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Mortal Kombat X – プレデターの遊び方:コンボと戦略

プレデターの学習曲線は比較的高いです。 Tanya の学習曲線ほど高くはありませんが、Jason よりははるかに高いです。彼はそれほど単純なキャラクターではなく、彼の選択肢が何であるか、どのようにプレイすべきかを理解するのに少し時間が必要です.彼は他の多くのキャラクターのように一般的なオーバーヘッド/低いセットアップを持っていませんが、さまざまな攻撃のために対戦相手をセットアップするための多くのツールを持っています.ウォリアーのバリエーションは最も攻撃的なバリエーションですが、ハンターはより多くのセットアップ オプションを提供し、Hish-Qu-Ten はゾーニングを希望するプレーヤーのためにさまざまな発射物攻撃を追加します。

記譜キー

PlayStation/Xbox
1 – スクエア/X
2 – トライアングル/Y
3 – X/A
4 – サークル/B

ステルス
表記:ダウン、ダウン+1
エンハンスト:あり、ただしアーマーなし

ステルスは、プレデターにとって優れた防御ツールです。プレデターをアクティブにすると、短時間、チップ ダメージ (ブロック ダメージ) が 50% 減少します。強化されたバージョン (クローキング) は、プレデターにすべてのチップ損傷に対する免疫を短時間与えます。どちらもほぼ瞬時に発動するが、相手を倒してから使うのがベスト。プレデターは、ステルスを発動する際に多くの回復を持っています。つまり、相手が地面にいないときに発動したり、発動したのを見て攻撃できない場合に発動すると、プレデターは罰せられる可能性があります。幸いなことに、アクティブ化中に攻撃を受けても、プレデターは透明のままです。

スマートディスク
表記:バック、フォワード+2
エンハンスド:ありますが、アーマーはありません。

Smart-Disc は、地上または空中で使用して、コンボを延長したり、アーマーを破壊したり、敵を空中からノックアウトしたり、遠くからプレデターに安全なアプローチを与えたりすることができます。プレデターはディスクを空中に投げ、短時間ホバリングした後、真っ直ぐ相手に向かっていきます。拡張バージョン (デュアル スマート ディスク) は、1 枚ではなく 2 枚のディスクを投げます。相手がディスクを避けることは可能ですが、ディスクを投げるときに相手に近づくほど避けにくくなります。空中の相手に当たると、相手は一瞬宙に浮くので、ジャグリングのフォローアップが簡単になります。

これは、コンボを延長するために敵を空中にノックした後に使用するのが最適です.対戦相手が空中にいる場合、ディスクを投げてから攻撃するまでに遅延はありません。これは、ほぼ画面全体の長さの距離から敵を空中からノックアウトできるため、優れた対空攻撃にもなります.また、敵を倒した後や、画面いっぱいに離れた場所から使用して、敵に向かって走ることもできます。ノックダウン後、相手が起き上がりながらアーマー攻撃を仕掛けてきても、円盤が繋がるタイミングで攻撃すれば2ヒットでほとんどのアーマー攻撃を通す。

この必殺技の主な欠点は、プレデターが攻撃をブロックしたりヒットしたりすると消えることです.これにより、プレデターがディスクを十分に活用できるようになる前に、対戦相手がディスクを取り除くのが非常に簡単になります。これにより、使用できる状況が制限されますが、前述の状況ではうまく機能します。

シミター スタブ
表記:バック、フォワード+4
エンハンスト:あり、アーマーあり。

シミター スタブは画面のほぼ全長をカバーし、コンボを終わらせるのに適しています。通常版は相手を前に投げるが、アニメーション中にバックを長押しすると、プレデターは代わりに相手を後ろに投げる。対戦相手がブロックした場合、攻撃は安全ではないため、確実に接続できるコンボの最後に使用してください。強化されたバージョン (シミター スラム) は、対戦相手を地面から跳ね返し、プレデターがジャグリング コンボで追加ダメージを追うことができるようにします。

なんてこった (X 線)

Predator の X-Ray は、ゲーム内の他のほとんどの X-Ray 攻撃と同じように使用できますが、主な懸念事項は、範囲がまったくないことです。確実に接続するためにコンボすることはできますが、対戦相手をノックアウトするコンボを使用することはできません。たとえば、Come On コンボ (1,2,2) の最後に X-Ray を当てようとすると、最後の一撃で対戦相手がノックアウトされるため、X-Ray はヒットしません。ただし、ノックノックコンボ (1,2) である最初の 2 つのヒットのみを使用すると、X-Ray が接続されます。ほとんどの場合、メーターをブレーカーや強化された必殺技のために節約するのが最善ですが、X-Ray で対戦相手をとどめることができる場合は、それを試してください!

