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トライバル ハンター – スキル ガイド

トライバル ハンターのスキルに関するガイドと、それらをレベルアップするための推奨/理想的な順序

スキルガイド

スタートライン

トライバル ハンターにはスキル xp 購入システムが用意されています。つまり、敵を倒して獲得した xp は、スキルの購入とレベルアップに使用されます。

ただし、すぐにすべてのスキルにアクセスできるわけではなく、持っているスキルを真の上限まで平準化することもできません.スキルにアクセスするには、ゲームを進める必要があります。

簡単にするために、これらのスキルをアンロックされた時期に基づいて「セット」に分け、タイプ別にグループ化します (赤のスキルは攻撃、緑のスキルは防御、青のスキルは魔法)。

これらのセットの一部であるスキルは次のとおりです:

  • 攻撃:ストレングス、コンボ フィニッシャー、シャープ パンチ。防御:健康、癒しの食べ物、スピリットエイド。マジック:マジック、ファット ファーネス、エッグ パワー
  • 攻撃:ヘビー ボディ、ファット フィスト。防御:ボディーアーマー、弾力性のある皮膚。魔法:精神準備、チャージ。
  • 攻撃:怒りの戦士、武術の達人。守備:固い筋肉、不屈の精神。魔法:スピリット ファイア、ブラック ホール。

セット 1

入手したら:ゲームの開始

スキルの開始セット。彼らは本質的に基本的ですが、ゲームを通じて最も成長するものです.これらには、満腹以外の基本ステータスをレベルアップし、初期能力をアップグレードするスキルが含まれています。

攻撃スキル

  • 強さ:開始レベルの上限:20。2 番目のレベルの上限:40。最終的なレベルの上限:60。毎回のレベルアップに必要な経験値:5(x+1) (x は現在のレベル)。
  • 優先度:トップ
  • メモ:ムンクの最初の満腹度が低いため、魔法を使用するために必要な燃料を手に入れるのが難しい場合、攻撃ブーストは非常に役立ちます。満腹度が0で魔法が使えないポイントが出てくるので、終盤戦でも頼りになります。

  • コンボ フィニッシャー:開始レベル上限:2. 2 回目のレベル上限:4. 最終レベル上限:5. レベルアップに必要な毎回の経験値:150+50x (x は現在のレベル)
  • 優先度:やや低め
  • メモ:プレイ方法によっては、コンボ フィニッシャーをあまり使用しない場合があります。上記のように開始することが重要ですが、後でコンボフィニッシャーを使用する必要性を減らすためのより多くのトリックが武器庫に追加されます. (それと、最初の攻撃を何度も何度も使用する方が、敵をジャグリングできるため、完全なコンボを実行するよりもはるかに優れている場合があります)

  • 鋭いパンチ:最初のレベル上限:2. 2 回目のレベル上限:4. 最終レベル上限:5. レベルアップに必要な毎回の経験値:150+50x (x は現在のレベル)
  • 優先度:中
  • メモ:50% (その後は 100%) の追加ダメージが攻撃に適用されるチャンスは、早い段階でも非常に優れています。ただし、DPS が信頼できるものになるまでにはしばらく時間がかかります。確率に基づく性質のため、まれに、クリティカルが 1 つも発生しない状態がしばらく続くことがあります。

防衛スキル

  • 体力:開始レベル上限:20。2 回目のレベル上限:40。最終レベル上限:60。毎回のレベルアップに必要な経験値:5(x+1) (x は現在のレベル)
  • 優先度:トップ
  • メモ:初期のヘルスが多いほど、ムンクは敵の攻撃やトラップからより多くの罰を受けることができるため、基本ステータス スキルの中でおそらく最も重要です。残念ながら 400 までしかありませんが、少しずつでも役に立ちます。

  • ヒーリング フード:開始レベルの上限:2. 2 番目のレベルの上限:4. 最後のレベルの上限:5. 毎回のレベルアップに必要な経験値:150+50x (x は現在のレベル)
  • 優先度:中
  • 注記:トライバル ハンターでの食事は、時にはもろ刃の剣になることもありますが、お腹をいっぱいにして休むことによる追加の回復ボーナスは無視できません。壊れるのをかろうじて避けます…ただし、事前に満腹にならない限り.

