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Mortal Kombat X – カンラオの遊び方:コンボと戦略

Kung Lao は、トラップとセットアップに大きく依存するキャラクターです。 Buzz Saw と Hat Trick のバリエーションは、対戦相手が Kung Lao を攻撃しにくくするために、帽子を画面に配置するさまざまな方法を提供します。テンペストのバリエーションは、カン・ラオに追加の保護を提供します。さらに、彼はゲームで最速の必殺技の 1 つを持っているため、他のキャラクターがブロックした場合に通常は安全な多くの攻撃を罰することができます。優れた防御力とセットアップとトラップに対する心構えがあれば、Kung Lao はあなたにぴったりのキャラクターです!

記譜キー

PlayStation/Xbox
1 – スクエア/X
2 – トライアングル/Y
3 – X/A
4 – サークル/B

ダイブキック
表記:Down+4(空中)
強化:あり、ただし防具なし

Kung Lao のトレードマークである Dive Kick は、Mortal Kombat X で最速の攻撃の 1 つですが、対戦相手がブロックした場合、Kung Lao を罰するのは非常に簡単です。強化版(マルチキック)は複数回ヒットし、ダメージが少し増える。キックをどれだけ低く接続するかに応じて、両方のバージョンの後にコンボできますが、マルチキックの後にコンボする方がはるかに簡単です.ダイブ キックを使用してコンボを延長し、カン ラオが空中にいる間に攻撃しようとする敵を罰します。

テレポート
表記:下、上
強化:あり、鎧あり。

Kung Lao の Teleport には 4 つの異なる攻撃オプションがあり、空中または地上で行うことができます。強化されたバージョン (高度なテレポーテーション) は、途中でアーマーを持っていますが、Kung Lao が戻ってきたときではありません。最初の表記の後、テレポートスロー(1)、ハンマーパンチ(2)、テレポートキック(3)またはドロップキック(4)で攻撃できます。追加のコマンドを入力する速度によって、攻撃が接続されるタイミングが決まります。たとえば、テレポートの直後に 1 を押すと、カン ラオはできるだけ早くテレポート スローを使用します。待っていれば、敵の背後にテレポートした後、Kung Lao が空中にいる間はいつでも 1 を押すことができます。

ハンマーパンチはオーバーヘッド、テレポートキックとドロップキックは中段。ただし、攻撃を開始する高さによっては、ダッキングしている相手を逃す可能性があります。対戦相手がかがんでいる場合は、通常、ハンマー パンチを非常に遅く使用し、テレポート キックとドロップ キックをできるだけ早く使用する必要があります。テレポート スローは、かがむ相手を常に逃します。これらすべてを念頭に置いて、テレポート時に対戦相手が立っているかしゃがんでいるかに細心の注意を払うようにしてください。

最後に、熟練したプレイヤーがテレポートからのすべてのオプションをタイミングよくダウン + 1 またはアッパーカット (ダウン + 2) で中断することは難しくありません。空中でテレポートを使用して敵を不意を突くか、敵が攻撃アニメーションの途中でテレポートからすぐに攻撃できない場合に使用することをお勧めします。

スピン
表記:ダウン、フォワード+1
強化:あり、鎧あり。

Kung Lao の最後のトレードマークはスピンです。これは、ゲームで最高の対空攻撃の 1 つであり、タイミングが良ければクロスアップ ジャンプ攻撃に対してもうまく機能します。スピンがヒットした後、ジャグリング コンボでフォローするのはかなり簡単です。また、空中の相手にヒットした場合は、ジャンプ キックからダイブ キックを開始して、追加のダメージを与えることもできます。スピンは、ゲーム内で最速の必殺技の 1 つでもあります。つまり、通常はブロックした後に罰するのがより難しい多くの攻撃を罰することができます。

強化版(ボルテックス)は画面半分ほどを覆い、相手を吸い込みます。鎧を持っていますが、ほとんどの場合、相手の攻撃を無視して単純に吸い込みますので、Kung Lao はダメージを受けません。対戦相手がブロックした場合、スピンとボルテックスの両方が安全ではないことに注意してください。したがって、接続することがわかっている場合にのみ使用してください。

頭部外傷 (X 線)

Kung Lao の X-Ray は、3 回ヒットし、画面の長さをカバーする飛行キックから始まります。通常、X-Ray は単独で行うと 34% のダメージを与えます (コンボするとダメージが拡大します)。ただし、このダメージにはフライング キックの 3 つのキックすべてが含まれます。画面の向こう側から攻撃し、フライング キックの最後のキックのみをヒットした場合、ダメージは 25% に減少します。通常、25% のダメージを与えるためにスーパー メーター全体を燃やすことは価値がないため、これを念頭に置いてください。

Kung Lao は Mortal Kombat X の他のキャラクターほどメーターに依存していませんが、メーターは彼に鎧を与え、あなたの人生を少し楽にします. 1回の攻撃でメーターをすべて使い切る場合は、できるだけ多くのダメージを与えるようにしてください。 Kung Lao の X-Ray でコンボを終わらせるか、近距離で使用して、攻撃から適切な量のダメージを確実に得るのが最善です。

