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Inscryption – Weathering The Storm ガイド

他のすべての成果を達成しましたが、最後の課題が 1 つあります。時間と運とリセットが必要ですが、あなたもスカル ストームの 0.4% のプレイヤーに加わる方法があります。

ネタバレ注意

このガイドは、次の知識があることを前提としています:

  • ケイシーの Mod (KM) 全般
  • KM 内のすべてのロック解除可能なアイテム
  • KM 内のすべてのロック解除可能なカード
  • KM 内のすべてのアンロック可能なスターター デッキ
  • KM 内のすべてのアンロック可能なチャレンジ

Inscryption と Kaycee の Mod は、経験豊富な盲人であり、ここですべてのロックを解除していない場合、このガイドは適していない可能性があります。もっと経験を積んだら戻ってきてください。心配しないでください。私は本当に忍耐強いのです。

はじめに

ようこそ - または、戻ってくる前に大量の KM をプレイしに行った場合は、おかえりなさい。スカル ストームは荒々しい挑戦であり、確かに気弱な人向けではありません。おいしい、おいしい 100% を目指すなら、それを獲得する必要があります。

これを書いているとき、私は最終的に達成を達成するという最高潮に乗っており、レシーの最も困難な課題をどのように克服したかという言葉を広めたいと考えていました. (ここにヒントがあります – Gantis Mod と韻を踏んでいます。) 私もあなたに手を貸すと思いましたね。また、スポイラーの警告とスポイラーの間にもう少しスペースを空けるために、イントロダクションを少しパディングしています。これで十分だと思いますか?ええ、くそったれ、これで十分です。

プロローグ – 課題

スカル ストームは、すべてのチャレンジを有効にして KM のゲームを完了すると獲得できる隠れた実績です。これは、次のことを同時に処理しなければならないことを意味します…

  • NO HOOK. フィッシュ フック アイテムから始めないでください。
  • 小さめのバックパック。 パックには 3 つではなく 2 つのアイテムが入っています。
  • クローバーはありません。 カードの選択肢を再ロールすることはできません。
  • 高価な毛皮 トラッパーの毛皮はより高価です。
  • ボス トーテム。 ボスもトーテムを使用しています。
  • ティップスケール。 スケールのあなたの側に 1 つのダメージですべての戦闘を開始します。
  • すべてのトーテムバトル すべての戦いはトーテムの戦いです。
  • ボスレアはありません。 ボスはレアではなく通常のカードを授与します。
  • もっと難しい。 すべての戦闘で、より多くのより強力なクリーチャー。
  • もっと難しい。 めんどくさいから。
  • シングル キャンドル。 ライフは 1 です。
  • 厄介なスターター。 スターター デッキのカードには、煩わしいシジルもあります。
  • リスの魚。 あなたのリスは水系の紋章を持っています。
  • グリズリー ボス。 グリズリーは最初の 3 つのボス戦に登場します。
  • 最終ボス。 レシーは最終ボスとして置き換えられます。ヒーブ。ほ

さて、このリストの真のヘビーヒッターは、TOO FAST、TOO SOON という言葉を読んだ人なら誰でもすぐにわかるはずです。犯人?私たちの良き友である 8 ♥♥♥ Mighty Leap Grizzly Bears が各ボスの第 2 フェーズを置き換え、最後のボスは除外されます。あなたの全体の実行は、これらの周りの計画に費やされます.グリズリーの周りの計画を怠ると、死ぬでしょう。限目。グリズリーの周りを計画していて、とにかく不運に見舞われた場合、あなたは死ぬでしょう.ピリオド。

また、アイテムがグリズリーランを成功または失敗させるものであるため、より小さなバックパックと、ランニング全体で単一のLを取得できないことを意味するシングルキャンドルも注目に値します(煙もありません).これを回避する方法があります。これらすべてを回避する方法があります。

