃速度に影響します:
    • ベストコンディション:+12% ~ +20%
    • 良い状態:+4% ~ +12%
    • 平均状態:-4% ~ +4%
    • 悪い状態:-12% ~ -4%
    • 最悪の場合:-20% ~ -12%
  • チャンピオンの移動速度に次のように影響します:
    • 最高の状態:+1 移動速度
    • 最悪の状態:-1 移動速度
    • それ以外の変更はありません。
  • 評決:

試合に勝つためにはコンディションが重要な役割を果たします。最悪の状態と最高の状態では最大 40% の攻撃速度の差と 2 の移動速度の差があります。最高の状態の選手を入れ替えるために、常に予備の選手を確保してください!

攻撃力

  • 機能:
    • 追加でチャンピオンのATKをブーストします。おそらく +0.1 ポイントごとに。
    • 2 対 2 の場合、プレイヤーのステータス ブーストは 3 倍 (x3) になります。そのボーナスは、剣士の場合は半分になります (x1.5)。これは、ソードマンがゲーム内で攻撃力の 2 倍のダメージを与える唯一のチャンピオンであることに関係している可能性があります。
  • 判定:
    • ブーストは相加的なものであるため、基本攻撃力が低く、攻撃速度が速いチャンピオンの場合、プレイヤーの攻撃力ステータスが最大の違いを生みます。また、奇妙なことに、剣士がプレイヤーの ATK から得る ATK ブーストは、ダメージ修正にもかかわらず、3vs3 と 4vs4 で半減しません (おそらく見落とし)。これは、彼の自然に高い攻撃速度と相まって、プレイヤーがチャンピオンシップレベルの統計を持っている場合、ナーフに関係なく剣士がうまく機能できることを意味します.これは、ゲームが彼の攻撃統計を大幅に弱体化させる傾向がある理由も説明しています.

防御力

  • 機能:
    • チャンピオンの最大HPを追加量だけブーストします。おそらく +0.5 ポイントごとに。
    • 2 対 2 の場合、プレイヤーのステータス ブーストは 3 倍 (x3) になります。
  • 判定:
    • ブーストは相加的であるため、HP が低いチャンピオンの場合、プレイヤーの DEF ステータスが最大の違いを生みます。また、HP ポイントあたりの価値が高いため、DEF ステータスが非常に高いチャンピオンにも最適です。

特性層リスト

SS ティア:OP

党生活

  • 効果:

試合に参加すると、味方の状態が 1 段階上がります。

  • メモと理由:

これは、このゲームで群を抜いて最高の特性です。味方全員の状態を 1 段階上げると、全体的に攻撃速度が 8% 増加し、状態が良い状態から最高状態または最悪の状態から悪い状態になると、移動速度が 1 増加します。この特性は所有者には影響しません。この特性は積み重ねることができるため、チーム全体がこの特性を持つことが理想的です.

S ティア:さらに高い

速いランナー

  • 効果:

移動速度を 1 上げる。

  • メモと理由:

ボーナスはフラットなので、遅いチャンピオンに最適です。遠距離チャンピオンの移動速度は 3 であるため、この特性は乗数的に +33% の移動速度バフとなり、カイティング能力が大幅に向上します。状態からのスピード ブースト/ペナルティとスタックします。

ティア:素晴らしい

突き刺す槍

  • 効果:

10 DEF 貫通効果を受け取ります。

  • メモと理由:
    • ソードマンやスナイパーのように、基本攻撃とスキルの両方を均等に使ってダメージを与えるチャンピオンに最適です。
    • このゲームでの DEF の仕組みにより、これは実際には DEF の低いチャンピオンに対してより効果的です。ゴーストやスナイパーなどの防御力0の敵に対しては+10%のダメージブースト。ナイトやシールド ベアラーなどの 60 DEF の敵に対しては、+6.25% のダメージ ブーストになります。
    • この特性は、基本攻撃、スキル、および ult のダメージ出力に影響を与えるため、数値は低い可能性がありますが、通常、ダメージ出力パフォーマンスにおいてゲイルやクイック キャストよりも優れています。

強風

  • 効果:

攻撃速度が 10% 増加します。

  • メモと理由:

パイロマンサーや巫女のように、主に基本攻撃に頼るチャンピオンに最適です。

クイックキャスト

  • 効果:

CD を 10% 削減します。

  • メモと理由:

バリア メイジや巫女のように、主に自分の能力に頼ってパフォーマンスを行うチャンピオンに最適です。

マザーテレサ

  • 効果:

回復が 10% 増加します。

  • メモと理由:

女神官や巫女など、回復力の高いチャンピオンに最適です。

とげ

  • 効果:

基本攻撃を使用すると、敵に 3 秒間回復減少効果を与えます。

  • メモと理由:

回復減少効果は-30%で、これはかなり重要で、強力な回復コンプをシャットダウンすることができます. AoE 攻撃はデバフを与えるので、AoE ダメージ チャンピオンに最適です。 The only reason this trait isn’t higher on the tier list is because it’s only as good as your enemy’s healing output. It doesn’t hurt to have a player with the trait so you can capitalize on it when it comes to it.

News of Victory

  • Effect:

Recover 10 HP every time you are involved in killing an enemy.

  • Notes and Reasoning:

Both kills and assists will heal the champion. Debuffing or damaging an enemy before an ally scores the kill does count as an assist. Generally more useful on melee champions because they’re less likely to have full HP on proc.

B Tier:Good

The Great Mage

  • Effect:

Cool time decreases by 5% when using a mage.

  • Notes and Reasoning:

More limited and less effective than Quick Cast.

Distancing

  • Effect:

Attack speed increases by 5% when using a marksman.

