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オメガ ストライカーズ – 時代ガイド [アグレッシブ フォワード]

アグレッシブなフォワード プレーヤーのための時代ガイド

内容:

  • 使用可能なビルドの概要
  • オフメタ ビルド
  • プレイスタイルのヒントとコツ
  • 時代の力学
  • 対戦

はじめに

あさひおです。オメガストライカーズの公開時にプレイを開始した EU プレイヤー。 最初の 1 週間で Rookie から Challenger に急上昇 リリースの。現在、ミッド チャレンジャーです .

Era で 500 以上のゲームを持っています . Era での私の平均勝率は現在、約 +-60% です。

このガイドでは、以下について説明します:

  • 私のプレイスタイル
  • 私がたどる思考プロセスの一部
  • マッチアップとその対処法
  • 私が使用するビルド
  • 私が使用しているメカニズム

ただし、このガイドではすべてを詳しく説明しているわけではありません。 基本的な基本的な知識があることを前提としています オメガ ストライカーズの一部であり、いくつかの用語に精通している

プレイスタイル

まず、自分のプレイスタイルを詳しく説明したいと思います。このガイドがアグレッシブな「オメガ」フォワード時代の場合は理解できます。 期待するもの、またはプレイしたい方法と一致します。

支援の時代

支援の時代 メタです。多くの人が彼女を自分のフィールド/フィールドの真ん中でプレーし、他のフォワードへのパスに集中します.現実には、そのようにプレーすることにはマイナス面があります。これは、私が Era をプレイしたい方法ではありません:

  • あなたはゴールを他のフォワードに依存しています。
  • あなたは敵の前線の攻撃に対してより脆弱です。彼らはあなたの側に留まることができるので、あなたに嫌がらせをするために何もあきらめる必要はありません.
  • より多くの防衛に貢献することが期待されます。
  • など…

「攻撃性」

私のアグレッシブなプレイスタイルはしない KOする相手に焦点を当てます。ガイドは「アグレッシブ」と呼ばれているため、これは混乱を招く可能性があります。オメガ ストライカーズには 2 種類の攻撃性があると思います:

<強い>1.コア アグレッション :あなたの能力と動きのほとんどをコアのコントロールに集中させます。理想的には、相手チームがコントロール不能に感じ、フィールドのどこにいて、コアで何をするかを決定することに反応することを望んでいます(角度、速度、方向、パスなど) .

<強い>2.ストライカー攻撃 :K.O.にあなたの能力を集中させてください。敵とそのプレイヤー数を抑圧します。彼らの移動を許可せず、パスを妨害し、全体的に迷惑です。

このガイド全体と私の個人的なプレイ スタイルはすべて コア アグレッション に関するものです .これはゲームをプレイするための最も強力な方法の 1 つであり、多くのアグレッシブなプレイヤーは K.O. に目がくらんでいて、コアを適切にプレイすることができないと私は信じています.

ポジ​​ショニング

核となる原則は、他のストライカー (敵とチームメイト) がいないフィールド内のエリアにいることになっていることを理解することです。 あなたには、ゴールキーパーが簡単に到達できる位置にいる責任があり、ゴールキーパーはコアをあなたの位置に入れる責任があります。

相手のゴールキーパーに近づくほどリスクが高くなりますが、ゴールを決めるチャンスが増えます。理想的には、相手のゴールエリアの端にいることが望ましい.これにより、パス、ローグ ボール、ドリブル ルームをキャッチする余裕が生まれます。

ビルド

メタビルド

ほとんどの人はこのビルドを実行するか、Super Surge を Stacks on Stacks と交換します。このビルドがこれほどまでに人気になった理由は、主にフラッター フライを使用して爆発的な速攻が得られることにあります。 そして クロスオーバー ストライキ。 より速くコアをキャッチできます 他のほとんどのストライカーよりも速いパスを出す 「どこでも」

よりセーブしてサポートをプレイしている場合は、良いビルドです .ただし、主にアグレッシブであり、クロスオーバーをアクティブに保つためのコアへの継続的な攻撃を保証できない場合、ビルドは完全性を失います.