  • スピリットエイド:開始レベル上限:2. 2回目のレベル上限:4. 最終レベル上限:5. 毎回レベルアップに必要な経験値:150+50x (x は現在のレベル)
  • 優先度:高
  • メモ:スタッツ スキル以外のスターティング セットでおそらく最も役立つスキルは、攻撃中に回復する能力です。最初にわずかな回復量であっても、スライムと組み合わせれば天からの贈り物です。隅に隠れて、スライムを吐き出し、小さなスライムにバラバラになるまで泣き叫び、それらを吸い上げ、完全に健康になるまで繰り返します.また、ボスの攻撃に耐えている間も同様に泣き叫び続けることができます.リ>

魔法のスキル

  • 魔法:開始レベルの上限:20。2 番目のレベルの上限:40。最終的なレベルの上限:60。毎回のレベルアップに必要な経験値:5(x+1) (x は現在のレベル)
  • 優先度:高
  • メモ:ゲーム開始時のムンクの満腹度が低いため、序盤の魔法はあまり役に立ちません。マジックのプロが姿を現すまでには、ゲームの 3 分の 2 までかかります。ただし、遠距離ダメージは常に素晴らしいので、早い段階でポイントを入れることは良い投資です。

  • Fat Furnace:開始レベル上限:2. 2 回目のレベル上限:4. 最終レベル上限:5. 毎回のレベルアップに必要な経験値:150+50x (x は現在のレベル)
  • 優先度:低
  • メモ:悲しいことに、1 つのボス戦や特定の敵との戦い以外では、火の玉の魔法はエッグほど役に立ちません。このスキルの唯一の良い点は、呪文のコストが増加するため、満腹度をより速く燃焼させることができるということです…しかし、卵は25のプルコストにより、満腹度をより速く燃焼させることができます.したがって、少なくともゲームの最初の 3 分の 2 では、このスキルにポイントを入れないことをお勧めします。火の玉を使用して遠距離からボックスや壁を破壊できるからです。

  • エッグ パワー:開始レベル上限:2. 2 回目のレベル上限:4. 最終レベル上限:5. レベルアップに必要な毎回の経験値:150+50x (x は現在のレベル)
  • 優先度:中高
  • メモ:卵は火の玉よりもはるかに攻撃的に機能します。遮蔽物の背後で発射でき、爆発が複数の敵に命中する可能性があるためです。一部の敵やボスとの独自の相互作用もあるという事実は、最高のチェリーです。

セット 2

取得時:Crystal Caverns で Fox Rival と最初に戦った後。

攻撃スキル

  • ヘビーボディ:開始レベル上限:2. 最終レベル上限:3. レベルごとに必要な経験値:250(x+1) (x は現在のレベル)
  • 優先度:中高
  • メモ:グラウンド スラムは非常に強力ですが、ムンクが攻撃を受けるリスクがあり、さらに敵によっては跳ね返ります。多くの場合、再び使用できるようになり、連打して倒すこともできます。いくつかのボスとタフな敵。 The fact the area of effect is increased at higher weight levels is just a bonus.

  • Fat Fist:Starting lvl cap:2. Final Level Cap:3. Exp needed per level:250(x+1) (x being current level)
  • Priority:Low
  • Notes:Despite how much food gets thrown around in game, the attack bonus only affecting the first attack is kind of a let down.

Defense Skills

  • Body Armor:Starting lvl cap:2. Final Level Cap:3. Exp needed per level:250(x+1) (x being current level)
  • Priority:High-Top
  • Notes:Defenses are very important, so take every chance you get on leveling this skill, as it can mean the difference between making it out of a fight with just a sliver of health and having to do the fight all over again.

