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SMITE で最高の守護神 (2022)

SMITEには、執筆時点で選択できる21の守護神があります。チームメイトを守りサポートしたり、チーム戦を開始したり、ジャングルでワーディングをしたりしたい場合は、ガーディアンの役割が最適です。キャリーを「ベビーシッター」して対戦相手よりも成長させることにより、ゲームの初期段階と、最終的にはチーム戦の両方で大きな影響を与えます。

グレート ガーディアンのプレイヤーは、単独で戦闘全体の流れを変え、チームメイトに勝利をもたらすことができます。このリストから 5 つだけを選ぶのは困難でした (いくつかの佳作を紹介します) が、楽しんでいただければ幸いです。

SMITE のベスト 5 の守護神はこちら (2022 年 5 月)

ガネーシャ

ガネーシャのパッシブはキルスティールを不可能にするので、ガネーシャはみんなの親友です。あなたが実行した敵の神に対するとどめの一撃の功績は、あなたの最も近いチームメイトに与えられます(楽しみたい場合は、利用可能な場合は総攻撃MOTDをプレイしてみて、全員にガネーシャを選んでもらい、何が起こるか見てください).それ以外に、ガネーシャには、敵チームに最高の苛立ちを与え、チームメイトにキルへのアクセスを容易にするように設計された素晴らしいキットがあります.

Turn of Fateと呼ばれるその最初の能力は、ラインベースの能力であり、まともなダメージを与えます.また、近くのチームメイトにボーナス ダメージを与えます。

2 番目の能力はオームと呼ばれ、ガネーシャのパンとバターです。彼が行う「Ohmmmmmm」の詠唱の間、サークル内のすべての味方はボーナス保護を獲得し、彼の前の(比較的)小さな円錐形にいる敵は沈黙します.このサイレンス アビリティ (現在は 1.8 秒持続) は、敵のメイジやその他の主要なアビリティ ベースの神に対してうまくタイミングを合わせると、単独で戦闘の結果を決定する可能性があります (ガネーシャは彼の強力なアビリティの形で多くの手を持っていますが)。

その 3 番目の能力は、Remove Obstacles と呼ばれ、戦場を移動したり、敵の神をつかんでノックアップしたりして、しばらくの間役に立たなくするために使用できるダッシュです。このダッシュとサイレンスのコンボは、敵を非常に長い間行動不能にします。購入可能なブリンクで敵を「スキップ」して、チームの戦いの開始を予測できないようにすることができます。

最後に、アルティメット アビリティであるダルミック ピラーは、電気で接続された 4 つのピラーを召喚し、それを通り抜ける敵にダメージを与えて減速させ、防御力を低下させます。このアビリティの配置や状況によっては、敵が逃げ出してダメージを受けたり、柱が落ちるのを待つために牢屋に閉じ込められたりすることもあります。チームにフェンリルがいる場合、逃げる敵の神を究極の能力で捕らえ、柱の間の電気を通して彼を繰り返し引きずり、非常識な量のダメージを与えるように依頼することができます.

全体として、コントロールベースの守護神をプレイするのはとても楽しいです。

ケプリ

Khepri は非常に強力なガーディアンであり、SMITE が存在する限り関連性がありそうなキットを備えています。彼はプレイしやすく、優れたケプリ プレイヤーは常に戦場に足跡を残し、チームメイトにかけがえのないサポートを提供するだけでなく、彼のアルティメット アビリティであるスカラベの祝福で敵の攻撃のリズムを崩します。

スカラベの祝福は味方のゴッドに一時的なバフを与え、移動速度にボーナスを与えます。最も重要なのは、バフの持続時間中 (現在のパッチでは 5 秒間) に死亡した場合、ゴッドの最大体力の最大 45% で復活させます。現在のパッチでは、神をケプリにドラッグします (これにより、選択した神をチームファイトへの 2 回目のエントリーに適した位置に配置することができます)。完璧なタイミングであれば、ケプリはバフを 1 秒以内に適用して敵を倒すことができ、敵は蘇生効果に反応できなくなります。

あるいは、ケプリは、敵の間で混乱を引き起こすマインドゲーム戦術の一部として、かなり死にかけている神に先制的にバフを置くことができます.最大 HP を制限し、5 秒間のバフの有効期限が切れた後、ダメージ出力を別の敵に分割し、元のターゲットの近くにとどまるように強制します。ケプリの「脱獄カード」は間違いなく敵に大きなフラストレーションを与える可能性があり、間違いなくゲームで最高のアルティメット アビリティの 1 つです。

彼の受動的能力は、近くの味方に小さな象徴的な盾を提供し、まれにチームメイトの死を防ぐことができます.