Act I – ランニングの準備

実際にランに入る前に、慎重に検討する必要があります – どのスターター デッキを選ぶか?ここの茂みを打ち負かすつもりさえありません、それはカマキリの神です。バニラはあまり役に立ちません。ヘラジカはスリーブラッド デッキでのポジショニングを台無しにします。アリはパワー フレイムの恩恵を受けられません。ウォーターボーンはウォーターボーンです。ボーンの 3 分の 2 はトップデッキでプレイできません。全能のゲックでさえプレイできません。すべての課題でゼロコストを実行可能にするのに十分ではなく、グリズリー自体よりもヒドラエッグの計画に多くの時間を費やすことになります.カマキリの神は間違いなくゲームで最高のレアの 1 つであり、どのスターター デッキでも間違いなく最高のレアです。

白癬を 2 枚取るのは厳しいトレードオフのように思えるかもしれませんが、直感に反してこのデッキが優れている理由の一部です。白癬は、まるで食べられているかのように、Flaming (火のそばで暖まる) に非常に適しています。これは、あなたが炎上させたいクリーチャーの巨大なバフを意味します - そして、10回のうち9回、そのクリーチャーはカマキリの神になるでしょう.あなたは白癬をできるだけ早く食べたいと思っています。もう一方の白癬は、ボーン ロードの生け贄の石に投げ捨てられる可能性があります。相棒が食べられたら自重です。

そしてもちろん、ここでのショーの主役は間違いなくカマキリの神です。カマキリの神を 3 レーンの OTKO のベア ミニマム 2 パワーまで強化したいが、多ければ多いほど良い。できれば少なくとも 7 パワーを目指してみてください。それは 3 ダブル パワー フレイムです。健康 カマキリの神にも火をつけて、戦車の命中を助け、とげのあるシジルによる早すぎる死を防ぎます。ヘルスが 1 できしむことができますが、少なくとも 5 があれば安全です。つまり、ヘルス フレイムが 1 倍になります。

カマキリの神をできる限り強化したい理由は次のとおりです。 7 パワーのカマキリの神は、あなたが 1 つのレーンを攻撃できる限り、あなたがトップデッキした戦闘に勝利します。戦闘が長引くほど、対処しなければならないことが増えるため、これは巨大です。毎ゲーム先攻の特権があるので、1 ターン目にカマキリの神をプレイしてトップデッキを続ければ、毎ゲーム勝つことができます。

それを暗記しましたか?私の経験からすると、それがスカルストームを打ち負かしている理由の核心だからです.ここから得られるポイントが 1 つあるとすれば、それはカマキリの神を完全に強化することです。

第 2 幕第 1 場 – 取引

物事を開始するときは、デッキに追加するカードの価値を考慮する必要があります。トレーダーから最初に獲得するカードは、あなたのランを成功または失敗させる可能性があるため、慎重に選択してください.カマキリの神を一貫してトップデッキするために、デッキを小さく保とうとしていることに注意してください。以下は私のお気に入りの一部です:

  • ゴキブリ。 いつでも簡単に最初に選択できます。 Unkillable を Mantis God に投げれば、あなたはすでに大きな一歩を踏み出しています。
  • カッコウ。 レシーのレーンを壊れた卵で詰まらせる能力のおかげで、素晴らしいカードでもあります。豊穣または殺戮不能は、カードが入るのを防ぐという点で、これをモンスターにします。
  • ウォーレン。 ウォーレンをトップデッキすると、1 ターン目に 2 の血のカードをプレイできます。 Unkillable を投げると、それを破壊し続けることができる限り、無限の生け贄とブロッカーを得ることができます。
  • カササギ。 血のコストが 2 であることを考えると、序盤のピックとしてはあまり良いものではありませんが、レシーが喉を詰まらせるすべてのカードでデッキが肥大化し始めたときに非常に便利です。 Hoarder を 1 の Blood に投げると、それをトップデッキするとすぐにカマキリの神が手に入ります。カマキリの神を引くチャンスが多ければ多いほど良いでしょう。

