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Halo:The Master Chief Collection – 侵略ガイド

侵略を嫌わない方法と、支配するためのヒントとコツ。

侵略支配へのガイド

はじめに

このガイドは、チームワークが鍵となるモードである Invasion を嫌わない方法について説明しており、パワーウェポン、ビークル、見晴らしの良い場所、キャンプ スポット、ファイアチームのスポーン システム、ロードアウトの知識が成功の原動力となります。 Reach が最初にリリースされたときから Invasion をプレイしており、何千ものゲームの経験があります。 343 Forge World Invasion マップに慣れていないため、Vanilla と DLC マップについて説明します。マップごとに進み、攻撃と防御、パワーウェポンのスポーン、キルゾーン、トリック、戦略の 3 つのフェーズのそれぞれについて説明します。

完全なガイドの前に、成功への 2 つの鍵、ファイアチーム スポーン システム、およびチーム チャットについてここで言及します。

デフォルトでは、J を押すとチャットが表示され、Tab を押すとチャンネルが循環します。常にチームとコミュニケーションを取り、自分の意図を伝えてください。10 分の 9 の確率で、彼らは少しの指示があれば協力してくれます。通常、彼らはあなたと同じくらい勝ちたいと思っています。

ファイアチームシステム。 6 人の各チームには、そのチームの 2 人のプレイヤーがファイアチームとしてリンクされています。つまり、他のすべてのチームメイトよりも優先された互いのコールサインを Hud で見ることができ、互いにスポーンすることができます。チームメイトにスポーンしようとした場合、またはチームメイトがあなたにスポーンしようとすると、その上に巨大な赤い矢印が作成され、ジオメトリを通して表示されます。相棒が明らかに隠れようとしている、または死にそうになっている場合は、相棒にスポーンしないでください。上下の矢印キーでスポーン位置を変更できます。逆に、明らかに敵がいない場所に赤い矢印が浮かんでいる場合は、誰かが彼にスポーンしようとしているクロークされたエリートを見ている可能性があります.手榴弾を投げるか、彼を撃って仲間のスポーンを遅らせます。

一般的なヒント

このセクションでは、一般的に適用される重要なヒントについて説明し、侵略マップだけに限定されるものではありません。

チームが持っている強力な武器を常に活用し、それらがどこに出現するかを学びましょう。ガイドの各マップのセクションでスポーンの場所をカバーしていますが、343 のフォージ ワールド インベイジョン マップにはまだ慣れていません。

コアを持っているときは、ジャンプしてシュートボタン/マウス1を押してコアを落とします。これにより、コアが前方に投げられ、すぐにピックアップボタンを押し続けて拾い上げる、を繰り返します。これにより、コアを通常の歩行速度のほぼ 2 倍の速さで運ぶことができます。

エリートはスパルタンよりわずかに高くジャンプし、スパルタンが通常できないジャンプを行うことができます。エリートはまた、より大きな当たり判定を持っています。

ウォリアーにモーション センサー カバーを提供するために、フェーズ 1 で常に少なくとも 1 ~ 2 人のエリートがアクティブ迷彩を実行するようにしてください。 2 つまたは 3 つを超えないようにしてください。

プラズマピストルは非常に強力です。スパルタンのシールドを落とすために、チャージ ショットを当てるよりも、4 ~ 5 発のショットを当ててスパムする方が簡単です。フェーズ 1 では、Evade を使用すると非常に高速で移動できます。岩棚 (特に上り坂) で右に転がって、はるか前方にスリングショットします。ブレークポイントのスポーンから右側のキャプチャ ポイントまで、Evade を使って岩棚からスリングショットで約 12 秒で逃げることができます。 Evade を試して、それを移動オプションとして使用する興味深い方法を見つけてください。プラズマ リピーターは実際には役に立たないわけではありませんが、信じられないかもしれませんが、高いヘルス ダメージを与えます。また、エリート プレイヤーと組み合わせることで、ショットをリードするのに役立つ専用のエイム アシスト レティクルを取得して、長い弾幕を非常に簡単に着陸させることができます。自動照準レチクルを無視しないでください。敵から完全に目を離す​​ことができ、それを使用してほぼすべてのショットを着陸させることができます。

アサルトライフルは、フェイズ 1 以降のエリートに対して非常に効果的です。トリガーをフェザリングして 2 ~ 3 ショットの短いバーストを発射すると、特にエリートのヒットボックスがスパルタン プレイヤーに比べて大きいためです。マグナムを引き抜くのが面倒なら、非常に遠距離でも機能します。

決してスパムではありません。これはすべてのゲーム モードのシングル ショット武器に当てはまりますが、慎重なペースでショットを行えば、マグナムの 1 つのマガジンでエリートを簡単に倒したり、ニードル ライフルのマガジンで 3 人のスパルタンを倒すことができます。アサルトライフルやプラズマリピーターでさえ、ヘッドショットはシールドにボーナスダメージを与えますが、自動武器は明らかにシールドのない敵を即死させることはできません.

