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Urtuk:The Desolation – 基本ガイド

ゲームの後半を乗り切るのに苦労したり、開始方法がわかりませんか?それでは、こちらをご覧ください!

基本ガイド

はじめに

このガイドは、一般的なゲームプレイ ガイド、クラス ガイド、クラス コンプ、ゲーム フェーズ、ミューテーション ガイドに分かれています。このガイドは現在のバージョン <0.85.24> のみを対象としており、変更される可能性があるため、中途半端に頼りにして、自由に変更してください。

一般的なゲームプレイ

覚えておくべきことは 1 つだけです。範囲攻撃は優れており、敵を倒す最も安全な方法であるため、このバージョンのゲームでは、いくつかの範囲ユニットを使用することをお勧めします.

そうは言っても:

<オール>
  • ターンの順序に注意する – これは重要です。どのキャラクターが行動するかを知ることは、戦闘に勝利し、ユニットの死亡率を下げるのに非常に役立ちます。戦闘を開始すると、ユニットの頭上に数字が浮かびます。これは、その後戦闘を開始するときにどのユニットが最初に移動するかを示しています。画面の左側にあるアイコンを使用して、戦闘の途中で次に移動するのは誰かを判断できます。
  • チョーク ポイント – ほとんどの場合、敵の数が自分よりも多いため、敵と 1 つずつ交戦することが重要です。この偉業を達成するには、ゲームが提供する地形や障害物を利用して敵を集中攻撃するよりも優れた方法です。崖、岩、砂場、デッド ゾーン、スパイク、およびその他の安全でない (ただし実際には有害ではない) タイルを使用してそれらをファイリングします。奇妙な理由で、敵はそれらを踏まないようにするため、どこから接近するかを正確に予測できます。
  • 高台を乱用する – 高台から敵を攻撃すると追加のダメージが与えられ、高台から攻撃を受けるとダメージが減少します。これは、この方法で戦うことを奨励するのに十分なはずです.さらに、あなたが攻撃している標高ごとに、すべての範囲ダメージが 20% 増加します (例:標高 6 から標高 2 の敵に命中すると、80% のダメージが発生し、逆に自分が攻撃している場合は、-80% のダメージになります)以下)
  • デッド ゾーン – このゾーンはほとんどの戦闘で存在し、敵を素早く倒すための優れたツールです。それらをこのゾーンに押し込むと、あなたのユニットを含むすべてのユニットが即座に殺されます.敵も同様に攻撃できることを覚えておいてください。幸運なことに、そうできる能力を持っているのはほんの一握りのユニットだけです。
  • 敵のスキルを確認する - はい、敵が持っている能力を確認できます。能力を読み、キーワードを探します:スロー、ブリード、ポイズン、プッシュ、チャージ、ラム、および「通常攻撃」、はい、「通常攻撃」でさえチェックすることが重要です。ユニット。彼らの能力を確認するには、敵にカーソルを合わせ、「疑問符」アイコンをクリックして、敵の能力と統計をすべて一覧表示します。
    注:残念ながら、<0.85.24> の時点では、戦闘開始前の敵の能力、うまくいけばこれはすぐに変更されます.
  • スワップを忘れずに! – はい、これはライト フット ミューテーションとレンジ ユニットを持っている場合はフリー アクションです。それらを使用して位置を変え、危険な状況を回避してください。
  • 退却することを恐れないでください – 戦闘中に退却することはできますが、けがを防ぐために「脱出ゾーン」(かすかな白い色と「逃げる人」のアイコンが付いたタイル) に向かうことを忘れないでください。また、戦闘結果は持続します。つまり、戻ってきたとき、敵ユニットは離れたときと同じであることがわかります (つまり、7 人の敵、2 人を殺してから退却します。他の 2 人を殺したので、再び交戦すると 5 人の敵と戦うことになります)。トリリウムがいくらかかかりますが、けがをするよりはマシです。
  • 清掃する必要のない余分なユニットを送ってください!:これにより、いくつかの甘い戦利品を手に入れることができますが、死んでしまうので準備しておいてください.
  • これは、ゲームをプレイしているときに遭遇した最も重要な概念だと思います。

    クラスガイド

    クラスは全部で10種類あり、途中で6種類しか使えない。ゲームの「初期」部分ではクラスの任意の組み合わせを使用できると思いますが、安全に後半部分に到達するために従うことをお勧めする特定の要件があります。それぞれについて簡単に説明することから始めましょう。拠点を占領し、村の封印を解除することで、追加のクラスを取得することもできることに注意してください。