  • Resilient Skin:Starting lvl cap:2. Final Level Cap:3. Exp needed per level:250(x+1) (x being current level)
  • Priority:High-Top
  • Notes:Same as above, but this does make playing at higher weight levels more viable as it reduces puncture damage. It won’t make you immune to being popped by puncture attacks when you’re at critical mass, but it does make it less likely.

Magic Skills

  • Mental Preperation:Starting lvl cap:2. Final Level Cap:3. Exp needed per level:250(x+1) (x being current level)
  • Priority:Top
  • Notes:Even more-so than the 2 Defense skills, this skill is very important as magic damage becomes more common in the late game, that and curse fullness caused by the ghost enemies in the Shadowlands is affected by this skill. Unfortunately this skill doesn’t grant as much magic defense as one would like, but take what you can, I guess.

  • Charge:Starting lvl cap:2. Final Level Cap:3. Exp needed per level:250(x+1) (x being current level)
  • Priority:Mid
  • Notes:Extra damage for extra cost is handy at higher weight levels, and at Overflow weight the charge is near instant allowing you to spam the charged spells. While the charged fireballs aren’t that great the charged egg explodes into smaller eggs that also explode, which multiplies the Egg DPS by a fair amount.

Set 3

When you get it:After the 2nd Fox Rival Fight.

Attack Skills

  • Rage Warrior:Exp Required to get it:1000
  • Priority:Mid-Low
  • Notes:If it weren’t for the fact that Max Health only caps at 400 I’d put more of a recommendation on this. 35% increase to damage is nice, but the requirement to be below half health really makes things risky and mostly not worth it.

  • Martial Arts Master:Exp Required to get it:1000
  • Priority:High
  • Notes:Extra 50% crit damage, what more do I need to say?

Defense Skills

  • Rock Hard Muscles:Exp Required to get it:1000
  • Priority:High-Top
  • Notes:While 15% is a admittedly low chance for a survival skill, the fact that it negates (or rather, it reduces damage down to 1, so technically it doesn’t negate damage) any damage taken is still very handy.

  • Unyielding Spirit:Exp Required to get it:1000
  • Priority:Top
  • Notes:While it would be better if it was given much earlier, an extra second of I-frames is handy in getting Munch out of tough situations.

Magic Skills

  • Spirit Fire:Exp Required to get it:1000
  • Priority:Mid
  • Notes:A step up from the regular fireball, the homing ability allows it to hit targets that are in angles where the egg bomb won’t hit it, though the targeting on it can be a bit fickle and it suffers the same problems as the regular fireball. Though it’s much better to use at Overflow weight as the seeking property can help with hitting enemies behind Munch, as you can’t turn around at that weight level.

  • Black Hole:Exp Required to get it:1000
  • Priority:Low
  • Notes:While enticing in concept, in execution it can be dangerous as it can easily put Munch at risk of popping himself due to being overfull, along with denying exp outside of resting. However, It can be useful in getting rid of certain bulky enemies (at least those who are affected by the skill), so it’s not entirely useless outside of novelty.

Ideal Order of Leveling

The priority order goes as such:

  • Health, Strength, Mental Preparation.
  • Heavy Slam, Spirit Aid, Body Armor, Resilient Skin, Rock Hard Muscles, Unyielding Spirit.
  • Sharp Punches, Martial Arts Master, Combo Finisher, Healing Food, Egg Power, Charge.
  • Magic, Spirit Fire.
  • Fat Fist, Rage Warrior.
  • Fat Furnace, Black Hole.

結論

Since Tribal Hunter is still in Early Access, there is a chance that the devs will change the values of some skills to make them better, or whatever else that could significantly change them.

However I believe this is a good outline for what one should prioritize in terms of leveling your skills.