ブレークポイントでは、エリートがバンシーを持っているフェーズ 3 で、彼らのビークル + ファルコンが実際にいるスパルタンのガレージ スポーンに直接ブーストし、フォース フィールドを飛行させることができます。これを使用して、彼らのビークルや誤って信じているスパルタン プレイヤーをバンシー ボムすることができます。彼らはそこで安全です。ただし、侵略マップでこれを行うことができる別の力場は見つかりませんでした.

ブレークポイント フェーズ 2 で爆弾を保持している間の近接攻撃は、接続すると即死です。

レイスのコックピット カバーにスナイパー ライフルを 1 発撃つと、そのカバーは即座に破壊されます。その後、2 発目のショットでパイロットをヘッド ショットして、ほぼ無傷の敵戦車を盗むことができます。これにより、戦車が利用可能なフェーズ/マップで簡単に流れを変えることができます。スコーピオンのキャノピーを数発撃って壊します。

343 が引き継いで TU (タイトルの更新) を適用する前から Reach をプレイしているプレイヤーはほとんどいないため、Invasion がまだ非 TU であること、近接武器と精密武器のブリードスルーがないこと、アーマーロックの変更などを知らない可能性があります。エリートはプラズマグレネードを突き刺し、それがあなたから飛び出し、自分を救います。アーマー ロックを解除すると EMP が解放されます (ロックを長く保持するほど半径が大きくなります)。タイミングが良ければ、敵が接近戦を行うのと同じようにアーマー ロックを即座に解除して、敵のシールドを落とします。ダメージのない近接キルのためにそれらを近接させることができます。これはブレークポイント フェーズ 2 で特に効果的です。敵のエリート ボム キャリアの唯一の防御手段が近接攻撃か、爆弾を投下してあなたに向けて発砲することです。アーマー ロックは、ボタンを押すのを最後の 1 秒まで待っても、飛び散ろうとしている敵車両を破壊します。

1 を押して主砲からバンシー爆弾に変更します。これを知っている人はほとんどいません。スペースで回避、右マウスでブースト。

尖塔

攻撃

フェーズ1

これは、すべてのインベイジョン マップの中で、フェーズ 1 攻撃の最も困難なマップになる可能性があります。スパルタンは、フェーズ 1 の通常どおり、アサルト ライフルとマグナム ピストルを持ってスポーンしますが、DMR はマップ上にありません。これは、防衛のベテラン プレイヤーが召集できる攻撃的なキャンプに対抗するためのものです。

これの最も難しい側面は、スパルタンの左ゾーンと右ゾーンの両方に到達するのが難しいことです.彼らはあなたが周りを回ってキャプチャポイントがあるエリアに入るために戻ってくることを要求します。これはこっそりと行うことができます.

右側の 2 つの爆発物クレートのすぐ下のポイントで、コーナーにダッシュしてすぐにしゃがみジャンプして岩をクリアすると、目的地へのわずかな近道ができます。前述のように、これにより、他のチームに対して非常に脆弱になります。

中央エリアは完全なデストラップですが、このフェーズの 3 つのレーンはすべてデストラップです。急いで中央を通過し、現在 2 つのゾーンのいずれかに立っているチームメイトによって防御が占有されている場合にのみ使用してください。そこに忍び込もうとすると、発見されて虐殺されます。チームメイトが一方または両方のゾーンを奪おうとしているとき、あなたの目標は妨害を提供し、敵のプレイヤーが急いで仲間に到達するのを止めることです.