あなたは弱くていじめられやすい 敵のフォワードによって。明らかに、このあたりで速度を利用できます。しかし、私にとって、これはより高いランキングでは十分ではありませんでした.人々は私を標的にし始め、K.O. はますます避けられなくなってきました。これが次のビルドの出番です。

アサヒオの止められないビルド

これが 99% の確率で使用するビルドです .わずかなバースト ヘイストを 全体的なベース ヘイストとパワー に引き換えた強力なビルドです。

このビルドはランキングが高いほど有効になります .これは、対戦相手がより一貫して自分のフィールドからあなたを遠ざけようとするためです。あなたが有名な時代のアグロ フォワード プレーヤーである場合、名前に焦点を当てて (彼らはあなたを認識します)、あなたをシャットダウンしようとすることを知っています。 .

止められないことは、 ほとんどの人が精神的に考慮できない要素です . ノックバックの距離が短くなります 、試みてKOする敵を引き起こします。

攻撃が当たるほど速くなります。 これは、次の目的で使用できるもう 1 つの要因です。

  • 攻撃をかわす
  • すばやく再配置
  • もっと速くドリブル
  • 通常は回復できないパスを受け取る
  • など..

このビルドは慣れるまでに時間がかかりますが、文字通りレベルが高いほど「止められない」と感じるでしょう。 . ほとんど何もありません 対戦相手のチームは、あなたにさらに集中する以外に、それに反対することができます.

10/06 のパッチの後、このビルドはさらに強化されました。スタック オン スタックはスタックしやすく、無敵は変更されていません。

アサヒオのイジェクトボタンビルド

10/06 アップデート – Stacks on Stacks / Perfect Form / Eject Button

このビルドはギミックです。 You are reducing your support element and duration of (de)buffs.  It’s an experimental build  I’ve tried for a while, giving me mixed results.

I believe eventually when skill ceilings will increase more, Eject Button becomes a surprise element which can elevate your Era game-play to new levels. Don’t take this build too serious for the moment, but if you are looking for a new element to play around:Eject Button can generate some really nice mind-games with the opposing goalie  and improve your positioning at times.

After the patch on 10/06 this build has become more viable due to the removed CDR increase on Eject Button and increased CDR on Perfect Form, I believe Super Surge is now exchangeable for Stacks on Stacks.

Mechanics

  • Dribbling

Era is extremely good at dribbling (hitting the core against the wall and catching it again, then repeating this until you are close to the goalie)  due to Fluttery Fly  and can throw goalies off if they expect you to instantly shoot the core forward.

Dribbling works really good with Double Hit Beam and After Hit .

  • Side to Side

Use your mobility ability Fluttery Fly  to move from one side of the enemy goal to the other, while striking from corner to corner. Most of the time you will be quick enough to do at least 2 strikes. Unless the goalie does a straight pass.

  • Double Hit Beam

Use your beam in the direction of the core when striking to the goalie, to hit it directly after the goalie tries to strike it away.

  • Maelstrom Crush

Use Maelstrom (you will have to predict)  where you believe the core is going towards the enemy goal. This will add pressure to the goalie. Using your Maelstrom towards the enemy goalie is extremely powerful because the ability is uninterruptible. Don’t worry if you don’t hit the core or goalie, the pressure will add up.

  • After Hit

This is something not unique to Era. When the core is going at a slow to mid speed towards the enemy goalie and nobody is around you, simply follow the core and wait for the enemy goalie to strike, then immediately strike the core again. The goalie’s strike will be on cool-down and you will get a free goal.

Matchups

  • Bans

I personally always ban Drek’Ar . In my opinion he is an overlooked, underrated striker that is way stronger due to his slows on not only the core but also on you. A good Drek’Ar will be able to slow down your gameplay significantly. If you are not afraid of Drek’Ar, ban whoever you have most difficulty playing against/who you lose most to. Don’t care about Meta.