    司祭

    サポート ユニットは通常、ユニットにライフスティール ストライクと「イージス」と呼ばれるダメージ耐性を与えることで回復します。彼はまた、あなたのユニットを癒し、毒と出血を取り除きますが、彼の最大HPの30%にダメージを与える「サクリファイス」と呼ばれる直接的なヒール(レベル9以上で利用可能だと思います)を持っています.彼は、ほとんどの敵が毒攻撃に毒と出血を適用している 2 番目のゾーンで特に重要な資産です。シャーマン スワンパーを持っている場合、シャーマンには「再生」と呼ばれる回復とステータス リムーバーがあるため、安全に無視できます。これは、ヘルスではなくフォーカスを消費するためはるかに優れていますが、「イージス」がないため、毒を選択してください。

    ガーディアン

    通常、ダメージを与えるキャラクターとペアになっているサポート ユニット。私は主にガーディアンの「バッシュ」と「バッシュ アンド ムーブ」の能力を使用して、人々をデッド ゾーンや崖に押し込み、気絶させます。彼のもう 1 つの能力「Shield ally」は、ダメージ ディーラーと一緒に使用する場合に重要です。 「Shield Ally」がトリガーされると、「近接」ダメージが軽減されます。 (範囲ではない、それがメタが範囲である理由です笑)。また、彼は装甲ユニットです。つまり、アーマーが無傷である限り、受けるダメージが減少し、毒や出血などの状態異常に抵抗します。

    バーサーカー

    近接ダメージディーラーは、彼の特性「バーサーカーデュエリスト」のおかげでガーディアンと完全に同期します.一部の敵(特に難易度が高い場合)は多くのアーマーを持っており、バーサーカーはそれを短時間で処理できるため、彼は「アーマーブレイカー」として使用するのが最適です。 1,000 というとんでもないダメージでユニットを一撃で倒すカールワ ワービーストのような強烈な打撃を与える敵を倒すにはお勧めしません。このユニットは鎧を持っていないため、毒と出血の影響を受けやすいため、適切な変異を与えると、彼はうまくいくでしょう.

    彼は 2 番目のゾーン、特に沼地の守備隊 (挑発と大量の盾を持つ迷惑なユニット) で例外的に活躍します。

    ハンター

    遠距離ダメージディーラーです。順風満帆のゲームをしたいなら、このユニットは必須だと思います。彼のダメージは非常に強く、安全な距離でそれを行うことができるため、彼はこのメタに最適なユニットです.彼は、安全な距離で敵を倒すことができるため、高ダメージを与える近接敵 (ほとんどの高ダメージ ディーラーは「非武装」) に対処する場合に理想的です。 He also have a really fun tool called ‘bear trap’ that immobilizes and bleeds enemies who steps into them, perfect for kiting enemies around the battle field and for holding choke points. This unit is unarmored, also he’s a beast the can deal 1,000+ damage on the late game together with certain mutations and abilities (Blood strength).

    Javalinier

    A range damage dealer, not as powerful as the Hunter and has less range. He can manipulate terrain which is amazing and together with the hunter, you can create elevated spots to increase your damage. He can create ‘artificial’ choke points but I suggest just using the environment given to you since it costs a lot of stamina. I don’t recommend him late game, the hunter is better to due damage, and his range is less than the enemy archer so he’ll die faster. He is still a fun character to mess around with the terrain. He’ll be an amazing range support (a mutation) carrier since he can hit without penalties unlike the archer.

    Warmonk

    He’s a class for players who knows the game in and out, he doesn’t deal much damage and he can’t really tank but he can definitely distract enemies. He is unarmored and dies easily but with all the negativity, he has amazing mobility and he’s the only character that can jump around the battle field by passing all terrain and obstacles. He’s best paired with the rogue/assassin to setup backstab damage thanks to his leap and ‘Flip’ ability, also whenever he hits enemies they get slowed, meaning their turn get’s delayed. All in all he is fun in the early game and a gamble in the late game since enemies will resist flip and deals a ton of damage and did I mentioned that he’s also unarmored!

    Spearman

    A support unit, ideal in holding choke points due to his ‘Spear wall’ ability. He has a bulk of health and can take hits. He’s perfect against the werebeast and vampires since he negates their ‘charge’ attack with his ability. He is ideal for the late game since you’ll mostly use the ‘Archer and Trap tactic’ and keeping the enemies away through the use of traps and choke points is perfect while your archers picks enemies off one by one at a distance. He also absorbs arrow shots! Place your archer behind him so you can safely take out the enemy archer with your own. He can taunt the enemies, so if you want to avoid enemies hitting your other units then he is the man for the job.

    Footmen

    A support unit, ideal in holding down enemies thanks to his ability ‘engaging strike’. He can charge forward and rush towards enemies! Be careful though since its easy to put him on a wrong position thus allowing the enemies to backstab him. He can ram people into wall and deadzones! He is armored and can absorb arrows. There is a misconception of rushing him towards archers but trust me its not a good idea since enemies can easily approach behind him and backstab him to death, unless of the enemy is in a remote location but usually they are grouped up thus, you can’t really do it consistently.