メインピースの左側、右端に特定の岩があり、そこを通る 2 つのルートがあり、ディフェンスが簡単にその上にキャンプすることができ、スプリントしたり、定期的にしゃがみジャンプしたりして、絶景ポイントまで。ディフェンス キャンパーに十分な嫌がらせをすると、彼らがそこに戻るのを思いとどまらせます。この岩の上には「デッドゾーン」がありますが、そこに飛び込むと無限に落ちてしまいます。あきらめて自殺しないでください。数秒待てば、そこから飛び出すことができます。

左側は岩の真ん中を下ったり、左側は崖っぷちを下ったり。ディフェンスはその真ん中でキャンプするのが大好きで、どちらの方向に進んでも前もって簡単に捕まえることができます。ここでの最善の防御策の 1 つは、ダッシュして通り過ぎ、左側のキャプチャ ゾーン近くの岩をカバーに使用することです。

フェーズ 2

これは、尖塔の攻撃にとって最も簡単なフェーズです。スナイパーライフルはスポーンの中央にスポーンし、ショットガンはスポーンの右側の金属製の壁に寄りかかってスポーンし、ロケットランチャーはスポーンの左側の草むらに少し隠れてスポーンします。このフェーズで最も難しいのは、エリートに強力な武器を盗ませないことです。エリートは手榴弾でキャプチャーポイントから追い出したいので、アーマーロックは非常に強力な選択肢です。エリートは、各重力リフトから何度も何度も前後に浮いている構造の上部に行く重力リフトにプラズマグレネードを投げることができます。この理由で重力リフトに入るのを避けてください。イボイノシシはこの段階ではほとんど役に立ちませんが、悪ふざけのためにスパイア内に追い込むことができます。

フェーズ3

最初のフェーズと同じ強力な武器ですが、スパイア自体の垂直性により、ジェットパックのロードアウトは非常に強力な選択肢になる可能性があります。コア ルームでは、バック スクリーンは 1 方向の力場であり、飛び出してコアをスパイアからすばやく落とすことができます。可能であればほとんどエリートを無視して急いで突進するのが、防御が集まる前にコアをスパイアから素早く追い出す最善の方法です。

ファルコンは強力ですが、エリートが左側のスポーン ゾーン (右側) にスポーンしたプラズマ ランチャーに対抗されにくいです。できるだけ早くバンシーを破壊または盗み、可能であれば近くの壁にスポーンする燃料ロッドガンも盗みます。対戦相手が持っているツールが少ないほど良い.

フェーズ 3 でスポーンする 3 つの重力リフトがあり、2 つはスパルタンのスポーン ポイントに近く、1 つはバンシーのそばにあります。すぐに 1 つ上に行き、ジェットパックを持ってください。狙撃兵からコア キャリアを保護する必要がある場合や、機会があればバンシーを盗む必要がある場合は、防衛のすべてのスポーンの上に飛び降りることができます。

敵がバンシーを持っていて大混乱を引き起こしている場合にのみ、グレネードランチャーのロードアウトを取るか、防御が確立された場合にショットガンナーと協力して尖塔からコアを取り出します.

防御が組み立てられていて、スパイアからコアを破壊する必要がある場合にのみ、アーマー ロックを使用してください。彼らにはエナジー ソードがあり、タイトなタイミングではありますが、ショットガンはあなたを殺す前に剣でプレイヤーを殺すことができます.

コアが実行されたら、ドロップ シールドを選択してみてください。多くの場合、コア キャリアのシールドは勝敗を分ける可能性があります。防御側は、リセットしようとしているコアの上に 1 つまたは複数のドロップ シールドをドロップすることにも注意してください。唯一のオプションは、ロケットランチャーなどのEMPまたは生のダメージです。スナイパーライフルのような弾道はほとんど役に立ちませんが、ファルコンガンナーの持続射撃は効果的です。コアのリセットを防ぐために、シールドにぶつかり、内部の敵にグレネードやロケットを発射することで、自殺を考えるかもしれません.

安っぽいケースと調整されたチームでは、コアキャリアは味方のフラコンの上に飛び乗ることができ、ファルコンのパイロットは彼を安全に捕獲ゾーンに飛ばすことができます.

防衛

フェーズ1

防御は、すべての侵略マップの中で最も簡単な防御ですが、逆に、フェーズ 2 と 3 は非常に困難です。

まず、フェーズ 1 には 2 つではなく 3 つのニードル ライフル スポーンがあります。右側に 2 つ、左側に 2 つです。 2019 年に Reach が PC でリリースされてから 3 番目のものを見つけるまでに時間がかかりましたが、見逃すのは非常に簡単です。右スポーンの場合は、下に降りて、スポーン ポイントに最も近い岩の後ろを見るだけです。崖っぷちに近く、ほとんど草むらに隠れています。他の 2 つのニードル ライフル スポーンは非常に明白であり、キャプチャ ポイントに近いため、指摘する必要はないと思います.