  • Matchups
Striker Goalie Forward
AI.MI Pretty much the same as forward, her kit is decent for goalie but in general she should lose any 1v1 against you. AI.MI is usually not a huge problem. Her knockbacks are quite huge considering her fast paced playstyle, but if you are aware of this and have a general idea of her location – you should be fine. Try to stall when she uses her ultimate and don’t play to much into it. It’s a pretty wasteful ult and there’s only a few scenarios where it will actually work.
Asher Asher is annoying to deal with as goalie, you won’t be able to brute-force a goal with beam or maelstrom. Try to do plays where you strike to one side of the goal to the other. Asher forward might try to harass you, she is slow and easily dodge-able because her abilities have long windup. Generally speaking you should do fine if you play on the opponents field and avoid near-wall situations with her.
Atlas Generally no problem, play around his abilities or keep core aggression by striking core against his abilities a few times and stall. “ Same as goalie, no real danger for you.
Drek’Ar No comment. Extremely dangerous. Even with Unstoppable training’s, Drek’Ar is a nuisance for you and teammates. His slow is easy to hit, combo-able and completely shuts you down for 2.5s. His shotgun projectiles deal HEAVY hits if you are near and his invisibility will allow him to ensure it hits heavy.
Dubu A good Dubu goalie will be hard to outplay. You can do the typical corner to other corner of goal to try and catch him of guard, or if he’s out of abilities, use your beam as an extra hit to double hit the ball in the goal. Surprisingly, Dubu is not necessarily a bad forward. Try to mostly focus on yourself and not too much on him. In general you should be fine, Dubu’s won’t harass you most of the time. He is also generally too slow to be bothered by.
Era Generally fine. Await her abilities, and counter her movement speed with your Beam. Try to avoid getting hit by her Beam. If she is playing supportive, try to hit her with your Beam and zone with Maelstrom.
Estelle No comment. Estelle generally is no problem in terms of aggression against you, however, be very careful around walls because her piercing shot is extremely broken. It deals a heavy hit and can reach you cross map. Many Estelle players abuse this ability to its full extend due to its extreme knock-back.
Juliette Play around beaming her, angling the core in one side of the goal to the other. Brute-forcing goals is hard against her. Juliette is strong, it’s a harder match-up. However, she has no way of slowing you down. Try to reside as much as possible in the middle of the opponents field. When she tries to combo you, understand that you are fast and that her combo is not a true combo. Use erratic movement to make her miss.
Juno Overall she is susceptible to side-to-side striking because of her slow speed. Her blobs are annoying, if you have the stagger and/or playing with unstoppable, don’t be afraid to step on them to destroy them. Most of the times, Juno will be too busy with her blobs to spend time on you. This is fine for you to put pressure on the goalie and try and gather some blobs if nobody pays attention to you. Without blobs, Juno is kind of useless. If you have unstoppable, this will just make you faster.
Kai Kay is annoying, he is fast, and can shut down any aggro plays you do because his projectiles are kind of weird / buggy / pass through you. When it touches the core, it completely shuts its speed down. Try to play slower, approach him and use your beam to eliminate his speed. Pretty much the same as goalie. Beam him and try to catch him of guard with your Maelstrom. Don’t focus too much on him though, keep focusing on the core as always.
Luna Keep slowing her and harassing her while focusing on the core. She is mainly useless in goal except for her occasional eject play. If you play with unstoppable, you can continuously mirror her movement and take her abilities in your face to avoid her from hitting the core consistently. Same as goalie. She won’t really pressure you on the field, if she does, simply take it and use your Beam.
X No comment. Annoying match-up, but manageable. Think of X as a big teddy bear, if he focuses you, hug him and run around him. He will waste a lot of his time, you will become faster with Unstoppable. The closer you are to X, the harder it becomes for him to target a wall for you to be K.O.’d on.