  • Notes and Reasoning:

More limited and less effective than Gale.

Mr. Careful

  • Effect:

When HP is full, attack speed increases 5%.

  • Notes and Reasoning:

More limited and less effective than Gale.

Iron Body

  • Effect:

Reduces damage received by 5%.

  • Notes and Reasoning:

A decent survivability boost.

Optimistic

  • Effect:

Condition does not fall below the normal level.

  • Notes and Reasoning:

This is A tier if you have no reserves because of how significant condition bonuses and penalties are.

Relief Pitcher

  • Effect:

Reduces all stats by 10 when the players participate in the match from the start. Increase all stats by 10 if the players participate as substitutes.

  • Notes and Reasoning:

All sets except the first set will provide the boost. D tier if you have no reserves.

Hidden Potential

  • Effect:

Reduces all stats by 10. Increases all stats by 1 every 2 seconds in the match.

  • Notes and Reasoning:

A stat boost for 2/3 of the match. This is A tier in 2v2 seasons because the effects of player stats are tripled.

Coward

  • Effect:

Only approaches the enemy when there is a teammate.

  • Notes and Reasoning:

This is usually good because it prevents suicide charges when the champion is the last one alive on their team. Can situationally be bad or never get the chance to proc.

C Tier:Mediocre

Clutch Hitter

  • Effect:

Increase all stats by 20 in the last set.

  • Notes and Reasoning:

While very situational, this is B tier in 2v2 seasons because the effects of player stats are tripled.

Love For Red

  • Effect:

All stats increase by 5 when playing on a red side.

  • Notes and Reasoning:

A +5 stat boost half the time. Situationally decent.

Love For Blue

  • Effect:

All stats increase by 5 when playing on a blue side.

  • Notes and Reasoning:

A +5 stat boost half the time. Situationally decent.

Rage

  • Effect:

With every 5% decrease in HP, attack is increased by 1.

  • Notes and Reasoning:

This is great for champions that leech, like the Berserker. Mediocre otherwise.

Smell of Blood

  • Effect:

In the corresponding match, increase ATK by 2 every time the player kills an enemy (Max 20).

  • Notes and Reasoning:

Only procs on kills. Takes time and luck to actually make a difference.

Vanguard

  • Effect:

Increases all stats by 10 until the first kill.

  • Notes and Reasoning:

This boost will last only 10 seconds at best.

King of Best of 5

  • Effect:

All stats increase by 5 in a best out of 5 game.

  • Notes and Reasoning:

This only applies in the finals and championships. Decent when it procs, an empty slot otherwise.

D Tier:Hmm…

Cockroach

  • Effect:

Escape when HP falls below 30%. During the escape, movement speed doubles.

  • Notes and Reasoning:

This is pretty powerful on the Priestess because she can kite much better with this and heal herself before continuing the fight. With Fast Runner and max player condition, the Priestess would have 10 movement speed while running away so nothing would be able to catch her. However, this trait is crippling to all other champions.

Contempt for Weaklings

  • Effect:

Prioritizes attacking enemies with low HP.

  • Notes and Reasoning:

This is pretty powerful on the Fighter due to the very high HP, DEF, and movement speed as well as possessing an ability that stuns the target enemy. Enemies will be wasting time aggroing and chasing the Fighter down. Running this on assassins is generally a bad idea because they target low HP heroes by default with their abilities and this trait only increases their susceptibility to suicide charges. This trait is crippling to all other champions.

Heroism

  • Effect:

Reduces all stats by 10 when you’re winning, and increases them by 10 when you’re losing.

  • Notes and Reasoning:

Situationally advantagous / disadvantagous.

Fragile Mentality

  • Effect:

Reduces all stats by 10 when you’re losing, and increases them by 10 when you’re winning.

  • Notes and Reasoning:

Situationally advantagous / disadvantagous.

F Tier:Harmful

Brittle Body

  • Effect:

Increases damage received by 5%.

  • Notes and Reasoning:

A small damage penalty. Mitigate this by playing a ranged champion.

Negligence

  • Effect:

When HP is full, attack speed decreases by 5%.

  • Notes and Reasoning:

A small situational attack speed penalty. Mitigate this by playing a melee champion.

Anticlimax

  • Effect:

Increases all stats by 10. Reduces all stats by 1 every 2 seconds in the match.

  • Notes and Reasoning:

A stat penalty for 2/3 of the match. This is FF tier in 2v2 seasons because the effects of player stats are tripled.

Pessimistic

  • Effect:

Condition does not go above the normal level.

  • Notes and Reasoning:

This is FF tier if you have no reserves because of how significant condition bonuses and penalties are.

FF Tier:Crippling

Sloth

  • Effect:

Decreases Movement Speed by 1.

  • Notes and Reasoning:

This cripples the slow moving champions’ movement speed significantly. This can be mitigated by only using fast moving melee champions.

Collaboration Attack

  • Effect:

Prioritizes attacking the enemy your ally attacked most recently.

  • Notes and Reasoning:

This causes switching of targets very frequently. The risk can be mitigated by using very long range champions or the Fighter Champion.

Inattentive

  • Effect:

The target of attack randomly changes every 5 seconds.

  • Notes and Reasoning:

This causes switching of targets very frequently. The risk can be mitigated by using very long range champions or the Fighter Champion.

Random Target

  • Effect:

Gives priority to its attacks to an opponent with the least damage received.

  • Notes and Reasoning:

Good luck with that… The risk can be mitigated by using very long range champions or the Fighter Champion.

Competitive

  • Effect:

Prioritizes attacking the enemy that survived for the longest time.

  • Notes and Reasoning:

Good luck with that… The risk can be mitigated by using very long range champions or the Fighter Champion.