重要な防御戦略:このフェーズのマップは垂直で上り坂の性質を持っているため、スポーン ポイントに近いほぼすべての岩でキャンプを張ることができ、周囲のエリアをほぼ 360 度カバーすることができます。敵スパルタンのスポーン。これらをうまく利用すると、素早いスカンクになります。これらの岩のほとんどでジャンプしたりしゃがんだりジャンプするのは非常に簡単で、敵の防御や自分のチームが絶え間なくジャンプしているのを見る可能性が高いため、多くを語ることはありません.

フェーズ2

スパルタンがロケットランチャー、スナイパーライフル、ショットガンにアクセスできるため、防御ははるかに困難です。ショットガンを盗んだり、奪ったスパルタンの死体から奪ったりすることは、アクティブ迷彩を使用して近接したキャプチャ ポイントを守るのに最適です。言うまでもなく、スナイパーライフルや RL を盗むことは、攻撃チームにとって大きな障害となります。イボイノシシの敵スパルタンをスパイアに追い込まない限り無視しますが、プラズマ ピストルのチャージ ショットとプラズマ ネードを使用して簡単に対処できます。彼らがスパイアの周りをぐるぐる回ってぼんやりと運転するのを許すなら、彼らが大ざっぱなことをしようとしても、常に彼らから目を離さないようにしてください.

右のスポーンには、スポーンのすぐ隣の割れ目のある岩にプラズマランチャーのスポーンがありますが、このフェーズでは最も有用ではありませんが、発射物が 1 回くっつくだけで殺されます。その主な目的は、フェーズ 3 で敵のファルコンを破壊することです。また、オフェンスがそれを盗んだ場合にはバンシーもそれほど効果的ではありませんが、バンシーにははるかに効果的ではありません。

現在の尖塔の最上階まで重力リフトを上ると、防御戦略のほとんどがここから始まります。重力シャフトを見下ろして、EMP、ニードル、または手榴弾を使用したり、キャプチャを試みている敵のスパルタンを攻撃したりできるキャプチャ ポイントを調べることができます。注:グレネードを真下に投げると、グレネードがシャフトの間を行ったり来たり跳ね返り、粘着トラップとして機能しますが、チームと連携していないと簡単に裏切られてしまいます。 Frags でも機能しますが、あまり役に立ちません。

フェーズ3

ほとんどの場合、あなたのチームはそれに精通していますか? つまり、パブではあまりうまくいかないということです.右側のスポーンにあるプラズマランチャーはファルコンを非常に簡単に倒します。バンシーは簡単に盗まれるので、常に最初につかむようにしてください。左側のスポーンがスポーンする場所の右側にある燃料ロッド銃は、上部のコアを守るのに非常に役立ちます。尖塔。一方向の力場を通るコアの外では、コアで飛び出そうとするスパルタンを簡単に暗殺するためにしゃがんで待つことができます.剣を持っている場合、複数の敵が連続して前進するのを止めることができますが、敵のファルコンやバンシーに対して無防備になります。

ほとんどの場合、ジェットパックとドロップ シールドを選択します。後者は、スパイアの垂直性を備えた汎用性と、空中車両への対抗に役立ちます。ドロップ シールドは、コアを保護または回復するためのものです。アクティブ迷彩でコンカッション ライフルを使用して、敵をスパイアからノックアウトしたり、ショットガンナーを押し戻したりすることは有効な戦略です。剣のホログラムは尖塔の頂上を防御する際にも強力ですが、遠距離攻撃のスパルタン、ファルコン、バンシーが近づいてきた場合、安全に外に出ることができません。

ボーンヤード

攻撃

これは、すべてのインベイジョン マップで 2 番目に難しい (おそらく最も難しい) 攻撃フェーズです。エリートとしてプレイすると、ニードル ライフルにアクセスできるようになります。これにより、攻撃がより簡単になります。

