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King Arthur:Knight's Tale – How to Save File Editing and Modding Game

保存ファイルの編集/ゲームの「改造」に関するガイド。

セーブファイルの編集と改造ゲームのガイド

はじめに

何かをする前に、保存ファイルをバックアップしてください。

単一の不要な文字、または単なるスペースがどこかにあると、保存ファイルが破損する可能性があり、それを見つけて修正するまで運が悪い.

もう一度言いますが、保存ファイルをバックアップしてください。

セーブデータを編集した後、ゲームを読み込もうとするとゲームがフリーズしたように見えることがありますが、これは「正常」です。しばらくお待ちください。

ゲームがクラッシュした場合、それは自動的に何か問題があったことを意味するわけではありません。ロードをやり直してください。ファイルをロードすると、「解体された」ファイルに気付くでしょう。信じてください 😉

また、「古いバージョンから保存し、ミッション blabla を開始する前にリセットしてください」などのメッセージが表示されることもありますが、通常は無視できます。したがって、キャメロット内またはワールドマップに保存されているセーブファイルのみを編集することも一般的に推奨されます。

当然、これでプレイスルーをブロックできますが、これまでのところ問題は発生しておらず、問題が発生する可能性はほとんどありません.

レベル 10 でセーブゲームをいじり始めましたが、現在は 15 半ばで、今のところ問題はありません。

セーブゲームの場所

保存ファイルは次の場所にあります:

  • C:\Users*yourUserName*\ Documents\NeocoreGames\KA_KT\Users*SteamDigits*\Save

ここでは、編集したいセーブゲームを探すだけで、ゲーム内での名前の付け方と一致します。

編集したい保存ファイルを右クリックし、「open with」を選択して、メモ帳 (または同様のプログラム – notepad++ の使用をお勧めします) を選択します。

実際のプレイ時間とゲームの進行状況に関して、セーブゲームがどれだけ新しいか古いかに応じて、含まれるデータが多かれ少なかれ、したがって「コード」行が含まれます (誰が考えたでしょうか?)。

セーブファイルを編集するときにゲームを終了する必要はありません。ゲームが開いている間に行うことをお勧めします。これにより、潜在的な改ざん防止対策を行う必要もなくなります

資源、道徳、信仰

ファイルの「Info.cfg」と「Adventure.cfg」セクションは単純明快です。主にゲーム設定ですが、道徳と信仰も含まれており、ゴールドや建物のリソースなどを編集することもできます。

ゴールドや基本的なリソースを自分で変更する方法がわからない場合は、ここでやめてゲームをプレイすることをお勧めします。これ以降、編集は簡単になりません。

  • MordredSkin=0 – デフォルトのスキン
  • MordredSkin=1 – けいれんまたは同様のがらくたからの白い肌。
  • ResurrectionTokens=1 – これは、クリプト内で利用できる復活の数です。

info.cfg と Adventure.cfg の両方で、Religin、ReligionLast の値があり、morality の値も同じです。

宗教と士気はどちらも通常の値です。例:Religin=14 または -values (例:Religin=-14)

通常の値はキリスト教と正当なもので、負の値は古き信仰と暴君です。

したがって、Religin=-5 は古い信仰に 5 ポイント、Religion=5 はキリスト教に 5 ポイントになります。

機能させるには、adventure.cfg と info.cfg の両方の値を編集する必要があります。

ReligionLast / MoralityLast 変数は無視できます。

解雇されたヒーローを復活させ、意欲的なヒーローと自由に座談会を交換

重要: これらの方法でヒーローを移動または戻す前に、ヒーローが施設内にないこと、および裁判所の称号や「ジョブ」が割り当てられていないことを確認してください!

これはゲーム内で簡単に行うことができます。または、保存ファイル内で「CurrentlyTreated=」と「Title=」が空白であることを確認してください。

「HeroSaveData」

繰り返しますが、ほとんどの場合、彼らが何をするかは明らかです。

  • xp=11364 - ヒーローのレベルを最大にしたい場合は、999999 または何かを入力して XP を獲得します。 いくつかのレベルをやりたい場合は、XP の本を複製したほうがよいでしょう (これについては、次のセクションで詳しく説明します)。
  • Injuries=– if you remove everything after =your hero has no more injuries.
  • DeadHero=– 0 =alive and kicking, 1 =inside the crypt.
  • IdleHero=– 0 =active and inside the roster, 1 =in the aspiring hero tab.
  • This allows you to move a hero from your roundtable / roster into the aspiring hero area or vice versa, however make sure you actually have free slots.
  • damaged=-same as with injuries, if it has any value remove it and the hero is healed.

We can also re-recruit heroes which we previously dismissed:

Look for “Tags=Dismissed” , remove Dismissed so it just says “Tags=” and choose with the IdleHero=0 or 1 where you want them to appear. (again, make sure you actually have free slots)

This usually works, however sometimes it doesn’t…

…But there is a second way to bring back dismissed heroes:

Again, look for Tags=Dismissed, remove dismissed so it just says “Tags=” and this time also change “DeadHero=0” to “DeadHero=1” and change “Killer=” to “Killer=LostKnight”

The hero should now spawn in your crypt and be ready to be resurrected (remember:you can also edit the amount of resurrection tokens you have)

You can also “give” yourself heros which you haven’t met yet or can’t recruit. Its also possible to replace a existing hero with a different one.

I haven’t tested this much yet but technically all you need is a blank HeroSaveData sheet, so just copy Sir Mordred’s HeroSaveData, remove all LearnedSkills &equipment and Change “HeroType” to the hero you want, the names are usually just how the hero is called, without spaces.

Though with this I would say, unless you are already in the endgame mode, that you are riding a fine line between it works but the question is just for how long.

Add or Duplicate Items

Under “Inventory” you will have a list of all the items you got in your inventory.

To add an item, first look if you already got one of it and add the new one right below the existing one.

If you don’t have one already, it should not matter where you put it (I think), but I would generally put it last.

Here are the important tomes:

  • ItemName=Tome_resetskills
  • ItemName=Tome_removetrait
  • ItemName=Tome_resetloyalty
  • ItemName=Tome_xp
  • ItemName=Tome_skillpoint

Note:here I’m pretty sure the game only ever drops a single one in act 1.

So just add these lines:

EquipmentItemSave
{
Buyback=0
NewItem=0
ItemName=Tome_resetloyalty
StackCount=1
}

And exchange ItemName=with whatever tome you want, as tomes don’t stack leave the stackCount at 1.

You can also add items this way, however as items are named like this:Jewelry_T3_U_3 or TH_Accessory_T3_R_1 it’s near impossible to know what you are getting unless you know what it is already, hence already having one it in the game. But I guess one could just change the numbers and see what comes out.

You can also add items directly to your hero, if you look for “Equipment=” and just add them there.

Changing loyalty and moving/duplicating essence buffs.

Under “HeroSaveData” you can change the loyalty by finding the hero you want to change it for and then look for:

LoyaltyEventModifiers
{
}

and change it to:

LoyaltyEventModifiers
{
EventBonus=10 (or whatever number you want)
}

You can also move or duplicate essence buffs:

You might want to unequip all other gear to make it easier.

Again, look for the hero you have used the essence on and under “Equipment=” you will see the values for the essence, they usually start with:“AM_Consumable”, from here you can freely move or duplicate these to other heroes.

Keep an eye out for the; dividers, they are strangely placed and sometimes need an , and other times an; to end, randomly – which is why unequipping all other gear isn’t a bad idea.