適切な状況で役立つカードをいくつか紹介します:

  • ダイア ウルフ。 Dire Wolf をピックするのは非常にリスクが高く、コスト 3 の Blood はトップデッキで失敗することを意味します。しかし、ダブルストライクはカマキリの神に刻まれた場合に致命的となる可能性があります... または、カマキリの神に殺されないようにならない場合は、ダイアウルフをバックアップキラーとして使用できます.この選択を慎重に検討してください。これをトップデッキすると死ぬ可能性があります。
  • ベルの触手。 ベルの触手は、一番左の列に配置すると、2 ブラッドで 4/3 になります。血の代償に値する。
  • カマキリ。 カマキリは…元気です。アライグマのように、最終的にできるものよりも優れています。 It’s not gonna win you many games – that’s what Mantis God is for – but it can deal some chip damage when you’re waiting for Mantis God. Also has the potential to synergize with an Insect Totem, especially if you get Insect head Hoarder body. Don’t count on it, but it’s decent enough to have in your deck.
  • Corpse Maggots. Inscrybe on Dire Wolf and let a mealworm die. Instant 3 Blood double attacker. Can be useful on other cards too, but that’s the main one. Do NOT put Corpse Eater on Mantis God, this can accidentally place it somewhere you don’t want it.

Here are some cards to avoid like the plague:

  • Most cards with a cost of 2+ Blood or 4+ Bones. Generally, they can’t be played the turn you topdeck them, and you want to be winning fights on the first turn if possible. Some higher-cost cards can be worth picking due to their sigils (like Cockroach or Magpie), but otherwise, 2 Blood cards are risky and 3 Blood can be a death sentence if and when you topdeck them.
  • Most cards that can mess with your positioning. Being able to position your Mantis God just right is near-required to get past Boss Grizzlies, and having a Wild Bull or a Moose move them out of position is an easy way to die.

Finally, if you get a real ♥♥♥ set of cards – I’m talking absolute hot garbage here – don’t just end your run early and reload for better cards. Leshy will punish you by replacing one of your pelts with a mediocre card at best. At least walk up to the first battle and lose on purpose.

Act II Scene II – Items And You

From the moment you start your run, you need to be planning on beating those Grizzlies. From my experience, the most consistent way to do this is with the use of items and a 7+ power Mantis God.

You start each run with a Squirrel in a Bottle and a set of Pliers. You want to use these ASAP, because they will NOT help you against the wall of bears. Rolling for new items is the name of the game here, and you gotta play it to get anywhere. There are a couple ways to go about this…

  • Magickal Bleach + Harpy’s Leg Fan. Requires the least amount of skill to execute but the most amount of luck to set up, as you need to get two particular items instead of one. Use Magickal Bleach to remove Mighty Leap from the Grizzlies, make sure Mantis God is on the board, then use Harpy’s Leg Fan to grant flight and attack for direct damage.
  • Skinning Knife. …or Scissors. Destroy a Grizzly, and you can attack that lane with a Mantis God to win before the next Grizzly comes in. If you get the 7 teeth, you can buy a Skinning Knife at any Trapper post.
  • Wiseclock. Using the Wiseclock rotates all cards on the board one space clockwise. This means that, if your leftmost lane is empty, using the Wiseclock empties Leshy’s leftmost lane instead. Play a Mantis God to win before the next Grizzly comes in. You also get a free Grizzly out of it for the fight, but you should be winning second phases in one turn anyways. Otherwise, you’re usually boned.

If you get an item that isn’t one of these, you want to cycle it out ASAP. Use it in any combat – even if you don’t need it – and use Pack Rat or a backpack event to restock. Unkillable Pack Rat works wonders for item farming if you can set it up right. When you get any of the above items, HANG THE HELL ON TO IT. You don’t know if you’re gonna be lucky enough to get another one before the boss.