最初に遭遇する可能性が高いのは、マグナムと DMR を備えたスパルタンが岩棚に腰掛け、近づいてくると狙撃します。棚でキャンプするのを思いとどまらせるために、常にニードルライフル弾で嫌がらせをするようにしてください.そのままにして何とかキャプチャーポイントに到達した場合、彼らはすでに非常に接近しており、あなたの攻撃を押しつぶします.スポーンしたばかりで、チームメイトがキャプチャ ポイント内にいるのを見た場合は、ニードル ライフルをつかみ、敵のスパルタンが彼らに到達するのを妨害してみてください。相手のシールドに少しダメージを与えるだけでも、近距離での攻撃に大きく役立ちます。

スパルタンには、他のプレイヤーがビートダウンや暗殺を試みる多くの待ち伏せポイントがあり、常にコーナーをチェックし、アクティブ迷彩を実行していない場合は常にプラズマ ピストルを取り出します。通常のプラズマ ピストル ショットを 4 回ほど発射するか、チャージ ショットを 1 回発射すると、スパルタン シールドが即座にドロップされ、近接攻撃でキルできます。右側には 8 つ以上の隠れ場所があり、右側のキャプチャ ポイントに向かう途中でスパルタンが簡単に驚かせて攻撃を仕掛けることができます。常に警戒し、経験の浅いチームメイトをカバーするためにニードルライフルを携帯してください。

多くの場合、単に同じ目的に身を投じるだけで貴重な時間を過ごすことができます。チャットでチームと調整していれば、やり遂げることができます。

フェーズ2

非常に簡単なフェーズで、味方のレイス (スパルタンに盗まれないように) が適切なキャプチャ ポイントをカバーすると、フェーズ 3 への進行が容易になります。経験豊富なプレイヤーは、スパルタンのスポーン エリアに行ってパワー ウェポンを盗み、チームメイトがキャプチャを行っている間にプロセスをさらにスムーズにすることができます。スナイパーやスプラサーを持ったスパルタンがチームのレイスを即座に破壊することに最も注意してください。

右側のキャプチャ ポイントへの攻撃がうまくいかない場合は、時々左側のキャプチャ ポイントを攻撃して注意をそらします。

フェーズ3

これは、すべての侵略マップの中で最も難しい攻撃フェーズの 1 つでもあります。スパルタンが基地内で防御を確立した場合は、すべての車両を無視して、ジェットパック、ソード、コンカッション ライフルのロードアウトを手に入れて、コアをつかむためにパンチを試みることに集中してください。コアを建物の外に出すには、コアが置かれている場所からそれほど遠くありませんが、実際にそれを行うための開口部を作成することは非常に困難です。多くの場合、フェーズ 2 でチームがポイントの 1 つを獲得しようとしていることがわかった場合は、コアがスポーンする場所のベースにいるようにしてください。数歩先を行くことで防御を圧倒できれば、彼らが組織化するのははるかに難しくなります。フェーズ 3 の基本的なルールは、持続時間が長いほど攻撃が難しくなるということです。

スパルタンが戦車を破壊しようとした場合は、チーム チャットを使用して、バンシー パイロットに戦車があるかどうかを伝えてください。橋がエリートのスポーンをコアのあるベースに接続している左側のスポーンに行き、地面に横たわっているのはフォーカスライフルとプラズマランチャーです.プラズマ ランチャーをつかみ、スパルタン レーザーのように、隠れている間に充電し、頭を突き出してロックオンし、スコーピオンに気付かれて即死する前に発砲します。スコーピオンを倒すには、プラズマ ランチャーを 6 ~ 8 回使用する必要があります。 If a teammate has stolen the Spartans’ Sniper Rifle, one shot to the canopy of the scorpion destroys it, then one more shot to the head to kill the pilot underneath. The Scorpion isn’t the most useful until your Core Runner has gotten close to the goal, and if you do happen to steal the Scorpion early, take it close to the point where the Core is captured at, not many other areas are safe at all. This will be mentioned again in Boneyard Defense, but Offense in Phase 3 should be aware, too, that intentionally driving the Scorpion over a dropped Core and letting the Scorpion get destroyed makes it nearly impossible to pick the Core up. When the Scorpion is destroyed, it leaves its hull on the ground, which is big enough to prevent any player from being able to pick up the Core underneath. Do not let you the Spartans drive their Scorpion on top of your core or you will almost certainly lose the round.

Defense

Phase 1 is a relatively easy defensive phase. Stand on the ledge with DMRs and Magnums and try to harass or kill as many Elite players as possible on their approach. If they begin harassing back with Needle Rifles, give a little ground, move to a different position on the ledge, then poke back out to snipe at them some more and keep them on their toes.