    Bloodknight

    A Melee damage unit, ideal on jumping people through obstacles to finish them off. Although he’s not as mobile as the Warmonk, he can certainly do a bit of damage. He’s bad at armored units since his damage is mitigated. Keep in mind though, sending your unarmored units near an enemy should only be done when it is the finishing strike or removing enemy’s armor since your unarmored units dies really quick, similar to the Footmen, he can be easily placed on a wrong position and get killed by a backstab. He is somewhat useful on higher levels and he can even become immortal thanks to his ability called ‘Leech’, each attack lifesteals 66% of his damage dealt. But then again, enemies outnumber you and they have ranged unit scattered around so its best if he is used on solitary enemies. Also poison status negates healing effectiveness so there’s that.

    Hopefully he gets buffed with an armor or have an armor shredding capability (Less than the berserker’s armor shredding power of course!)

    Rogue/assassin

    Believe it or not, this class deals the highest damage in the game. Thanks to his ability to attack 6-8 times (Murdering sense, berserk and swift strike). He’s not that good at the early game since he doesn’t have the necessary skills that allows him to chain attack enemies. Late game he’ll be an amazing asset to have so I suggest that you train one. To play him effectively you need people that can set up backstabs since his 2nd attack only triggers on backstabs. He is usually paired with a range unit since he has a trap that triggers a free attack (range and melee if applicable) when an enemy steps on it. He is an unarmored unit so he is susceptible to bleed and poison.

    Basic Class Composition

    Priest> Berserker> Guardian> Hunter> Javalinier> Spearman/Footmen:A balance class, it gives you some ranged damage for dangerous melee enemies, Armor breaking capabilities if you have annoying armored enemies and a healer to heal your troops!

    Good for an all-around game. Consider changing spearman or footmen for your last class if you need to hold choke points or chase down enemies.

    Warmonk> Bloodknight> Footmen> Priest> Priest/Hunter> Rogue:A leap frog party composition. This one is fun to play since you’ll be getting away from the usual ‘Turtle’ Tactics. 4 of your units are extremely mobile and can close gaps on enemies real quick. Support them with your priest for healing and lifesteal. Not recommended On Werebeast fights, ‘The Desolation’ difficulty and Reavers.

    Berserker/Bloodknight> Guardian> Berserker> Guardian/Footmen> Hunter> Priest:An armor breaking class with high damage. This party is a bit slow to play but its strong against all enemies besides Werebeasts and Reavers.

    Guardian> Footmen> Spearmen> Hunter/Berserker> Hunter> Priest:A party made to decimate swampers. Front lines units are all armored and your range units can pick off their people behind your bulky spearmen. This one is more focused on kiting since your have a hunter so bear trap them all!

    Hunter> Hunter> Spearmen> Guardian> Priest> Javalinier (Archer and Trap tactic):The anti Werebeast party. Set up choke points and traps with your Javalinier and hunter and then front line the spearmen together with the guardian to keep them at bay. Once all traps are triggered, you can set up a new choke point, thanks to the Javalinier’s abilities (Raise and lower platform). Rinse and repeat until all beastmen die. This party is also mobile (Priest, hunter and javalinier) so you can easily set up another chokepoint while the frontline delays the enemies for a while. Remember to use traps!

    Stages of the Game

    Early

    I suggest that you begin with a Guardian and Berserker, you can decide what your 3rd unit will be but preferably a range/melee damage dealer. This due to the fact that armor units are a ♥♥♥ to kill so you’ll need berserker to eliminated them. Once armored units are gone, you can bash other units with the guardian and then finish them off with your 3rd unit. Remember to shield ally your berserker first before attacking an armored unit.

    Mid Game

    By now you should have a couple of classes available. Here are some pointers to keep in mind when choosing units.

    • Beast:You’ll need Range unit and armor.
    • Swampers:You’ll need Range unit, armor breakers (berserker) and Armored units.
    • Scavengers:You’ll need Mobility, Range units and armor breakers.
    • Vampires:You’ll need Melee and range damage, stuns (Monk and guardian) and healer.
    • Werebeast:You’ll need Mobility, Range damage, armored unites (Spearmen preferably).
    • Valdorian:Just be sure to have a berserker, priest and guardian and you’ll be good.

    Late game

    I suggest that you buff up your hunters since they’ll be your main damage dealers while the rest just holds enemies off.

    A Very Brief Mutation Pointers

    Okay there are a lot of mutations and I’ll lose my mind if I list them all. What I’m gonna do instead is list down the stuff you’ll most likely need.

    <オール>
  • Lightfoot – Mandatory to take and level up to max since swapping will help out a lot!
  • Range support – perfect for your range units. Every time your melee unit attacks they get a free hit if applicable.
  • Bleeding, Immobilizing and Poison critical – Amazing for range units.
  • Flesh eater, Blood lust and Feast – amazing items that you’ll need for the front line.
  • Stats improving items such as mind of a cleric and brilliant mind.
  • Yup it’s that scarce but these mutations will definitely help you in the long run.