Act III – King Crimson

わかりました、見てください。 This part is going to seem a little cheesy to most, and if you don’t want to partake in it, that’s fine. What we’re gonna do is a little something called “erasing your mistakes”. Leshy gets to cheat so much for Skull Storm, I say it’s only fair we even things out a little.

Inscryption periodically saves at certain events, completing an Event and losing a creature to a Flame being the big two we’re worrying about. Your RNG from these saves is SET IN STONE. You can reload a thousand times, and every roll is gonna turn out the same way.

これは何を意味するのでしょうか? It means we can, by pressing Escape and using Return To Menu, effectively erase our mistakes and craft the perfect run. This can take the fun out of it for some people, but for me, it turns Inscryption into a puzzle game. When you restart the same fight, you’re always going to topdeck the same cards, so you can’t keep trying to topdeck Mantis God – but you CAN figure out the precise combination of plays and draws that will bring you victory through trial and error. Personally, I LOVE doing this, as it really makes you think beyond “I hope my next pull is Mantis God” – you start to think along the lines of “I know I pull Mantis next draw, do I use it for chip damage or does playing it actively hurt me?” and “Turn 1 Cuckoo is gonna drop a Raven Egg, can I afford to wait to Turn 2 to play or must I take care of it?”

Our main situations we apply the reset button are as follows:

  • Losing a battle, or making a mistake that would render a battle unwinnable.

    With only one candle, there are no Ls that you can take. Try to get through a battle using as few items as possible, but if there’s truly no other way, it’s better to gamble on if you’ll get an item back than to have a certain loss.
  • Successful double flame.

    When there are still survivors around the campfire, you ALWAYS want to double Flame your Ringworm. If it passes and gets that +2 Power or +4 Health, reload and apply that bonus to Mantis God. If it fails, the Ringworm is eaten and all other Flames are free. THE GAME SAVES WHEN A CREATURE IS EATEN, so you can’t put Mantis God on the Flame and reload if it fails. Your Mantis God is gone. Deal.

Act IV – Keep It Consistent

Now, the last bit of advice I have for you is to try to make your deck as slim as possible. Bloating up with unnecessary cards only serves to lower your chances of topdecking Mantis God. Unfortunately, you’re forced to take a lot of cards no matter what, so here’s my thoughts on all that.

  • Avoid taking cards where possible. If you can fail a Cave Trial, awesome. If you can merge some cards with the Mycologists, do it. If you don’t need items or a Pack Rat, avoid backpacks. If you visit the Trapper, take your one free pelt and leave. Yes, rares are cool, but they’re more cards you don’t need bloating your deck.
  • If you must take cards, don’t gamble. Try to see the cards you’re picking. Avoid the “random card from a tribe” and “random card of a cost” events as much as you can. Picking from three certain cards is good. Trapper means you get to pick from eight down the line, which is better, AND you can pick up a Skinning Knife.
  • Destroy unnecessary cards. The Execution and Sacrifice events are great for this. Execute your extra Annoying Ringworm or that useless Wild Bull that’s hanging around. At Sacrifice events, really consider your options. Putting Magpie’s Hoarder onto a 1 Blood card can mean an instant Mantis God. Putting Unkillable on Mantis God is an insanely effective strategy. Don’t just use this as a way to get rid of cards, really think about how much you’re getting out of the new creature.
  • SLIME WIZARD IS YOUR BFF. Duping your Mantis God means you have a higher chance to topdeck it. Don’t combine these at the Mycologists, ever.

Act V – The Hardest Part

The hardest part of Skull Storm is actually playing it.

There’s no real advice I can give beyond what I’ve said above. It will take many runs (and likely many hours) to pull off a Skull Storm, due to needing good RNG with starter cards, Flames, Items, and not hitting an unwinnable battle because your deck sucked a little too much.

All I can offer is the best of luck, may your decks be small and your Mantis Gods be topdecked.