基本戦略

Kung Lao は、対戦相手のミスに大きく依存するキャラクターです。彼はあまり良いオーバーヘッド/低い混乱ゲームを持っていませんが、非常にうまく罰することができます.彼のスピンは、ゲームで最速の必殺技の 1 つであり、通常は他のキャラクターに対して安全なフル コンボによって多くの攻撃を罰することができます。トリックは、ムーブ リストのフレーム データ セクションで -9 以上の Block Adv を示す攻撃を探すことです。これらは、タイミングの良いスピンで罰できる攻撃です。

Kung Lao は頭上攻撃が優れていますが、下段攻撃が不足しています。ロー キック (ダウン + 3) とフル スイープ (ダウン + 4) は安全なロー ポークですが、安全でないロー アタックで終了するいくつかのコンボを除けば、カン ラオがロー アタックに対して実際に持っているのはそれだけです。

ハット スライス (バック + 2) は頭上にヒットする安全な攻撃ですが、フリップ キック (フォワード + 4) は、相手がブロックした場合に安全ではないオーバーヘッドです。ハット スライスはレイズ リム コンボ (バック + 2、2) につながります。これは、2 回目の攻撃が命中した場合に相手を地面から跳ね返すダブル オーバーヘッド コンボです。これに続いて必殺技で追加ダメージを与えるか、コーナーでスピンを使用して完全なコンボ フォローアップを行うことができます。

バタフライ キック コンボ (4,4) は、相手を地面から跳ね返す安全なオーバーヘッド攻撃で終了します。これに続いてラン キャンセル (フォワード、フォワード + タップ ブロック) を実行し、接続すると完全なジャグリング コンボを得ることができます。最初の攻撃はヒットしますが、最初の攻撃は適度に高速であるため、これは特に罰のオプションとして非常に役立ちます。

チェーン フィスト コンボ (1、1、2、1、2、4) は、新規プレイヤーにとっては難しいものです。 The first two hits can be done just like any other combos, but the last four hits must be done very quickly to get them to work properly. You can’t mash out the buttons because chances are you will hit too many buttons before you hit 4 and the final kick won’t work. Your best course of action is to hit the first two attacks like normal, then quickly press 2,1,2,4. With a bit of practice you’ll get it down and even be able to cancel it into special moves at the end. Even if you miss it, the entire combo is safe if the opponent blocks.

Use the Healing Wind combo (2,1) to end combos if you want to knock the opponent toward the corner, or just far away from Kung Lao. When used outside of a combo, it’s safe if the opponent blocks. In addition, the Iron Broom (Back+1,2), Heavy Mountain (Back+3,2,1), and Twin Lock (Forward+3,4) combos are all safe if the opponent blocks and good to use throughout a match.

Tempest Variant

The Tempest variation gives Kung Lao a few different special moves to work with. The Spin changes into the Tornado (Down, Forward+1), which at first glance may appear unchanged. However, if you hold 1 you can press Forward or Back to move the attack in that direction. Kung Lao will move a few character lengths in either direction, stopping just short of one jump distance away. This can help connect the Tornado during combos, or reposition Kung Lao for anti-air attacks if necessary.

The enhanced version (Cyclone) activates slightly faster than the normal Spin and Tornado. Cyclone can punish attacks that have a Block Adv of -6 or higher, making a lot of attacks full combo punishable once you get the timing down. If you’re planning to play Tempest Kung Lao, it’s in your best interests to go through every character’s move list to find attacks that are between -6 and -8 when blocked. These are the attacks that your opponents will use with safety in mind. Punish these with a full combo and you’ll have a significant advantage.

In addition to the new Spin special moves, Kung Lao gains his Hat Toss projectile (Back, Forward+2) from Mortal Kombat 2. You can press Up or Down to guide the projectile up to hit opponents out of the air, or down to hit an opponent’s feet. The projectile is mid, which means an opponent cannot duck under it unless you throw the upward version.

The enhanced Hat Toss (Hat Dance) is a slow-moving projectile attack that cannot be angled up or down like the normal version. Instead, if you use the projectile from full-screen, you can quickly run after it and use an instant Dive Kick (use a Dive Kick immediately after jumping to keep it as low to the ground as possible) to hit an opponent immediately after the projectile connects. With proper timing you can use this to start a full combo off of a projectile attack.

Finally, Kung Lao gains the Hat Spin (Down, Back+1). This makes Kung Lao’s hat spin around him for a short time. It acts like armor surrounding Kung Lao, and even adds an extra hit to his combos. However, keep in mind that all of Kung Lao’s hat-related special moves in this variation come at a price. No matter which hat special move you use, it takes a moment for the hat to return to Kung Lao’s head. You can’t use any hat-related attacks or special moves until the hat is back on Kung Lao’s head.