  • 彼の最初のアビリティであるアブダクトは短いダッシュで、敵のゴッドを 1.9 秒間つかみ、沈黙させてから引きずり戻すことができます。
  • ライジング ドーンはライン ベースのダメージ アビリティで、味方にバフを適用してダメージ軽減 (最大 30%) を付与し、敵にデバフを適用してプロテクション デバフ (最大 25%) を付与します。
  • ソーラー フレアは、範囲内のすべての敵にダメージを与え、1.9 秒間根絶するターゲット サークル アビリティです。

群集制御能力を持つガネーシャと同様に、ケプリは集団戦で戦場の状況を非常にうまく管理し、主要な敵の神々をかなりの時間群集制御して、戦闘から遠ざけるか、味方の神々がターゲットに集中できるようにすることができます下。スカラベの祝福は技術的にどんなチームの戦いでも 6v5 に変えることができ、それだけでこのリストの場所を保証します.

ゲブ

「最高の防御は良い攻撃である」ということわざと同様に、このリストは SMITE でより攻撃的なガーディアンに徐々にシフトしています。 Geb はその中間に位置し、適切なダメージ能力と優れたシールドを備えているため、それだけでスポットを獲得できると考えています。

Geb の主なセールス ポイントは、3 番目の能力である Stone Shield です。味方のゴッドまたは自分自身をターゲットにして、有効期限が切れるまで (最大 4 秒)、または敵の攻撃によって枯渇するまで持続するシールドを適用できます。さらに、Stone Shield はターゲットからすべての Crowd Control 能力を浄化します。 Geb がレベル 20 の場合、シールドは最大 550 のダメージを防ぐことができるため、チーム メンバーは戦い続ける (または逃げる) ことができます。小競り合い中に 2 ~ 3 回キャストできます。

彼のパッシブ アビリティは基本のクリティカル ヒット乗数を大幅に減少させます。これにより、クリティカル ビルドによるハンターのダメージがゲブに対して非常に小さくなり、ハンターがより長く持続できるようになるか、ハンターが戦車に対して優れたペネトレーション/チンのサイス/攻撃速度ビルドを構築するように強制されます。 、しかし、通常のクリティカルビルドと比較して非タンクに対して実行可能ではありません.

  • Roll Out は Geb を転がる大地の塊に変え、徐々に速度を上げます。十分に長く充電すると、Crowd Control の影響を受けなくなり、敵の God に命中すると敵を遠くにノックし、対戦相手を一時的に戦闘から追い出します。 .
  • Shock Wave は、ダメージを与え、影響を受けたすべての敵をわずかにノックアップする、非常に広くて長い円錐ベースの能力です。ダメージは手ごわいもので、味方に 0.5 秒間息を吹き返す非常に便利な能力であり、戦闘の流れを変えることができます。
  • アルティメット アビリティであるカタクリズムは、周囲のすべての敵のゴッドに大ダメージ (550 + ゴッドの体力の 15%) を与え、2 秒間のスタンを与えます。購入可能なブリンクと組み合わせると、これは最高のチームファイト開始コンボの 1 つです。ゲブがチームにブリンクするのを見るまでに敵に反応する時間がないためです。通常、彼を黙らせようとするのはすでに遅すぎます。そうでない場合、ゲブは敵チームの中で最も倒しにくい神であり、あなたの注目を集めています。

この究極の能力は、アレス、キューピッド、ポセイドン、ゼウス、および同様の能力を持つ他の神と非常にうまく機能します.

クトゥルフ

クトゥルフは現在、ゲーム内で最大の神であり、特に彼の 2 つ目のパッシブであるアルティメット アビリティを備えているのは、戦場で彼の近くにいるすべての人の視界を遮断するためです。彼は最高のガーディアンの 1 人として広く認められており、多用途性が高く、タンクであることを考えると非常に高いダメージ出力を持っています。クトゥルフのプレイヤーが防御アイテムのみを購入した場合でも、チーム内のトップ プレイヤー ダメージ ブラケットの横にクトゥルフの肖像画が表示されるのはごく普通のことです。