基本戦略

プレデターには、Mortal Kombat X の多くの優れたキャラクターのように、組み込みのオーバーヘッド/低ミックスアップがありません。彼は、スマート ディスクを使用して対戦相手をセットアップし、機会を見つけることに攻撃の多くを基づいているキャラクターです。ステルスを使用する。

下段攻撃の場合、プレデターにはシン スプリント (バック + 3) とフリック キック (ダウン + 3) があります。 Shin Splint はいくつかのコンボにつながりますが、対戦相手がブロックした場合、どれも安全ではありません。フリックキックは攻撃範囲が広く、素早く実行されます。相手がブロックしても安心です。

Get To The Chopper (Back+3、Down+2) コンボを使用して、ステルス アクティベーションまたは Smart-Disc をセットアップすることができます。コンボは、低、オーバーヘッド、および低の 3 つのヒットで構成されます。これにより、これをブロックするのが適度に難しくなります。確実なフォローアップにつながるわけではなく、必殺技にキャンセルすることはできませんが、ステルスとスマートディスクでセットアップをフォローするのはうまく機能します.ブロックされた場合、コンボは非常に罰せられやすいので、使用する際には注意してください。このコンボのゲーム内フレーム データが正しくありません。

プレデターのクラウチング クロー (ダウン + 1) は、ゲームで最も高速な攻撃の 1 つであり、接続するとプレデターに多くのアドバンテージを与えます。ゲームでは現在、攻撃がブロックされたときに +1 アドバンテージとしてリストされていますが、これは正しくありません。

ブルータル キック (前方 + 4) は画面の約半分をカバーし、ブロックされた場合、プレデターがわずかに有利になります。また、相手を少し押し戻すので、フォローには注意してください。たとえば、素早いクラウチング クローでこれをフォローしようとすると、プッシュ バックのために攻撃が失敗します。

プレデターの基本コンボといえば、カムオン(1,2,2)は相手がブロックしても安全で、繋げば必殺技でキャンセルできるまともな罰コンボです。シミター スタブでカムオンをフォローすると、簡単に 22% コンボできます。

CONTAAAAACT (Forward+1,2, Up+2) は、同様の機能を持つ優れたコンボです。相手がブロックすればセーフだし、繋げばジャグリングコンボで追撃できる。たとえば、You're One (Back+2,2) を使用してから、シミター スタブでジャグリング コンボを終わらせるか、シミター スラム (強化版) でコンボをさらに延長することができます。

Pleasure Kill コンボ (2,1,2) は、接続が確実な場合、または 3 番目の攻撃にコミットする前に最初の 2 つのヒットをヒット確認するのが得意な場合に、罰の状況で使用するのに適したコンボです (これには良い反応)。コンボの最後の一撃で相手を空中に吹き飛ばし、ジャグリング コンボを続けることができますが、相手がブロックすると簡単に罰せられるので、使用するときは注意してください。

Bleed Bastard (Forward+2,1,2) も同様のコンボですが、最初の 2 つの攻撃が接続されていることを確認してから、3 番目の攻撃を実行する時間があります。コンボの最後の一撃で対戦相手が地面から跳ね返り、プレデターがジャグリングで追従できるようになりますが、対戦相手がブロックすると簡単に罰せられます。

I'm Here コンボ (Back+2,2, Down+2) を使用して、ジャグリングのフォローアップを可能にするこれらのコンボのほとんどを拡張します。コンボの最初の攻撃は画面のほぼ半分をカバーするため、CONTAAAAACT コンボなどで吹き飛ばされた後でも簡単に相手に到達できます。最後の一撃は、相手がブロックしても安全な頭上攻撃。 However, this is risky to use as a standalone combo because an skilled opponent can use an armored special move to interrupt between the second and third attacks. In addition, while the in-game move list says the overhead is +2 advantage when blocked, this is incorrect.

Payback Time (Back+1,2) also has good reach and the last hit is a low attack. While the low can be punished if blocked, this is not easy to do and many characters have no way of punishing it. For the most part you can safely use this combo without fear of punishment.

Finally, the Ugly Mother combo (3,2,1+3) is a good way to end juggle combos. You should use this in place of the Scimitar Stab when you want an opponent to be farther away from you for positioning purposes.

Warrior Variant

The Warrior variation gives Predator three additional special moves. The first is the Yautja Strike (Down, Back+2), which is a leaping overhead attack that can be performed in the air or at three different distances on the ground. Hold Back after the initial input to attack right in front of Predator, hold Forward to stop just shy of a full-screen attack, and the default version is a little longer than half a screen-length.

The aerial version can be done as soon as Predator if off the ground, and alters Predator’s jump arc. This can be very useful when trying to throw off an opponent’s anti-air timing. The normal Yautja Strike is relatively safe if the opponent blocks, but it can be punished by some faster attacks such as Kung Lao’s Spin. The enhanced version (Yautja Pounce) has armor and bounces the opponent off the ground so you can follow with a juggle combo, but it’s very easy to punish if the opponent blocks.

Unfortunately, you can’t use the Yautja Strike as an overhead/low mix-up with Predator’s mid-combo low attacks. In every combo that has a low attack in the middle or at the end, the Yautja Strike will not combo and the opponent can block the attack or interrupt with an armored special move.

