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Maelstrom – Thunderhead ガイド / ビルド

はじめに / 概要

サンダーヘッドはプレイするのが本当に楽しい船です。それはすべての船のクマです。強く、耐久性があり、用途が広く、壊滅的な平手打ち。

「はじめに」ガイドより:

サンダーヘッドは、他のどのドワーフよりも強力な打撃を与えます。フリゲート艦は模範的な装甲を備えており、敵を突き破る際に打撃を受けることができます。ただし、より速い船は追跡が難しく、乗組員は致命的な脆弱性です。

  • すべての象限に大砲
  • 砲弾が船をノックバック
  • Tier X:リターン ファイア (敵からダメージを受けると、無料の砲弾を敵に直接発射します)
  • 長所と短所:
    + 大鎧
    +大火力
    - 遅い;敵を追うのは苦手
    – 平凡な範囲;オープンウォーターから離れてください
    – 貧しい乗組員 – リロード速度の低下だけで命取りになる可能性があります

ここでいくつかのビルドを見ていきます。

ブロウラー ビルド

サンダーヘッドは比類のない喧嘩屋です。どの船よりも高い DPS を備えているため、このフリゲートの確実なカウンターを見つけるのは難しい場合があります。

  • 船長:ブリック・ソルトスパイン、レッド・グラベルバー

仲間

  • ボスン–抵抗;ドンク
  • マスター ガンナー - レジェンダリー。榴散弾バーデン
  • 外科医–伝説;オーガーのヘラム

レベル 5 の特徴:

  • ガード、ゼファー、ドミニオン、スニーキー、ステルス

ハードポイント

  • 大砲:ボウブレイカー
  • ユーティリティ:スリップシフター ギアリング
  • 防御:グラニットハル プレート
  • 攻撃:タンブルガン デッキ

(正直なところ、私はすべての Thunderhead ビルドでこれらを使用してきました。これらは単なる優れたハードポイントです。)

ドンクとシュラプネル バーデンが戻ってきて、サンダーヘッドに 40% のアーマー ダメージ耐性をもたらします。 Granitehull Plating (他のハードポイントよりもはるかに優れているにもかかわらず) を使用すると、多くの装甲を使用してメリットを最大化できます。ストームマンカーほどではありませんが、今回はシュラプネル バーデンがさらに輝いています。精度バフは、大砲が強調されておらず、グラナイトハートであるストーマンコールではそれほど重要ではありませんでした.

ここではありません。 Shrapnel Barden は、砲弾の拡散が -45% になり、発射遅延が -20% になりますが、搭乗員のヘルスが 10% 減少します。大きな数値 (つまり、Bowbreaker の統計、またはドワーフの乗組員の健康 [THICC]) を扱っている場合、パーセントの変化は大きな違いを生みます。スタンコールにはまずまずの乗組員がいますが、サンダーヘッドにはそうではありません。そこに外科医を配置してみませんか?

ヘラム・ザ・オーガー、ステージ右に入ります。この外科医はドワーフのために作られました。 +50% の乗組員のヘルスは、バーデンのペナルティを簡単に逆転させます。そのうえ?乗組員の力、回復、確かに…
32% 発射遅延。うーん。

このすべてが積み重なると、Graniteheart よりも正確なボウブレイカー キャノンが完成します。 あなたはその権利を読みます。バフは、ボウブレイカーの発射遅延をベースのグラニットハートよりも短くするのに十分です.

Synched Gunports は完全なショットガン エフェクトには適しているかもしれませんが、実際には冗長です。はるかに優れた選択肢はタンブルガン デッキで、その 13 秒のリロードを 10 秒に短縮します。この方法では、勝利への道をスピンしてスマッシュするときに、ほとんどの場合、象限がロードされます。

弱点と相性について。このビルドは、外は固いカリカリですが、中心は柔らかいヌガティです。 595 の船体を使用すると、周囲に構築される大きな船体の損傷の影響を受けやすくなります。搭乗?ヘラムは乗組員の体調を維持するのに良い仕事をしてくれます。彼らは彼を乗船させることでより多くの健康を手に入れ、あなたはそのような攻撃者をかわすための再生と力を手に入れました.残りはボウブレイカーが処理します。本当に、燃焼や骨の銛など、他の直接的な船体の損傷について心配する必要があります。再生がなければ、これらのダメージ モードに対する時間は限られています。

Brick Saltspine を使用して信頼性の高いダメージ出力を船体の損傷耐性と組み合わせて使用​​するか、Ledd Gravelbarr で完全な防御を選択することをお勧めします。ブリックは、遠距離および近距離のビルドに対して攻撃的な保護を提供し、敵がどこに行かなければならないかを制御します。フォグバンクに後退し、スタンマインをヒットさせてブロードサイドで停止させるか、単にそこからハイテールにすることができます.レッドは完全なカメになり、さらに多くのダメージを吸収し、必要なときに必要なヒーリングを提供します。 Long range attacks are simply blocked, instead of avoided. He may be more viable in a PvP sense, but you could run into trouble from taking too long to secure kills, so stay vigilant.

The reason why I wouldn’t pick Anvil on this build is because of how he forces a directional bias on Dwarves. If and when fore armor goes out, you’re gonna have a bad time. It’s great on Thunderhead to make up for lost range, but this build should really focus on the “spin it to win it” strategy. Since turn rate isn’t the best, you should spend most of the time doing it, not aiming for torpedoes. Homing mines or an omnidirectional shield are better suited to this.

Get smashing.

The Crit Build

Crits and range might not first come to mind when thinking of this ship, but man does it look good .

  • Captain:Brick Saltspine, Ledd Gravelbarr

Mates

  • Bosun–Bulk; Grungin
  • Powder Monkey–Legendary; Powderburns Mickle
  • Lookout–Legendary; Tyber Squintlid

Level 5 Traits:

  • Guarded, Zephyr, Dominion, Sneaky, Stealthy

Hardpoints

  • Cannons:Bowbreaker
  • Utility:Slipshifter Gearing
  • Defense:Granitehull Plating
  • Offense:Tumblegun Deck

Powderburns Mickle gives a hefty boost to straight-up damage with a boost to crit chance, and has the nice addition of added range. The reload penalty is canceled out perfectly by Tyber Squintlid, who further boosts range and crit chance. The pickup range is nice icing on the cake, especially after a close-range kill. Finally, armor damage resist is fixed by Grungin (I suppose I could go for Donk, but haven’t made up my mind on that quite yet).

Pair it with Brick’s lefthand tree, and you’ve got a lethal combo.

First, that adds an additional 5% crit chance and 10% range, meaning that even with Bowbreakers, I have 23% crit chance. Crit damage is only 150%, but it’s still quite a punch when you’re doing 120 damage per ball.

Secondly, at level 70 you’re able to fill in the second, fourth, and fifth talents, adding more mine damage, activation range, and 6 second stun. That last one makes them a fully sitting duck while you can pump in a broadside, which is huge.

You could opt for Ledd, as defense is a concern. The sacrificed 5% crit chance might well be worth it. Try and calibrate!

To point out weaknesses, it doesn’t have a ton of hull, nor is the crew any better. But Bowbreaker chain shot together with mine stun is more than enough to escape a boarding build. It could use some more testing, but it’s quite a blast so far.