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フォーオナー – ピースキーパー ガイド

フォーオナーのピースキーパーは、ゲーム内で最も機敏なクラスの 1 つであり、特定するのは非常に困難です。ただし、マイナス面として、彼女はほとんどの攻撃で短距離に苦しんでおり、反応時間が短い場合は防御が少し弱くなります.このピースキーパー ガイドでは、フォーオナーのゲームプレイをすでに理解しているプレイヤー向けに、彼女の高度な戦略と戦術について説明します。ただし、ゲームに慣れていない場合でも、このピースキーパー ガイドは、ヒーローのプレイ方法の概要を説明し、多くのプレイヤーが問題を抱えているとらえどころのないピースキーパー スタブとトリプル スタブの実行方法を説明します。

読むのが苦手な方は下のビデオをご覧ください。ただし、この記事ではピースキーパーの戦略についてもう少し詳しく説明していることを覚えておいてください。ビデオを見て、このピースキーパー ガイドを読むことで、フォーオナーで競争に打ち勝つために必要なすべてのことを学ぶことができます。

ブロッキング

フォーオナーのほとんどのクラスは、右アナログスティックをその方向に 1 回押すだけで、任意の方向に無期限にブロックできますが、これはピースキーパーには当てはまりません。ピースキーパーとして攻撃をブロックしたい場合は、攻撃が接続される直前に右アナログ スティックを適切な方向に押す必要があります。非常に短い時間の後、彼女はその方向へのブロックを停止します。適切なタイミングでブロックするには、右アナログ スティックをもう一度タップする必要があります。

この小さな後退を補うために、ピースキーパーの対戦相手は、彼女がどの姿勢でも短時間でどの方向から攻撃するかを知ることができません。ニュートラルスタンスに戻ると、攻撃位置が相手に見えなくなります。これは、ピースキーパーが実際に攻撃を開始するまで、どちらの方向をブロックすればよいか分からないことを意味します。

偏向

ピースキーパーのわずかなブロック不足を補うために、彼女には攻撃をそらす能力があります。これを行うには、攻撃がピースキーパーと接触する直前に、攻撃の方向にかわすだけです。ディフレクトに成功した後、ピースキーパーはライト アタックを押すことで確実にリポスト スタブを行うことができます。これも出血効果を引き起こします。多くの場合、リポスト スタブが保証されているため、ブロックするよりもそらしたほうがよいでしょう。

出血効果

ピースキーパーの攻撃の多くは、対戦相手に出血効果を追加します。対戦相手が出血しているときはいつでも、短期間で体力を失います。出血がアクティブなときに対戦相手のヘルスバーを見ると、出血の完全なダメージを示す赤い部分が表示され、白い線が点滅して対戦相手の体力がゆっくりと消耗していることを示します。対戦相手のライフを完全に吸い取ってしまった場合は、離れて離れ、安全な距離から出血させてください。蘇生を防ぐために実行を記録する必要がない限り、これは頼りになる戦略です。

スタブとトリプルスタブ

ピースキーパーでガード崩しを成功させた場合、選択肢は 2 つあります。他のほとんどのヒーローと同じようにスローに入るか、スタブを開始できます。ガードブレイクが成功した直後に弱攻撃を押すと、ピースキーパーは一突きを実行します。ただし、最初の刺しが接続されたらすぐにもう一度弱攻撃を押すと、2 番目の刺しを実行できます。 2 番目の刺し傷が接続されたときに再度ライト アタックを押すと、3 番目の刺し傷が実行されます。

トリプルスタブのタイミングは、最初は少し難しいかもしれません。軽攻撃ボタンを連打しないことが重要です。そうしないと、ほとんどの場合、1 回の刺し傷しか得られません。前の刺しが接続されたときに軽攻撃をタップするように、刺すたびに追加の弱攻撃ボタンを押す時間を計ります。このタイミングで、3 回すべての刺し傷をより頻繁に着地させることができるはずです。

トリプルスタブを決めた後は、ピースキーパーが有利です。つまり、相手よりも先に攻撃できるということです。これは別のトリプル スタブを狙う絶好の機会です。その後、対戦相手があなたが連続してガード崩しをしようとしていることに気付いたら、スイッチを上げて弱攻撃またはダッシュ スラストに切り替えます。

最後に、トリプル スタブは必ずしも 3 回のスタブである必要はありません。 1回目または2回目の突きの後に停止して、通常の投げを実行できます。これは、環境ハザードに近づいているが、環境を十分に活用するのに十分なほど近くにいない場合に備えて、十分な量の損害を与えられない場合に特に役立ちます.