The Dread Slam (Back, Forward+1) is a moderately decent attack that is difficult to punish for some characters. The normal version just knocks an opponent down, but the enhanced version (Dread Launch) has armor and knocks them high into the air so you can follow with a juggle combo. As a semi-safe launching attack, the Dread Launch isn’t bad, but in most cases the enhanced Scimitar Stab (Scimitar Slam) is a better choice. The main benefit of the Dread Launch is that it’s harder for most characters to punish if it’s blocked.

Self-Detonate is the third and final new special move in the Warrior variation. It’s an interesting attack that causes Predator to create an explosion around him. The attack inflicts 10 percent damage to Predator, but if the opponent is close enough to Predator when it explodes, it knocks them into the air for a juggle combo follow-up. It does take a few seconds for the explosion to occur, and if Predator is hit during this time the explosion will not happen. However, Predator can block attacks and still retain the explosion. This is a great setup to use in situations when you would normally use Stealth. The enhanced version (Self-Destruct) only inflicts five percent damage to Predator.

While the in-game move list stats that Self-Detonate is +199 when blocked, this is incorrect. It is safe from punishment if the opponent blocks, and has quite a bit of push back, but the advantage listed is not correct.

Hunter Variant

The Hunter variation adds two special moves to Predator’s arsenal. The Medi-Kit (Down, Down+3) heals Predator for five percent. The enhanced version (Quick Healing) heals Predator for 10 percent. Both special moves can be interrupted, but the heal replenishment is instant even if you get hit in the process. This should only be used from a distance or after you’ve knocked an opponent down. Otherwise you’re asking to get hit as it’s relatively easy to punish Predator for using this special move at the wrong time.

Predator’s other addition in the Hunter variation is the Snag (Down, Back+4) which lays a trap on the ground in one of three locations and can be performed on the ground or in the air. Hold Back after the initial input to lay the trap directly in front of Predator. Hold Forward to lay the trap a full screen-length away from Predator. The default version throws a trap around the middle of the screen. If a trap connects it hangs the opponent in the air for a short time allowing Predator to follow with a juggle combo.

Once a trap is on the ground it will activate after a short time, and remain activate on the ground for a few seconds unless Predator is hit (blocking is okay). You can set off the trap manually by pressing Down, Back+4 again, or use an Armored Explosion by pressing Down, Back+4+Block. Keep in mind, the Armored Explosion does not actually have armor, but it has a wider attack radius and knocks the opponent into the air instead of placing them in a trap. Predator can still be hit out of the attack. When the trap goes off it hits low, meaning it has to be blocked in a crouching position.

This variation is a setup-based Predator. In the situations when you would normally use Stealth or Smart-Disc, you should be using Medi-Kit or Snag.

Hish-Qu-Ten Variant

The Hish-Qu-Ten variation adds projectile attacks to Predator’s arsenal. The Plasma Shot (Back, Forward+3) is a standard projectile that hits high and can be ducked under. The Up Plasma Shot (Down, Forward+3) is used to knock an opponent out of the air. The Ground Plasma Shot (Down, Back+3) hits the ground about half a screen-length away from Predator and will not hit an opponent standing right next to you.

The enhanced versions of these attacks all fire a barrage of shots at the opponent that can be followed by a juggle combo depending on the situation. For example, the enhanced Ground Plasma Shot (Ground Plasma Barrage) is fairly easy to run after and follow with a combo. However, the enhanced Plasma Shot (Plasma Barrage) requires a bit more timing to follow with a juggle combo unless the opponent is in the corner.

The Plasma Caster (Back, Forward+Hold 3) allows you to target the Plasma Shot where ever you like. Whole holding 3 a red laser site appears. You can press Down or Up to move the site from the ground, to the opponent’s head or up into the air. Release 3 to fire the shot to follow the red laser.

This variation is meant for people who like to zone out opponents. It works well against characters that can’t close in on Predator quickly or that don’t have teleports. Even at close range, if you land a hit you can cancel into one of the enhanced Plasma projectiles and knock the opponent back to full screen.

Sample Combos

26 percent – 2,1,2, Run Cancel, 2,1,2, Back+2, Scimitar Stab
30 percent – 2,1,2, Jump Forward Kick, Air Smart-Disc, Run Forward Slightly, 1,2,2, Scimitar Stab
40 percent – Forward+2,1,2, Back+22, Scimitar Slam, Jump Forward Kick, Air Smart-Disc, 3,2,1+3

Note:If you can’t connect the last hit of the 1,2,2, combo at the end of the 30 percent damage combo, you can exclude the last hit and the combo becomes 27 percent.

Fatalities

Ghostin’ Us – Down, Down, Back, Forward, 1 (Close)
Certain Death – Down, Forward, Back, Up (Mid-Screen)

Brutalities

Anytime – Finish the match with the What The Hell X-Ray and hold Down during the final hit.

Time To Bleed – Finish the match with a throw and hold Up during the attack.

Final Kountdown – In the Warrior variation, end the match with Self-Detonate (Down, Back+4) or Self-Destruct (Down, Back+4+Block).

Skinned Alive – In the Hunter variation, end the match with Snag (Down, Back+4) or Trap (Down, Back+4+Block).

If It Bleeds – In the Hish-Qu-Ten variation, finish the match with the Plasma Shot (Back, Forward+3).

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