  • 彼のパッシブ アビリティである Prey on Fear は、敵のゴッドに Torments のスタックを適用し、次第に狂気の影響を受けます。クトゥルフは狂気の影響を受けた神ごとに 25 の魔力を獲得し、この能力の上限を 125 の魔力にします。これは、大規模なチームの戦いの間、インベントリの 7 番目のアイテムのように見えます。
  • Sanity Break is a Cone-based ability and deals damage to the enemies affected, reduces their Attack Speed, and makes them deal less damage to Cthulhu.
  • The Mire is a channeled Ground Target ability that deals damage, applies a slow within the circle with the first strike, and implements a Root with the second strike.
  • Rushing Terror is a Dash that deals moderate damage and provides a small knock, as well as a short stun (0.4 seconds) which is a decent way to get in or out of a fight.
  • His Ultimate, Descend Into Madness, is the most fun part about Cthulhu as it transforms him into his final form and grants him three new abilities during the transformation period
  • Sever is a diagonal swipe ability that creates three large projectiles which deal decent damage and apply a Protection Reduction debuff that stacks up to five times.
  • Devastate is similar to the regular one (The Mire) except it deals a bit more damage and inflicts an immediate knock-up.
  • Transfuse is something you should probably use as soon as you enter the Ultimate ability since it deals damage to Cthulhu (6% of maximum HP) but heals all nearby allies for up to 12% of their max HP and grants them up to 40 Power. The effect is lowered when Cthulhu is below 20%. Additionally, this ability deals moderate damage to enemies and grants 20% Movement Speed to allied Gods.

The overwhelming effect that Cthulhu has on the battlefield cements him in our Top Five list.

Before we go to our number one pick, we must post a few honorable mentions:

Athena

Wise and versatile, Athena has high mobility and one of the best abilities in the game – her Taunt – which can often catch three or more enemy Gods, grouping them up for easy dispatch by allies.

Yemoja

An Unorthodox God from the Yoruba pantheon that doesn’t have Mana, but uses Omi instead. Difficult to master and mostly banned in high-ranked games and professional tournaments in order to prevent the opponent from picking her first, Yemoja wrecks havoc in the right hands.

Cerberus

Hades’ pet dog is a great Guardian to play, has an amazing Ultimate ability, great self-sustain, and above-average damage output.

And now, please welcome our top pick for the current patch:

Ares

Ares, the Greek God of War represents everything the people fear and hate:War, strife, chaos, and murder. He is only loved by the Spartans, who revere the God for his masculinity, tenacity, and merciless warrior spirit. Due to his unpredictable fury and temper, Spartans have bound him in chains in an effort to prevent his spirit of victory from Escaping Sparta.

We currently love Ares the most because of his undisputed effect on the enemy team. The way Ares dictates the tempo of a match is definitely unmatched due to his Ultimate ability.

“No Escape” attaches chains to all enemy Gods in his proximity (which is quite significant) and after a few seconds, Gods get pulled to Ares and get Stunned. Combined with the purchasable Blink, he forces the enemy team to constantly position themselves away from each other, causing them to be in a sub-optimal position.

Additionally, the sole threat of that Ultimate ability forces the enemies to purchase Beads of Purification (and to save it for Ares’ Ultimate) and sometimes even Magi’s Cloak as an additional layer of protection against it. Gods that have Crowd Control Immune abilities also tend to save them for when he’ chains shackle them. Due to the fact that the enemy team must build and play so much around that one Ultimate spell, allies have an easier time exploiting the weaknesses of their opponents. Ares would probably still be viable even if he had just that Ultimate and his trusty sword and shield to wave around with. However, we’ll go through all of the abilities regardless:

  • Ares’ Passive ability grants him 30 Magical Power for each Aura item that he possesses. If at least four Aura items are built, he will have 120 bonus Magical Power, equal to having a seventh item. Luckily, there are more than enough Aura items to choose from depending on the situation (you can either focus on hindering the enemies, buffing your allies, or have something in between) and you may find yourself at the top of the Player Damage Done counter quite a few times.
  • Shackles are chains that you can extend from Ares’ shield. If you hit an enemy God, you can fire one more chain within two seconds (maximum of three total), and since chains Cripple and Slow foes, this ability is a great follow-up after a successful Ultimate on at least two or three Gods to keep them from escaping.
  • Bolster Defenses is an ability that boosts Protections, Crowd Control Reduction, and Health Regeneration of the nearby allied Gods and can sometimes be the factor that tips the scales in your favor during a team fight.
  • Searing Flesh is a Cone-based damage spell that spews flames in front of Ares. Apart from the fixed damage per tick that this ability does, it does up to 3% of Max Health of the enemy God that’s being engulfed by these flames, so we can say that this ability scales pretty well into the late game and kind of makes him look like a half-Mage half-Tank in some situations.

That’s it for the Best Guardian Gods in SMITE. Make sure to check our other articles for the other classes which we will link below as well as our other articles under the SMITE tag available below this article, or by clicking on this link.

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