For those on the left spawn, the entire area on the way towards the Left Capture point is littered with corners and things you can hide behind to go for Beatdowns and Assassinations on approaching Elites. One of the best strategies is to actually push out and go towards enemy spawns and try to either kill or delay them on their route. As a general rule, waiting until defense is on your doorstep is not as effective as stomping them out early in their route to you.

On the right side spawn, Elites have several stairways they can take to ambush you, most notably the one by the cliffside where they go up their far left (Defense team’s far right) and have to go in a loop, if you jump up on the railing of the stairs there, you can jump up onto the yellow panels and look down to see them coming early if they go this route. Otherwise you have hiding points up the main stairwell that their far left (your teams’ far right) spawn will usually go up. Spartans have a huge advantage in having higher ground + Elites having a sizable distance to travel to get to the objective. Steal enemy Plasma Pistols if possible, it’s very easy to land 4-5 shots to drop their shields in close quarters then finish with a Magnum or DMR headshot. The goal of this phase is to mainly remain vigilant and always be ready to sprint to wherever the enemy is at.

Left Side spawn has a unique advantage where, up on the catwalk where the Spartans spawn, if you run to the left where it initiates the kill zone, if you run past that zone, you can actually drop straight down onto enemy Elites and can be a useful way to flank them if they’re trying to take the left capture point in force.

Phase 2

Nine times out of 10 you will lose this phase. If anything, it’s more like 95 times out of 100 you will lose this phase. You have all the tools you need to shut Offense down here, but rarely does it ever happen.

That metal box in the room with the Core in it that connects all the spawns together has a Sniper Rifle, a Rocket Launcher, a Spartan Laser, and a Shotgun in it. You can easily destroy the enemy Wraith, or someone with some savvy can even hang back the second Phase 1 ends and try to steal it. The rooftop above the capture points is dangerous to be on due to the Elites having a Focus Rifle and the ability walk across the bridge directly to you, but a sniper covering you or using the Sniper rifle yourself will let you camp up there for a very long time.

There’s not much to say for this phase. Play well and use your tools or you’ll hand victory to the Elites.

Phase 3

This phase is extremely strong for Defense, being inside the building, you force the opposing Elites to come directly to you. Ignore enemy Banshees and Wraiths, if they’re outside in a vehicle, that means they’re not inside trying to steal the core from you. Prioritize Shotguns. You may consider a Grenadier loadout or two to cause confusion with Holograms, but Shotgunners should make up the bulk of your team.

Consider picking Drop Shield as well to place around the Core with friendly shotgunners camping inside it. Offense will have no choice but to either wait for the shield to expire, expose their position by trying to EMP or grenade it, or walk inside and get slaughtered by buckshots.

If the Elites manage to get the Core outside of the building, consider Drop Shields to drop around the Core to try for a reset, and pick a Grenadier or two to counter the inevitable enemy Wraiths and Banshees.

Two notes if your team chooses to bring out the Scorpion:Driving the Scorpion close to the Shed Spawn and parking right in front of the big garage doors is one of the safest places to camp with it, it even gives you a direct sight line to where the Elites pick up their Plasma Launcher, which serves as the Scorpion’s hard counter in this map. If you feel like sacrificing the Scorpion, you can drive it on top of a dropped Core, let the Scorpion get destroyed, and nobody will be able to pick it up due to the bulk and immovability of the tank’s hull. Only do this if you are a true tryhard or you truly hate the players on Offense.

Breakpoint

Offense

Phase 1

There is a single Needle Rifle, needless to say, use it. Evade can be used to roll of of ledges to sling shot yourself forward, and typically one jump will carry your momentum and allow a pseudo bunnyhop. There is one spot from either the left or middle spawn where evading off the edge will either nearly kill you or commit an instant suicide. You really can’t know exactly where this is at until you experience it a few times.

In an absolutely ideal situation, you would have 2 Active Camos and one Evade attacking left capture point in sync with 1 Active Camo and 2 Evades attacking right capture point. This will rarely happen in pubs, but in general, go out to attack left spawn by yourself whenever it seems like all of defense is focused on right side capture point.

If you’ve played this map a few times you’ve probably seen Spartans camping on the one catwalk with a DMR just above right capture point, counter him with the Needle Rifle or sling 10-15 Plasma Pistol shots to potentially drop his shields and scare him off. This phase is a battle of attrition more than anything else.