Buzz Saw Variant

In the Buzz Saw variation Kung Lao gains three different versions of his hat projectile attack. The Hat Grinder (Back, Forward+2) is a typical projectile attack that hits high and can be ducked under. Do not use this at close range because you can be severely punished if the opponent blocks. The enhanced version (Buzz Saw) moves much slower and can even be delayed by holding 2. The advantage here is that you can use the Buzz Saw to keep Kung Lao safe. Toss it out, then quickly run ahead of it and attack however you like. With proper timing the Buzz Saw will hit the opponent if they try to punish Kung Lao.

The Upward Grinder (Down, Forward+2) is basically the same projectile attack as the Hat Grinder except that it’s throw at an upward angle. This is a good way to keep jump-happy opponents out of the air. If it hits, it keeps the opponent in the air for a short time. If you’ve close enough when this happens you can follow with a full juggle combo.

The enhanced version (Upward Buzz Saw) can be delayed, just like the regular Buzz Saw. The difference is that when it’s released it flies at a downward angle. Not only does it make your opponent think twice about jumping, but you can run under it and attack however you like, knowing that the Upward Buzz Saw will keep you safe from punishment. In addition, if it’s blocked, Kung Lao has a slight advantage to continue pressing his offense.

The Low Grinder (Down, Back+2) and the enhanced version (Low Buzz Saw) work exactly the same as the other two special moves except that they travel along the ground. If the Low Grinder is blocked, Kung Lao is safe from punishment. This gives him a safe low option in every combo so he finally has an overhead/low mix-up. Use the Low Grinder after the first hit of the Razor Rim combo (Back+2,2) to keep your opponent guessing. If it hits you have plenty of advantage to continue offensive pressure. If it’s blocked, you know the opponent may get hit by the normal double overhead Razor Rim combo that allows you to follow with a juggle combo.

It’s important to remember that anytime Kung Lao uses a hat special move, he won’t be able to use any hat-related attacks until the hat reappears on his head. While it doesn’t take long for this to happen, it is one downside of his hat special moves.

Hat Trick Variant

In the Hat Trick variation Kung Lao gains the ability to hold his hat in place at various positions to trap an opponent. He also gains his Hat Throw (Back, Forward+2) from Mortal Kombat 2, with the ability to angle it up or down by pressing the corresponding direction after throwing the hat. The Hat Throw hits mid, which means an opponent cannot duck under it unless you angle it upward.

The enhanced version (Hat-A-Rang) acts like a boomerang as it returns to Kung Lao. The first hit is mid, but the second is high and can be ducked under. However, you can use this in the middle of a combo to extend the combo further (following the Hat-A-Rang with another attack), or continue to pressure the opponent if it’s blocked. Kung Lao has significant advantage if the second hat is blocked, but even if the opponent blocks the first hat and tries to duck under the second, if they’re blocking it will still be blocked. If they aren’t blocking, you can hit them. It’s a win-win scenario!

The Hat Trap special move (Down, Forward+2) places Kung Lao’s hat just ahead of him. You can also place it behind Kung Lao with the Away Hat Trap (Down, Back+2), or above him with the High Hat Trap (Down, Down+2). The Hat Trap and Away Hat Traps can be angled a little lower by pressing Down immediately after the initial notation (e.g. Down, Forward+2, Down).

While the hat is in position it will not damage the opponent. They can walk through it like it wasn’t there. However, you can call the hat back with the Hat Call Back (Down, Down+2), which can also be done in the air. The hat will hit the opponent as it returns to Kung Lao if they’re between the two. The Low Hat Traps hit mid, while the normal and High Hat Traps hit high and can be ducked under. However, you can use the enhanced Heavy Call Back (Down, Down+2+Block) and the return attack will always be mid and give you more time to combo after it should the hat hit.

With the hat placed you cannot use any hat-related attacks or special moves, but it does give Kung Lao protection. The hat will disappear if Kung Lao is hit, but with proper timing you can call the hat back to Kung Lao in time to protect him from getting punished for an unsafe attack. Even if you use an attack or combo that’s safe if the opponent blocks, with the hat placed the opponent always has to be careful about how they attack Kung Lao.

サンプル コンボ

Universal
32 percent – 4,4, Run Cancel, Back+3,2, Spin, Jump Forward+3, Dive Kick, Bck+3,2

Buzz Saw
35 percent – Back+3,2,1, Buzz Saw, Run Cancel, Back+3, Spin, Jump Froward+3, Dive Kick, 2,1

Tempest
35 percent – Back+3,2,1, Cyclone, Neutral Jump Punch, Jump Forward+3, Dive Kick, Back+3,2, Hat Toss

死亡者数

Face Grind – Down, Back, Down, Forward, 4 (Close)
Flower Pot – Down, Forward, Down, Back, 1 (Close)

残虐行為

Open Wide – Kill opponent with a standard throw while pressing 1 or 2 at least 15 times during the throw animation.

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