ダッシュ スラスト

Dashing Thrust は、Peacekeeper の遠距離からの最高の攻撃です (場合によっては至近距離からでも)。欺瞞的な範囲があり、接続したらすぐにライトアタックを押すことで出血効果を追加できます.ただし、ダッシュ スラストの大きな欠点は、非常に直線的で、サイドステップで簡単に回避できることです。

相手がダッシング スラストを回避し始めるまでは、ダッシュ スラストを使用してすばやく距離を縮める必要があります。 It always hits high so it won’t be long before your opponents start blocking it, but then you can move into the Peacekeeper’s normal Heavy Attack range and mix in Dagger Cancels and even Guard Breaks to keep your opponents on their toes.

If you can connect a Dashing Thrust into bleeding, Peacekeeper has advantage. Usually you can get a Guard Break before the opponent can react (which leads to the Triple Stab), but once the opponent catches on you can go into a Light Attack, another Dashing Thrust or a Sidestep Strike if you anticipate the opponent may try to attack.

Sidestep Strike

Peacekeeper’s Sidestep Strike is one of her most useful tools. You can sidestep almost any attack in the game with proper timing. In fact, unlike other games you can even sidestep into the attack and still evade more often than not. Depending on your timing, even if you don’t evade the attack you’re in a good position to deflect the attack and get guaranteed damage from the situation.

If the Sidestep Strike connects you can press Light Attack as it hits to add the bleeding effect. Once again, this leaves the Peacekeeper at advantage so you can follow with a Guard Break, Light Attack, or a variety of other offensive options.

Dagger Cancel

At close range the Peacekeeper can keep opponents guessing with the Dagger Cancel. This ability allows her to cancel any Heavy Attack into a quick Light Attack that causes bleeding. To perform the cancel simply press Light Attack right after starting your Heavy Attack. You have to be a little quick with your Light Attack to get the cancel, and it doesn’t have a ton of range, but it’s very difficult for most opponents to react and it’s a great way to finish off an opponent with low health.

Zone Attack Cancel

For most characters the Zone Attack is a great way to attack from all directions and clear out a group of enemies. It’s an uninterruptable attack that inflicts moderate damage, but also drains 50 percent of your stamina. For the Peacekeeper it’s a great tool because she can cancel the second spin of the double spin attack by pressing Circle (PS4) or B (Xbox One). This is a great way to get an opponent to block so you can go right into a Guard Break. Just watch your stamina as it will start to get low if you go too crazy after a Zone Attack.

Defending Against the Peacekeeper

Due to the Peacekeeper’s speed and agility, you can’t just run at the Peacekeeper or launch a flurry of attacks and expect good results. You need to take advantage of the Peacekeeper’s weaknesses if you want to win this matchup. Your best bet is to attack from maximum range because most characters have longer range than the Peacekeeper, making it difficult for the Peacekeeper to get in and attack.

Once you’re attacking from maximum range this will cause the Peacekeeper to want to use the Dashing Thrust to get in closer. You can block this high or simply dodge to either side. The Peacekeeper is wide open for a counter attack if you dodge the Dashing Thrust.

If you get stabbed it’s very important to back away or be ready to block or stop a follow-up Guard Break. There are many instances when the Peacekeeper has advantage, so if you attack recklessly you will just continue to take damage. You need to recognize when the Peacekeeper is at advantage and do your best to block or evade her attacks instead of trying to fight your way out.

Peacekeeper Moveset

Attack Notation Notes
Twisting Blades Light Attack> Light Attack> Heavy Attack Combo will not continue if any Light Attack is blocked.
Dervish Strikes Light Attack> Heavy Attack Combo will not continue if the Light Attack is blocked.
Sword Dance Heavy Attack> Heavy Attack
Slipping Lunge L3 + Guard Break Must not be in Guard Mode (locked on).
Deep Gouge Heavy Attack> Light Attack Adds Bleeding Effect.
Dashing Thrust Forward + Dodge> Heavy Attack Add Bleeding Effect with Light Attack when Dashing Thrust hits.
Sidestep Strike Left or Right + Dodge> Heavy Attack Add Bleeding Effect with Light Attack when Sidestep Strike hits.
Stab Guard Break> Light Attack
Triple Stab Guard Break> Light Attack> Light Attack> Light Attack Must press each Light Attack as the previous Stab connects. Adds Bleeding Effect. Can throw after first or second Stab.
Riposting Stab Deflect> Light Attack Adds Bleeding Effect.

Dont’ forget to check our our strategies for the Berserker , or for more general combat help, head over to our Combat Tips , or you can find other useful articles in our For Honor guide hub .