Phase 2

This is easily the cheesiest phase on this map, Offense has many options to dominate. Defense has equally as many options to completely neutralize Offense, but requires more work to accomplish.

The first thing is grabbing the bomb. When holding the bomb, a simple “i’m going left/i’m going right” in TEAM chat will typically put your team on the same page as you. I always type one or the other in team chat and my team has always cooperated so far. When holding the bomb, melee is an instant kill. One time I accidentally typed the direction I was taking the bomb in All Chat, which completely messed up our offense.

The best way to get the bomb in is to have someone take the Wraith and cover you. The only way Defense can really oppose an even decent Wraith pilot is by using the Sniper Rifle from their Retrieval Spawn to pop the canopy and headshot the pilot, or to simply dump the entirety of the weapon’s ammo onto the vehicle. There’s only one relatively safe place to target the Wraith from, and it’s the catwalk above their Retrieval Spawn. Anywhere else is typically dangerously close. 85% of the time Defense players don’t even realize there even IS a Sniper Rifle in Retrieval.

Their other option for countering the Wraith is to steal Plasma Pistols from your own team to use on you, this is extremely dangerous for you, but if only a single opponent is EMPing you with a Plasma Pistol, you can still mash a single shot out of the Wraith before you get EMPd again. If they board your Wraith from the front, you can still aim straight down to shoot them off of you, albeit at the cost of some of your Wraith’s health. Another thing to be wary of is Spartans camping near the Wraith’s spawn and either jumping up to steal it (never let them do this ever) or being all sneaky-like and waiting for the Wraith to slowly fall off the ledge as someone starts driving it then boarding it to destroy it. To counter this, whenever I grab the Wraith I always back up a ways, then boost forward at max speed off the ledge, then hold back in midair to keep the nose up so it lands as smooth as possible. The Wraith is nearly essential for planting the bomb to go well.

If your team can steal the Warthog from the Spartans, the bomb carrier can ride shotgun and be driven directly to the arming point. Rarely happens, but useful to note.

Once the bomb is armed, at about 8 seconds on the countdown or so is the cutoff point for disarming it, as at that point there won’t be enough time to actually disarm it before it explodes anyway. Also, if an Elite is standing inside the zone at the same time as a Spartan, the disarm timer won’t tick down. The hardest part of this phase overall is simply getting the bomb armed, once it is, it’s almost impossible to actually disarm it in a real scenario.

Phase 3

This is one of the quicker and easier offensive phases in Invasion. Chances are that as soon as a successful Phase 2 ends, your team’s Wraith will still be covering you and most Spartans will still be respawning. Grab the core, jump, and throw it over and over across the bridge to victory.

Easier said than done if the other team actually finds their Sniper Rifle and Spartan Laser in their Retrieval spawn to destroy your vehicles. The catwalk just above the Spartans’ Retrieval spawn also has a line of sight all the way down the bridge to the capture point. Someone with a Splaser or Sniper can stop all vehicles and players on foot trying to capture the Core. If someone gets to this position make sure to take him out as soon as possible.

If you grab the Banshee, boost straight into the force field at the Garage spawn for the Spartans and you’ll be able to go into their spawn. I haven’t found another force field that you can do this with in any Invasion map. Once inside try to blow up all their vehicles to help prevent them from counterattacking.

If the Spartans get their Rocket Hog out, it’s easily dealt with by the Banshee, same with the Warthog. If they get their Falcon out, it can be more dangerous. Wraith pilots may even try shooting the Falcon out of the sky if they get too comfortable or fly too close. One option is a couple players using the Jetpack loadout and trying to EMP it out of the sky.

One thing Jetpack users can also do is grab the two DMRs that spawn during Phase 1 and jetpack up onto the ridge and snipe at the Spartans to provide cover to your core carrier. DMRs also do excellent vehicle damage so consider dumping magazines into a Falcon if the rest of your team is having trouble fighting it.

Any player of any loadout should consider sneaking around through the tunnel and surprising the enemy team from behind.

As with any other Core phase, offense or defense, a Drop Shield loadout is also very useful for protecting your Core carrier.

Defense Phase 1

There isn’t much to this phase. Grab the DMRs and throw yourself instantly to whatever objective the Elites are attacking. Near the end of the phase, try to steal Plasma Pistols and hide.